RS4 en Gallardo rijden 200km/u in Nederland, mag dat? [updated]

Auteur: , 191 Reacties

We hebben er weer een, een steenpuist op onze gladde reet van tolerantie en ingetogenheid. Een beetje het gas intrappen met een Audi RS4 en Lamborghini Gallardo op 'onze' wegen.

Men neme een Lamborghini Gallardo en een Audi RS4 cabrio. Natuurlijk geen standaard Audi, dan komt die niet met de Lamborghini mee. Volgens de de youtubes gaat het hier om een hevig aangepaste 4-cabrio met 600pk. Met supercharger? Wellicht, in ieder geval zou de standaard versnellingsbak (of alleen koppeling?) het niet hebben getrokken en vervangen zijn door een Lamborghini-exemplaar.

Mooie verhalen, nu de beelden. Het schorriemorrie in de video lijkt de kunst van “Het Nieuwe Rijden” nog niet helemaal meester.

Vanaf de parkeerplaats vol het gas open. Hard richting/voorbij de 200km/u waar 60km/u (voorheen 80) is toegestaan. Oh mijn god denk aan de kinderen! Gelukkig houden ze ondanks de grote verkeersdrukte de auto’s op de weg. Blijken ’s Hollands wegen toch weer veilig genoeg. Mag niet, kan wel. Of zouden jullie je allemaal toch heel erg inhouden met eindelijk een pittige auto onder de bips?

UPDATE: De maker van t filmpje is wakker geworden en heeft hem snel van Youtube gehaald. Gelukkig hebben we de mirror nog:

Klik!

Met dank aan Giancarlo voor de tip!



191 reacties

…elke ochtend, als de weg een beetje leeg is…kwestie van frustratie wegmeppen, wie kent het niet ?! :lol:
@Megakix: Mee eens! Of als je ’s nachts alleen op de baan bent! Dan durf ik ook wel eens goed doortrappen op een steenweg ;-)
@xilver: zo kenteken van die lambo staat erop
@Megakix: ’s morgens al gefrustreerd ? Dan doe je iets niet goed hoor.

@alwood: “Of zouden jullie je allemaal toch heel erg inhouden met eindelijk een pittige auto onder de bips?”

Nou heb ik een wezenlijk langzamere auto dan een Lambo of een RS4 maar de auto is pittig genoeg.

En om eerlijk te zijn.. hard rijden is geen fuck aan. Hard optrekken, remmen, bochtige weggetjes en minirotondes.. dat is pure fun, maar dat hoeft niet perse hard. Qua sensatie is met 200 hard rechtuit rijden niet heel veel anders dan met 120. In elk geval niet de moeite waard wat mij betreft. 250 voelt wel heel anders en het woord daarvoor is ‘eng’. Ook niet leuk dus.

Meningen verschillen, maar ik zou liever met een 316 met 60km/u over een bochtig weggetje rijden dan 200 rechtuit moeten rijden in een RS4. De Lambo wint natuurlijk op geluid.
@tinnemans: Volledig met je eens!
@tinnemans:

Als de baan leeg is rijd je niet zo snel omdat het leuk is, gewoon omdat het kan, waarom zou je je traag verplaatsen als je eens de kans hebt om veilig sneller te zijn?
@Hupke:
– omdat het me niets doet. Het gaat hard.. tsja.. en dan ?
– omdat m’n auto dan 1:5 (20 op 100 ) rijdt ipv tegen de 1:10 (10 op 100)
– omdat ik geen zin heb om boetes te betalen
– omdat het vermoeiender is
– omdat de weg alleen ’s nachts leeg genoeg is en de kans groter is dat er een hert oversteekt of er iets anders gebeurt wat ik te laat zou zien ( in Nederland zijn de snelwegen onverlicht) om op tijd stil te staan.
– omdat het effectief nauwelijks tijdwinst oplevert in onze kleine volle landjes
– omdat ik 42 ben en dus meer gezien en meegemaakt hebt dan jij in het verkeer.

Waarom zou je het wel doen ? Voor de fun ? Ga lekker op een circuit rijden met een BMW of als je een Audi hebt, huur een dragstrip af en rij hard rechtuit.
@tinnemans:

kortom je bent gewoon een oude lul ;-)
Af en toe het gas flink intrappen is altijd leuk, maar geef ook toe dat als je een leuke auto hebt zijn bochtenweggetjes ook altijd erg vermakelijk!
@rickieev: Klopt, ik ben een oude lul. En ik heb een auto met ruim 300pk op de oprit staan. Ik hoop voor je dat je beide ook bereikt. :)
@tinnemans: Ik ben 20 en ik heb er 1 met 600pk. Justin Bieber ook maar die is heaumeauw..
@kaasboerin: ik bedoelde niet de auto van je ouders. En daarnaast moet je nog steeds zien dat je de komende 22 jaar overleeft. Met jouw leeftijd en 600pk is de kans groot dat je de komende 7 jaar een krantenberichtje wordt.
@tinnemans: Héyhéyhéy…. Ik ben van het zelfde bouwjaar, maar zie mezelf absoluut niet als ‘ouwe lul’. Okay we zijn niet meer piepjong… maar allez. Ik moet het doen met ‘slechts’ 275 paarden op de oprit, maar mag nog graag een keer op het gas gaan als de situatie het toelaat.
Ook de 200+ aantikken in Nederland kan soms. Maar de beleving van snelheid en acceleratie blijf ik toch wel errug lekker vinden.
@tinnemans:

Niet voor de fun, gewoon voor de tijdswinst, een circuit moet je doen op een motor niet met een wagen da’s verspilling van asphalt op 2 wielen is dat 10x zo leuk.
@tinnemans: ligt er aan wáár je 250km/h rijdt…in Nederland kan het, zij het dat het wat tricky is. Bij de oosterburen is het in een handomdraai gehaald en uiteindelijk went het heel snel.
Mag zeker……..

