Subaru introduceert Impreza en Impreza G4

Auteur: , 39 Reacties

De vierde generatie Impreza is hier, en zo ziet hij er uit. Zzzzzzzzzzzzzz.

Wanneer je zoekt naar sportiviteit, dan zit je vanaf deze generatie Impreza verkeerd, want Subaru trekt de Impreza- en STI-modellen uit elkaar. Wat de badge Impreza heeft voldoet vanaf nu aan de 3 V’s: verantwoord, volume en verschrikkelijk saai.

Subaru lanceert de Impreza in 2 varianten. De hatchback heet gewoon Impreza (Sport), en dan is er nog de sedan-variant, die (like a) G4 heet. In de presentatie doet Subaru lekker eigenwijs, en beeldt de modellen redelijk standaard af met mini-velgen. De koplamp-units doen me vrij sterk aan die van een Focus denken trouwens.

De auto’s komen er als 1.6i en 2.0i en voor de rest kan het ons niet bar veel schelen. Subaru heeft per slot van rekening ook de BRZ, en dat is toch iets meer ons kopje thee.




39 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
subaru’s zijn leuke en goede auto’s heb een tijdlang in een subaru impreza 2.0 gereden. niet de snelste auto maar met de AWD was ik een van de weinige van de straat die geen last van de sneeuw had. BTW ging niet vaak stuk, zoop wel als een roedel tempeliers.
@ferrari94tr: Prachtige, prachtige motoren die subaru levert. Niet kapot te krijgen, en voelt om de een of andere reden krachtiger dan dat ze op papier zijn. Ze zuipen inderdaad bijna net zoveel als een knoalster törfsteker, maar met die souplesse neem ik dat voor lief.
@Truttenschudder: Dat is werkelijk zo Subaru is misschien wel een van de meest betrouwbare merken met hun prachtige motoren. Ik spreek uit ervaring een Subaru kopen is een hele goede keus!
Gewoon wachten op de STI die wordt vanouds weer een echte sportieve Subaru.
@agera: Dat zijn ook mijn gedachten.
“verantwoord, volume en verschrikkelijk saai” &
“(like a) G4” :’) haha.
@agera: De STI en Impreza worden gescheiden. Dit is misschien het begin?
@jzaero: Daarom juist omdat ze worden gescheiden ga ik ervan uit dat de ST1 heel anders eruit komt te zien, dat denk ik dan tenminste
@jzaero: Een concept van Impreza die Subaru ons begin maart liet zien is toch heel anders. http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/01/subaru-impreza-concept-is-er-ook-bij
@agera: Ach Subaru maakt altijd saaie auto’s die het vooral moeten hebben van snelheid, maar ik hoop inderdaad dat de STI een knallertje wordt, de huidige generatie vind ik in hatchback vorm echt een lelijk ding, in sedan vorm vind ik hem opeens al een heel stuk mooier!

http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/04/leadwrxstiny2010live.jpg
From hero to zero.
oeioeioei, daar wordt een mesch niet blij van
@rikkon: mensch
Droefheid op wielen
@baasbas: goed gezegd… helaas :(

Kan iemand hier btw ff een paar grotere jetsers op shoppen? ik denk dat het er dan al wat slaapverwekkend uit ziet.
@Roelio: *al wat minder slaapverwekender
Wanneer komt hun WRX devisie met de wat spannendere modellen? Dit is echt voor mensen die hun gevoel kwijt zijn.. die emoties nooit hebben begrepen..
Pffff nee.. Welke invloed is dit nou weer?!
Leuke persfoto’s met zo’n groot gapend die-optie-heb-ik-niet-genomen-gat in het dashboard…
via Android app
@StijnB: Subaru kennende zou dat best ineens een supersonisch wide-/touchscreen navigatiesysteem kunnen zijn
@Joost1990_2: waarom staat het dan niet aan op de foto’s? Dit is gewoon een groot gapend gat. Echt onbegrijpelijk van de persafdeling.
@mashell: ik was sarcastisch
Er zijn altijd twee soorten mensen geweest die Subaru rijden :
1 doorgefourneerde ANWB, consumentenbond en Caravan bezitters.
Deze kochten de Subaru omdat uit onderzoeken bleek dat het qua onderhoud de meest goedkope, qua betrouwbaarheid 1 van de beste en qua Caravan-Rukpukkel-trekvermogen de allerbeste was/is
Voor deze groep degelijke consumenten leverde Subaru slechts 1 kleur : Oer-saai-Metallic grijs in 43 tinten en hetzelfde gold voor het interieur.
U herkent het mannetjesdier vaak aan zijn zeventiger jaren gezichtshaar Voute korte broek met daaronder dunne witte spillebenen en het vrouwtjesdier aan een onstuitbare drang om vooral Honig Spaghetti mee te nemen op vakantie naar Italië.

