Surprise! Louwman Exclusive wordt Lexus-dealer

Auteur: , 54 Reacties

Wat doe je als je een heel groot, opzichtig pand tot je beschikking hebt, maar alle supercarmerken die er vroeger stonden weglopen? Juist, dan zet je er een iets minder exclusief eigen merk in.

We waren de afgelopen maanden getuige van de leegloop bij het voormalige Hessing, thans Louwman Exclusive. Rolls-Royce, Bentley, Lamborghini en hoogstwaarschijnlijk ook Bugatti verlieten hun stek aan de A2 om elders onderkomen te zoeken. Het enige merk dat nog in handen is van Louwman is Maserati, en daar vul je geen hele showroom mee.

Evert Louwman zal even nagedacht hebben wat te doen, en kwam toen al vrij snel bij Lexus uit: dit merk zit reeds onder zijn vleugels, en bovendien was er in Utrecht nog geen Lexus-dealer. Het grote pand zal het 12e Nederlandse verkooppunt worden van het Japanse merk.

En wat zal er met de rest van het pand gebeuren? Wij gokken op een hoekje Maserati, en daarnaast enkele ‘exclusieve’ occasions.



54 reacties

Wat is er Exclusive aan Lexus dan? Grote flop is het geworden. Erg sneu voor meneer Hessing, die het bedrijf heeft grootgebracht. Wordt nu naar de grond gehaald door meneer Louwman..
@DMan:

LOL ..
@DMan: meneer Hessing wil zelf zo graag geld lenen van meneer Louwman om dat vervolgens in een riskant vastgoedproject te stoppen.

Niemand heeft meneer Hessing gedwongen om de volgende zaken te doen:
– Een vastgoedproject te beginnen
– Geld te lenen bij Louwman

Als je vastgoedproject vervolgens mislukt en de persoon waarvan je geld hebt geleend dat (volgens de door jou ondertekende voorwaarden!) terug wil hebben dan ben je in mijn ogen zelf schuldig.

Hessing had ook gewoon géén vastgoedproject kunnen beginnen. Hij had zich ook gewoon kunnen blijven focussen op het verkopen van auto’s. Dan was hij (waarschijnlijk) niet failliet gegaan.

Louwman heeft gewoon handig gebruik gemaakt van de ontstane situatie (net zoals Pon overigens).
@robbie: Welke voorkennis heb jij dat het toen een riskant vastgoedproject was?
Misschien zag Louwman er toen ook wel geld in.
Waarom ga je iemand geld lenen, met de gedachte dat je dat nooit meer terug krijgt?
De verkoop van auto,s bij Hessing ging helemaal niet goed, het einde was nabij.
Robbie je praat alsof je die mensen persoonlijk kent…..
@tritone:

@robbie is de captain Hindsight van autoblog ..

hij weet achteraf alles van te voren ..
@tritone: Ben de link even kwijt, maar heeft in een eerder artikel gestaan. Villapark van geloof een stuk of 80 appartementen met prijzen tussen de €500.000 – €1.000.000+ is vrij link. Zelfs voor de groep gefortuneerde mensen die dit wel kunnen betalen/missen…

* Nogmaals, alles zo uit het hoofd. Iemand link eerdere artikel??
daar hebben we tags voor :) Moet je wel kunnen vinden.
@tritone: a;s je naar de geschiedenis van Park Bloeyendael kijkt dan zie je dat niet echt succesvol was (vanaf het begin). Daarnaast zeg je zelf ook al dat de autotak kut liep bij Hessing.

Is dat allemaal de schuld van Louwman? Lijkt me sterk.
@robbie: Jij bent vast miljonair met al je kennis, of niet?
Ik lees in jouw reactie dat hessing waarschijnlijk niet falliet was gegaan met alleen de verkoop met auto’s.
Dan moet je niet ineens zeggen dat het k.u.t. gaat met de auto verkoop, een beetje tegenstrijdig.
Nogmaals iedereen kan zeggen dat het vastgoed project te gewaagd was, maar dat is achteraf.
Ik bedoel voor dat de eerste paal is geslagen, de voorbereiding, toen wist nog niemand dat het een fiasco werd.
In die fase zag Louwman er misschien wel geld in, dus investeerde hij in dat project.
Wanneer iedereen weet wat de toekomst bied, worden we allemaal rijk!
@robbie: GEEN GEZEIK, IEDEREEN RIJK!!
Volgens de TEGENPARTIJ!
Kooten en de Bie
@robbie: fout, hessing had wel een goede belegging maar door de economische crisis was de verkoopvaart eruit. Het is een publiek geheim dat louwman graag exclusieve merken in zijn stal wilde hebben en nu Hessing even niet kon betalen was hij er al de kippen bij om de boel failliet te laten verklaren.