Op het circuit
@johanhummer9: Stel je niet aan, 200km/h waar hebben we het over? dat is 5 seconden beetje geas geven.. Dat doe ik dagelijks.. als het nou 300km/h was dan is dat soms wel een gevaarlijk iets ja…
@bassie: Ja, dit zouden ze eigenlijk gewoon legaal moeten maken. Als je een vette auto hebt tenminste.
@bassie: lezen.. 200 op en weg waar 60 is toegestaan.. Dat is wat anders dan een snelweg.
@bassie: tuurlijk bassie…met adriaan zeker?
Ze moeten hier gewoon van 120 zo hard als je wil maken
@trisx: *zucht*, checkt leeftijd; 16. Verklaart een hoop. Wacht maar tot je mag lessen, wedden dat je dan blijft hangen op 100 op een 120 weg.
@Wesley: Klopt.. s’nachts is het leuk, maar probeer eens overdag met 200 te rijden, het kan, maar comfortabel is zeker anders..
@jzaero: in iedergeval gaat je adrenaline flink omhoog dus achter het stuur in slaap sukkelen is er dan niet bij. Wanneer ik uit Duitsland kom trap ik hem ook op zijn staart en rij met 220 naar Nederland en kwa comfort valt het best wel mee. Maar je moet dit alleen doen wanneer het kan. Want ook in duitsland halen locals in met 120, 130 of zelfs 100 kilometer per uur. En dan is het leuk dat je heel hard kunt maar dan is het ook leuk als je een paar fatsoenlijke remmen hebt. Dat wil men nog wel eens vergeten…

Voor deze 16 jarige: wanneer hij 18 is kost de benzine 2,5 euro per liter. En het verschil in eurootjes tussen plankgas en relaxed 120 km/uur is enorm…
@BrutaalAapje: Het verschil tussen Duitsland en Nederland is voornamelijk dat op de onbegrensde delen van Duitsland de verkeersdrukte veel lager is dan in Nederland. Waar je ook bent op de snelweg in Nederland is het wel druk, ongeacht het tijdstip. Scheelt misschien ook doordat ik veel in de randstad zit, maar het idee is duidelijk. Als ik in Duitsland zit, rijd ik ook constant 200, maar wel gas los wanneer ik auto’s achter elkaar zie rijden. Plus de tweestrookswegen zijn daar breder, wat zorgt voor een minder extreem snelheidsperspectief. Overdag rijd ik ook nog eens 150-170, maar dan zodanig dat het niet op een drukke weg is (leeg stuk tussen het verkeer in). Dit is echter zelden.
@BrutaalAapje: Overigens bedoel ik met comfort niet het comfort van de auto zelf, maar meer dat ik niet lekker in mijn vel zit als ik met 100 km/u verschil iemand inhaal, wetende dat ze daar niet op voorbereid zijn.
@jzaero: absoluut mee eens, bij die snelheden gebeuren de ongelukken meestal door iemand die je niet aan ziet komen en op z’n dooie gemakje gaat inhalen! Mensen verwachten het vaak niet en zeker niet in Nederland.
@C220AMG: precies. Ik let in het verkeer zo goed mogelijk op, ik zie mensen links van mij heus wel aankomen, maar had een keer een idioot die met 180 kwam aankakken, normaal gesproken was dat gat groot genoeg, maar savonds kan je veel minder goed snelheidsverschil inschatten!
Officieel mag het niet maar het wordt vaak wel gedoogd. 99 van de 100 keren dat je flink boven de limiet rijdt word je niet beboet.
Overigens heeft de RS4 ongeveer 420Pk aan de wielen dan…als je kijkt hoe die eraf gereden wordt door een ‘normale Lambo’, dan vraag je je toch af waarom ze het opwippen naar een geile 600Pk…
Pffff, onze scheurbelg deed het toch beter met zijn 293 km/h
Wel lekker geluidje dat er uit die Gallardo komt.
Waarom filmen ze dit btw? Willen ze graag aandacht?
@alcantara: leuk voor later
Ik geloof niet dat er een Supercharger op die Audi zit. Op zich wel leuk alleen volgende keer kap graag dicht, hoor je meer dan alleen wind. :D
@zakar36: zit er ook niet.. je zou het zeker horen en zien op de hood.. ik betwijfel ook de 600 pk.. wat heeft ie er aan gedaan?, supercharger brengt hem naar 530/535 hp, grof gezegd 515/520 pk op de krukas.
@Zjonnie: plus dat je dat ongelofelijk vette supercharger geluid niet hoort hier dus zal er wel niet op zitten nee ;)
op een 80 km weg? … #fail maar voor de rest moet kunnen
Klinkt als een standaard audi..
Khad wel bruter geluid verwacht :(