Dan is er de tweede groep.
Deze zijn slechts tevreden als er achterop de Subaru de kreet WRX of WRX-Sti- R of RA staat.
Deze groep is te herkennen aan een overvloed voertuigen in blauwe metallic uitrusting en de daarbij horende schreeuwerige spoilerts, velgen en en het niet mis te verstane Blaf-Boxer gemene grom geluid.
Hoed u voor de laatste groep want het bovenstaande artikel lezend wordt zij met uitsterven bedreigd.
Deze laatste groep is verantwoordelijk voor een bloeiende aftermarket assescoire en onderdelen tuning markt om dit saaie voertuig te personaliseren.
Deze groep gaat er ook blind vanuit dat er qua voertuigen niets geweldiger is dan het bezitten van een Subaru, uitgerust met de eerder vermelde codes.
Godzijdank heb ik er twee; beiden uit de vorige eeuw met foute gouden wielen foute spoilers.
Maar qua rijden ben ik nog niets tegengekomen dat een WRX Sti R type kan verslaan.
In mijn -beperkte- Subaru wereld dan
Ik ben nu aan het sparen voor de ultimo-onder de Subaru’s : een 22B.
@desjonnies: Jij sjonnie..
@desjonnies: Helemaal mee eens bij mij in de buurt woont zo pijp rokend baardmens met dito partner in geruit broekrok die absoluut niet zonder de aardappels het land verlaat.
Anyway de eerste impreza”s ( gtt ) dat waren tenminste auto’s met karakter, die series die erna kwamen (wrx) met die vreselijke kikkerogen sloegen totaal nergens op, qua uiterlijk dan maar waren nog steeds zeer snel en betrouwbaar.
Het model wrx met de gemene koplampen modeljaar 2006/2007 blijf ik de mooiste vinden daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan maar zeker niet voor de betrouwbaarheid.
vwb prijs, kwaliteit en prestaties blijven ze eenzaam aan de top.
En nu maar hopen dat de volgende wrx/sti een 6 cilinder boxermotor krijgt met 2 vleugel deuren en minimaal 2 turbo’s en 500 pk/750 nm.

Marchel.
@desjonnies: geniale beschrijving!
@desjonnies: 22b? Damn, good luck with that one!
@bozewolf: Inderdaad. Dat wordt denk ik lang sparen. Goedkoop zijn ze niet. Er staat er één te koop op het Subaru forum. Wel met kapotte motor. Maar goed.. dan is die misschien betaalbaar nu?

Leuk weetje van Wiki: Toen de 22b werd geïntroduceerd in 1998 waren alle beschikbare 399 exemplaren in 48 uur op. Wow..
@Freewarefreak:
negen en twintig duizend weke Britse Ponden doet er eentje in het Verenigd Koninkrijk.
Probleem is : je koopt hem voor de HEB.
Bilstein dempers zijn alleen onder een 22B gemonteerd en worden iet meer “Ge-Bilsteind”, voortrein, achterophanging is deels anders dan bij de gewone STI-R en zo zitten er tal van ‘valse’unieke onderdelen op een 22B.
Tel daarbij op dat ze nooit op de eeuwige jachtvelden zijn geëindigd maar allemaal in handen zijn van verzamelaars.
En een dikke Poolse bodykit op mijn gewone STI-R, nee dat is not done.
@desjonnies: Geniaal! En zo herkenbaar! Hulde! :)
integralechubasco
@desjonnies: als er iemand geen sjonnie is dan is het desjonnies wel… omhet allemaal nog ingewikkelder te maken…
Misschien is het een tactiek. Als je als fabrikant zoveel gezeik krijgt dat je product te saai is….. het op laten volgen door een NOG SAAIER product! Zo wordt met terugwerkende kracht je vorige een stuk spannender??
Sjeezis, wat een baggerontwerp. Zonde van het blik. Deze auto’s aub gelijk recyclen er een Audi van persen
Die wielen!
verantwoord, volume en verschrikkelijk saai….das toch net als vag smokeapot? Waarom schrijf je daar nooit over? Beetle mooier?
vette velgen, wel 12 inch denk ik?
Knap hoor dat interieur… Het ziet er uit als een mengelmoes tussen Golf IV en V waar zojuist de RNS510 is uit gestolen. Waarom doet Subaru niet een beetje beter haar best er iets leuks van te maken?
Kan nooit wat zijn , het stuur zit aan de verkeerde kant.
Als goed saai is ,is de de saaiste wagen in de wereld.
het oog allemaal maar ene beetje saai. ik snap niet datze geweoon ballen tonen om ene x die wrede concepten uit te brengen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).