Sla 87 mille stuk op een C63 met 600 pk

Auteur: , 51 Reacties

Veel geld voor veel vermogen.

Het blijft een categorie die het goed doet in Noord-Europa: die van de supersnelle stationwagon. Wij realiseren ons het niet direct, maar wereldwijd zijn er voldoende autofans die graag zo’n auto willen kopen. Neem bijvoorbeeld de Verenigde Staten, daar kun je geen Alpina B3 Bi-Turbo of Audi RS4 Avant kopen. Ook de C63 AMG Estate is daar niet als ‘Estate’ leverbaar. Wel als cabriolet en coupé en sedan, maar niet als stationwagon.

Gelukkig kunnen wij het wel en zo kunnen wij ook deze occasion aanschaffen. De auto begon zijn leven als reguliere C63S AMG Estate. Vervolgens is de auto bij JD Customs aangepast. In dit geval hebben ze zich redelijk ingehouden. Geen gekke wraps of extreme bodykits. Nee, ditmaal is het resultaat vrij discreet. Het thema was overduidelijk zwart, heel veel zwart. Zo is de auto voorzien van een zwarte lak en zwart interieur. Verder is het ‘Night Package’ aangevinkt en zijn alle delen die níet zwart zijn, alsnog in het zwart uitgevoerd. Zelfs de achterlichten zijn een stuk donkerder dan normaal.

Mercedes C63

Qua upgrades is de auto iets aangepast. De C63 is voorzien van een veel ‘vrijer’ uitlaatsysteem, volgens de advertentie goed voor ‘pops and bangs’. Dankzij het uitlaatsysteem en de custom ECU-upgrade beschikt de 4.0 V8 met dubbele turbo over 600 pk. Niet verkeerd. De 20″ ‘Zito’-velgen moeten je smaak zijn. Voor de ondernemers onder ons, de het is een BTW-auto, dus je kan de auto op de zaak zetten.

Mercedes C63 AMG

Mocht je denken: 87 mille vind ik wat veel voor een auto die ik zelf anders had samengesteld, sla de C63S over en ga voor de C63. Die heeft dezelfde motor die ook met gemak naar 600 pk (of meer) getild kan worden. Er is echter nog een reden om voor een C63, die kun je namelijk in het groen bestellen! Dat is gek genoeg niet mogelijk op de ‘S’.

Mercedes-AMG C63 Estate (S205) '19

Vind je groen maar niets en was je net als 99,9% van de kopers toch voor zwart gegaan zijn? Haal dan deze op. Ben je voor 87 mille helemaal het mannetje (M/V).



51 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Graaf! Alleen de nieuwe met groter en ingebouwd scherm vind ik mooier qua interieur. Vind voor €90k zo een schermpje armoedig. Daarnaast is Black on Black ook wat fout. Verder proper autootje wel :)
Als dit de ex is van Jordy Dost zelf, zou ik hem sowieso niet willen. Bewijs genoeg op YouTube hoe ermee om is gegaan. (Neem niet weg dat er zo nog meer C63(s)’en zijn die ook nogal zwaar gebruikt zijn maar toch.
@ghost: Kan best zijn eigen wagen zijn, aangezien er een opvolger moet komen.
@ghost: dit is inderdaad zijn eigen auto
@ghost: Dit is zijn eigen wagen en hij heeft er ook verschillende wraps op gehad terwijl ze zeggen van niet maar de laatste wrap was een NASA wrap en die daar voor was een blauwe neon met oranje.(hij is inderdaad intensief gebruikt)
@tinusdijksman: een NASA wrap? Die had ik dan wel op een Brabus Rocket verwacht eigenlijk
@ghost: persoonlijk koop ik liever deze AMG. In de vlogs is weliswaar te zien dat er geen oud vrouwtje in heeft gereden, maar dat zal in geen enkele c63 het geval zijn. Deze auto is tenminste wel goed onderhouden, dat is niet altijd te zeggen van de andere 63’ers…..
@stayinyourlane: want jij was bij alle beurten? Of heb je deze zelf uitgevoerd? Of baseer je dit op basis van het feit dat JDC prima geld verdiend dus daar niet op zal bezuinigen? Tuurlijk kan het waar zijn hoor, geloof je graag, maar zoals ik al zei, de meeste AMG’s zijn geragt.
@ghost: aangezien hij zelf een garage heeft kan je daar vanuit gaan. En het is echt niet zo’n type die auto’s misbruikt ofzo.
@thomashofman1: kijk, dat wist ik dan weer niet. Toch nog iemand die gewoon normaal reageert en iets zinnigs zegt. In die zin dus een keurige wagen!
@ghost: beetje flauwe opmerking
@cortinaracing: oke, je hebt gelijk, beetje flauw ja.
@ghost: liever een C63 van een echte liefhebber, dan een exemplaar met ‘IN BESLAG’ sticker (raden moet niet moeilijk zijn)
@petrolhead68: “echte liefhebber”