Gallardo trekt m gewoon uit!
ben benieuwd hoe lang dit filmpje blijft staan. Beide kentekens staan op video & het gezicht van de bestuurder ook. Die lambo trouwens reed echt lomp, wel gaaf geluid.
200 maar? eve serieus dat is gewoon echt niet snel ookal is het nederland.
@MAB: Zo’n uitspraak wijst er maar eens op dat je die snelheden nog niet hebt gedaan… Neem het van mij aan, 200km/u is heel snel, zeker in verhouding met de rest op de baan.
@xilver: 200km/u is relatief. Overdag is het zeker snel. Maar s’avonds heb ik al weleens 190-200 gereden op een lege weg. Dan is het anders, in het geval van het filmpje is het inderdaad een hele hoge snelheid.
@jzaero: Mja overdag is het toch zeker vlot… Heb overdag eens 180 per uur gereden met een Mini Coupé SD en dan kan je deze snelheid toch niet echt lang aanhouden… Gewoon teveel verkeer en het is gewoon niet verantwoord.. ’s nachts is een ander verhaal, maar dan rij je toch ook niet voortdurend aan 180 of meer..? Ook al is er niet zoveel verkeer…
@Dimglor: Ik snap wat je bedoelt hoor (lees mijn comment boven maar). 180 s’avonds rijd ik niet omdat ik bang ben voor de boetes. Rijd in ieder geval cruisend niet harder dan 150-160 s’nachts, dan houd ik mijn rijbewijs tenminste nog.
@jzaero: Dat is waar wat je zegt… maar zoals hierboven beweren dat 200 per uur niet echt snel is vind ik loze uitspraken… Ik hou het op 128 max overdag en ’s nachts waar ik zeker de flitspalen weet staan durf ik ook wel eens doortrappen tot 160 omwille van het rijbewijsprobleem.
@jzaero: Het meest vervelende gevoel. Weten dat je eindelijk verantwoord door kan rijden, maar dan nog het niet kunnen doen uit angst voor een forse prent. Zelfs midden in de nacht ben ik nog alert op auto’s die opeens verdacht volgen.
@xilver: kom op zeg, zoiets ga ik toch niet zeggen als we het nooit gereden hebben? Mijn oom en ik hebben 280 gereden dus ik weet echt wel wat snel is en niet.
@MAB: ‘we’? Bestuur jij je auto met meer mensen tegelijk? Bijzonder. Ik vind 200 niet uitzinnig, maar het is wel een flinke snelheid moet ik zeggen. Het hangt er van af in wat voor auto je natuurlijk dit soort snelheden rijdt. Een RS4/Gallardo zijn toch meer voor 200+ bestemd dan mijn daily drive (C200 kompressor).
@E320cdi: Internethelden he ;-).
@E320cdi: nee mn oom bestuurd hem, en het was een toureag v10.
@MAB: lol, 280 in een touareg, droom verder.
@klavertjevijf: jonge ik hoef jou helemaal niks te bewijze dus hou ma stil
@MAB: Mijn oom en ik, waarbij je oom zeer waarschijnlijk reed. Als passagier merk je nog niet de helft van wat een bestuurder merkt. Wacht maar op je eerste rijles, dan is zelfs de 80kmu op een bochtige weg al hard.
@RoT___: Klopt, 200 tik je niet zo makkelijk aan, zelfs niet in Duitsland. Overdag is het daar te druk en s’nachts te donker. Soms lukt het wel, maar dan laat je gas al snel genoeg los wanneer je iets aan ziet komen. Ik rijd vaak in een 530i. Niet een hele snelle auto, onbegrensd lukt 270 wel, maar wanneer je hem vloert dan zijn de snelheden die je bereikt binnen no time toch best wel onwerkelijk. Het voelt niet snel aan omdat het een goede cruiser is, maar 150 is eigenlijk toch heel snel al.. laat staan 200. 150 rijd ik ook soms in een oude hatchback, dan voelt dat echt heel anders aan en dan is die 150 opeens een hele enge snelheid. Maar zoals ik al zei, snelheden zijn relatief. Ene keer voelt het snel, de andere keer voelt het langzaam.

@xilver: Ik heb ook 200 gereden, maar in een BMW 525i / 530i en Mercedes E240 voelt het toch vrij rustig aan. Ook als je die snelheden constant houd is het te doen. In Nederland onverantwoord, maar goed ik ben er ook eerlijk in dat als ik deze snelheden rijd op een landweg toch wel twee keer in mijn broek poep voordat ik het nog een keer doe. Op snelweg is het gevoel gewoon anders denk ik?
@jzaero:
wat een onzin. 200 tik je makkelijk aan op veel plekken in Duitsland (ik woon er). Op veel plekken kan je zelfs beter tussen de 180 en 220 blijven rijden, want dan kan je links mee met het verkeer en hoef je niet naar rechts (let op voor een vrachtwagen bij deze snelheden). Boven de 250 (echte km) rijden is lastiger, want dan rijden alle bmws, audi’s en mercedessen in de weg.
Mijn favoriete weg is berlijn-munchen. 3 baans, recht en soms helemaal leeg, easy en legaal naar de Vmax.
@BananaMan: Juist ja.. Maar heb je ook door dat ik niet tussen Berlijn – München woon? Ik kom meestal vanuit Arnhem over de A3 geloof ik (of vanuit het zuiden van Nederland) en op die weg is gewoon veel verkeer nog, vooral vrachtwagens. 200 tik je inderdaad makkelijk aan, kost mij 23 seconden vanuit stilstand of zo? Maar dat betekent niet dat het verstandig is om langs langzamer verkeer te knallen die achter een vrachtwagen hangen. Dan houd ik toch liever op iets drukkere stukjes in, om vervolgens daarna weer 200 te rijden. Constant 200+ vind ik in ieder geval aardig snel over tweestrooks snelwegen als er vrachtwagens met ander verkeer rijden.
@jzaero:
Ik reageer op je stelling dat je in Duitsland niet meer zo makkelijk de 200 zou kunnen aantikken. En dat is onzin. Okee iedereen in Nederland denkt dat ze gelijk over de grens kunnen knallen. Dan zit je echter (meestal) in het Ruhrgebiet, druk en vaak 2 baans.
Maar zeker wat dieper Duitsland in (en zeker niet op de A3) liggen mooie rechte, lege 3-baans wegen waar je echt makkelijk boven de 200 kan rijden als je auto dat toelaat.
Ik mijn geval loopt ie op de teller rond de 270, maar vanwege comfort vind ik 220 een mooie snelheid.
@BananaMan: Ik snap jouw standpunt, maar goed, ik vrees dat niet veel Nederlanders in dat gebied komen. Ik zou het zelf wel graag willen overigens.
@RoT___: En yep, de bestuurder merkt meer van de snelheden dan de passagier. De passagier vindt het hoogstens eng omdat hij geen controle heeft. De bestuurder voelt echter de auto instabiel worden, glijden en eigenlijk alles wat hij doet op die snelheden.. Feedback ouzo
@MAB: Als passagier lijkt het niet heel hard nee, maar rij het zelf maar eens. Zelfs in Duitsland is het vaak al niet meer te doen. De snelheid bereiken is 1, de snelheid er weer op tijd uit kunnen halen is echter een ander verhaal.
@RoT___: Het is dat wat ik bedoel… Er zitten hier veel internethelden die zeggen ‘oooh 200-250 is niets’. Het is allemaal relatief naargelang de wagen dat je hebt en de drukte op de snelweg, maar dat neemt niet weg dat 200km/u nog steeds vrij snel is om door te peren. Die uitspraken komen precies over dat iedereen dit dagelijks doet met 2 handjes op de rug en sturen met het knietje. Vele van die mensen hebben vaak nog niet eens zelf in een auto gezeten, laat staan die snelheden gedaan…

