Savage Rivale GTR: Wereldprimeur in Monaco

Auteur: , 47 Reacties

Het is ze gelukt! De heren van Savage hebben een tweede exemplaar van hun Rivale gebouwd. En dit maal is het geen 4-deurs cabrio geworden maar een heuse raceauto met 800 pk!

Eerder dit jaar kregen we de specs en wat renderings al te zien van de raceversie van de Rivale Roadyacht GTS en nu staat deze auto dan te shinen op Top Marques in Monaco.

In het dashboard ( geen grap) zit een 6.2 liter LS9 V8 van GM die met dank aan een turbo 700-800 pk eruit perst. En als je dat combineert met het lage gewicht van 1.030 kg dan weet je dat we hier te maken hebben met een serieus snelle auto. Het sprintje van 0 naar 100 km/u zou dan ook moeten gaan in 2,8 seconden en de topsnelheid zou op 360 km/u liggen.

In totaal willen ze 69 exemplaren bouwen (en verkopen), maar tot nu toe schijnt de teller nog op 0 verkochte auto’s te staan. En dat terwijl de prijs ‘slechts’ 141.250 euro exclusief belastingen is. De Savage Rivale GTR ziet er nog wel een beetje uit als een concept dus het zal ongetwijfeld nog wel even duren voordat deze auto echt in productie gaat. Wij gokken op 2020.

Of de GTR net als zijn brave broertje ook de beschikking krijgt over zo’n bizar dak is nog niet bekend. Het lijkt er in elk geval wel op dat het dak open kan.




47 reacties

Is er eigenlijk al wel eens echt gereden met deze auto? Tot nu toe heb ik die steeds stilstaand gezien, behalve eventjes bij Top Gear Live in Amsterdam.
@dbonline: of deze kan rijden weet ik niet, maar die andere ‘normale’ auto kan wel rijden. Is een paar keer gespot en er is ook een video van.
http://www.autojunk.nl/2011/12/savage-rivale-official-2012-promo
Lekker scheuren zal die wel doen, maar daar blijft het voor mij dan ook bij
Shut up and take my money!
gedwongenleaser
@240sx: dank je man, aardig van je.
@gedwongenleaser: ik ben nou eenmaal een aardige peer.
War een heerlijke wagen
Nu nog een fatsoenlijke designer inhuren. Dit is meer van hetzelfde, de zoveelste kleine autobouwer. Wees eens origineel en bedenk wat unieks zoals de Pagani of Spyker.
@pininfarina: Ik vind het design anders best oké!
@Vanquish: Nou ja over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar qua afwerking is het ook niet bepaald een hoogstandje. Heb die open versie toen gezien op Zandvoort tijdens die dag dat je met je eigen auto de baan op kon (Autoblog was hier ook aanwezig toen met o.a Sacha). Zonder te overdrijven kan ik zeggen dat een Hyundai uit 1992 er van binnen beter afgewerkt uitziet. Dat kan je gewoon niet maken. Lijmresten, slechte naden en leer dat een niet geheel juiste pasvorm heeft. Nee dankje.
@pininfarina: Ben het eens dat de afwerking war verfijnder moet om echt een kans te maken, maar verder niets dan respect voor dit project en uniek is ie zeker.
@pininfarina: Ieder project begint zo. Als ik me niet vergis gaat het hier om twee jongens/mannen die na afstuderen eraan zijn begonnen? Nou, lijmresten of niet, respect. Kon ik maar zoiets op m’n cv zetten! Daarnaast: je hoort wel meer mensen zeggen dat ze een nieuw automerk oprichten, maar daar hoor je niks van. Deze gasten krijgen het nog voor elkaar ook.
gedwongenleaser
@pininfarina: zo uniek vind ik Spyker nou ook weer niet.
Handig zo’n brandblusser :lol: wel een echte baas.
Wauw, het design kan mij ook zeker bekoren. Erg bruut. Dat je je (giga-LS9) blok kan zien liggen terwijl je rijdt, dat is toch een gevalletje dream comes true?
@kaasboerin: Waarom? Zie je een motor schudden als je aan het rijden bent, letten op de weg (Of “circuit”) is veel handiger.
@Donstil: Ik vind het erg gaaf.
@Donstil: en enorm heet & onhandig.
Oh, waar zet je hem in z’n ‘Drive’ ? =D.. Niet bekend (nog) neem ik aan.
Whahaha mooi mistlicht, remlicht whatever ook. Charming gemonteerd!
Wat een prutsers. De rest ziet er zelfs voor een concept echt uit om te huilen!
@911GT2: Wat ben jij een treurig mannetje zeg. Probeer als student zijnde met een beperkt budget maar eens zo’n product op de weg te zetten, ik vind het knap hoor! Maar goed, jij gaat het ook vast en zeker ver schoppen met zo’n instelling..
@motoragent: Uh, wil niet weten hoeveel subsidie hier al naartoe is gegaan.
Met zo’n wielbasis zal hij niet lekker insturen in de bochten: niet echt lekker voor een raceauto.
Leuk, wanneer is de shakedown en in welke raceklasse gaat deze auto rijden? Lijkt me de moeite waard om te volgen.
@midasracer: FRL (Fantasy Racing League)
@midasracer: Wellicht de Dutch Supercar Challenge. Gezien de stickers aan de zijkant.
Racenummer 69, hadden ze nu echt niets beter kunnen bedenken :roll:
@PJ: gevalletje te veel Grand Theft Auto te hebben gespeeld denk ik zo, al is het nooit te veel :)
Ik moet het allemaal nog zien met dat “Savage”, natuurlijk erg gaaf hoe ver de jongens al gekomen zijn maar op sommige gebieden zetten ze wat onrealistisch hoog in, ook met de straat auto. Tom Coronel reed daar laatst mee over Zandvoort maar het zag er niet uit alsof hij echt hard ging en goed stuurde.
Heerlijke wage! Bouwen dat hok!
Als je motor zo ingebouwd zit dan kun je toch nooit gemakkelijk bij om onderhoud uit te voeren?! :?Vooral tijdens endurance races moet je makkelijk bij kunnen wil je races winnen. Echt een automonteur’s worst nightmare schat ik zo…
Nog geen één verkocht?!
Jongens, ik heb gemengde gevoelens bij deze auto. Enerzijds zoveel respect voor de vastberadenheid en doorzettingsvermogen om dit project te laten slagen. Maar anderzijds, wat is dit ding godsgruwelijk lelijk. Alsjeblieft zeg, hiermee kun je toch niet serieus genomen geworden in het geweld van de supercarbusiness. De concurrentie is talrijk en superieur.

