SKN zet de Audi S6 in het kwadraat

Auteur: , 45 Reacties

Waarom een paar maanden wachten op de RS6 als je er nu ook al één kunt hebben?

We hebben vrij recent nog in de Audi S6 mogen rijden. Een heerlijke 4,0-liter V8 TFSI motor met 420 pk en 550 Nm koppel is de wolf in schaapskleren. De auto heeft een vrij onuitgesproken uiterlijk, dus mocht je er 103.280 euro (exclusief leuk kleurtje, leren stoelen en kekke velgen á 10.000 euro) voor over hebben, zal het je waarschijnlijk om de powerrr gaan.

De oude RS6 is nu wel passé, maar wachten op de nieuwe RS6 blijft erg moeilijk. Zo dachten de jongens van SKN er ook over, dus in de tussentijd kun je je S6 op laten fleuren door de Duitse tuner en er een S6^2 van maken. Hun doel was om van de S6^2 een echte “powercar” te maken, maar niet het verbruik enorm te laten stijgen. Tijdens vele testritten werkten ze aan het optimaliseren van de brandstofinjectie, ontstekingsmoment, de druk en andere variabelen. Helaas wordt er niet over de verbruikscijfers gesproken, dus moeten we SKN maar op hun woord geloven.

Het resultaat is er echter niet minder om. Het simpelste pakket (1) verhoogt de prestaties naar 543 pk en 687 Nm zonder extra hardware-modificaties, terwijl de hoogste (3) het vermogen tilt naar maar liefst 560 pk / 701 Nm; net zoveel als de nieuwe RS6! Hiervoor zijn een Milltek uitlaatsysteem en een nieuw luchtinlaatsysteem geplaatst. Daarbij krijg je natuurlijk een voorbumper met grote luchtinlaten, zodat de intercooler en motor altijd van frisse lucht worden voorzien.

Voor de extra downforce en een stoer uiterlijk zijn er bredere achterspatborden, een diffuser en een dakspoiler geplaatst. Geef ‘m ook nog eens een setje 21″ Corniche Challenge velgen en laat het zaakje 40 mm zakken, dan heb je voor 3.000 tot 4.000 euro een hele lekkere bak onder je reet.



45 reacties

Erg mooie vermogensstijging! Ben benieuwd naar de acceleratiecijfers van dit monster. Alleen die velgen…die kunnen echt niet!
@martino: Welke velgen, die aan de linker- of rechterzijde?
@alcantara: Allebei de velg types zijn wat mij betreft veel te rommelig voor een vrij cleane auto als een Audi S6.
Dus het is toch mogelijk een RS6 sedan, top!
RS6 sedan en vier pijpen kan het nog beter?
@tunefuldjmike: F10 M5
@alcantara: phoe…uitgeluld ! :)
@alcantara: doe mij dan toch maar een rs6
Van de S6 ben ik geen fan in mijn ogen een net niet wagen, des te meer wel van de RS6 als het gaat om een wagon. Alleen kost die auto vermogen, dus denk ik dat ik iets leukers zou kopen voor dat bedrag. Een dikke sedan, SUV of sportwagen, maar geen station.
@agera: Waarom is een Audi met 420pk V8 een ‘net niet’ wagen (afgezien van het gebrek aan RWD)?
@alcantara @mout: De BMW M135 zal lekker en strak sturen zou ik persoonlijk niet in dat rijtje zetten. De S6 hinkt op twee gedachten wat hem voor mij een ‘net niet’ maakt. Voldoende vermogen maar allesbehalve bijzonder ivm met zijn concurrenten, maar de RS6 gaat gaat dubbel en dwars eroverheen. Verder lijkt de S6 mij ook geen stuurmansauto en verder te clean tov de normale a6. Ik zou elders shoppen!
@agera: Kijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Ook over die M135i. Stond in het rijtje als net-geen-M. Maar hoort verder zeker niet in het rijtje van Alpina of E500.
Blijft over: Audi’s RS is ongetwijfeld goed, maar de Audi-badge staat voor mij te zeer voor gevoelloos sturen, gedoe over stikseltjes en zachte kunststoffen, en voor grijze muizen. Dus als het puur voor de performance is, doe me dan toch maar de M of AMG.
@agera: Ik ben juist een fan van die ‘net-niet’ wagens, zoals BMW 540i, M135 en E500. Alpina in het bijzonder. Vrijwel alles wat de ruigste versies bieden, maar dan zonder brulpijp, en met comfort. Veel comfort. Echt heel veel comfort.
Nog steeds geen Audi fan..
Dikke wagen, allen wel de velgen aan de linkerkant, want die aam de rechtse lijken te veel op ac schnitzers en die passen niet onder een audi
@bmwe46csl: inderdaad. AC kan wèl onder een Audi, maar t is net als Alpina’s: beter onder een beemer. Doe dan eens set Wolfrace, Alleycats of Cosmics of of of.
Het kriebelt nog steeds niet, no Audi for me.
Tering, meer dan een ton in euro’s voor zo’n geval. Dan ben je in mijn ogen flink geflipt als je zo’n saaie, inferieure auto aanschaft.
Ik zie het nut er echt niet van in om een S6 nog sneller te maken.
Ik wil die quattro grille! :(
@jordy14:
En dan? Hang je hem boven je bedje…?
@jrk68: vraag me niet waarom, maar mijn cola lag bijna over mijn toetsenbord heen. En dat is funest bij een laptop. Niet meer doen!
@ej20g: niet waarom?
@mout: ben blij dat ik geen cola aan het drinken was deze keer…
@jrk68: ja, ziet er toch cool uit.
De auto heeft een vrij onuitgesproken uiterlijk, dus mocht je er 103.280 euro (exclusief leuk kleurtje, stoelen en velgen á 10.000 euro) voor over hebben, zal het je waarschijnlijk om de powerrr gaan.