Anyway… ik heb het al wel gedaan en ik vind het snel… ik ben daar eerlijk in.
@xilver: Mij is ook altijd gezegd dat ik wel op mijn uitspraken terug zou komen, ik riep ook altijd dat ik altijd volgas zou gaan in Duitsland. Het hardste wat ik heb gereden was 230, ’s avonds laat met een Panamera. Ondanks dat de auto nog als een blok beton op de weg lag zat er één begrenzer tussen: de bestuurder. De snelheid gaf een kick, maar het is niet iets wat ik snel weer zou doen, het rijdt totaal niet relaxt meer.
@RoT___: Inderdaad, die snelheden zijn is leuk om een kick te hebben (als bestuurder, want als passagier heb je geen controle en daar hou ik niet van) maar gemakzuchtig rijden is het niet echt. En 200 rijden kan je met de meeste auto’s, bij mij draait de kick meer om het optrekken, dat sensatiegevoel ligt een stuk hoger en kan ook leuk zijn als je binnen de toegelaten snelheden blijft. Dus die Panamera waarmee je hebt rondgereden blijkt een schitterende kandidaat te zijn voor zulke praktijken ;-).
@xilver: Ik kan je vermoeden bevestigen. Heb het op de oprit van de snelweg niet kunnen laten om eens te kijken wat hij in zijn mars had. Niets achter me, auto even tot stilstand afremmen om vervolgens de voet te vloeren. V8 hamerde er heerlijk op los, schitterende auto.
@RoT___: Ik “vind” het als passagier vaak juist eerder snel gaan dan als bestuurder.

Mssn omdat ik dan zelf geen controle heb ofzo.
@RoT___: me oom reed idd, ja dat weet ik nog allemaal nog niet ik heb natuurlijk nog niet gereden. Het is ook echt niet om hier stoer te doen maar een topic en dan staat er 200km/h vind ik niet echt speciaal vandaar.
Tja, daar mag je van zeggen wat je wil… op geen enkel moment wordt hun snelheid gefilmd, slechts 1 keer bij de RS4 je ziet dat zijn wijzer ergens in de buurt van 200 komt maar je ziet niet zijn effectieve snelheid dus je kan hem niet pakken. En die Lamborghini kunnen ze al helemaal niet pakken want je weet niet hoe snel die rijdt.
wat een noobs , de kenteken van RS4 heb je ook zo te pakken einde van de video.
@Punk: Ze kunnen ze niet pakken want nergens wordt hun snelheid exact weergegeven.
@xilver: Flitskasten? Trajectcontrole?
Kan toch best nog wel een duur uitje worden hoor.
@potver7: Staan niet op het traject dat ze gereden hebben. Enkel een paaltje in de middenberm, maar die doet het niet meer.
@xilver: rechts inhalen?
@vale46: Dat is een kleine boete van misschien €150 (ken de tarieven nu wel niet, en zeker niet voor Nederland) dus die gaan ze met plezier betalen ;-).
@xilver: Nouja, ik heb er geen 150 euro voor over om de ‘trucjes’ uit het filmpje te mogen meemaken hoor.
Wow, ……niks bijzonders. Net als them, zijn er nog duizenden die wekelijks even hun kop en rechtervoet op hol laten slaan. Wat is nou 200; daar zitten we toch zeker binnen de 20 sec aan. Risico in een halve minuut is veel kleiner dan al die uren/ dagen tuffen met gemiddeld 38km……
Wel scherpe beelden.
@tuscan: Ja, want iedereen heeft een auto met 258290pk en sprinttijden die sneller zijn dan het licht.
@RoT___: lezen,!!! Er staat niet 8 miljoen, dagelijks. Blijf allemaal vooral veel en goed in je spiegels kijken, dat scheelt een hoop ellende. En ook al is het geen germany, we hebben het allemaal moeten leren……….
Die Lambo klinkt echt wel goed hoor…
Verder wel leuk dat ze het kenteken van de Rs4 censureren, maar van de Gallardo niet…
Trouwens als je goed kijkt, kan je de nummerplaat van die Rs4 op het einde van het filmpje ook wel aflezen..
Het kenteken van die Lamborghini is 98-RD-LZ. Het is een Lamborghini Gallardo uit 2005 en heeft 500 pk. http://www.autoweek.nl/kentekencheck.php voor de liefhebbers
@mercs: En van de audi is het kenteken 91-MJV-5 420 pk uit 2007. Je bent wel een ongelooflijke oetl*l als je dat er zomaar opzet!
93-HJV-5 Niet zo goed weggeblurd, ouwe Blaricummer…
Die Gallardo is de slettebak van Nederland, ik heb er ook eens twee uurtjes in gereden (in Duitsland).

Deze is/was van ‘Toys for Boys’, en is te huur voor bedrijfsincentives, demo’s, etc. Zelfde club had destijds ook een Ferrari 575, Aston Martin Vantage, BMW M5, wat Porsches en ander leuk spul in de verhuur zitten.