Ga je eens verdiepen in de personen achter louwman, doe eens vragen stellen bij bv de aandelenwaakhond en dan zul je zien wie louwman echt is.

in plat hollands.. een minnehond
@Soulmaster: 0 van 80 verkocht, maar het was geen risicobelegging. Yeah, right…
@Soulmaster: ze hebben geen baksteen gekocht. Er is uberhaupt nooit “verkoopvaart” geweest.

Ook heeft niemand Hessing gedwongen om geld te lenen van Louwman. Als het zo’n geweldige investering was (zoals jij stelt) had Frits dat geld ook gewoon bij een bank kunnen lenen. Die houden er immers wel van om in hoogrenderende projecten te investeren/geld te lenen.

Het feit dat ze niet in de rij stonden zegt al genoeg over het perspectief dat andere partijen in dit project zagen.
@Soulmaster: Goede belegging??…. Wat een Bullshit zeg, minder sprookjesboekjes lezen, mensen met jouw mentaliteit verkloten dus de economie, zichzelf als slachtoffer zien omdat ze hun schulden niet terug kunnen betalen.. Hessing bukt, Louwman ziet dat en neemt Hessing kneppelhard. Moet je maar nadenken. Goh, waar is de tijd dat lenen ook daadwerkelijk als schuld werd gezien en iets was om je bijna voor te schamen.
@DMan: Klopt ik zie er ook elke dag wel zeker 20 van rijden.
@DMan:

Lexus een grote flop???
De wereld bestaat uit meer dan alleen ons kleine kikkerlandje hoor.
@redbeams: exclusief is lexus niet en daar ging het om. Niet een chinese merc die goed verkoopt behalve in de EU
@mightymike:

Wat is er chinees aan een lexus dan?
Nouja,hij zal in ieder geval minder garantieclaims krijgen.
@norge: Dat denk ik juist niet. Lexus verkoopt qua aantallen beter dan exclusieve merken neem ik aan. Ook zullen er meer terugroep acties zijn op het merk Lexus. Bovendien word een Lexus meestal voor dagelijks vervoer gebruikt en zullen er dus meer gebreken aan het licht komen.
Wel jammer dat het een lexus dealer word, maar ja als heel veel exclusieve merken zich terugtrekken dan kan je niet anders, de naam kan wel veranderen in Louwman Lexclusive :)
@rs6issnel:

+1 voor de taalkundige moeite!
mooi ..
dus nu niet alleen maar priemiejum prijzen ..

maar ook priemiejum kwaliteit ..
Misschien ook leuk om Infinity erbij te doen. Past wel een beetje in dat rijtje. G37 Cabrio <3
@michelyman: toyota
@meneersander: War bedoel je met Toyota?
@michelyman: Lexus is het luxemerk van Toyota, Infinity is het luxemerk van Nissan. Wat denk je, zal Nissan z’n luxebakken bij de concurrent neerzetten?
@michelyman: Heeft van Kerkhof en Visscher niet pas de invoer van Infinti op zich gekomen. Ik verwacht daar toch eens wat meer van.
Lotus, Noble, Morgan… genoeg leuks voor echte liefhebbers… lekker opzouten met die duitse confectie “maatpakken”.
@w0o0dy: Louwman is al importeur van Morgan.
@w0o0dy: En Lotus zit bij mij in het dorp. En die willen we graag houden!!! Tenminste nog is wat te kijken hier in de buurt.
Wie is er eigenlijk importeur voor Jaguar nu Kroymans het niet meer doet..
@w0o0dy:

Blankenspoor ??
volgens mij hoor .. weet niet zeker ..
@lincoln: dat is gewoon een dealer.

@w0o0dy: de import van Jaguar/Land Rover is in handen van de fabriek. Ze zitten op het terrein van Volvo Nederland in Beesd, waar ze al geruime tijd gevestigd zijn.

