SRT Viper: Beest met een 8.4 V10 [649 pk & 813 Nm]

Auteur: , 221 Reacties

Daar is ie dan! De gloednieuwe Viper is eindelijk officieel onthuld en wat een lekker ding is het geworden zeg! Het belangrijkste nieuws eerst: Onder de langgerekte motorkap ligt een 8.4 liter V10 (helaas geen 8.7 liter) die maar liefst 649 pk en 813 Nm levert. Een record volgens SRT.

Volgens SRT levert de V10 in de nieuwe Viper het meeste koppel van alle productiemotoren die geen hulp hebben van een turbo en/of supercharger. Het aluminium blok is overigens ook nog eens een stuk lichter gemaakt dan de V10 die in de vorige Viper lag.

De sexy huid van de nieuwe Viper is opgetrokken uit aluminium en carbonfiber en deze Viper heeft mede daardoor de beste power-to-weight ratio van alle Vipers die ooit gebouwd zijn. Daarnaast is het chassis ook nog eens 50% stijver geworden ten opzichte van de vorige Viper.

De weerstandscoëfficiënt van de nieuwe Viper is .364 (Cd). Ook beschikt de Viper voor het eerst over ABS en multistage stability control.

De Viper komt in 2 smaken op de markt, als ‘gewone’ Viper en als Viper GTS. Die laatste is nog wat harder afgesteld dan de reguliere Viper. Ook heeft SRT plannen om met de nieuwe Viper te gaan racen in de American Le Mans Series met de SRT Viper GTS-R.

Een video van de nieuwe Viper kan je bekijken op Autojunk.

SRT Viper



221 reacties

Wat een auto! was groot van alle vipers en dit is echt de mooiste ooit! een echte droom auto!
@cathrozar: een droom voor de oliemaatschappijen en de regering, bedoel je zeker? 8.4 liter motorinhoud, dat zal zo’n 1 op 4 inhouden. Zou me niet verbazen als de meeste Vipers na 10 jaar met slechts 15-20.000 km op de klok worden aangeboden.
Dik 600 pk
baap via Android app
@bugsbunny: dik 640 pk!
kleine 650pk @baap:
100X beter dan dat ouwe ding ..

lijkt wel een Marcos circuit racer ..
Ik word er niet wild van.
@jackl: Me neither! De vorige was wat sprekender!
Dik 600 pk en handbak = boemchikebouwa !
Redline bij 6000 toeren? Is het een diesel?
@alcantara:
onderliggende nokkenas
@alcantara:

koppel icm noodzaak ..

ouwe technicus ..
@alcantara: volgens mij heb je geen diesel toerenteller gezien.. bij de meeste diesels begint redline bij 4K en begrensd(t!?) op 5K..
@Adanali: Bij die nieuwe BMW M diesels gaan ze toch echt een stuk hoger.
@alcantara: Yep, meende bij die nieuwe M 550d een redline te zien van 5500 ofzo ( wat ik eigenlijk moeilijk kan begrijpen ).
@alcantara: lol ja BMW M diesels , die bestaan ook zo lang , normale max is 4500
Ook al is deze wagen misschien dik, het uiterlijk staat mij (nog steeds) totaal niet aan.
Ding is al gedateerd voordat ie uitkomt, qua uiterlijk dan.
@Ruben00: Qua techniek al helemaal.
@alcantara:

o,ja ?? vertel ..
@lincoln: Omdat 8,4 l voor een V10 compleet uit de tijd is, verbruikscijfers durven ze zeker niet op te geven?
@alcantara:

voor je emoties ga je maar naar een psychiater ..

het gaat mij om het technische gedeelte ..
@alcantara:
hoe moeten ze dan één van de laatste oer muscle cars bouwen? met een 2.0 TDI motort en FWD?
@six-trey:

Technisch gezien is een Viper geen musclecar maar een pure 2zits sportwagen. Definitie van een musclcar is een auto die normaal gesproken bedoeld is voor het gewone volk met plaats voor vier waar een achterlijk grote motor in is gepropt. De Viper voldoet aan geen van deze criteria. Zo ook niet de Corvette, AMC AMX en in mindere mate de Cobra.
@carmasterr:
Volgens die criteria is geen enkele Mustang een Muscle car (op de GT500 uit de jaren 60 en de BOSS 429 na) en maar een hand vol Camaro’s en maken ze er al 30 jaar geen meer. Dus vind ik de Viper de enige moderne wagen die in de buurt komt.
@six-trey:

Met de Mustang´s en Camaro´s ligt het sowieso gevoelig. Echte puristen noemen dat ponycars, ongeacht het vermogen.
Maar die mensen doen in mijn ogen gewoon moeilijk.
Maar als je het echt over hedendaagse musclcars hebt dan kom je toch wel snel uit bij juist die ponycars, de Mustang, Camaro & Challenger. De Viper en ook de Corvette horen hier duidelijk niet bij. De Charger ook niet meer, want dat is een 4-deurs.
@alcantara: bahahahahaha, hoe kan een V10 nu uit de tijd zijn??? Je moet niet alles slikken wat die groene rukkertjes je door je strot proberen te rammen hoor. Dat ze hier in Europa zo achterlijk zijn om iedereen in een efficient dynamic 1.2 multiairtje te dwingen, wil daarom niet zeggen dat dat het van het is he. Integendeel: God bless the US of A (op dit vlak dan toch) V10 all the way.

Alleen die handrem begrijp ik echt niet. Als ie dan nog aangetrokken is helemaal niet, of moet dat net de “viriliteit” van deze auto uitstralen ???
@alcantara: Inderdaad, ze hadden er een 1.4 turbo in moeten leggen! Kom op hé, in een Viper hoort een dikke laagtoerige slurp motor.
@alcantara: Jij weet waar je het over hebt:) Ze wouden kennelijk perse die V10 gebruiken..
@alcantara: begin jij over techniek? Je dacht dat het een diesel was ..
@Ruben00: een Audi al voordat ie ontworpen is, dus valt nog reuze mee deze Viper..
@dennisr:

Het wil niet zeggen dat alle Audi’s en Porsches op elkaar lijken dat ze ook gedateerd zijn, het design van deze Viper is gewoonweg ongeïnspireerd en oubollig.
@SHFT: nee Audi een Porsche zijn wel ontworpen met een berg inspiratie.. en vernieuwend ook..

begrijp me niet verkeerd hoor, zei net in een ander artikel nog dat ik Audi altijd perfect ontworpen vind, en zeker heel mooi.. maar allerminst vernieuwend..
@SHFT:

Gelukkig is het design van Porsche niet ongeinspireerd en oubollig…nee die zijn altijd zeer origineel en vernieuwend…
@carmasterr:

Het wil niet zeggen dat een auto op z’n veel oudere voorganger lijkt dat hij oubollig is. Dit ding lijkt nu al gedateerd… Elke Audi lijkt inderdaad op elkaar maar dat wil niet zeggen dat ze plots ouderwets zijn, ze zien er zeer modern uit en zullen niet snel verouderen. Bij Porsche net hetzelfde, de 997 heeft ver van een gedateerde uitstraling.
@SHFT: Je houdt ervan of niet, maar een succesvol ontwerp kun je maar beter niet radicaal omgooien, hooguit verbeteren (porsche 911…). Naar mijn mening hebben ze dat uitstekend gedaan!
@Ruben00: Klopt de auto ziet er een beetje retro eruit, maar dat maakt dit apparaat bijzonder vind ik tussen al die moderne auto’s.
@Ruben00: kan je ook van zowat elke 911 zeggen…
De auto is best mooi geworden voor een Viper, maar ben meer benieuwd naar het geluid dat wordt geproduceerd uit deze 8.4L V10 blok.
@agera: bekijk het filmpie ff sjaak!
@tvrspeedsix: Veel wijzer wordt je niet van het filmpje dus wacht ik liever op een “echte” filmpje.
mooi ding! wat me wel direct op viel, en is zonde, die grijze ring bij de pook, zonde.. verder echt een prachtig interieur ook!

paar mooie plaatjes erbij :D
@dennisr: Lange voorkant, korte achterzijde de Viper heeft typische sportauto kenmerken en goed gelukt vind ik.