Ga er van uit dat die Audi RS4 ook een huurbak is, dus lastig te achterhalen wie precies op welk moment achter het stuur zat ….
@rechercheur: Waarom? Degene van wie de auto is in Nederland krijgt de problemen, dus wie het bestuurt maakt dan toch niet zoveel uit? Als ik met een andermans auto een boete krijg dan krijgt hij die boete, niet ik.
@mercs:

In het geval van een snelheidsovertreding die is vastgelegd met radar / flitskastje dan krijgt de eigenaar -inderdaad- netjes de acceptgiro thuis. Echter bij een forse overtreding zoals roekeloos rijgedrag (art.5), of een YouTube filmpje als dit, zal justitie toch aantoonbaar moeten kunnen maken wie er gereden heeft ….
Als je trouwens zoekt op Hulshorst en/of TforB (Toys for Boys), dan kom je enorm veel foto’s en een aantal filmpjes tegen met deze Gallaro, en tevens ander leuk spul uit de verhuurcollectie …
@rechercheur: Bestaat dat bedrijf nog wel want ik kan het nergens vinden?
@Benz65:

Moet je even googlen op Hulshorst Almelo.
@rechercheur: Thanks, gevonden.
Domme aktie. Het is veel te druk voor een beetje scheuren. Ik heb in mijn jonge jaren ook wel eens records gevestigd (en mijn vrouw ook!) op weg naar de familie, maar dat was toch vaak boven Hoorn, soms de Afsluitdijk en in Friesland tussen Harlingen en Franeker (echt mooi stukje wijd asfalt). En dan ook nog ’s avonds.
Wat dat betreft is het jammer dat er op Zandvoort en Assen niet af en toe trackdays georganiseerd worden, wie wil er nu niet even een half uur volgas voor bijv. 25 euro. Heb ik wel gedaan op clubdagen en het was helemaal super. 10x meer adrenaline dan op de snelweg.
@midasracer: Op vrijrijden.nl kan je zien wanneer er trackdays zijn. Dit kan met eigen (straat) auto en zonder licentie.
Kost ongeveer (Zolder is wat duurder) €25,- voor 20 minuten.

Erg leuk en echt een ervaring.
@rob84ga: O dat is top, ik dacht dat het niet meer werd gedaan. Ik zal eens kijken, is inderdaad helemaal vet.
Natuurlijk mag dit …. Niet.
Op zulke drukke momenten moet je geen rare dingen uitspoken, doe het rond een uur of 9a10 savonds, dan is er veel minder volk op de baan, dat maakt het een stuk veiliger!
Of ga gewoon een havenweg opzoeken zoals in de AB filmpjes!

@sir_smokalot: hoe regelen jullie dat eigenlijk met jullie hoge snelheden? Nummerplaten, stemmen, koppen, auto’s, locatie, snelheden,… Het komt allemaal in beeld & toch worden julie niet vervolgd & onze scheurbelg wel?

Niet dat ik iets tegrn jullie heb hoor, jullie doen het verantwoord! Vroeg het mij gewoon af..
@vale46: versneld afspelen LOL
@vale46: ow, het is @Alwood die avonddienst heeft.
Btw: waarom worden tags ‘@…’ Via Android niet weergegeven is die mensen hun vermeldingen? Is wel behoorlijk irritant eigenlijk. Idee’tje voor de volgende app?
Vermeldingen via de app krijgen zou helemaal top zijn!
Om 1 of andere reden heb ik een zwak voor de RS4 cabriolet, ander kleurtje, kuipjes, keramiek en ik ben verkocht.
Misschien fake-kentekens?

“Geleend” van een andere RS4 en Lambo, met zelfde kleur.. zou zomaar kunnen?!
@maheey:

Nee joh, zijn huurauto’s ….
Kenteken RS4 is 93HJV5 voor de geïnteresseerden en RDW-checkers, als je het onzichtbaar wil maken, doe het dan goed.
Als die lambo 500 pk heeft dan is het logischer dat die audi 420pk standaard heeft want er is niet echt duidelijk dat die 600 pk zou hebben
Ik snap niet waarom die RS4 op eht einde een vaag kenteken heeft, je kan toch geen boete via een filmje krijgen?
@meneersander: Inderdaad, je kunt geen snelheidsboete krijgen als die niet door geijkte apparatuur is gemeten. Wat wel kan is je vervolgen voor gevaarlijk weggedrag althans dat was wel in België het geval.
@Benz65: we hadden een tijdje terug toch die GT-R bestuurder die 100+ door de woonwijk ging, en niet door de politie vervolgd kon worden omdat het niet geconstateerd was door een agent ofzo:p
@meneersander: Feit was meer dat de auto noch bestuurder bekend was. Het kenteken is niet gefilmd en alleen het gezicht van de bestuurder voordat die vertrok is gefilmd, dus dan ligt de bewijstlast bij de officier van Justitie en staat die machteloos wanneer zij niet bekennen.
Heb nu een Ford Sierra sinds vandaag, weegt nu nog maar 900 kilo, met 125 pk, maar die 125 pk’tjes gaan hard zat. Maar waarom zou dit niet mogen? vanwege de wet? ach ja zolang er nog niks is gebeurd is het prima toch?
@Sportspotter13:

Ja prima toch, totdat er wel een keer iets gebeurd en jij de rest van je leven de last moet dragen dat je iemand zou hebben dood gereden. Maar verder prima, toch?
@Sportspotter13: nice, dat is inderdaad gruwelijk smijten met zo’n gewicht ! Het is niet de Cosworth ?
@Megakix: Nee het is niet de Cosworth. Maar zo’n blok kan er altijd nog een keer in gelepeld worden. Maar het is een circuit auto met rolkooi en apk. Het hele interieur is er uit. behalve twee kuipstoeltjes met een 6 punts gordel en een 5 punts. Geen verwarming en radio :P het is echt koud nu in dat ding :P
@Sportspotter13: Maakt niet uit toch? Jas aan, paar goede handschoenen aan en gaan! Een auto is gemaakt om mee te rijden, wat met die pk-gewichtsverhouding een regelrecht feest moet zijn!
@Sportspotter13: Maakt niet uit toch? Jas aan, paar goede handschoenen aan en gaan! Een auto is gemaakt om mee te rijden, wat met die pk-gewichtsverhouding een regelrecht feest moet zijn!
@RoT___: ahhaha ja:P Ik zo’n eskimo muts en jas hebben :P Maar die verhouding is super. Binnen in zit ook geen geluidsdemping meer, dus je hoort echt alles :P
@Sportspotter13: thumbs up mate !
zeker dat in deze rs4 geen 600 pk zit. Hij komt helemaal niet in de buurt van de acceleratie van die Lamborghini. Gewoon lekker standaard 420 pk.
Audi rijdt nog behoorlijk netjes vind ik. Je ziet helaas veel erger voorbijkomen..
@ rechercheur