Jaguar Land Rover Nederland BV
Stationsweg 8, 4153 RD Beesd
Kan niet anders vinden dan dat het Jaguar, Land Rover Benelux is…
Maar in April is Lucien Visser de nieuwe Directeur van Louwman Exclusive geworden en die heeft in het verleden Jaguar/Aston/Ferrari/Porsche “verkocht”… wie weet haalt Louwman Aston en Jaguar naar de A2?
@w0o0dy: Kroymans is nog steeds Jaguar (en Aston Martin) dealer en zit om de hoek. Reken er dus maar niet op dat Louwman dat erbij gaat doen.
Vrij gay. Breng Maserati dan onder bij een ander merk, nu is het ’n beetje als enige van alle vrienden blijven zitten… Jammer. Zo’n dealer verdient toch meer dan wat luxe Toyota’s? Staan er van die CT200h’s straks, jippie. Je krijgt het niet vol met alleen maar LF-A’s lijkt mij.
@E320cdi: ISFjes ;) ook leuk.
@michelyman: Nou joh !! Daar zal meneer Louwman de showroom wel mee vol kunnen zetten. LFA’s, IS-F’s en LS600HL’s. Meneer Louwman is ook (net als iedereen) maar voor één ding in zaken, namelijk ‘Geld verdienen’. De auto’s welke jullie hier aanhalen hebben in het huidige economische klimaat natuurlijk een enorme afzetmarkt in Nederland en geven Louwman Execlutive een enorme verkoop boost natuurlijk. (en toen werden jullie wakker, zeiknat van het zweet, in de lade van je nachtkastje)
Dit soort dromerij is precies waarom gebleken is dat Hessing er aan onderdoor ging. (Villa park wat niet liep qua verkoop, alleen exclusieve automerken in de showroom, in een economisch klimaat wat allen onderuit ging.)
@E320cdi: tegen een LS600HL zeg ik anders ook geen nee
Een rijdende batterij zonder afstandsbediening is natuurlijk ook vrij exclusief (buiten Nederland)…
Dus aan het eind van het hele ‘crisisverhaal’ is Lexus gewoon de A2 over gestoken van Breukelen (naast die andere ‘succesvolle’ exclusieve dealer) naar Utrecht. Zonde.
@Jesper: dat was idd ook een flop.
ik blijf het een stinkend zootje vinden Louwman heeft duidelijk zijn ware gezicht laten zien en merk na merk laat nu duidelijk merken dit een heel eng gezicht te vinden.

En om in TopGear sferen te blijven. BUT i’m driving a LEXUS…
Valt me nog mee dat ik de volgende keer als ik langs utrecht rijd geen priussen zie staan daar.
@syliaca: binnenkort wel dus. Priae, maar dan verkleed has CT200h
@potver7: Priae??? De CT200H vind ik eigenlijk helemaal niet zo lelijk, daar heb ik minder moeite mee dan met een Toyota Prius.
@potver7: Prii
GT86 zal daar ook wel bij komen lijkt me zo
In Nederland was Lexus altijd wel een vrij exclusief merk, maar sinds die CT200H is dat definitief verleden tijd. Maar helaas voor meneer Louwman word Lexus niet opeens weer een exclusief merk door ze in een pand te zetten waar met grote letters EXCLUSIVE op staat.
Kan Louwman niet een paar kleine supercar merken proberen te strikken om hem official dealer te maken?
Bijvoorbeeld Koenigsegg, Pagani, Spyker, Ascari of Gumpert?
utr1984 via Android app
Alsof dat soort auto’s het rendabel maken. Het is en blijft een bedrijf en die vullen niet een showroom om autofappers blij te maken. Ik snap deze keuze best, maar of het nou echt zo slim is? Je hebt enorme kosten, terwijl een dealer als Lexus Amersfoort dat veel minder heeft.

Overigens, leuk dat RCT… Hoevaak kom je met je Lexus bij de dealer…? 2x per jaar voor een beurtje?
Misschien moeten ze ook een prius hoekje maken
Lotus,noble,koeningsegg,pagani en fisker zijn mooie vervangers.Bovendien mag het laatste toevoeging van NL merken Vencer Sarthe niet onbreken. aston martin miss ook nog een optie? al denk toch niet dat er genoeg mensen in NL zijn om zo exclusieve dealer in stand te kunnen houden

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).