Willen jullie mij vertellen dat, iets anders dan de kleur grijs, stoelen en velgen ook al een optie zijn bij Audi??
Zal wel lachen zijn als je het vergeet aan te vinken, staat je auto op remschijven, zonder stoelen te glimmen bij de VAG grossier.
@rufctr01: Glimmen is ook een optie…
@rufctr01: Excuus. Leren stoelen en kekke velgen zijn niet standaard. :)
@maru: het was even een inkoppertje;-)
@maru: maar, leren stoelen niet standaard in een auto van over de 100 k is gewoon schandalig!!! Echt Audi……
@rufctr01: ze hebben het over die kuipstoelen. Die zijn bij elke audi s een optie
@kevinbergwerff: als je zo stom bent om een Audi van over een ton te kopen die nog niet eens af is….. Het is maar een Audi, Audi doet net alsof het Pagani’s zijn. Qua uiterlijk zie je het verschil al niet met een gewone A6, dus daar zit het geld niet in.
@rufctr01: Hier gaat het om een leuk kleurtje. Zoiets guitigs als zwart zit niet tussen de grijstinten.
De vermogensupgrade is natuurlijk altijd lekker, maar beide setjes velgen kunnen écht niet. Deze Audi kan wel een mooie set Rota Vortex of Volks Racing G12 gebruiken.
Yep, jackass-tuning… je compleet focussen op meer power en de looks en het onderstel en de remmen zo goed als standaard laten.. good thinking.
@w0o0dy: toch denk ik dat de standaard remmen van de S6 makkelijk opgewassen zijn tegen de snelheid die 560 pk en 701 Nm met zich meebrengen. Maar goed, een mooi setje geperforeerde (en bij voorkeur ook) gegroefde schijven zijn nooit verkeerd (ook niet voor de looks).
@ej20g: ik niet… ga serieus stampen met een standaard s6 en ik ga er zonder meer vanuit dat je de remmen over verhitten, in no-time. Dit ding weeg zonder allerlei toevoegingen al 1870 (leeggewicht!)… en da’s veel, laat staan met 33% extra vermogen.
@w0o0dy: optie op dr s6 zin. Keramishe schijven als ik het goed heb
@w0o0dy: ja ik snap je punt. Ik denk dat je er een dag hard mee moet hoeken om het zeker te kunnen zeggen. Eén dong is wel zeker en dat is dat grotere remmen nooit een slechte upgrade zijn.
en nee niet aan komen met “wel 40mm lager hoor” dat scheelt iets maar niet genoeg als je 33% vermogen toevoegt…
Dus pakket 3 heeft exact 17!!!! Pk meer dan pakket 1!?!? Kan niet wachten op de specs van pakket 2…
Graag de standaardwielen eronder. Dan heb je me, met deze S6. Saai? Tja.. Het is juist die ingetogenheid die me hierin aanspreekt. Bijna niemand verwacht dergelijke prestaties bij dat uiterlijk…
Wat een vreemde verdeling met die ‘pakketten’, eerst 123 pk er bij op, en slechts 17 pk extra voor de hoogste.

Tevens, de RS6 heeft niet voor niets een ZF-automaat. Je DSG-bak gaat aan stront met zoveel koppel.
uhmm, dan toch maar wachten op de RS6
Liever een s6 of rs6, houd stand bij het oude idee van een snelle zakensedan m5 is voor oost europeaanse criminelen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).