RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kg

Auteur: , 40 Reacties

Eindelijk is er weer een tuner opgestaan die iets nieuws doet! Eigenlijk gaat het bij RS-Racingteam meer om wat ze niet doen. Geen turbo's, geen superchargers, geen overgewicht.

Standaard weegt een BMW M3 (E90) 1650 kg. Die waarde viel mij mee. Als ‘CRT‘ leverde BMW zelfs nog een lichtere M3 sedan. Waarom het mij mee viel? De huidige M5, een iets grotere auto weliswaar, weegt al 400 kg meer. Misschien wel omdat de E9x M3 er een is van een ‘oude’ generatie. Voor de turbo’s. Luxe maar niet exorbitant aangekleed.

Toch kan het beter. Meer met minder. RS-Racingteam is bereid alle luxe uit je M3 te slopen. Daar krijg je dan een vederlicht (-190 kg) ringkanon voor terug. Desgewenst persen ze 30 extra pk’s uit de atmosferische 4.0 V8 om op een totaal van 450 pk te komen.

Je levert er een hoop voor in. Waarschijnlijk ook je trommelvliezen. Dit doe je echter niet zonder nog één keer heel intens te genieten. Hoe fantastisch moet het wel niet zijn om in deze galmende blikken kist tot 8000 toeren door te trekken? Bilstein schroefveren houden je op de weg. Dan een korte blik op je analoge meters die alle temperaturen van differentieel-, versnellingsbak- en motorolie tonen. Handmatig schakelen, zelf koppelen, beiden handen stevig om het MOMO stuur geklemd. Een M3 die al het mechanische doorgeeft aan de bestuurder en verder niets.

Zo puur durft BMW haar speciaaltjes niet te maken. Gelukkig, dan toch, dat er tuners bestaan. Het lijkt puur sloopwerk, toch ziet op een racy manier de afwerking van deze M3 er heel goed uit. Af te halen voor €110.000,-.



40 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Dat doen ze goed!
Zelf mijn vrouw, die nijlpaard kan met moeite 5 KG afvallen.
@marokkaanseheld: zou gewoon 1 been laten afzetten
@marokkaanseheld: miss als ze al dr haar afscheert en dr kleren uit doet
@bmwe46csl: je bedoelt de bikinilijn en haar snor?
@rufctr01: je bedoelt bourkinilijn?
@marokkaanseheld: Pepdieet. Goedkoop en de kilo’s vliegen dr af. Bovendien blijft ze lekker productief!
@marokkaanseheld: een paar keer neuken en ze verliest wel wat calorieën ;)
@muhamedtje: Hoe meer ik haar neu*, des te meer ze een snor krijgt..
@marokkaanseheld: dan dump je haar toch gewoon?
@marokkaanseheld: als ze dr baard en snor scheert??
@marokkaanseheld: Heb je al eens aan de mogelijkheid gedacht om haar de vrijheid te geven buiten te komen?
@mout: made my day!
Waarom doen ze dit met een zware 4-deurs en niet met een lichte 2-deurs M3: als je dan toch bezig bent…
@CBR600rr: lichte 2 deurs? Dat kan nog tegenvallen, zoek de specs maar op.
@kaasboerin: Volgens mij scheelt het 40kg.
@E34M5Touring: en dat komt dan iig grotendeels door het carbon dak can de QP.
Want de non M coupe is volgens mij wel dik zwaarder dan de sedan.
@kaasboerin: Ik had het al opgezocht toen ik de comment plaatste, scheelt idd ongeveer 40 kg.
En de sedan! Die vind ik mooier dan de coupe. Dikke kont staat me wel aan. @Alwood: moet je voor de grap is naar het gewicht van de M3 Cabrio kijken. Zal je het zoeken besparen: 1880kg!!! Schrok me kapot toen ik dat zag.
@E34M5Touring: ja net als de nieuwe “sportieve” rs5 cabrio… Man dat ding weegt 1900 kilo!
Ot: wat een heerlijk project! Dit is wat tunerts zouden moeten doen! Denk dat ze er best wel een paar zullen verkopen
Cool.
Nice! Heerlijk dat ze de V8 atmosferisch hebben gelaten.
€110.000! Is dat inclusief de originele auto?
@Yeelen: dan hoef je er geen M3 meer bij te kopen ;)
@Yeelen: je krijgt de shuttle erachter ook bij de koop
@pinokotsbeer:
Is geen space-shuttle, is de buran :) Echte russische kwaliteit…..
nu alleen die computer-shit eraf halen en daar staat mijn droomwagen.
“Waarschijnlijk ook je trommelvliezen.”
Klopt, maar ligt niet aan de auto.
http://www.youtube.com/watch?v=SmwyZNyh8Dk
@bungabungastig: Welke vieze tering #[email protected]%#&*@# heeft die kut muziek in dat filmpje gezet?!
Ik zou alleen inplaats van de handbak een DCT bak willen, is toch sneller op het circuit dan een handbak :)
@spykerboy: behoorlijk leren rijden is ook sneller op het circuit. Blijkt het uiteindelijk geen donder uit te maken wat voor versnellingsbak je hebt. Heel misschien dat bij een strijd tussen Button en Vettel degene met een DCT nipt wint. Voor hetzelfde geld worden ze beiden voorbij geblazen door Rohrl in een handbak…
@Alwood: ja maar voor ons, als gewoon klootjes volk zullen we wel sneller zijn met DCT dan met een handbak. ik blijf erbij ik flipper liever dan roeren in een of andere bak :)
Now we’re talking.

Deze mensen zou je bijna beledigen door ze tuners te noemen, omdat tuners tegenwoordig ( bij mij toch ) vooral veel optisch gedoe bij mij oproept. En “gemakkelijke” tuning, zoals turbo’s en compressoren plaatsen. Ipv luchtinlaten en cilinderkoppen bijwerken, en lichtere vliegwielen en krukassen plaatsen.

Maar ja, cilinderkoppen en luchtinlaten bv laten bijwerken is heel duur natuurlijk, omdat het heel veel uren werk kost ,en je iemand aan het werk moet stellen die kundig is…
@SimonMc: vroeger waren de koppen zeker de plek om kracht te halen. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds zo is, aangezien motoren tegenwoordig toch zo efficiënt mogelijk gemaakt worden. Beetje blueprinten zal nog wel helpen maar denk dat er verhoudingsgewijs minder te halen is dan ‘vroeger’?
Dan weegt ie dus nu 1450 kilo net zoveel als een 320d e90 met hand bak… Daar kan dus ook nog 190 kilo vanaf.
Krijg je er ook een Racingteam t-shirt bij?
Dit zijn toch M5 achterlichten?
@pivo: Nope, E92 Facelift achterlichten.
@E34M5Touring: ahh oké, I like! =D. Thnx.
Mooie Me190 op de achtergrond ;)
@paulaner: waar? Vind wel een 262…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).