Smart Fortwo krijgt een subtiel faceliftje

Auteur: , 18 Reacties

Het stuiterbakje van Daimler's dochtermerk ondergaat opnieuw een paar cosmetische aanpassingen. Ja, ze weten de levensduur van de Fortwo aardig te rekken.

De tweezitter in zijn huidige vorm is alweer vijf jaar onder ons. In 2010 was daar nog een facelift, maar wie in maart een kijkje neemt op de Autosalon van Genève kan de nieuwste versie van de smart bewonderen. Of uitlachen. Niet lang daarna -we schatten deze zomer- staat de geüpdatet smart bij de dealers.

Wat er anders is? Om te beginnen is de voorbumper in het nieuw gestoken en hebben ze daar meteen een andere grille in geplakt. Het smart-logootje is van de motorkap naar die nieuwe grille verhuist en de luchtopeningen zijn toegenomen in grootte. Aan de achterkant blijft het bij een andere achterbumper.

De lichtste versie qua motorisering is nog steeds de 1.0-liter driecilinder met 61 of 71 pk. Dieselaars kunnen zich tegoed doen aan een 54 pk en 130 Nm sterke 0.8-liter dieselmotor. En voor wie meer dan 100 pk opteert is nog steeds Brabus-versie beschikbaar: dezelfde 1.0-liter driepitter, maar dan met een turbo en 102 pk.

De beschikbare uitvoeringen voor de coupé en cabrio zijn: Pure, Pulse, Passie, BRABUS en de BRABUS Xclusive. Verder zijn er zeven kleurenopties voor het exterieur, en nog eens drie voor de tridion-veiligheidskooi. De info moet nog door Smart worden vrijgegeven, maar de online configurator stond al boordevol met de vernieuwde Smart. Vandaar dat niet alle foto’s even hi-res zijn. Klik!




18 reacties

Blijven de mooiste, leukste en beste micro-cars die er zijn :-)
In Milaan rijden er echt zoooveel. Op elke hoek van de straat wel. Leuke dingen
@rubenpriest: Hetzelfde geldt voor Rome. Niet aan te slepen daarzo. Het grote voordeel: je kan er meerdere overdwars in een parkeervak zetten. Leuk gezicht. 8)
@ricardo:
Kon je vroeger, deze Fortwo (vanaf 2008) is daar reeds te lang voor geworden, sta je een heel stuk op de stoep of op straat…
@StijnB: *2007
“Ja, ze weten de levensduur van de Fortwo aardig te rekken.”
De Fortwo is er van 2008, was toch een geheel nieuw model dat er gewoon sterk uitzag als het vorige (helaas niet meer zo klein dat je dwars kunt parkeren…)
@StijnB: De ForTwo 451 is er vanaf 2007 (maart) dus 5 jaar klopt wel ongeveer.

De 450 (het oude model) is er van 1999 tot 2007 geweest.
Rekken valt trouwens reuze mee toch? 5-jaar voor een auto is toch best normaal.

Een BMW 3 serie draait toch ook al snel 8 jaar mee?
Wat ik raar vind is dat geen enkele Japanse fabrikant de markt van Smart probeert weg te snoepen. (hint: Kei cars) zulke waggies worden in landen zoals Italië/Frankrijk best redelijk verkocht. Of ik vergis me en hebben ze er al een.
@Renesis: Toyota IQ ?
Smarts blijven toffe wagentjes :) En zo’n brabus gaat nog best vlot lijkt me zo, met 100PK op zo weinig gewicht.
Noem mij macho maar ik vind het nog steeds een koekblik op wielen, geen power, geen comfort, geen rijgedrag, ziet er niet ut! Alleen de roadster coupe kan mij een beetje bekoren.
@Laue: jij hebt duidelijk nog nooit in een smart gereden, want dan weet je dat je allemaal onzin uitkraamt
@dino246gt: zo te horen heb jij nog nooit smart gereden ! , De semi automaat is om te janken.
Comfort is waardeloos en 9/10 heb geen stuurbekrachtiging in een woord :verschrikkelijk !
@luuktb:
Stuurbekrachtiging is voor mietjes!
Smart heeft tenminste achterwielaandrijving!

“Echte auto’s hebben achterwielaandrijving,
Koetsen worden getrokken”
@luuktb: Waarschijnlijk heb jij in een ouder model gereden. De 451 schakeld sneller dan een normaal persoon en is confortabel genoeg hoor.

Ik rij er zelf met veel plezier eentje namelijk. Het is wel belangrijk dat je een van de turbo motortjes neemt. Die MHD rijd naar mijn mening idd niet fraai.

De mijne heeft geen stuurbekrachtiging trouwens, niet nodig hoor. Zonder voel je veel beter wat de auto doet hoor.
‘k vond hem eerst mooier, zonder het logo in de gril. Beetje jammer op deze manier
Y U so ugly?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).