Subaru BRZ voor de snelle jongens

Auteur: , 89 Reacties

De echte autoliefhebber wil een Subaru BRZ, zeker nu je er een compleet motorsportpakket op kunt bestellen.

Samen met partner New Zealand-based Possum Bourne Motorsport (PBMS) heeft Subaru een aantal sportpakketten samengesteld om in je kersverse BRZ te lepelen. Het basismodel is al voldoende, want je kunt de onderdelen geheel naar wens toevoegen. Ideaal voor een weekendje rallyen met de club.

Wordt de Subaru BRZ Motorsport Project Car de nieuwe Impreza WRX STI? De kleuren kloppen al, nu nog de autocultstatus. Helaas zijn er geen plannen om met dit kanon de (rally)sport in te gaan, maar dat weerhoudt de enthousiasteling er niet van om zelf eens lekker een stukje te gaan sturen.

Er zijn drie pakketten te bestellen, ook al moet je daar eerst even voor naar Australië. Het basispakket bevat een rolkooi (inclusief installatie), Recaro sportstoelen, zespuntsgordel, aanpassingen aan het brandstofsysteem en carbon onderdelen. Pakket nummer twee voegt daaraan toe betere ophanging, remmen en wielen. Als je helemaal overboord wilt gaan kies je voor optie drie, waarbij de motor en versnellingsbak worden aangepakt en er desgewenst een custom kleurtje op kan.

Crossen door de Outback is wel geinig, Subaru, maar Europa heeft ook erg leuke rallyklassementsproeven. Mogen wij Hollandse amateurs ook een pakketje?



89 reacties

“waarbij de motor en versnellingsbak worden aangepakt”,more info please.
Zier er alvast lekker uit.
@norge: r=t
@norge:

het begint met chip en eindigt met tuning ..
@lincoln: met chip en tuning zal je niet ver komen bij deze motor. Om hier meer uit te halen moet je hardware gaan aanpassen.
@norge: die pakketten zijn nog in ontwikkeling.
ding zuipt in originele trim al als Amerikaanse jaren 80 V8 met de aërodynamica van een flipperkast ..

zal er wel niet beter op worden met die meuk ..
@lincoln: Wat een gelul. Heb je uberhaupt langer dan 1 dag met deze auto gereden? Nee? Mooi, kan ik je vertellen dat ik keurig 1 op 10 reed en ik rij alles behalve rustig.
@utr1984:

in 2012 ??
Ziet eruit als een irritante strontvlieg. Leuk voor de boomklevertjes onder ons..
@flippert:
In de achteruitkijk spiegel van je petjes Golfje wel ja….
Misschien moet je dan maar snel naar de vluchtstrook waar dat wrak thuis hoort….
Je rijdt dan namelijk onnodig in de weg….
@jrk68: zozo, hoop praatjes weer hè? Slaat je fantasie weer op hol of ben je je medicijnen weer vergeten in te nemen?
@jrk68: ik denk eerder dat het een irritante strontvlieg is voor petjes in hun Golfje omdat hij ervóór rijdt. Die kunnen dat niet goed hebben.
@jrk68:
Ha, laten we wel realistisch blijven: als er iets een petjeswagen is dan is het wel deze Subaru met de looks van een rallywagen.
@alcantara:
Nee, als je de moeite had genomen om de tekst te lezen dan had je geweten dat ze er een rallyauto van hebben gemaakt.
Niks petje dus maar purposebuild….
@alcantara: overigens nog 1 ding: “Ha, laten we wel realistisch blijven: als er iets een petjeswagen is dan is het wel deze Subaru met de looks van een rallywagen.” Rara, wat is de oorsprong van de GT Turbo’s en WRX STI’s? Juist. Nog steeds niks persoonlijks overigens.
@ej20g: Juist, gebaseerd op de rallywagens. Maar ik vind die looks dus niet passen bij een auto die bedoeld is voor op de openbare weg, gouden velgen en een enorme luchthapper getuigt niet echt van klasse imo. Die 200+pk doet daar natuurlijk niets aan af, de term petjeswagen baseer ik puur op de looks. Je kunt immers ook gewoon een stijlvolle wagen kopen met dat vermogen + 4WD/RWD + goed onderstel en zonder de lelijke rallyfratsen die totaal geen toegevoegde waarde hebben op een straatauto en je dus in feite voor lul zetten.
@alcantara: Gelukkig is deze versie ook niet bedoeld voor dagelijks gebruik, maar voor het echte rallywerk
@alcantara:
Kijk als je in de eerste regel al fout zit dan begrijp ik dat je dat je het niet snapt.
De WRX en zijn geen afgeleiden van een rallyauto maar vormen hiervoor de basis….