Ja toch :P dit soort taferelen bedenk je toch van te voren. Maar je weet niet of het ook zo gaat eindigen ;)
Wat een naaistreek, wel het kenteken van de RS4 weg halen, maar die van de Lambo lekker herkenbaar laten staan. Bah!
http://www.autojunk.nl/2008/09/toys-for-boys-2
@rubenpriest:

bravo, goed opgelet zeg ….
200 ? Deed ik 24 jaar geleden al, was wel spannender toen als nu.
@norge: Wist niet dat paarden zo snel konden rennen. :D
@norge:

Mmmmwwhahaha, get a life dude, die Peugeot 205 XE 1.1 had 54pk en een topsnelheid van 153 km/u ……
@rechercheur: heuvel afwaarts helpt ook nog
Hahaha bij Laren/Bussum draaien ze erop? En Baarn/Hilversum zie je aan het einde ook nog is. Geen flitskast of trajectcontrole te vinden daaro. Maar leuk leuk. Vind het voor overdag alleen een beetje van de zotte. Maar ik mag niet zeuren want betrap mezelf ook regelmatig op deze snelheden.
@The_12oach: Dat stuk is meestal vol dus voluit kun je nooit, wat mij wel altijd doet wantrouwen zijn die talloze teozichtcamera’s. En de VROS’ers doen daar goede zaken.
Het weggetje in het begin is een 60 weg. Daar heb ik ook nog de 190 gehaald met een RS6
Had vroeger een Mazda 626 2.0 coupe, die reed de teller uit(220km/u) op het stuk Ouddijk – Doetinchem. Heeft nog iemand deze ervaring met een standaard Mazda gehad?
Ze haalden in ieder geval geen al te gekke capriolen uit..
:troll:
Hmm, redelijk onverantwoord. Nu moet ik zeggen dat 200 gewoon hard is. Ik heb zelf eens de 290 aangetikt, totaal niet relaxed. Toen ik 16 was dacht ik ook altijd als een held richting duitsland te rijden en de continue 300 te blijven rijden. Zelf ben ik niet van het “harde rijden”. Ik rijd vaak s’nachts en ook veel vroeg in de ochtend. Als je om 7 uur op een zondagmorgen over de weg rijd, zie je helemaal niemand. Dan heb je natuurlijk de neiging om met 170 door te karren. Hoeft van mij niet. Misschien komt dit ook wel door een tweetal familie leden die zichzelf aardig te pletter hebben gereden door dit soort stunts uit te voeren. Verder wel een heerlijk geluidje.
och hemeltje de mannen rijden een beetje te hard. laat koos spee het maar niet zien want dan word ie verdrietig dat zulke mensen bestaan en gaat ie zichzelf besnijden… vind dit allemaal nog erg rustig gaan, stelt dus geen ruk voor.
@spykerboy: +1, zo hard rijden ze nou ook weer niet…
Hmm wel fijn voor de KLPD dat het kenteken van de Lambo gewoon te lezen is. Wat minder leuk voor de bestuurder…. ;)
Zucht….waarom kunnen we dit soort videos niet gewoon op youtube zetten zonder al dat gezeik steeds…
200 is niet overdreven snel, totdat je op de linkerbaan ineens iemand voor je hebt die een ander wil inhalen, die niet in de gaten had dat je met die snelheid aan kwam zetten.
en dan merk je dat die remmen op een Integra er niet op berekend zijn, en heb je een bruin drapje in je onderbroek ….
@rechercheur: Standaard topsnelheid van een Integra zit op 233km/u, dus die remmen kunnen wel wat hebben.

Buiten dat is een bruin warm drapje op zijn tijd wel lekker.
@integraturbo: ik zou niet weten waarom ik rekening zou moeten gaan houden met mensen die op die manier moedwillig de wet aan hun laars gaan lappen. Natuurlijk kijk ik voordat ik ga inhalen, maar degene die te hard rijdt is degene die zijn verkeersgedrag dient aan te passen, niet andersom.
@Modus: Dat was dus ook mijn insteek. 200 lijkt vaak makkelijk te kunnen, totdat je iets tegenkomt wat je niet verwacht.
Alles is relatief.
Heb s nacht ook wel eens 255 gereden in een 650i maar daar zit je in no time op. Geeft een veel zeker gevoel dan 190 in m’n 1.6-je.
@KeesB: En nog steeds is het veiliger om 190 in een 1.6 te riden dan 260 in een 650, gevoel zit er vaak naast.
En inmiddels het filmpje verwijdert door de gebruiker…
Heeft iemand hem toevallig geript? AB, misschien? Daar zijn jullie meester in.
Ik wil graag ook nog even toevoegen dat ik het raar vindt dat jullie het filmpje zo uitleggen…Keek eerst naar de filmpjes die jullie zelf produceren..? Wouter rijdt nooit zo..AHUM..
En dit is wel heel verantwoord Autoblog?? http://www.youtube.com/watch?v=m_qdHieuKGw
@rubenjt: Voor henzelf misschien niet, maar iig is er niemand op de weg die ze in gevaar brengen behalve hun eigen harige aarsjes. En die mogen ze in gevaar brengen, hun aarsjes.
Rs4 cabrio nog steeds 1 van de dikste cabrios van audi.
Hahaha, wat een site is dit zeg…De filmpjes die ze zelf maken verwijderen, omdat die blijkbaar hun standpunt over dit filmpje erg doet wankelen…Jammer hoor.
@rubenjt: geen idee wat je allemaal loopt te bazelen maar volgens mij heb je een injectie humor in je leven nodig.
@Alwood: Niet als de video van jouzelf is geweest en je je nu behoorlijk kut voelt. Misschien een dosis inlevingsvermogen nodig?
Oh oh oh Autblog. Wat een hypocrieten zijn jullie! Zelf volgas acceleren in de PC is natuurlijk niet gevaarlijk. Nee want daar lopen geen mensen over straat! Vervolgens hebben jullie commentaar op een filmpje waarin misschien wel hard wordt gereden maar naar jullie eigen daden kijken, nee hoor dat kan niet! Ik dacht dat jullie autofreaks waren! Maar nee! In het filmpje met de sls en 458, acceleren jullie volgas door een tunnel met overig verkeer! Ik heb geen problemen met de filmpjes die jullie maken en hoe hard jullie rijden maar als jullie vervolgens een filmpje gaan plaatsen van een lambo en rs4 die te hard rijden en hoe “dit een steenpuist op onze gladde reet van tolerantie en ingetogenheid” zou zijn dan zakken jullie toch wel heel erg in mijn waarde.
@rubenjt Vind het imderdaad wel zielig dat Wouter de 300 aantikt en dat jullie daar dan van beschuldigd worden.
Jammer Autoblog…
@mrvandelen: Precies. Ik poste nog een filmpje waarin je ze als gekken ziet rijden, maar die heeft Autoblog vrolijk verwijderd. Jammer hoor..
@rubenjt: nee hoor, die staan gewoon op ons Youtube channel.