Ik zou deze auto alleen een kans geven als het design goed is. Jongens, zoek een echt goede designer die jullie wil helpen. En als jullie niemand kunnen vinden, wil ik jullie wel helpen.
Ik vind het heel idee van de roadyacht heel erg vet. Ik denk dat ze veel beter kunnen blijven vast houden aan het plan van een hele luxe 4 deurs cabrio waar de rijke der aarde de boulevard over kunnen cruisen. En niet deze gtr, als je heel veel geld voor een circuit speeltje gaat uitgeven maakt het uiterlijk niet heel erg uit, alleen hoe hard die gaat. En in die categorie zijn er gewoon heel veel partijen die zich al bewezen hebben.

Dus heren (oud)studenten: ontwikkel die roadyacht verder een maak er iets moois van! Iets unieks en speciaals, maar laat het niet verdwijnen in te veel andere plannen
Bravo! Dat ze het nog voor elkaar krijgen dient al respect. Veel kleine opstarts/bedrijven beloven veel en leveren uiteindelijk niks. Het is mooi om te zien dat ze zich houden aan hun beloftes met de presentatie van deze GTR. Maar ik ben het eens met de mensen die zeggen dat ze beter hun moeite kunnen zetten in de productie van de straat variant, omdat dat is uiteindelijk wat geld in het laatje moet brengen.
Persoonlijk vindt ik het niet de mooiste design, maar het heeft wel wat. Echter vrees ik dat als ze er te lang over doen dat het design dan al gedateerd zal zijn.
ik zeg sprekend een ford evos
Laat Spyker maar lekker tot het verleden behoren… WELKOM Savage, Neerlands nieuwe trots!
En waarom is dit een raceauto? Omdat ie stickers en een spoiler heeft? Kijk respect voor het enthousiasme en de armen uit de mouwen mentaliteit maar daar houdt het dan ook op.
Ze rijden geloof ik met een stalen ladderchassis en dan die grote V8 vóórin?? Hoe zit het met de ophanging? Ik bedoel met alle respect maar zoiets is gedoemd te mislukken, al helemaal op een circuit. Hoeveel ervaring hebben ze met afstellen, hoeveel duizenden testkilometers hebben ze gemaakt? Racen met een automaat via de peddels? Ik denk eerlijk gezegd dat het nooit van racen zal komen.. laten we het hopen.
De mooiste Nederlandse auto ooit gemaakt! Heerlijk! :)
@kickass

op donkervoort na natuurlijk !
@albers: Nee, zelfs die niet! ;)
Meneer? heeft u deze ook zonder stickers?
Blijf het een raar ding vinden! hij heeft gewoon nergens echt een mooie lijn? nederlands of niet..
LS9 is welke in de ZR1 gebeukt wordt dacht ik. Die heeft al een supercharger. Is die er weer af gesloopt en daarna de turbo er op? Of is dat blok nu twin-charged?
@baasbas: ik denk dat ze met turbo gewoon de supercharger bedoelen.. but you never know with those crazy dutch men. :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).