Toen Subaru met de rallysport begon had je het groep A reglement nog.
Een van de eisen was dat je 5000 exemplaren van een bepaalde auto gebouwt moest hebben alvorens je er aan rallies mee mocht deelnemen.
@jrk68: ik heb niks tegen Alcantara, maar jij snapt precies wat ik bedoel met het feit dat die looks gerechtvaardigd zijn.
@jrk68: Een Fiesta vormt ook de basis voor een Fiesta WRC maar dat maakt het nog geen vergelijkbare auto. Onderhuids is werkelijk alles anders, dat verklaart ook waarom een Impreza WRC zo’n halve ton extra kost tov een normale WRX. Het is natuurlijk prima dat jij denkt in een echte rallywagen te rijden maar in feite is het dat natuurlijk niet.
@alcantara:
Dat zeg ik ook niet bijdehandtje Ik zeg dat ze van de Impreza destijds eerst 5000 homologatie auto’s hebben moeten maken voordat Prodrive er mee aan de gang kon.
Mij hoef je echt niet uit te leggen dat na die behandeling alleen het uiterlijk nog enige gelijkenis heeft.

Pas met de ingang van het WRC hoefde je die 5000 homologatie exemplaren niet meer te maken.
Dus jouw vergelijking met de Fiesta gaat volledig mank….
@jrk68: Bijdehandje is zonder t. Verder lijkt dit uit te monden op een fittie maar ik ben nog steeds verliefd op je.
@alcantara: oh ja, halve ton moest half miljoen zijn zie ik nu…
@alcantara: ik snap je benadering volledig. Je moet ervan houden. Maar één correctie op je reactie: die luchthapper zit er wel degelijk met een reden. De intercooler zit daaronder. De reden waarom die daar zit is simpel: de turbo zit links onder de intercooler en op deze manier wordt het inlaattraject zo kort mogelijk gehouden.
@ej20g: Akkoord, maar dan zie ik liever gewoon een vlak rooster in de motorkap zoals bij een Lancer Evo.
@alcantara: En liever nog een compleet andere constructie. Waarom lukt het andere merken wel om 250pk te leveren met een dichte motorkap?
@alcantara: Dit komt denk ik door de boxermotor, die is lager, maar ook breder, waardoor er minder ruimte is rondom de motor als bij bijv. een Lancer/Skyline die een ‘normale’ motor hebben. Bij Impreza’s zie je wel vaak een conversie naar front mount intercooler (FMI) btw. De Fiat Coupe heeft zijn IC aan de zijkant zitten (afm. 30×40) ook hier zie je veel conversies naar FMI. Nadeel is wel de langere pijpen, maar met een grotere turbo is dit snel opgelost.. Daarintegen zie je bij Fiat Coupe’s met een grotere turbo, stnd. intercooler en charge cooler een snellere acceleratie onderin en een meer vloeiend rijgedrag in plaats van het aan/uit gevoel dat bij een grote turbo en FMI hoort.
@coupe20vturbo:
Dat komt omdat de intercooler horizontaal boven op de motor ligt. Bij de andere auto’s zit hij vaak voor of naast de radiator,
@jrk68:
flippert zit alles en iedereen altijd onnodig in de weg.
soort van steenpuist?
@flippert: komt er ooit wel eens iets positief uit bij jou?
@nasty: mmh.. Ja! Iedere ochtend in de plee!
@flippert: zelfreflectie?
Zoals een Subaru hoort te zijn. Lekker fel blauw en veel prestatieonderdelen. Blijf het één van de mooiste kleurencombinaties ter wereld vinden: blauw met gouden velgen. Het enige wat die combinatie kan overtreffen is als deze combinatie op een Impreza GC8 zit. Dan is het wat mij betreft helemaal af, niks meer aan doen.
@ej20g: Nog erger, en dat durft dan een Golf-rijder een petje te noemen. De pot verwijt de ketel…