Reacties die te kort zijn, of mensen die tig reacties posten zonder toelichting, worden soms verwijderd. Zie onze huisregels.
Ik ben echt verliefd op dat geluid van die Gallardo… Meer!
Beetje speurwerk leert dat de Gallardo is verkast van Hulshorst Auto naar Prins Esclusivo (Nunspeet), en april 2010 voor het laatst van eigenaar is verwisseld. Op de site van Prins nog wat foto’s van een circuitdagje op Zandvoort …

Lekker afgetrapt beestje met zo’n 100.000 km op de teller, bij Toys for Boys heeft iedereen (waaronder ik) dit ding continue tot in de rode toeren gejaagd ….
@rechercheur: En ook al is hij afgetrapt. Het blijft een Lamborghini en de enige in deze kleuren/velgen combinatie.
@rubenjt:

Ja, zal best, feit blijft dat ik dit ding flink in z’n toeren heb gejaagd op de Duitse Autobahn, net zoals tientallen / honderden andere bestuurders. Afgetrapte huurauto, vierdehandsje …

Ik vond de Aston Martin Vanquish S van Toys for Boys trouwens indrukwekkender, maar dat geheel terzijde!
@rechercheur:
It’s not about driving one, it’s all about owning one..
Ik tik ook regelmatig de 200 aan waar je 60 mag, op polderweggetjes met een enkele flauwe bocht. Er rijd doorgaans niemand en zo wel dan houd ik me netjes in. Is gewoon lachen zo af en toe.
Inderdaad, ze kunnen verwachten dat als je een lambo hebt, of er in rijdt.
Dat je wel is je gas intrapt.
Volgens mij probeert Wouter in een 1.6je nog 200 te gaan.
Zielig dit. Doe het dan zelf ook niet of laat ze gewoon lekker planken op de snelweg.
http://www.youtube.com/watch?v=ocnkzgFSk2E
En een mooi filmpje ook weer, paps achter het stuur, en lekker doorgassen bij de wegwerkzaamheden (….), even tandje terug bij tunneltje, en hupsakee ‘gaan met die banaan’ ….
@rechercheur: Ik snap niet dat die mensen dit nooit om 6u zondagochtend kunnen doen. NIEMAND op de weg, kun je doen wat je wilt.

Of pak een trackday ofzo…


Maar nee, we moeten knallen tussen ’t overige verkeer.

Ik snap dat niet. Da’s toch veel minder leuk? Je moet je constant inhouden en bewust zijn van andere weggebruikers.

Doe het voor de haan kraait of op een circuit, ga all-out en wees dan (terecht) tevreden met jezelf. Maar het plezier om steeds een halve versnelling door te trekken voor je weer achter een werkmansbusje zit…

Ik kan mij leukere dingen bedenken om met een Lambo te doen!
Wat een saai filmpje, 3 min lang 20kmh harder dan de rest van de file, daar heb je geen 600pk voor nodig hoor. En het stuur filmen? Er is niets te zien, behalve dat de teller niet onder de 100 kmh staat, goed ook want anders rij je te langzaam.
Had dit filmpje ook al gezien, de maker was zo’n nederlandse spotter.. eigenaar van de auto zal maar blij zijn met deze jongen, want het gezicht etc. was ook niet geblurd..
Kunnen we nu misschien ophouden over mijn kanaal/deze auto.
@rubenjt:

Ach joh, laat ze toch, jouw pappa heeft een vierdehands Gallardo (met nieuwe velgen) in de loods staan, we zijn allemaal gewoon stik jaloers ….
Ok, nu heeft ie wel genoeg gehapt, ’t is mooi zo.
De strekking van het artikel is trouwens helemaal niet zo negatief, zoals Alwood al aangeeft. Je moet alleen even tussen de regels door lezen.
@sir_smokalot: Ik hoop dat je begrijpt dat ik nog al geschrokken ben, aangezien het helemaal niet de bedoeling was dat we a)zo zouden rijden b) dat er zulke response op deze video zou komen..
@rubenjt: Hoe kun je nou zeggen dat het niet je bedoeling was om zo te rijden. Die 2 geven elke kans die ze krijgen vol gas. Dat was zeker elke keer per ongeluk. Sure buddy, geloof best dat je geschrokken bent van de respons maar dat kan je verwachten als je zulke filmpjes op het net knikkert.
Je maakt zelf de keuze om zo door het verkeer te blaffen now deal with the aftermath.
@E34M5Touring: Cause and effect.

