Michael Schumacher is dan wel gestopt met F1 races te rijden, maar dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat hij thuis achter de geraniums gaat zitten. Zo wil hij gaan paardrijden en zal hij ook ambassadeur bij AMG worden om te helpen bij de ontwikkeling van nieuwe modellen.
Andere ex-F1 coureurs zoals David Coulthard en Mika Häkkinen zijn ook al ambassadeur bij AMG, Schumacher past natuurlijk mooi in dat rijtje.
Volgens Ross Brawn zal Schumi naast promotiewerk ook betrokken worden bij de ontwikkeling van high performance modellen. Dat kan natuurlijk nooit verkeerd zijn. In zijn periode bij Ferrari bemoeide Schumacher zich ook wel eens met het weggedrag van de straatmodellen.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat Michael een dikke vinger in de pap krijgt bij de ontwikkeling van de SLC AMG?
28 reacties
Positief nieuws voor Mercedes rijdend F1 coureur dus, mocht het niks worden.. kan je nog altijd ambassadeur worden..
Lijkt het terugkomen van Schumi toch meer te lijken op een baan bij Mercedes.. even een jaartje rondjes rijden je je kan ambassadeur worden..
En Shumi zal een astronomisch salaris krijgen.
Net daarom dat het me verbaasd dat 1 fabrikant 2 van zulk caliber te pakken heeft weten te krijgen…
Persoonlijk denk ik ook wel dat Mercedes (Ferrari en Mclaren hebben dacht ik weliswaar de grootste budgets, maar de groep die achter het team van Mercedes-AMG staat is vele malen groter dan Ferrari of Mclaren) de rijkste renstal is van de F1 wat maakt dat ze zowat iedereen kunnen kopen, zelfs Schumacher, Hakkinen en Lauda, want ik denk niet dat die lui voor minder dan een paar miljoen per jaar bij zulke bedrijven gaan werken.
Dat vraag ik me eigenlijk af. Wat zo’n Schumacher nu nog betaald word om een beetje te blijven rondhangen.
Ik bedoel, heeft die nog iets aan geld. Zouden ze het mss niet doen voor het plezier dat ze erin hebben van nog met iets nuttigs bezig te zijn.
En jij denkt dat Schumacher straks bepaalt waar de brandstofleiding komt te lopen, waar de hitte schilden geplaatst moeten worden enz? Hij zal vast een oordeel mogen geven over het weggedrag, motorrespons en de versnellingsbak enz. Maar de engineering zal heus bij de afdeling R&D blijven.
Met de SLS gaat het goedkomen. Dit gaat echter over de CLA. Klein verschil.
Ben nog altijd een Schumacher fan, maar sinds hij weg is bij Ferrari..
weet ik dat ik een nog grotere Ferrari fan ben.
een Wouter Bos baantje ..
pleur maar op de loonlijst ..