@alcantara: niet alle Golfjes natuurlijk. Maar veel wel, vooral tot de Golf 4. De Golf 5 en 6 blijf ik mooie auto’s vinden, bovendien ook nog te jong om in de handen van petjes te vallen. Maar een Impreza met deze kleurencombinatie een petjesbak noemen? Sorry, dat gaat gewoon te ver. Subaru’s zullen nooit petjesbakken worden, enkel liefhebbers auto’s. Dat je ze niet mooi of te opzichtig vindt, dat kan natuurlijk. Maar Subaru’s zijn het tegenovergestelde van petjesbakken die afgetrapt worden. Subaru’s worden netjes warm gereden en nagedraaid en worden vaak volledig dealer onderhouden. Bovendien maken ze hun uiterlijk waar en zie je ze zelden vol gehangen met plastic rotzooi. Allemaal volledig het tegenovergestelde van petjesbakken. Niet alleen Golfjes natuurlijk, ook oude Astra’s en Civic’s moeten er bovengemiddeld aan geloven. De naam petjesbak is een belediging voor Subaru.
@alcantara:
Subaru rijders zijn freaks.
Ultieme freaks.
En techneuten.
Helpen elkaar.
En ik ken geen enkele auto waar zo ontzettend veel after market onderdelen voor te koop zijn.
En waarmee je zo veel plezier kunt hebben voor zo weinig geld.
En die door en door betrouwbaar is.
En waar zoveel kennis wordt gedeeld op de forums.
En ja, momenteel heb ik er drie.
Allemaal WRX STI type R. Die nooit in Europa zijn verkocht.
Insiders weten precies welke ik bedoel.
Ik heb absoluut geen zin om je af te urineren, maar veel 4 deurs Impreza’s zijn prachtig opgebouwd door hun eigenaren.
Remmen, motoren, ophangingen.
Je hebt nog nooit met een WRX of een WRX STi gereden, anders zou je heel anders ‘praten’
@desjonnies: Wat een onzin zeg. Sinds de tweedehands Impreza’s in de regio’s van ‘betaalbaar’ komen zijn de ‘minder-sociale’bestuurders goed vertegenwoordigd in het Subaru-segment. Dit zijn dezelfde ‘Asocialen’ die de Civic, Golf, Astra, 323F e.d het ‘petjes-imago’ bezorgd hebben. Dus al sinds geruime tijd mag de Impreza zich hier ook onder scharen. Jammer genoeg…
@desjonnies: zodra ik het geld bij elkaar heb ben ik van plan een GC8 WRX STI van bouwjaar 2000 te laten importeren. De Nederlandse GT Turbo\’s zijn prachtig, maar de Japanse WRX STI\’s hebben iets extra\’s. Het stuur rechts is voor mij bij die auto\’s alleen maar een voordeel. Al sinds de eerste keer dat ik een GT Turbo zag rijden wist ik het: ik moest en zou op een dag een exemplaar bezitten. Later ontdekte ik dus de Japanse versies, en begon de liefde opnieuw.
@ej20g: Jij vind de naam ‘Petjesbak’ beledigend voor een Suburu, maar wil als je eenmaal de centen heb een “GC8 WRX STI” importeren. Kijk eens op Goolge ‘afbeeldingen’ en zeg dan nog een dat hier geen ‘petkesbakken’ tussen zitten: http://www.google.nl/search?num=10&hl=nl&safe=off&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1024&bih=673&q=Impreza+GC8&oq=Impreza+GC8&gs_l=img.12..0j0i24.1610.1610.0.2478.1.1.0.0.0.0.344.344.3-1.1.0…0.0…1ac.A0aK6LMfud8
AFGEZIEN van de schitterende techniek van deze auto, moet zelfs een adept als jij toegeven dat er veel auto’s tussen zitten die het predikaat ‘petjesbak’ meer als verdienen.
Lexus-style achterlichten, te grote spoilers, rare-schreeuwerige kleurcombi’s ‘NOS’ stickers op de flanken etc. dat is wat een auto tot een ‘petjesbak’ maakt. Ik zou op mijn volgende trip naar Japan zelfs genegen zijn om er één op te zoeken voor je, maar mijn voorkeur zou er één zijn in uiterlijk originele staat. Als ik je verhaal zo lees is dat niet jouw smaak. Dus misschien beter van niet.
Succes met je zoektocht, ik hoop dat je een mooie vind.
@popoff: ze zijn er wel hoor, dat ontken ik ook niet. Maar ik durf met zekerheid te stellen dan zeker 95% van de exemplaren naar behoren behandeld worden. De spoilers, ach, die hebben hun functie, de grote tenminste wel. En die met die extreem grote spoilers: time-attack monsters. Ik walg er ook van dat er überhaupt mensen zijn die een Subaru voorzien van Lexus-style achterlichten. Vreselijk. Het exemplaar wat ik wil importeren zal zéker zo goed als origineel moeten zijn. Echter komen daar wel subtiele aanpassingen op. Dingen zoals een carbon bumperlip en carbon goodies in het interieur. Onder de motorkap zal er in eerste instantie niet veel veranderen. Mocht het geld er zijn zal het vermogen uiteraard opgekrikt gaan worden, dit wel met de beste merken. Over die NOS-achtige stickers ben ik het eens, ben niet van de stickers. Uiterlijk vrijwel standaard, technisch kwalitatief goed aangepakt. Maar in ieder geval bedankt, ik doe nu al mijn best om nette exemplaren te zoeken!