Met alles respect, ik heb niks tegen Jordy of JD Customs, maar voor deze jongen is dit gewoon plezier en tevens zijn werk, wat wellicht uit een hobby is voortgekomen, maar ik denk dat hij die auto mist als kiespijn. Het volgende speeltje staat ws alweer voor de deur. Dan ben je deze zo weer vergeten.
@ghost: Met deze en al je voorgaande reacties toon je weer aan dat je niet heel pienter bent. Integendeel. Het is uiterst infaam om zo te speculeren over JD. Je weet niet half waar je over praat. Overigens weet je dat bij al je reacties niet. Ga lekker je WRC polotje poetsen. Kwallebak.
@mercedess65: thanks man. Volwassen reactie ook. Zegt meer over jou dan over mij. Je geeft aan al mijn reacties te hebben gelezen, bijzonder dat je dan heb gemist dat ik al zeker vier keer gezegd heb dat het niks tegen JD is, maar het feit dat je dat denkt (en dan neerbuigend gaat doen over een polo WRC, niet dat het mij zou boeien) zegt vooral veel over jouw slimheid en niveau van begrijpend lezen.

Voor jouw informatie en correctheid, en tevens al 3x gezegd hier; ik baseer mijn eigen bevindingen op wat ik zelf heb gezien, dan wel via YouTube, dan wel van spotters, dan wel via sociale media. Tuurlijk zal hij niet de enige zijn die een AMG gebruikt waarvoor het is gemaakt, maar ik zeg ook niet dat hij daar iets aan fout doet of dat ik daarmee een probleem heb. Ik reageer gewoon op een artikel, en geef mijn mening. Daarbij is het voor mij persoonlijk de kleurstelling black on black, dat is niet mijn ding, dus zou ik hem sowieso niet willen.



@ghost: je zou de auto sowieso niet willen, vanwege de ‘black on black’. Wel heel hypothetisch bedoeld.
@probono: beetje wel ja.
@ghost: wat een onzin. Zo’n ding is gebouwd voor zware belasting en alles daarmee van doen. Als die gewoon onderhouden is, is er 0 probleem.

Had die dan zijn auto niet moeten gebruiken?
@pielemuis: moet hij weten, zeg toch niet dat ik een probleem heb ermee. Zeg alleen wat ik vind.
@ghost: je wekt de aanname dat er iets niet in orde is met deze auto met de manier waarop die is gebruikt. Ik heb niet iets schokkends kunnen ontdekken wat daadwerkelijk schadelijk zou kunnen zijn, ik vraag me af wat voor jou het probleem zou zijn.
@pielemuis: ik zeg het niet en je maakt nu zelf de aanname dat mijn reactie louter negatief zou zijn. Ik baseer het puur alleen op wat ik YouTube heb gezien en dat ik die wagen sowieso niet wil hebben. Als jij of de eigenaar of wie dan ook, geen reacties wil als die van mij, moet je misschien niet zo om die publiciteit vragen of dusdanig alles delen met iedereen. Ik wens hem verder een vlotte verkoop.
@pielemuis: je hrbt de auto bekeken merk ik? Of alleen de foto’s?
@pielemuis: ik heb een paar Mercedessen en BMW’s gebruikt zoals ik dacht dat ze voor gemaakt waren (geen circuitwerk en/of TopGear achtige stunts, maar gewoon urenlang toppen op de Autobahn)
en dan gingen ze dus gewoon na een tijdje kapot. Niet direct, maar na een poosje.
@560pk: Dat heb ik ook eens gedaan met een Citroën Xsara Picasso, en wat denk je? Kapot! Niet direct, maar na een poosje. Twee jaar later.
@rikus: ik snap je punt niet zo: jouw Picasso ging dus net zo snel kapot als wanneer je hem als oud omaatje had gereden.
@560pk: alle auto’s gaan kapot, veel of weinig pk’s , behalve een Lexus dan. Alleen de mate van onderhoud en gebruik bepaald of dit eerder of later gebeurt.

