Snelste Audi S3 ter wereld (+1.000pk) zet nieuw record

Auteur: , 28 Reacties

Terwijl Griekenland harder acceptgyro's uitgaf dan dat er geld binnenkwam, en de euro richting de rand van de afgrond bracht, hebben ze in de binnenlanden ook heus nog wel leuke dingen te doen. In plaats van fulltime hangmat liggen, besloten de jongens van 0-400 Tune 2 Race hun S3 nóg iets sneller te maken, en doken er mee de dragstrip op.

We maakten twee jaar geleden voor het eerst kennis met deze opgepompte S3 toen er dankzij een gigaturbo zo’n 800 pk uit het 3.2 liter blok werd gepompt. Maar als je de duurzaamheid van het blok niet hoog in het vaandel hebt staan, is de pk-limiet nog lang niet bereikt. Sterker nog, met een paar kleine aanpassingen en een turbobodruk van 2,3 bar ging het vermogen al gauw over de 1.000 pk heen. Hoever precies weten ze niet, maar dat zijn details.

Met 800 pk legden ze de 400 meter -of de kwartmijl, zo u wilt- af in 10,43 seconden. Nu, met een verse dosis noodhulp, doet dit blauwe bommetje het in nog maar 8.84s, om met een gang van 259.36 km/u de 400 meterlijn te passeren. en dat is een nieuw VAG-record. Volgens die tuner tenminste. (via autoblog.gr)

Hieronder de best wel indrukwekkende acceleratie van de eight second car.



28 reacties

Loveee audi
Supersnel, maar zijn de banden niet een beetje dik?
@opjebumpert:
Kleinere velg met hogere band geeft minder weerstand met optrekken. Kijk naar een F1-auto, die heeft ook hoge banden met een relatief kleine velg.
@Kyanite: 13″ om precies te zijn… Stoer he! :D

Het is eigenlijk niet (alleen) de weerstand maar het traagheidsmoment dat lager is…
@opjebumpert:

De top fuel dragsters hebben zelfs nog meer band, en half vol met lucht om zo het contact met de weg te verbeteren, omdat de eerste paar miliseconden van het optrekken de velg de band verdraaid, dus de band slipt niet gelijk weg, maak eens een speelgoed auto aan een elastiekje vast en trek aan het elastiekje. Dan zal je zien dat de auto met dank aan het elastiek door schiet.
Dit gebeurd op zeer kleine schaal met banden, maar alle beetjes helpen, en het helpt overmatig wegslippen voorkomen.

http://www.youtube.com/watch?v=XttOe4rerLo
Dat is echt zo traag.. Kan het niet sneller? Pff.
@marokkaanseheld: Doe jij het is op je scooter dan.
@kickass: mijn scooter ( en ik ) is Nederlands record houder in mijn klasse op het Nk sprints voor scooters ( natuurlijk geen Audi killer ) en ik rij zelf in 4.1 sec naar 100 kmph en 150 meter in 6,95 sec. Dit is met 147 kg totaalgewicht en een vermogen van 25,9 pk

No offence natuurlijk hè :) alleen je kan wel snel zijn met scooters :)
Stock transmission, geweldig hoe hij start in zn 2
Hoe zijn ze aan het geld hiervoor gekomen, vast niet zelf verdiend. :D

Wel een beestachtige bak
@560pkferrari: Jawel hoor, een avondje handelen was genoeg.
en als je hem koopt dan krijg je gratis 2 brandblussers erbij:P
en die mag zeker wel in de binnenstad van Utrecht komen zometeen!
@dnadave: Tuurlijk, je mag er ook rondrijden met je Veyron die 574 g/km uitstoot. ;)
Bijzondere manier van voorkoeling, gewoon de brandblusser gebruiken.
@jerry: Die brandblussers hadden beter binnenin kunnen liggen.
Die gaat keihard! Respect voor de gasten die deze auto gebouwd hebben. Ook gruwelijk hoe hij in de 2de versnelling weg katapulteert :D .
En het mooie is…. Zelfde duurzaamheid als een standaard VAG motor!!!!
Dit wordt volgens mij wel gesponsord door een bandenfabrikant.
F1 banden zijn gereguleert om de remschijven te beperken – dacht ik eens gelezen te hebben. Waarschijnlijk om super menselijke deceleratie toestanden te voorkomen.

Het is een compromis tussen horizontale en verticale krachten. Dunne banden vertalen meer krachten naar het contact oppervlakte (deformatie en grip verlies) – maar ze hebben minder interie bij richting wissels. Grotere velgen vergroten ook ongeveerde massa – te vermijden.

Dragsters hebben lekker dikke banden die dubbelen als veering – want het is niet de bedoeling dat ze van richting veranderen.

Bij autoX events in Amerika steken mensen ‘steelies’ op hun autos. Dit zijn kleine metalen velgen die lichter zijn dan de grote lichtmetalen velgen. Ze kiezen voor contact patch omdat de snelheden toch beperkt zijn.
@dubhead:

Vanwege de extreme negatieve camber die formule 1 auto’s hebben zou er bij een band zonder dikke wangen de druk op de binnenkant te groot worden, zeker door de enorme downforce.
@stefstuntpiloot: Racewagens met grote velgen hebben ook negatieve camber. Of: BMW geometrie. Bekijk maar eens de neg camber op de dikke velgen van een M-sport modelletje.

Ik denk dat neg camber dient om de rolweerstand te verminderen en net de slijtage te egaliseren. Maar ik zou een opleiding nodig hebben om het met meer zekerheid te bepalen.

Door momentkrachten krijgt het buitenste van een band zowiezo de zwaarste last. Door de geometrie vd ophanging kan je rechtdoor op de binnen kant rijden – zogezegd – en word het wiel plat op de grond gezet in een bocht. De combinatie zorgt voor een egale slijtage compromis.
Doet me goed te lezen dat onze noodhulp zinnig besteed wordt. Kansloos leuk! Dat de aandrijfassen etc het houden met zulke krachten…
Jammer joh deze is net ff sneller en rijd er ook mee naar zn werk.

http://www.youtube.com/watch?v=Kk28kC0E
Excuus.

http://www.youtube.com/watch?v=Kk28kC0E-2c&feature=related
@2176cc: de beetle ziet er niet echt straatlegaal uit vind je zelf ook niet?
Wat betreft die Co2 bandblussers: doen ze dat om de intercooler z’n temperatuur nog lager te krijgen? Zo ja, wil ik dat best wel eens testen (nadat ik iemand heb overhaald dit vrijwillig te laten doen op zijn/haar auto).
Die vent schrikt erzelf an hoe snel die is als je zijn gezicht ziet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).