De Ferrari F12 bijvoorbeeld is een totaal andere auto, qua kopers, qua prijs en qua gedachte, maar heeft een magere achterkant het lijkt alsof ie niet af is. Deze Viper toont ons hoe het moet en kan, de Viper heeft juist bijzondere vormen aan de achterkant wat deze auto bijzonder fraai maakt.
wow, wat een prachtig ding
valt mij een beetje tegen, had meer verwacht
koplampen zo van de Koenigsegg gejat trouwens
http://www.autoinfection.com/wp-content/uploads/2011/04/Koenigsegg-Agera-04.jpg
@Flamingo: Ik word een beetje moe van al dat vergelijk tegenwoordig. Alles lijkt wel eens eerder gedaan te zijn, dus alles lijkt altijd wel ergens op.
@towi1989: hij lijk took op de c-x16 een beetje
@Flamingo: en het knopje om de ruit op en neer te doen lijkt me nog een erfenis van het mercedes tijdperk!
gaaaf.
De koplampen doen me denken aan Koenigsegg. Lekkere bak is het geworden, echt typisch een Viper, maar dan in een nieuw jasje. Heerlijk, overdreven motor erin en lekker ouderwets met handbak. Ik heb geen hoge dunk van Amerikaanse auto’s, maar ouderwetse, overdreven pk-monsters kunnen ze wel maken!
@akrapovic:

zo .. dan moet je helemaal een lage dunk van Duitse auto,s hebben ..
Faperdefapfap
Te hightech naar mijn zin, al kan je moeilijk een auto die er zo uit ziet en een 8.4L Hemi V10 heeft niet super vinden.
@six-trey: Wie heeft het over een HEMI??
@tvrspeedsix:

Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, was de vorige generatie ook een HEMI.
Verder wordt er niet gesproken over multi-air, dus kunnen aannemen dat de kop nagenoeg tot niet gewijzigd is.
@six-trey: HEMI ?? srt10 power, ga je mond spoelen
@tunefuldjmike:

Hemi->Hemisfeer->Halfbol.

HEMI is geen merk, dat is een bepaald type vorm voor de cilinderkop.
@jack_abarth: Yep, klopt. Ook de reden waarom ie maar 2 kleppen kan hebben per cilinder.
ah gelukkig, de uitlaten zitten nog steeds aan de zijkant
Volgens mij had ik jullie al gemaild over deze onderwerp! Staat me naam er niet eens bij… slecht hoor!
@VWTouran75: >>>>>>>>>>>>>>>VWTOURAN75<<<<<<<<<<<< mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het is trouwons geen "deze" onderwerp he ')
@VWTouran75:

autoblog.nl = slecht ..

kom eens met wat nieuws ..
Wordt er niet warm van, geef mij de vorige maar!
Niets anders dan respect voor degene die nu nog een 8.4 liter grote V8 op de markt durft te brengen.

Beat that, muesli-kauwers.
@michielh: Euh V10… net zo mooi
is niet verkeerd!
Lekkeur heur ,wat zou die in de lease doen?
@norge:

met een tankpasje van “de baas” ..
Hoeveel weegt ie? Independent rear suspension? Interieur is 3000x beter dan de oude maar nog altijd erg middelmatig. Beetje Toyota Avensis. Kijk naar die aircovernts, van dat standaard plastic spul die je ook in een Ford Ka uit 1995 zag. Ben benieuwd hoe ie klinkt. 640 pk in een 8,4 liter V10 is nou niet heel speciaal maargoed.
@raphael:
veel meer dan 649pk en 813nm zal je nooit uit een atmosferische motor halen
@six-trey: de f12berlinetta is ook atmosferisch…
@raphael: Al eens van Ferrari gehoord? F12 heeft 740 pk en de nieuwe Enzo krijgt er 920. Atmosferisch ja.
@raphael: En hoeveel koppel leveren die?
@raphael:
De Ferrari F12 heeft 690 Nm koppel, de Viper er 813 en wat zij Enzo Ferrari nu ook al weer in verband met PK en Koppel?
@six-trey:
wat zei moest dat zijn.
@six-trey: Iets in de trend van pk’s winnen klanten en Nm’s winnen races volgens mij.
@PyroZnype: Torque gets you going, horsepower keeps you going..
@six-trey: Oh nu ga je al over op nm, net was het nog pk én nm. Het is maar net wat je beter uitkomt hè ;-)
@six-trey:

Dat was volgens mij iemand anders Ford of Shelby. Zou ook wel vreemd zijn omdat Ferrari over het algemeen hoogtoerige motoren maakt, die meer vermogen dan koppel leveren.
@anakiet:
Was inderdaad Carol Shelby die zei, horsepower sells cars torque wins races. Dacht even dat het Enzo Ferrari was.
Voor het eerst ABS?:p worden ze soft in Amerika ofzo, straks gaan ze nog ESP en airbags leveren;)
@meneersander: neej dat moet anders mogen is tie niet straat legaal
Audi achterlichten?
@Larick: Eerder Maserati Quattroporte achterlichten.
@nitroman: ik denk dat je grandturismo bedoelt. De QP achterlichten zijn namelijk totaal
Anders.
@lambo4all:

Granturismo bedoel ik idd. Foutje.

[IMG] http://www.groenlicht.be/sura_img/Maserati_GranTurismo_S_2_ori.jpg%5B/IMG%5D
@nitroman:

Hoe werkt dat met een plaatje uploaden hier :P
Wat een mooi ding! Ook die stoelen, zullen denk ik snel replica’s van komen. Nu nog de sound horen :)
Pff, ik wacht even tot ik hem “in het eggie” heb gezien. Op de foto’s oogt het allemaal tamelijk rommelig en bij elkaar geraapt. Geen echte Viper meer, beetje de identiteit kwijt. Maar nogmaals: misschien valt het in het echt heel erg mee.

Oh wacht, er zit een 8,4 liter V10 in. HEBBEN.
@CasperH: Dat is de identiteit van een Viper.

Ik hoop dat hij in het echt indrukwekkender is, vind het tot nu toe niet veel.

Van de buitenkant een hoog kitcar gehalte en binnen te amerikaans voor mij.

