SRT verstopt Easter Eggs in de nieuwe Viper

Auteur: , 51 Reacties

Zie jij wat hier verstopt zit in het interieur van de nieuwe Viper?

Blijkbaar was er tijd genoeg bij het ontwerpen & ontwikkelen van de nieuwe SRT Viper om grapjes (of Easter Eggs) te verstoppen in het interieur. Als je goed de foto’s van het interieur bestudeert dan kom je er achter dat zowel de Nürburgring als Laguna Seca verwerkt zijn in het interieur.

Wist je trouwens dat de nieuwe Viper ook nog sporen bevat van de vorige Viper? Zo is de wielbasis gelijk gebleven en is ook de voorruit en de plaatsing daarvan identiek. De 8.4 liter V10 is in de basis hetzelfde gebleven, maar wel verder ontwikkeld en zowel lichter als sterker gemaakt.

Zoals we inmiddels allemaal weten levert de opgefriste V10 tegenwoordig 649 pk en 813 Nm. Nog een leuk weetje met betrekking tot de Viper; voor de onderdelen die in het interieur gebruikt worden, zoals bijvoorbeeld de stoelframes, maakt SRT gebruik van dezelfde leveranciers die ook leveren aan Ferrari en Maserati. En zo heeft de Viper voor het eerst een fatsoenlijk interieur gekregen. (via: @SpeedSportLife & Jalopnik)

SRT Viper Easter Egg

In onderstaande video krijg je nog wat meer informatie te horen en zie je de Viper vanuit wat nieuwe hoeken. Oh ja, er is ook nog een lekker wijf in beeld.



51 reacties

best wel geniaal! naar mijn mening een heerlijke auto!
@jrmpower24: geniaal is wel een beetje een groot woord niet. Of gebruik je dat ook als je de kraan open draait en er komt water uit?
Ik weet dat auto’s niet moeten vergeleken worden met die uit games, maar ben ik de enige die vind dat de achterkant stiekem een beetje lijkt op de “Viper” uit GTA 4, volgens mij heet ie daar de Banshee ofzo
@misteralmostknowitall: Bekijk rustig mijn eerdere posts eens.
@The360box: Waarschijnlijk zegt je naam het al…
@bruinbeer: Wat heeft dat er nu weer mee te maken, als je nou gewoon zegt wat ik doe.
@betonstaal: laat me niet lachen hh
@The360box: is de 360 al in 3d?
Ik kan maar geen genoeg krijgen van deze Viper, wat is het toch een heerlijke wagen geworden.
@agera: steen ezel
@qoekje: oeps was voor spotu2 bedoeld
@qoekje: Feit dat je de verkeerde quote steenezel.
@The360box: echte steen ezels hebben grotere spoilers en zijn veel breder van achteren
@qoekje: steenezel? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :-)
Waarom geen amerikaanse circuits? Omdat dat alleen ovalen en rechte lijnen zijn natuurlijk. :-)
@spotu2:

Waar denk je dat Laguna Seca ligt … !?
@spotu2: #fail
@spotu2: epic fail
@spotu2: Tsja, probeer nu maar eens met een intelligente repliek te komen….
@mopar: Mijn (misschien) intelligente repliek is dat ik niets ken van laguna seca. Ik houd mij meer bezig met lokale circuits (bv. spa, zolder, nordschleife, etc.) Ik rijd ook op mijn vele racing sims alleen op nabije circuits. Daarnaast was mijn reactie voor de grap bedoeld. Laguna seca klonk mij niet amerikaans dus… Maar het ging me om de grap van de ovalen en rechte lijnen.
@spotu2: Dat is je meer verschuilen achter je eigen onwetendheid… But i don’t judge
Geluid van dat ding?!!
@burninrubber: bekijk de video dan. En er staat ook nog een video op Autojunk.
Geweldig dit, ziet er nog mooi uit ook!
Ik heb ooit het geluk gehad twee rondjes Circuit Zandvoort mee te rijden met Mike Hezemans in zijn Viper GTS-R. Dat is echt heel bruut en nauwelijks te bevatten. Grote stappen, snel thuis ….
Zal James May blij mee zijn…
@ErikkNL: ‘Also tested on the Nürburgring’
Meh. Ik weet niet zo goed wat ik van de nieuwe Viper moet vinden. Ie ziet er zeker niet verkeerd uit, maar hij heeft iets tekenfilm-achtigs over zich heen en dat doet hem geen goed. Om de één of andere vreemde reden moet ik aan Hot Wheels en Matchbox autootjes denken als ik deze auto zie. Misschien ligt het aan het feit dat het foto’s zijn en is ie in’t echt vele malen bruter, wordt afwachten tot ik er ooit eens eentje mag aanschouwen. Interieur ziet er wel goed uit, ook al is het vrij kaal. Ben benieuwd naar de ACR versie :)
@kingdecay:

tis gewoon wat TVR altijd al had willen zijn .. punt uit ..
@kingdecay: Dat heb ik ook ja. Precies hoe jij het omschrijft. Hij is niet lelijk maar gewoon speeldgoedachtig. Misschien is het de hoge achterkant en de veel te brede spatborden.
“Zo is de wielbasis gelijk gebleven en is ook de voorruit en de plaatsing daarvan identiek.”

Facelift dus. Dacht het al…
@Esprit_de_Flandre: Wat ik zo gek vond is dat hij toendertijd met veel bombarie opgeheven werd alsof Dodge dood was. En als het goed is is die fabriek ook dicht wat ik hoorde in Megafactories?
@The360box: De oude Connor Avenue fabriek wordt weer gewoon gebruikt voor de Viper hoor.
@Esprit_de_Flandre: ik weet niet of ik het met je eens kan zijn. Dit omschrijven als een “facelift” is denk ik iets te kort door de bocht.

Het platform is weliswaar (deels) gelijk gebleven, maar er is zoveel veranderd & aangepast dat je niet kan spreken van een simpele facelift.

– Volledig nieuwe carrosserie (gebeurt niet bij een facelift)
– Nieuwe wielophangingen
– Volledig nieuw interieur
– Etc etc…

Het is niet mogelijk om in 2 jaar een 100% nieuwe auto te ontwerpen, dus dat er wat elementen van de ‘oude’ Viper zijn overgenomen is niet zo vreemd. Dit afdoen als een ‘simpele’ facelift is wel heel erg kort door de bocht.
En wat heb je eraan? Leuke details maar laten ze hem eerst maar testen voordat ze hem leuk afbeelden.
@The360box:

“en wat heb je eraan” ..

het concept supercar is nog niet helemaal bij je doordrongen ..
Moet dat nou in een appart topic, dat was op de eerdere foto’s toch ook al duidelijk te zien?
http://www.autoblog.nl/srt-viper-beest-met-een-8-4-v10-649-pk-813-nm#comment-2919482

Oud nieuws jongens. @robbie Zeg me niet dat het jou ook was opgevallen. ;)
@AutomotiveDesigner: *eerder was opgevallen.
@AutomotiveDesigner: Hate to break your balls, maar toen jij erachter kwam was het ook al oud nieuws hoor.
Leuk detail van Viper en zeker erg leuk voor de koper.

Dit is een van de weinige Amerikanen die mij hart gestolen heeft.
Deze Viper is een supergeile wagen geworden die auto’s als de 911, R8, Corvette en de Jag XKR oubollig en gedateerd maakt. Op het gebied van design staat de Viper al een punt voor tov die auto’s.

Het kan mij geen ruk schelen wie de snelste is van 0-100 km/h, het snelste een rondje Nurburgring ring doet. Of wie de meest degelijke is of welke de mooiste materialen heeft etc etc
@agera: Met zijn desgin maakt de Viper alles in een keer goed en daar gaat het tenslotte om bij sportauto’s.
ZIELIG!
Ik wil hem wel mooi vinden, maar ik vind hem niet mooi. Ik denk dat deze voor mij te veel concept lijkt. Voor mijn gevoel komt de auto een beetje te nep/onrealistisch/futuristisch over. Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar ik denk dat’ie iets te clean is en dat vind ik niet bij een monster als de viper passen.
Ik ben wel benieuwd of hij in het echt mooier of leuker is.
Het is een Amerikaanse auto dus kan het ook een toevallige productie fout zijn. Ik begrijp dat sommigen deze prachtig vinden maar ik ben er niet kapot van, in het midden lijkt de wagen doorgezakt en het dak is echt te hoog.
@mashell:

Dak te hoog? Je moet er ook nog inpassen.
Wat praat die vrouw toch verschrikkelijk irritant!
een geweldige opvolger voor wat, in mijn ogen, nog steeds de beste belachelijke amerikaanse auto is!

Wat me wel opvalt is dat je een Smart kan parkeren in de kieren tussen het plaatwerk.
@2:47 kan je gewoon dwars door de opening tussen de fenders en voorbumper kijken :?
Vette bak maar als ik deze auto zie denk ik altijd aan hotwheels.
Die V10 heeft meer inhoud dan een Volvo FL6 :O

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).