@popoff: één ding wat ik nog kwijt wil: het is inderdaad waar dat TE veel Impreza’s ten prooi vallen aan het petjesleger. Zonde, want die auto’s worden door hun vele liefhebbende eigenaren perfect onderhouden terwijl ze toch gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn. Op marktplaats staat nu een bruin uitgebouwd exemplaar. Daarvan draait mijn maag zich om, ik zou ‘m bijna kopen om ‘m uit zijn lijden te verlossen…
@ej20g: Ik ben echt blij te horen dat je verstand goed zit.
Het zijn machtige machines, maar vooral in originele trim.
Technisch dingen veranderen/verbeteren en subtiele dingen aan het uiterlijk is natuurlijk altijd goed. Ieder kan zijn (m/v) auto aanpassen naar eigen smaak. Dát is nu juist het mooie aan de hobby die ‘Auto’heet. Maar sommige gaan echt ‘over de top’ en dat is echt -mijn- smaak niet.
Bij ons in de buurt staat een metallic-rode. Een echte smeerkees. Gouden stickers, foute spoilers, Té dikke, foute uitlaat, Lexus achtelichten, altijd vuil en een hoekje eraf hier en daar. Net wat je zegt, je zou hem zowat kopen om de beul ‘uit z’n lijden te verlossen. Het model van jouw keuze heeft ook mijn voorkeur uit de hele Impreza lijn. Al sinds ik een ‘originele’ Pro-Drive 2-deurs op de ferry vanaf Harwich heb mogen bewonderen. Dat ding was heel clean wit, LHD, en de Nederlandse eigenaar was hem zelf bij prodrive op wezen halen. Schitterend !
@popoff: mooi om te horen dat we het eens zijn! Ik sluit me volledig aan op de hele reactie. Een grote uitlaat vind ik zelf wel mooi, er hangen echter 2 voorwaarden aan: hij moet functioneel (extra vermogen en koppel) en niet TE luid zijn. Gewoon een mooie, duidelijk aanwezige roffel. Dat is wat ik mooi vind. Ik heb er ook serieus over nagedacht om tegen die tijd voor een Coupé te gaan. Echter zal ik die waarschijnlijk weg moeten doen als er een gezin komt. En dat is iets wat ik absoluut niet wil!
@ej20g:
No
never nooit importeren, maar PISTONHEADS bestuderen…….
@desjonnies: op welke manier? Want op Pistonheads staan geen WRX STI’s van deze generatie. Alleen Turbo 2000’s… Overigens gaat de import niet door mij gebeuren maar door een in Subaru gespecialiseerd bedrijf. Maar ben wel benieuwd waarom je dit zegt, want dat zal vast een goede reden hebben.
@ej20g:
Zoals gezegd, ik ben in het bezit van drie 2 deurs WRX Sti’s type R, 2 blauwe met dakluik en 1 witte.
Die witte is momenteel verkocht.
Allemaal lokaal gekocht in Engeland en met een verzekering erop gewoon terug gereden over de weg en met de ferry.
De laatste zelfs in Inverness gekocht, het noorden van Schotland.
En terug met de boot naar Ijmuiden.
1 WRX STi type R, mijn eigen wagen, is zelfs naar linksgestuurd omgebouwd en is in onderdelen gekocht in Zwitserland.
Die wordt momenteel geplaatwerkt en overnieuw gespoten (alles eraf) want de kop had ooit schade gehad.
En dat ombouwen naar linksgestuurd, daar ken ik mannen uit Litouwen voor (of all places) die dit zo professioneel doen dat zelfs mijn plaatwerker en goede vriend en vakman niet kan zeggen hoe ze het geflikt hebben.
Oh, en ze zijn momenteel weer in prijs aan het stijgen.
Begin niet aan een Type P(rodrive) 2 deurs, die zijn relatief veel te duur.