Bah
@CasperH: @robbie Bestaan er al langer velgen met 6 wielbouten per velg?!
@AutomotiveDesigner: http://www.autoblog.nl/gallery/SRT/Viper_2013/SRT_Viper_2013_28.jpg
Laguna Seca muntenbakje.
http://www.autoblog.nl/gallery/SRT/Viper_2013/SRT_Viper_2013_36.jpg
Nürburgring Nordschleife (mede)passagierskotsbakje. ;)
Ziet er lekker uit! Lijkt weer wat meer op de oer-viper! Wel eerst in het echt zien, voordat ik mijn eindoordeel kan vellen.
8.4 !!!!!!!!!!
Vind de viper gts toch nog de mooiste…
filmpje: 3.50…..WOW!!! heerlijke auto.
Wat een Bruut beest, beter als die ouwe lomperd..
Oh shit, oh shit…. Hier wordt ik nat van.. Nog een keurig interieur ook! Wat heeft ‘ie niet? Droombolide . en el
Woowwwww wat een ding
Wat een schoonheid. Verdomme wat mooi! Interieur zal wel helemaal kut zijn in het echt, maar da’s altijd zo bij amerikanen. Hoewel het design wel erg goed is. Op de asbak na… Erg toyota aygo budgethok idee zo’n potje in je bekerhouder. Maar verder… Ernstig mooi!
De vorige vond ik een mooiere en aggresievere snoet hebben, maar deze is zeker niet mis…
Doet me wel denken aan de Banshee uit Grand Theft Auto… :p
@Dimglor: Banshee is dan ook gebaseerd op de Viper :P op de oude dan wel, maar dat wist je wwaarschijnlijk al.. alle auto’s in GTA zijn gebaseerd op de echte..
@dennisr: Wist ik inderdaad al ;-)
Je wist wel dat ie op de Viper was gebaseerd, maar er waren nog steeds voldoende verschillen…. Het is nu net of die achterkant rechtstreeks van de Banshee uit GTA 4 komt… ;-)
@Dimglor: wow idd, had het even opgezocht.. lijkt er verdomd veel op.. en even info gezocht, de achterlichten van de banshee waren gebaseerd op een Aston Martin.. stond op een site van GTA..
@dennisr: Die achterlichten deden me al denken aan de Jag XK en aangezien die dan weer op de Aston trekt, verbaasd mij dit niet ;-)
Doet me trouwens weer verlangen tot Gta V uitkomt…. ;-)
@Dimglor: jaa :o deze zomer toch? heb er ook wel zin in, kan het geld goed gebruiken voor een tankje benzine maar denk dat ie wel komt! :P
@Dimglor: zit er nog es over na te denken, bijzonder is het wel :lol: hij lijkt te veel op de Banshee om het toeval te noemen.. uitlaat aan de zijkanten..
ohja, die uitlaten heeft elke Viper, maar dan nog..
@dennisr: Volgens mij is het ook geen toeval… Die achterkant is net of ie rechtstreeks vanuit het spel komt… :p
Gaaf ding alleen die gril kan ik nog niet echt mooi vinden. Komt er geen Cabrio trouwens? De eerste viper’s waren er toch ook steeds als eerste als Cabrio?
ben ik de enige die het interieur niks vind, waar zijn de analoge meters gebleven :(
rondje Nordschleife in hoeveel? ;)
@TDI-goeroe: Ben benieuwd!
ik vind hem echt prachtig… veel mooier als de vorige en een
8.4L V10!!! en het interieur ziet er ook degelijk uit op de plaatjes. veel minder plastic dan de vorige. hopelijk zien we er ooit eentje in nederland… ik betwijfel het
En gelijk al een race-versie klaar!
Dit hebben ze wel heeel goed gedaan
Ik kijk echt uit naar de rijtest als die er uberhaupt komt.
In deze bolide zal men zoveel rijplezier gaan beleven. Er bestaat toch niks mooiers, een droomauto binnen handbereik althans dat geld meer voor de VS. Hier een heel ander verhaal dankzij de BPM, uiterst jammer.
Zijn dat nou circuit layouts verwerkt in het interieur? Zie foto 28 en 36. Op foto 28 herken ik, maar kom niet op de naam. Foto 36 lijkt op de Nürburgring ..
@Race-minded: Laguna Seca. ;) En idd de Nordschleife.
@Race-minded: Foto 28 is volgens mij laguna seca
http://www.autoguide.com/auto-news/wp-content/uploads/2012/04/SRT-Viper.jpg
@qoekje: Ziet er lekker uit, alleen die echte race editie heeft een bredere achterkant en mega spoiler.
@The360box: deze jaah deze gaat rijden in de alms
Wat een wagen, deze is zo veel mooier dan de vorige 2, ik wacht nu al op de ACR. Wat een power!
Damn. Altijd al fan geweest van de Viper. Echt nog een auto voor mannen met haar op de borst. Fantastisch!! Hopelijk mogen we nog lang van dit soort apparaten genieten.
@ronin1130: Welnee joh, lijkt goddomme wel een KITKAR!!
@bowie:

Dat deed de originele Viper ook…
@ronin1130: mannen met haar op de borst? en shit for brains, zoals deze?
http://www.youtube.com/watch?v=A4DIUZ_g6pk&feature=results_main&playnext=1&list=PL8A3B35028F3A103C
@mattraket: holy shit ! Dat is toch een nachtmerrie voor iedere sportieve auto eigenaar!
I feel a trade in coming up
@E34M5Touring: voor die Camaro ? Never !
@Megakix: Nahh vind hem wel erg geil hoor. Enne 8.4l V10
@E34M5Touring:

keep the Camaro ..

