Switzer P600: upgrade voor Nissan GT-R 2013 klaar

Auteur: , 46 Reacties

Switzer heeft een pakketje voor de Nissan GT-R 2013 ontwikkeld en noemt het P600 PKG. Één keer raden hoeveel pk's deze GT-R nu heeft.

Standaard beschikt de GT-R modeljaar 2013 over 550 pk. Helemaal geen lullige hoeveelheid pony’s maar Switzer zou Switzer niet zijn als ze meteen op zoek gingen naar meer. Jarenlange ervaring met het opkrikken van de GT-R performance zal ervoor gezorgd hebben dat het ook nu een koud kunstje was om de eerste extra pk’s te vinden.

Switzer bracht het totaal naar 608 pk en voegde ook 135 Nm koppel toe aan de reeds onder de kap aanwezige Nm’s, waarmee het totaal op 775 Nm komt. Sprinten naar de honderd gaat nu nog eens twee tienden sneller, binnen 2,6 seconden schijn je die nu al aan te kunnen tikken. Bi-to-the-Zar.

De vermogenswinst werd behaald dankzij de montage van een -tevens wat pittiger klinkende- SS90 sportuitlaat, een aangepaste ECU en een High-Flow-Filter. Het is natuurlijk geen Ultimate Street Edition, maar voor iemand die wat subtielere wijzigingen voor zijn of haar GT-R zoekt is het P600 PKG pakketje wellicht een prima update. En de nieuwe wielen staan ‘m ook keurig, vindt u ook niet?



46 reacties

Noem het dan P 608…
@norge: Switzer is een Amerikaanse tuner, in Amerika rekenen ze met Horsepower, en dat is weer net iets anders dan een PK. Gevolg: 600 HP is 608 pk ;)
@CasperH: Takker og bukker ,je leert elke dag weer iets ,dacht dat Switzer iets met dat land met die hoge bergen te maken had ;)
@norge: Er gaat een wereld voor me open nu.
Geef mij maar een 911 (991) Club Coupé …..
@pietjepuk: Koop hem zelf…
Dit is toch vele malen mooier dan zo’n lelijk Japans Playstation hok ?


http://media.autoweek.nl/m/m1fyddwbk0rl.jpg

Kom er maar in fanboys … ;-)
@pietjepuk: Even lelijk maar ongeveer half zo snel. Beetje zielig eigenlijk. De enige Porsche die er nog toe doet is de boxster.
@pietjepuk: oeff. Geen fan van Porsche, maar dat is wel een mooie versie
@pietjepuk: Zonder de gele schreeuwerige brake calipers is ie helemaal af ;)
@pietjepuk: Slim om de Porsche van achter te laten zien van voor had het net zo goed een Beetle kunnen zijn.
@pietjepuk: Yup, en natuurlijk komen nu de platgeslagen kever grapjes….(356 was dat niet de 911) afin, ik zou liever de 911 hebben dan de gtr, Zowel voor looks als performance, natuurlijk de gtr is sneller ect maar maakt dat alleen hem beter? Ach ja
@urtarget1992:

Is te verwachten toch, als je ook maar iets negatiefs over de grote broer van de Nissan Micra durft te zeggen, dan krijg je de gehele Playstation-generatie achter je aan. Steeds weer opnieuw, zelfs als je er ’t er duidelijk bovenop legt …
@pietjepuk: ik vind ze allebei wat hebben maar de Nissan lijkt praktischer.
@burninrubber:

Om te beginnen: “allebei” goed geschreven, dus sowieso plus 1, kunnen anderen nog wat van leren.

Praktisch? Dat is volgens mij niet de eerste reden om een Porsche te kopen. Dus om de boodschappen bij de Aldi te doen, lijkt een GTR me inderdaad de aangewezen auto.
@pietjepuk: Nou ja eigenlijk wel toch? Een Ferrari hoeft niet per se duurder te zijn maar toch kopen mensen een Porsche. Dan neem je toch prakticaliteit mee in je berekening, vanwege evt. bouw kwaliteit en lagere kosten bij reparaties.
@pietjepuk:

“geef mij maar” ..
het 1+1 verhaal blijft moeilijk voor je ..
Ben ik heel vervelend als ik die wielen niet mooi vind? Vind het net BBS wielen. (en voor de BBS fans, dat ben ik niet;))
@mylvan: nope, want over smaak kan je niet twisten…tenzij het héél erg fout is natuurlijk ;)
@mylvan: Die zijn nog het minste van de esthetische problemen. Die voorkant, komaan zeg.
Vind het net audi velgen, Gtr’s kunnen beter Enkei, Rota oid hebben. Leuk klein upgrade pakketje, toch weer 0.2 sec sprint erbij.
De GT-R is heel snel ,heb het al eens meegemaakt …. Maar het blijft een Nissan…
@agim: Waar slaat dat nu weer op. Er zal een heel ander team aan werken dan die van de Note en Qashqai.
@agim: Ja want en suzuku hayabusa blijft ook en suzuki swift , facepalm.gif
@agim: Ik heb zo’n hekel aan mensen die enkel naar logo’s kijken… De GT-R is een briljante auto: klaar
@utr1984: Het is een heel goed auto maar je hebt geen gevoel van een supercar bvb Porsche,lambo,Ferrari….
@agim:

Nee idd…je hebt meer een gevoel van een hypercar die werkelijkheid is ;)
@agim: Wat is dat voor een vergelijking? Ding is spotgoedkoop…
Ik wil zelfs verder gaan de GT-R is de beste supercar ooit, geen enkel merk doet dit na in prijs kwaliteit verhouding. Ik durf te wedden dat als de GT-R een Ferrari logo zou hebben gehad kopers ineens wel bereid waren om 5x meer te betalen en meer aanzien zou krijgen. Geef mij maar de Nissan waar ik trots op ben.
De GT-R begint zo langzaamaan ook een stijlicoon te worden, zoals de 280Z dat ook is. Mooi dat er bij zo’n grote fabrikant ook ruimte is voor dit soort modellen.
I love this Nissan en vooral door wat er onder de motorkap ligt een prachtig stukje techniek die menig autofabrikant slapeloze nachten bezorgt.

De GT-R heeft overigens allang een plaats verworven tussen de grote jongens dus die discussie van dat het “een Nissan” is slaat de plank volledig mis.
@agera: ….. Mooi om te zien dat deze auto het hart van veel autoliefhebbers weet te raken. Met jou heel veel anderen, daar ben ik van overtuigd.
@agera: Yep, Nissan heeft zijn sporen al lang verdiend, alleen sommigen zijn onwetend over de historie van hun. Deze GTR is weer een flinke domper voor alle andere merken haha, vandaar de reacties. Het ding rijdt alles zoek en dat voor een nog redelijke prijs (in dit segment dan he)..
Stukken specialer ook dan een verdikte versie van duitse leasebak..
Over de s63, de m5 of de rs6 kan geen slecht woord gezegd worden. Maar een auto die de helft kost maar pakken sneller is wordt afgekraakt omdat t “maar” een nissan is. Misschien is de rest met hun afgewerkte interieurtjes gewoon zwaar overpriced
@nasty: amen that !
Een beetje fanatieker klinkend uitlaatsetje zou ik denk ik ook niet overslaan als ik een GT-R had, maar die velgen hoeven van mij niet zo. Geen lelijke dingen, maar ze passen niet echt bij de auto, op de een of andere manier zien ze er meer uit alsof ze onder een Maserati of misschien een Jaguar horen.
Heb respect voor Nissan en wat ze met de GT-R neergezet hebben, maar snelheid is niet alles.
Een Nissan doet mij niks ongeacht de prestaties, het is en blijft voor mij een auto die niks uitstraalt.

Kijk naar een 458, passie, emotie en een heerlijk geluid! het straalt naar mijn mening zoveel meer uit dan een GT-R. Daarnaast vind ik “ik heb een Ferrari” toch wel 10000x beter klinken dan “ik heb een Nissan”

Ondanks mijn voorkeur voor een 458 Italia blijf ik de GT-R een beest van een auto vinden. Daarom heb ik er ook respect voor, alleen jammer van de vele fanboys die een rage moment krijgen zodra je maar ook een slecht woord typt over de GT-R

@fanboys : Wees niet een cunt wanneer iemand een GT-R niets vindt. Vraag eerder waarom en om onderbouwing i.p.v te ragen en te roepen FFFFFFFUUUUUUU !!1111!!! of dat soort gelul.
@house: 458 begint bij 250.000 euro, de GT-R bij 132.500 euro. Goed vergelijk man…
@utr1984: Dus?? ook al waren ze gelijk geprijsd, dan nog blijf ik vinden dat de GT-R niets uitstraalt. De prestaties zijn min of meer hetzelfde, met het verschil dat een 458 zoveel meer uitstraalt.
@house: maar…jij als Das Haus liefhebber…zou uiteindelijk toch ook kiezen voor een CL 65 AMG ? Kortom, de schoonheid van die auto prijkt (meestal) boven iedere ‘supercar’. De GT-R is daarom het beste van 2 werelden; snelheid en snelheid ;)
@Megakix: Nein! als ik zou moeten kiezen uit “gewone” supercars, dan kies ik toch voor de Aston Martin DBS. Voor mij is de DBS de mooiste auto ooit! alles is gewoon perfect aan de DBS.
Komop man de GT-R geen passie omdat het een Japanner is zeker? Als de GT-R een Italiaanse auto was geweest had hij vast en zeker meer waardering gekregen. Een Nissan of niet beter en mooier dan menig Ferrari.
@house; reactie was voor jou bedoeld
@agera: Nee heeft niks te maken met Japans, dat is een aanname die jij maakt waar je kant noch wal mee raakt.
De GT-R doet mij gewoon niks, het heeft niks te maken met Italiaans of niet.
Ik hou het meest van de Aston Martin DBS en is Aston Martin Italiaans? nee!
@house: Dat geld ook voor Engelse auto’s, Italiaanse en Engelse auto’s worden al heel snel bestempeld als passievol en emotie enz. Ik kom alleen met de stelling als de GT-R Europees was geweest (Engels of Italiaans maakt niet uit) hadden de meeste mensen een andere kijk op de auto.
@agera: Die stelling klopt niet voor mij, ik kijk niet naar fe herkomst. Al was de GT-R europees, dan nog zou het mij niets doen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).