Daar zit een versnellingsbak in met langere overbrenging, maar een 6-bak monteren met of zonder DCCD van de sloop in Engeland met aandrijfassen, vliegwiel, startmotor, cardan as en cardan doet rond de 2000 pond.

En het nadeel van de 22B is dat deze wagen kompleet anders is dan alle andere Impreza’s en daardoor de onderdelen onbetaalbaar zijn.
@ej20g:
Eerlijk gezegt zit ik nog op de kruising van een BRZ en een Impreza te wachten….
Dus de looks van een standaard BRZ en de drivetrain van een WRX STI….
Dat lijkt mij wel een leuke ringtool.
@jrk68: mij ook, dus volledig mee eens! Zou best weleens willen weten wat de aandrijflijn van de huidige WRX STI kan doen met de lichte BRZ.
@ej20g: Boks ouwe! Ik wil nog een keer zo’n wagen uit Japan halen voor +/- 15.000. Mooiste Impreza ooit!! Moet ook heerlijk rijden met zo’n stijf hatchback chassis. Heb ooit een 2001 Impreza plus 2.0 non turbo gereden, en dat was al een feest op onverharde wegen..
@coupe20vturbo: ps. de reactie was op die van 18-10-2012 om 20:34
@coupe20vturbo: het zijn inderdaad prachtige auto’s. Ik ben ook van plan een exemplaar uit Japan te importeren. Dit laat ik doen door een gespecialiseerd bedrijf dat ik al op het oog heb. Voorlopig moet ik nog goed door sparen, maar een in goede staat verkerende GC8 WRX STI heb je al vanaf €4.800 (met huidige koers). Dan betreft het een exemplaar zonder schade historie, minder dan 100.000 km op de teller, technisch en cosmetisch 100% en bovendien (vaak) dealer onderhouden. Voor maximaal €6.800 heb je dan je exemplaar op Nederlands kenteken, bpm betaald en apk gekeurd (indien nodig, in principe wordt die uit Japan overgenomen). Ik kan niet wachten tot mijn exemplaar besteld kan worden. Uiteraard in het Sonic Blue, bouwjaar 2000 en met minder dan 100.000 km op de teller. Ook zonder schade historie en met goede onderhoudshistorie (al dan niet bekend). In tegenstelling tot veel 19-jarigen zal ik straks niet (en wil ik dat ook niet) in een afgetrapte Golf of Astra rijden. Ik rij op mijn 19de in mijn droomauto, helemaal zelf betaald en op mijn naam. Kan niet wachten, mijn liefhebbers hart gaat er sneller van kloppen.
@ej20g: Ik verwacht dan zeer zekers foto’s. ;)
@sjaakk: die kun je zeker verwachten! Je trots moet je delen natuurlijk.:)
Niet in deze kleurstelling.. altijd dat herhalende kleurtje bij Subaru..
@zender:
Toch zie ik liever dit kleurtje dan leasebak grijs.
Heb je er ooit aan gedacht dat deze kleur bij Subaru hoort zoals rood bij Ferrari?
Ook die zijn in andere kleuren te koop….
@jrk68:

Echt?