eerste tevens laatste waarschuwing ..
@E34M5Touring: neem de wijsheden van @Lincoln en @Megakix gewoon aan…. :lol:
@Megakix: @Lincoln: Is it getting cold in here….. ;) ok…. got the warning. Maar ga wel ff kijken straks
@E34M5Touring: Dat ding in NL? Als je de loterij wint misschien.. ;)
@kaasboerin: Nee uit de Us halen. Dan laat ik mijn broertje wel een paar maanden vakantie houden daar. Mwah eerst wel weer genoeg uitgegeven.
OMG wat een prachtmobiel, SRT heeft temminste geen last van het V8-turbo syndroom, gewoon atmosferische V10!!
Wat een prachtwagen is dit geworden. Ze zijn op alles vooruit gegaan bij deze Viper!
Ik begin ´m al meer te waarderen in high-res, maar de achterlichten blijven een doorn in het oog.
Ik wordt hier zo ontzettend hebberig van. Hubbahubba. :-D
Echt weer Amerikaans “over the top”….werkelijk geen mooie (strakke) lijn in te herkennen.
Nee, wat ik al eerder heb gezegd ze kunnen daar echt niet tippen aan mooie Europese sportwagens!
@bowie: Ga toch ergens anders azijn lopen pissen man
@mopar: Ha ha kom maar ff voor me staan, zal ik jou eens onderpissen jochie!
@bowie: Jochie? ja kon ik maar voor je staan…zouden we wel eens zien
@mopar: Ga nu maar slapen he…
@bowie: rustig, niet vechten meisjes
Toch nog even:
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20090727160125/gtawiki/images/8/8b/Banshee-GTA4-rear.jpg

En wat @flamingo al zei, Koenigsegg Agera voorlampen, en dat vind ik dan ook het mindere aan deze auto, ze lijken niet echt stoer als de vorige.
Wow, wat een mooi ding!
Dit was het wachten zeker waard. Wat een prachtig ding is het geworden. Dat interieur vind ik ook zeker mooi! Ik kan niet wachten op een test van topgear!!!
Wat een ruig ding zeg, lekker agressief.
Leuk om…eeehm…naar te kijken…Zal in NL wel een slordige 3 ton gaan kosten ?! En met een beetje ‘vloeren’ rijdtie 1:1 :lol:
Optioneel met gifspuit tegen alle dwazen die denken dat hun prius bijdraagt aan een schonere wereld…

Standaard iig een heerlijk àntigif tegen alle naaimachientjes die tegenwoordig in razendsnel uitziende design automobielen worden ingebouwd..

Held!
Geile SRT-bekerhouders ook
Yes, bekerhouders!
Maar… geen trekhaak?
Ik krijg het filmpje in een verkeerde verhouding, ziet er dan belachelijk uit, dus ik kijk wel even ergens anders.
@midasracer: ik ben dus niet de enige, vond het er ook al vreemd uit zien… verder wel een vette wagen :D
Ze zijn in ieder geval trouw gebleven aan de originele GTS. Qua vormgeving, maar zeker ook qua afwerking. Mijn god wat een verschrikkelijke afwerking. Het gat tussen de bumper en het voorscherm lijkt groot genoeg om een vinger tussen te kunnen steken. Dan is er het stuk achter de zijruiten, waar deze overlopen in het carbon paneeltje (niet geheel naadloos..). Misschien zijn die afwerkings imperfecties wel een deel van de charme van de Viper.
Wel een degelijker ogend interieur dan de voorgaande versies in ieder geval. Ben benieuwd naar het gewicht en de prestaties.
en tòch ben ik niet onder de indruk van het koppel… ok 813Nm is veel, maar van een 8.4L verwacht ik net iets meer.
Nog steeds herkenbaar als Viper, maar ook erg gemoderniseerd. Goed gedaan, ontwerpers! Alleen die knik in het zijaanzicht blijft raar…
zonder dat het zeikerig is, ik weet niet of ik de buitenkant van de auto nou super stoer moet vinden of gewoon een gedrocht en de binnen kan heeft wat weg van een peugeot, wat niet als klacht bedoelt is.
Dodge blijft veel cilinder inhoud houde nice
WOOOAAAWWHHH shit, wat een monster…8.4 Liter??!!! ik kan het nog altijd niet geloven!!
De eerste generatie is mooi, de laatste generatie is mooi en dit is een prima opvolger. Past precies in de hele lijn.
Ik zou me niet schamen met zulk geweld voor de deur.
Prachtige wagen ! En daarnaast een dikke middel vinger naar de Milieu-gekkies. Hoppa, een dikke V10 under the hood.
Hier een filmpje van de onthulling van de straat auto en de race-uitvoering: http://www.alms.com/breaking-news-alms-new-york-auto-show-announcement
En nog een aankondiging van het race program: auto-racing.speedtv.com/article/alms-factory-srt-viper-program-unveiled/
slechts 3 woorden:Mooie en bruut
Supermooi hoor en ook echt chill dat ze nog een beetje de lijnen enzo van de oude viper hebben aangehouden. Echt vet hoor ook dat interieur. Wauw!
Als ze er zo’n soort voorbumper opzetten als de race versie heeft vind ik hem een al een stuk mooier.

