Spyshot: Jaguar XFR-S mag met 550 pk op de boot

Auteur: , 25 Reacties

Nog steeds niet genoeg power om het kanaal over te springen. Bummer. De aankomende Jaguar XFR-S lijkt me wel geschikt voor heel veel anders.

Kom schat, we nemen de Jag. Jagen over de autobahn, kleven bij BMW M5‘s, Mercedessen E63 en Audi’s S6 overdonderen met je geluid en ondertussen lekker heel veel CO2’s uitstoten. Gewoon omdat het kan, je hebt namelijk een dikke supercharger onder de kap in plaats van een stel snuivende turbo’s. Die supercharger is op een 5 liter V8 geplakt in plaats van zo’n suf 4-komma-nogwat achtpitter. Daarachter een uitlaat die serieus bromt, geen subwoofers bij nodig.

Het recept voor de Jaguar XFR-S kennen we namelijk van de Jaguar XKR-S. Jaguars ‘snelste’ ooit. Veel gebulder, lekker gewelddadig en van binnen een heerlijk rustig karakter, compleet dankzij een van de mooiste schakel-knoppen in een auto verkrijgbaar.

Jaguar zal in de XFR-S net als in de XKR-S een 550 pk uitvoering van haar 5 liter supercharged V8 stoppen. Dankzij 680 Nm’s uit diezelfde V8 heb je amper nadeel van de 100 extra kilo’s die de XF weegt. Accelereren van 0 naar 100km/u duurt ongeveer 0,1 seconde langer. Met een 4,3-4,4 seconden sprint opent de Jag vol de aanval op de Duitsers. Een M5 heeft 4,4s nodig, E63 4,5s en Audi S6 4,6 seconden. Toch belangrijk, wie er vooraan rijdt na het eerste stoplicht. Zeker als Jaguar net als bij de XKR-S, de XFR-S begrenzer op 300 km/u in plaats van 250 km/u afregelt. Meer foto’s op autojunk.nl.

Met dank aan luqq voor de spot!



25 reacties

Denk je nog een mooi geluid te horen bij het filmpje, valt er gewoon helemaal niets interessants te horen.
Maar mocht ik in deze prijsklassen kunnen shoppen dan gaat de voorkeur toch uit naar een Jaguar. Al was het alleen maar door de supercharger in plaats van een turbo. Daarbij ziet een Jaguar er wel heel mooi uit, hoewel zwart niet de beste kleur is.
Belangrijker dan 0.2s bij een stoplichtsprintje is het heerlijke gegrom; daar geniet je altijd van ! En het is uiteraard fijne afwisseling i.p.v. altijd maar Premium Duitsers …
Lijkt me niet zo moeilijk…om een eenmaal ontworpen motor in een ander modelleke te frummelen ?! Dus echt nieuws is het allemaal (weer) n’s niet vanuit Jaguarzijde.

Hopelijk ligt deze XF dan wel iets beter op de weg dan de XK, want die dweilt heel Engeland droog…
@Megakix: ik wil niks zeggen hè, maar in hoeveel wagens zitten de “6.3” 5.5 V8 biturbo motoren van amg?
@nasty: i know…maar ik richt mijn pijl nu even op Jaguar ?
@Megakix: Beetje onzinreactie, als je je een beetje beter in de stof verdiept zou hebben dan zou je weten dat er op zijn minst veel meer bij kijken komt. Afgezien daarvan, wat doet Jaguar op deze manier anders (lees: minder goed) dan andere merken/concurrentie?
@piebepost: vertel het me ?
Jam Jammmm, en dan de station xfr-s die lijkt me helemaal geweldig!!!
De 500 pk van de “gewone” XFR is ook wel erg beholpen:P
Lijkt wel een ford mondeo van achteren
@whoppie: Maar dan een hele mooie mondeo!
Hij mag met de potentie om 550pk aan de krukas te leveren op de boot, maar zal dit vermogen waarschijnlijk niet mogen aanspreken op de boot.
s6 moet rs6 zijn denk ik, komt meer in de buurt qua prestaties
@bert1998: ja, eigenlijk wel, maar de nieuwe rs6 is er nóg niet.
Lekkere bak,
Dit heb ik nou veel, huul vuuuul, liever dan een M’etje, RS’je of AMG’tje.

Niet te moeilijk, veel mooier design in mijn ogen, en lang zo schreeuwerig niet als die rs-en en +-en, totdat je gas geeft…
solmatje via iPhone app
@smotsholle: kijk nog eens goed naar een rs6 dan.. Valt minder op dan deze xf-r..
@solmatje: die witte stickers gaan er nog af hoor…
Heerlijke auto, volg hem al een tijdje sinds de eerste spy photo’s van een jaartje terug… Eindelijk bijna zover!
Waarom vergelijken met een S6?
@maseratizzzzzzzz: moet denk ik de toekomstige rs6 zijn.
Heb veel liever een E63, veel bruter geluid!
@maseratizzzzzzzz: nee, jij wil deze!
E63 doet 4,3. Ff voor de duidelijkheid!
is de audi s6 met 140 pk minder maar 2 tiende langzamer dan een bmw m5 ????? dan gaat de m5 het wel heel moeilijk krijgen tegen de rs6

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).