Ooit heb ik eens een gele gezien, op een tekening. (Ongetwijfeld omdat de punt van het rode potlood was afgebroken.) Maar ik dacht niet dat die echt bestonden.
@Hupke:
Ja, gele Ferrari’s bestaan echt Hupke. Een vriend van mij heeft een gele F355.
Zijn 430scud is wel rood en hij heeft ooit een grijze 412 gehad….
@jrk68: Rood hoort natuurlijk niet echt bij Ferrari, maar geel. Rood was de kleur van Italië in de race wereld. Elke Ferrari wordt eerst in het geel geproduceerd. Enzo Ferrari hield niet van rood, maar van geel. In mijn opzicht is Ferrari dus geel, niet rood. Maar goed ik snap wat je bedoelt. Ik doelde meer een beetje op Mercedes, BMW, Porsche.. die introduceren soms eens een nieuw kleurtje. Dat ziet er dan altijd wel verfrissend uit. Oranje met zwart was veel mooier geweest denk ik. Maar goed, laat ze dat lekker zelf uitzoeken daar in Japan. Voor de echte fans is dit natuurlijk leuker, maar niet beter voor een andere klant. Achja, ieder zo z’n mening daarover denk ik.
“De echte autoliefhebber wil een Subaru BRZ, zeker nu je er een compleet motorsportpakket op kunt bestellen.”

Nogal een bold statement van je Maru, de echte autoliefhebber kijkt ook eens onderhuids en ziet dan prehistorische techniek zoals macPherson struts dingen die je terug vind op mustangs en dergelijke maar die door beschaafde merken (op ford na) al lang nietmeer gebruikt worden.

Kortom ik zie verloren potentieel.


Zeker als ik hem in deze kleurstelling zie staan (waarin die echt wel lekker is).
@Hupke: Niks mis met een McPherson, zeker niet als de wagen achterwielaandrijving heeft en dus niet met torque steer te maken krijgt.
@fortuna:

Met double wishbone of een multilink kan je veel meer grip hebben, torquesteer is maar een van de weinige nadelen van macpherson. Toch wel iets waar een firma met rally pedigree op zou moeten letten. Zelfs hun legacy en outback hebben double wishbone ophanging.
@Hupke:
Denk dat het lage zwaartepunt van de vier cilinder blaf-boxer veul belangrijker is voor het sturen van een Subaru.
@desjonnies:

Ja waarschijnlijk maar ik vind het toch een steek die ze hebben laten vallen. Vooral omdat de meeste toyota’s en subaru’s wel al geavanceerdere ophangingen hebben.
@Hupke: BMW, MB, Porsche 911 …
@bungabungastig:

Porsche doet het omdat ze plaats nodig hebben voorin.
Daar geef je trouwens ook weer een voorbeeld van een bedrijf dat erom bekend staat van moeilijke dingen te laten werken ipv voor inherent goed ontwerp te kiezen.

BMW gebruikt geen macpherson struts meer. Helemaal al niet voor z’n 3,5 en 7 serie en de sportmodellen.
Mercedes staat net bekend voor z’n multilink (zelfs de 190 had dat al).

En behalve dat het goedkoop is heeft macpherson enkel maar nadelen tov. double-wishbones en de afgeleiden daarvan. Zeker op het gebied van grip en comfort.
@Hupke: Porsche heeft nog steeds McPherson struts vooraan.
Met de revoknuckle (Ford RS) kan je daar toch een extra geometrie aan geven.

Een voordeel dat ik kan bedenken is dat het een minimum aan onderdelen vergt en dus waarschijnlijk de laagste ongeveerde massa van alle ophangingen heeft. Plaats natuurlijk, en kostprijs.

Ik vraag me af of die hoodscoop elementen vd ventilatie elemineert. Of nemen ze isolatie weg en is die extra koeling dan nodig?

Leuk bakje. Een rally wagen zonder vleugel ziet er om de een of andere reden nog stoerder uit. Deze moet duidelijk in elke bocht zich haaks op de rijrichting bewegen. Doe maar in blauw.
@Pieter-Jan Catteeuw:

Er zijn meer porsches dan enkel de 911 en de 911 gebruikt ze om voorin kofferruimte te hebben.
\”Outback.\” Ha. Ha. Ha.
Dit pakket maakt hem wel helemaal af!
Volgens mij heeft Subaru iets te veel naar Nissan’s 350Z en 370Z gekeken .. Vind het niet wat.