Wat een wagen!

Toen ik het stukje las over die Viper GTS las dacht ik meteen aan een totaal andere Viper GTS (en het was totaal geen auto) :oops:
Ontgoocheld. Veel tralala rond de lancering, en nu een naar mijn mening niks dan een (grote) facelift.
Dan liever de originele!
Stukken beter dan de oude!
Lekker het schijt hebben aan CO2-normen en nog steeds met die prehistorische 8.4L V10 blijven rijden, en er nog eens een berg vermogen uit slepen zonder geblazen te worden!
Veel rebelser dan dit ga je het niet vinden denk ik :D
Prachtige wat en beest, als ik het vermogen had zou ik er 2 kopen!!!
daar wil je wel in gezien worden…
Op een of andere manier mis ik qua uiterlijk de echte “bruutheid” van het vorige model, dat was echt zo’n type ongelikte beer… Misschien dat ie in real life er beter uitziet.
Wat een gaaf ding zeg! Love it.
Super vet! Deze combineert het rauwe van de eerste met de bobbels van de vorige! NICE!

En de techniek is niet ouderwets, het heet ‘beproefd’ :P
(meer dan) genoeg vermogen, veel koppel. En niet zeuren over het interieur. Deze auto is een andere prijsklasse dan de Europese supercars. HEBBEN!
Had ik al verteld dat ie super vet was? SUPERVET!
Wat een heerlijke bak is het geworden. Zal denk ik nog steeds waardeloos zijn in de bochten maar zo snel als een kogel.
Lijnen die duidelijk zeggen: ‘Ik ben een supercar, aan de kant!’
Altijd al fan geweest van de Vipers, dit is geen uitzondering.
Love this.
@BmwMPower:
dan is het wel gek dat een viper de Nurburgring aflegt in 7:12 en een M3 in 8:05
@six-trey: Hebben we het hier over een normale Viper, een GTS of die belachelijk lekkere ACR?
@BmwMPower:
De ACR, ook al is het een ‘oneerlijke’ vergelijking aangezien het ACR pakket speciaal voor circuit werk is gemaakt
HEER-LIJK, echt een beauty, zowel exterieur als interieur, met een heerlijke good-old-fashion manual gearbox, alleen wel jammer datie maar tot 6 à 7 duizend toeren gaat, that’s a pitty, voor de rest echt geweldig
Lijkt wel een Alfa 8c, of ben ik nu weer te schofterig?! Kijk serieus eens naar die lijnen..
@gekkenhuis: De auto is ook gebouwd op het platform van de 8C, als ik me niet vergis.
Wat een beest. Toen ik klein was, was dit mijn droombak. Om eerlijk te zijn, lijkt mij nog altijd geweldig om er 1 te hebben. Nog altijd een eyecatcher. En nog altijd bruut, en voornamelijk dat brute wat mij zo aantrekt. Heerlijk.
Mooie car. Hij heeft trekjes van de Jaguar C-X16 (koplampen o.a.) en de Peugeot RCZ (dubbele bobbel bovenop). Of zeg ik nu iets geks? ;)
8.4 – 813 nm is ca 96 nm per liter. Ferrari heeft met de nieuwe F12 een 6.2 – 690 nm is ca 111 nm per liter.. Wat is knapper?????? echt een geweldig record…. duhhh.. PK’s praten we dan maar niet over 740 vs 645 en gewicht is bijna hetzelfde… Tenslotte de techniek.. Ferrari -> F1 versn bak en Viper een ??? bak.. Denk niet dat de Viper in de buurt zal komen maar ja.. daar is de prijs dan ook weer naar. Doe mij dan toch maar weer een GT-R 2012 model graag…
Lekker?! Luitjes kijk nog eens goed.