@ruben: wees blij dat dit de enige aftermath is waar je mee om hoeft te gaan.

Één onoplettende lease-lul die niet kijkt voordat hij inhaalt en dan wil je toch echt dat je in Kansas was gebleven.

Zoals ik eerder in deze thread zei…waarom op die plek? Op dat moment? In de niet ideale omstandigheden?


Ga er met z’n drieen, vieren op uit op een kakelvroege morgen, man. Heb je het hele wegennet voor jezelf. Je kan dragracen op de snelweg en elke 80-weg driftend afleggen. Full-throttle, wat boeit het, je hoeft alleen rekening te houden met de weg.
@bozewolf: Exactly my point! Niet gaan lopen maauwen als je het zelf op het net flikkert.
http://www.youtube.com/user/rjtdbf#p/u/49/jpDnPtY6ERw
@rechercheur: Kun je alstjeblieft ophouden?
@rubenjt: Hoezo? Je hebt ze toch zelf openbaar online gezet? Dit is alleen maar meer kijkers, mooi toch?

En dat was in Duitsland, daar mag ’t ook nog…

enige foute aan dat filmpje was die stinkmof die ontzettend zat te kleven op die Opel (?) die ook alleen maar aan ’t inhalen was. Porschedude zag op nog geen paar meter afstand leek het.
@rubenjt:

Best lullig dat die 911Turbo S duidelijk sneller is ….
Ongelooflijk, wat een zeikerds zitten hier tussen!!! Al die kansloze mensen die het allemaal zogenaamd zo goed weten. Het lijkt wel een blog van Koos Spee. Af en toe een beetje doortrekken met een paar snelle auto’s en dan krijgt de maker zulke reacties??? Dit is toch AUTOblog?? Er gebeurt toch niks ergs?? Hou op met zeiken en ga werken, zodat je later als je groot bent ook zo’n auto kunt kopen!!!
@clioracing:

– zeikerds
– fans van Koos Spee
– jaloers
– moeten gaan werken
– als we later groot zijn



Dat zijn 5 van de 6 mogelijke clichés, gefeliciteerd! Je wint de Knuppel van de dag award!
Er wordt hier gereageerd alsof de bestuurders net als Ghost Rider als maniakken aan het rijden zijn, maar dit is echt totaal niet zo.
Er word af en toe lekker doorgetrapt, zoals iedere autoliefhebber graag ziet, zonder vrij gekke capriolen uit te halen.
AutoBlog trapt elke auto altijd hard door bij een review, en dit wordt juist alleen maar toegejuigd? Zie bijv. de R8 wedstrijd, de SLS vs 458 zoals al eerder vermeld, en vrijwel elke andere auto.
Heel vreemd hoe er gereageerd wordt hier.
En rechercheur; stoer hoor, constant zeggen dat je in een gallardo heb gereden. Who cares? Deze mensen zijn de trotse eigenaar van een Lambo, terwijl jij alleen een half uurtje hebt kunnen betalen om even in duitsland te mogen scheuren.
Hij is ‘4e hands’? En wat dan nog? Ik snap echt je punt niet.

Jammer dit, autoblog!
@hertog:

Joh, wat een aannames toch weer. Ik betaal helemaal nergens voor, ik word namelijk uitgenodigd ….
Wat doet trouwens een gebruikte 2005′ Gallardo met zo’n 100.000km op de teller, zo’n euro 70.000,-, of zit er dat niet eens meer in? ….
@rechercheur: Serieus, wat wil je nou bereiken met al die kleinerende opmerkingen? Ok, je vindt het onverantwoord, je hebt je punt gemaakt. Dit is een beetje kinderachtig..
@rechercheur:
Normaal reageer ik zelden..
Maar ik ben iemand die bijna elk artikel leest samen met de reacties daaronder. Ook ben ik een fan van uw discussies met ‘norge’, maar ditmaal ga je in mijn ogen een tikje te ver.
Eerst en vooral over de auto. Al is de auto 40ste-hands. Het is en blijft een Lamborghini en het is blijkbaar een auto van zulke aard dat die Autoblog haalt. Dus daarover moet je je zeker niet opwinden.
Ten tweede is er met het clipje weinig mis. De snelheidslimieten worden flink overschreden, maar zijn die limieten soms niet een beetje hypocriet? Daarnaast brengt hij nergens iemand rechtstreeks in gevaar. En voor een pk-monster (tenzij je dagelijks in een supercar rijdt) houdt hij zich nog zeer keurig in. Enkel op de legere stukken met veel overzicht geeft hij plankgas. Ook laat hij iedereen keurig invoegen, iets waar wegpiraten meestal geen rekening mee houden.
Zelfs in geval dat er iemand plots opduikt zal hij makkelijker kunnen remmen met die grotere remschijven. Het is geen VW Golf, met alle respect overigens voor die auto..
Het was trouwens een supergoed clipje. Jij bent misschien anders van mening, maar pagina’s zoals deze zijn meestal populistisch, dus leg je er gewoon bij neer.
Mvg
@mercedescl65amg: Het is niet de eerste keer dat rechercheur zich als een 7 jarige gedraagt. Is wel vaker voorgekomen, en hiervoor is hij ook gebanned. Niet bepaald een type dat gewild is hier op Autoblog. Meneer denkt zelf helaas van wel… Kwestie van tijd voordat meneer zijn biezen weer mag pakken, voor een hele lange periode.
-edit: nutteloze bijdrage-
Die RS4 is zo standaard als het maar kan,600pk waarom moeten de mensen altijd liegen over het vermogen,bang te zijn dat je te min bent???
@mbevo:
Inderdaad hij kon hem totaal niet bijhouden.
Jonge!!! 130km/h op de boulevard van Noordwijk in een Nissan GTR!
Jonge!!! 252km/h op de A4 ter hoogte van Oegstgeest!!Het was erg druk, en erg gevaarlijk, oh ja! ..en leuk.
En dom, later mensen!!
Laatste was in n gekietelde RS4 (voor wie t wilt weten)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).