Geef mij maar de goede oude vertrouwde:
http://www.fastestlaps.com/photos/Subaru_Impreza_WRX_STi_479cd60018337.jpg
Uit 2005 ;)
@JaxDryke: doe mij de blobeye maar. 1 moddel ervoor.
@JaxDryke: Inderdaad dat is in mijn ogen het mooiste model impreza.
Ohoh wat een reacties weer. Heerlijk, om je kapot lachen, of te ergeren natuurlijk.
Voor mij wordt de beleving van een auto en het rijden erin bepaald door een paar dingen. Vaag, maar het gevoel, helder: Het Geluid, de snelheidsbeleving en de handeling. Bij de BRZ en GT 86 zit alles behalve het geluid goed!!! Echt, probeer maar met een uitgebreide proefrit.
@tuscan: de meesten die hier reageren mogen niet eens proefrijden, laat staan dat ze ooit een kunnen kopen
@zender:jaaaaa waaaa haaaa dat realiseer ik me niet, maar je gelijk hebben.
@tuscan: Ja oke het geluid is wat tegen vallend. Maar dat is op te lossen. Er zijn er genoeg op youtube te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=oYi-4wR9tdw&feature=related
heel lekker! maar ik zou gaan voor het Toyota embleempje, dat herinnert ons aan lekkere tijden van Toyota met Celica’s en Supra’s!
@salberts93: hmm.. Ik persoonlijk zou juist voor de subaru gaan. Die heeft namelijk die blauwe kleur in de optielijst en.die is best wel wauw! Ghehe
Alleen al voor de blauw/goud kleurstelling zou ik voor de Soeb gaan. En dan heb ik het nog niet eens over rally pedigree (bij Toyota ook niet schaars, Celica, Corolla en Pajero) of merk plaatsing. Toyota; betrouwbaar, degelijk en saai sinds de Supra & tot de GT 86, of Subaru; snel, ruig en betrouwbaar
@coupe20vturbo: Pajero is van Mitsubishi, dus onwaarschijnlijk dat Toyota daar rally-ervaring mee heeft opgedaan. ;-)
Afgezien van de goude velgen ziet het er wel tof uit. :)
dat is een mooie bak vooral met het sportpakket
die dakluchter staat er ook heel mooi op
Als grote subaru fan moet ik helaas vaststellen dat de gt-86 in alle tests als de betere van de 2 naar voor komt.
@freddydevadder:

Is de toyota badge dan zoveel lichter?
(is er meer verschil dan enkel de badge maw.)
@Hupke
De Toyota-versie is speelser afgesteld dan de Subaru. De Sub is meer bedoeld om hard aan de weg te kleven, de Toyota om fun mee te hebben. Althans volgens de testen. Zelf heb ik enkel uitgebreid de GT86 kunnen testen en deze is echt een ongelooflijke pretmobiel, die ondanks de speelse afstelling perfect in het gareel te houden is voor zelfs de minder geoefende/getalenteerde rijder.
En aan al die kankeraars, kijk eens verder dan de badge die op een auto kleeft, sportiviteit is meer dan een logo alleen maar slaat op de gehele beleving van de auto!
@ronin1130:

Ah tof wist ik niet.
Ziet er goeduit mooi paket
Helaas moet ik de Toyota GT86 rijders teleurstellen in hun bijzondere gedachten (GT86 beter tov BRZ volgens alle tests ?? “Speelser afgesteld waardoor meer fun”, ofwel “hard aan de weg kleven” is blijkbaar niet gelijk aan “fun en perfect in gareel te houden” ?? Kankeraars of more knowledge :-) ??)
Dit wetende dat de GT86 uit de Subaru fabrieken komt.
Dit wetende dat als een GT86-rijder de motorkap open stelt om die prachtige boxermotor te bewonderen dat hij best schaamrood zou worden om tegen zijn vrienden te zeggen “dit is een echte Toyota, opvolger van die goeie Supra, Celica, beter dan de Subaru, Toyota is grootste fabrikant ter wereld maar hun eigen goeie celica, supra motoren die … die … die … die zijn ze vergeten …. ”
Subaru is gelijk aan proud of boxer !! Dus niet te snel met de prijzen gaan lopen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).