Rolls-Royce Phantom Series II: Spleetogen en waftability

Auteur: , 31 Reacties

Zouden ze deze facelift speciaal voor de Chinese markt hebben uitgevoerd?

Na een dikke 9 jaar vond Rolls-Royce het wel eens tijd voor een ‘echte’ facelift voor de Phantom en ze zich daarbij niet beperkt tot de varianten met vier deuren. Ze hebben ook maar gelijk de Phantom Drophead Coupé en Phantom Coupé meegenomen.

Het meest opvallende is dat de ronde lampen aan de voorkant zijn ingeruild voor horizontale streepjes met LEDjes. Niet mijn smaak, maar onderzoek zal ongetwijfeld hebben uitgewezen dat potentiële klanten het mooi vinden. Verder zijn er ook wat nieuwe bumpers gemonteerd om de Phantom weer wat frisser te maken.

De grootste wijzigingen zitten echter onderhuids, Zo is er een nieuwe entertainmentsysteem en een navigatiesysteem met 3D beelden (yippie!). Ook is de 6.75 liter direct ingespoten V12 voortaan gekoppeld aan een 8-trapsautomaat (net zoals in de Ghost). En dit zorgt voor een verbruik dat 10% lager ligt dan voorheen. De Co2 uitstoot daalt van 388 gram per kilometer naar 347 gram per kilometer. En dat zal er voor zorgen dat de Phantom fors goedkoper gaat worden in Nederland!

Ook is Rolls-Royce er heel trots op dat de waftability nog verder is verhoogd. Wat dat precies is?

The word waftability has long been part of the Rolls-Royce lexicon, with models past and present being renowned for their magnificent ride experience. Phantom Series II reinforces the company’s reputation for both.

Mij doet het woord waftability vooral denken aan Fat Bastard.



31 reacties

Of die nieuwe koplampen nou een vooruitgang zijn of niet, dit zal altijd een droomauto voor me blijven:)
Sleutelgaten in de deur?!! Lekker premium afgewerkt.
Hebben ze die foto’s door een Chinees laten maken, kloppen de achtergronden ook nooit van!
Ziet er een beetje jaren 80 uit, al dat vierkante.
Wat zonde… enorm suf gezicht zo, allemaal hetzelfde :| dacht dat die Phantom juist aan verkopen won om zijn schofterige uitstraling. Juist een niet gladgestreken neusje maakte de auto indrukwekkend. Krijg je nou dit.

Voor de Chinezen dan maar? Dat ze ondertussen maar hard op een nieuw bruut model mogen broeden dan.
Ik vind t er opzich best wel leuk uitzien
RR Phantom de eerste auto de ik koop als ik de loterij win, wie had dat ooit gedacht
Ach voor ieder wat wils he met zulke koplampen.
Hier ook weer zo’n groot verschil tussen de persfoto’s en de beursvloer foto’s. Waarom zijn die persfoto’s zo kut?
@eklasse: Het zijn allemaal gewoon persfoto’s die van RR zelf komen hoor. Bedoel je niet gewoon de buiten- en studiofoto’s die er “kut” uitzien? Maar, ik snap je punt wel ergens, ze zien er idd wel wat overbewerkt uit.. Sommige zien er zelfs uit alsof de auto er nogal lomp in de foto is gedropt :/

OT: Ik zie weinig aanpassingen, laat staan verbeteringen. Maar ziet er nog altijd heel goed uit :)
@Revvji: Ik bedoelde dat die onderste 3 er veel beter uitzien. En dus waarschijnlijk niet geplakt zijn op een achtergrond / overphotoshopt zijn.
Hmmm, niet echt op vooruit gegaan maar hij ziet er nog steeds mooi uit! ;)
Ik moest juist erg aan de Chinese RR klonen denken, is geen goed teken. Deze versie lijkt gewoon van voren wat meer…Chinees.
@masterstig:
precies, t lijkt wel of ze bij rolls royce nog eens goed naar de geely kloon keken en dachten: niet verkeerd
Logische zet van RR. Sluit nu beter aan bij de Ghost. Dit blijft natuurlijk een geweldige bak. Tijdloos!
Als je zo’n RR in het donker tegemoet ziet rijden (met verlichting aan of course) zou je denken dat het de auto is van Iron Man. Gruwelijk!
Jammer van de voorkant
Een flatbed-scanner in je koplamp, vet hoor!
Ik dat de koplampen de auto er wat vierkanter uit laten zien. Jammer, maar het blijft toch een van m’n droomauto’s.
Chinezen zullen het wel mooi vinden…
Ik vind ze heerlijk. Beetje buiten bereik alleen….
Lijkt me prachtig om een RR te hebben. Phantom
Deze facelift is in elk geval goed voor de inruilwaarde van de eerste serie.
de phantom coupe en drophead hadden al spleetogen..
was mooier eigenlijk
http://images.passionperformance.ca/photos/1/1/11150_2009_Rolls-Royce_Drophead_Coupe.jpg)
@Flamingo: Inderdaad… Die voorlichten vond ik ook mooier dan die van de Phantom…. Ze hadden beter deze op elk model toegepast…
@Dimglor: Vind de auto’s na de facelift mooier lijken meer op de Ghost en dat is alleen maar goed
Mja je moet wel goed kijken om de verschillen te zien…
De Phantom is er beter van geworden, maar ik mis bij de Drophead toch wel de speetogen, zoals in de foto van Flamingo. Ziet er toch veel dikker uit.
vind die vierkante koplampen wel mooier
Als je dit ziet en bij Rolls de keuze hebt uit de Phantom of de Ghost is niemand toch verbaasd waarom Maybach failliet is.
een rolls heeft toch altijd meer uitsraling dan een bentley (kost ook 2x zoveel, maar toch) De rolls is tegenwoordig eigenlijk de enige auto in prijssegment.

en dan zijn er nog mensen die denken dat een audi premium is. Naast dit is er helemaal niets premium meer

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).