Opvallend is wel dat dikke auto’s toch vaker afgetrapt worden…
@ghost: Nee logisch. Als je een auto met meer dan 500 pk koopt, moet je er gewoon rustig mee rijden. Niet sneller dan de toegestane snelheid en niet sneller accelereren dan nodig is. Stel je eens voor dat er sneller dan 150 mee gereden is. Ik zou hem echt niet hoeven hoor🤦‍♂️🤦‍♂️
@momo: ja tochhhhhh
Zwart is geen kleur voor een auto
@vondick: Zwart is geen kleur.
Volgens mij is de E63 estate wel leverbaar in de VS.
Correct me if I’m wrong.
Of koop voor 76 een mooiere.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-c-63-amg-s-estate-vmax-designo-pano-full-benzine-blauw-21d1ed7d-19b1-2f4f-e053-e350040afadb
@rauto: geen eens de schaalstoelen. De kleur is top tho, maar de enige C63(S) die je wilt is een coupé!
@ghost: je doet wel uit de hoogte, wat heb je zelf onder je kont?
@ghost: wederom: wel heel hypothetisch natuurlijk…..
@probono: niet lekker verwoord, ben ik met je eens.
Storend hoe je in de foto onderaan het artikel duidelijk kunt zien dat de uitlaat sierstukken bij de bumper horen en niet het uitlaatsysteem. Maar koop deze vooral. De seconde dat de nieuwe c klasse estate uitkomt, dropt de dagwaarde van deze “like it’s hot”
Als je deze wilt kopen, en je moet vaak van België naar Nederland, zou ik deze gewoon laten staan.

Of je laat je armen voltatoeëren, met je linkerhand op de 12 uur positie rijden en achteraf klagen dat je elke week wordt opzij gezet.
@SimonMc: hahahahaha 😂
@SimonMc: shut up and take my money!
Gewoon een model ouder pakken en daar een 700pk Compressor kit op gooien. Heb je het vermogen en de sound!!👌🏼👌🏼
@kennone: ja en een oud model waar Mo nog steeds gek op is.
@thomasthomas: met diezelfde rede.
Wat is een Black out pakket? Wordt er dan zuurstof in de auto gepompt als je bijna flauw valt ?

Oooh wacht!
@ghost: hahaha….nu snel je pakje tomatensap opdrinken en naar je klas toe..
Ik wil ‘m
Nee bedankt, van een pauper geweest.
Wat ziet het er van binnen snel verouderd uit, heb laatst nog een estate leenauto meegekregen van dit model, lijkt wel een computerspel, van de gekkigheid raak je helemaal para met al die “hulpmiddeltjes”, plotseling remmen, trillend stuur, gaat opeens niet harder dan 60, ping ping…..
Moet aan het werk maar… rust zacht Charlie.
Poeh, ben gelijk is naar MB website gegaan om een groene te configureren. Met zwarte raamlijsten en 19 inch lichtmetaal kruisspaaks, en zie daar mijn nieuwe droomauto! Kom alleen met een prijs van €148.900.. ff kijken op saldodipje.nl

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).