http://www.autoblog.nl/gallery/SRT/Viper_2013/SRT_Viper_2013_08.jpg

Ze hebben dit ding gewoon verkracht. Ze hebben geprobeerd om wat Italiaanse flair in American muscle te douwen om vervolgens een bastaard te krijgen…
@Rick-dos: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mening

Graag gedaan ;)
@PyroZnype:
Die zullen er zeker wel tussen zitten, maar denk dat het overgrote deel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meeloper
zijn. ;)
@Rick-dos: En ik maar denken dat dit design afgeleid was van Dodge zelf. Hmmmm

http://www.dragtimes.com/albums/Palm-Beach-Supercar-Weekend-2009/1996_Dodge_Viper_GTS_Blue_White_Stripes_side.sized.jpg
@Wessee:

Uhmmmmmm waar zeg ik dat dat niet zo is dan? Ik stel alleen dat ze twee werelden in één willen fuseren. De voorkant is mij net iets te veel Ferrari 575 en de achterkant een beetje te veel Maserati GT.
@Rick-dos: Yup, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :P
@PyroZnype: haha! lekker!
het interieur heeft een hoog power ranger- gehalte.
verder, Like. niet helemaal viper van wat ik tot nu toe zie, maar ach het motortje moet wat glimlachjes teweeg brengen.
als je het geld hebt. doen omdat het kan!
8.4.. liter ja V10.
Pomp 1; 195.88 a.u.b.
( 20 min. later ) ja weer pompje 1 a.u.b..

True story!
Waar zijn de woofers tussen de stoelen?? Waardeloze opvolger
@besaram: Waarom een subwoofer als je een 8.4 V10 hebt ?
Heerlijke bak geworden zeg!
Geinig, zo’n Laguna seca circuit in een aflegvakje :)
Ik lees het nu pas in de Starbucks in london.
NICE!!!!!!
Nooit echt fan geweest van viper maar deze wil ik echt!!
Mooi interieur, dikke v10 en lekkere carosserie.
Wow wat een mooie wagen, zo veel oog voor detail. Dat zie je niet bij elke auto. Wel jammer van die circuit logootjes in het interieur overal en ook de handrem hadden ze wel wat anders mee kunnen verzinnen.

Vind nog steeds de voorkant van de eerste Viper het mooist, met name de positie van de luchtroosters in de motorkap maar die Racer ziet er toch wel geweldig uit!

XXX Fapfap
De teasers vond ik er veelbelovend uitzien. De officiële beelden komen nu als een teleurstelling. De onderdelen zijn totaal niet in verhouding met elkaar. Wat een bij elkaar geraapt zooitje! De lijnen kloppen gewoon niet. :(
Viper Romeo 8/4C?

Chrysler / Fiat begint aardig vorm te krijgen in de praktijk.
Zoals Jeremy Clarkson het zegt we zouden Dodge op onze knieen moeten bedanken dat er nog zulke auto’s gemaakt worden.

De milieumaffia die de Ampera en Prius alsmaar naar voren schuift of veelvoudig gebruik maakt van de de termen groen, zuinig, schoon en elektrisch.
Waren we haast vergeten dat er ook nog zulke heerlijke auto’s bestaan. Uiterst onzuinig met dat 8.4 Liter V10 blok ozo lekker, plus zal weer een heerlijk geluid produceren en rijgenot opleveren.

Tuurlijk zeg ik doen graag zelfs!
Leuke barnfind
Erg mooi!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).