The Boring Company wil ondergrondse garages gaan maken

Auteur: , 32 Reacties
The Boring Company wil ondergrondse garages gaan maken

Als een soort mol naar je werk gaan elke dag.

Wie weleens in Los Angeles is geweest kent de pijn van het fileprobleem in de Amerikaanse stad. LA is enorm en kent geen slim metrosysteem zoals vele andere miljoenensteden wel hebben. Het vervoer in deze stad gaat grotendeels per auto. Het probleem is dat relatief korte afstanden altijd veel tijd in beslag nemen, omdat Los Angeles al jaren kampt met verstoppende files. Wie bijvoorbeeld vanuit Gardena via Interstate 110 naar Hollywood gaat rijden (zo’n 30 km) is altijd aan de beurt. Zodra de wolkenkrabbers van downtown Los Angeles opduiken kom je in stilstaand verkeer terecht. Zelfs op ongebruikelijke tijden kan het een uur duren om je bestemming te bereiken.

Elon Musk bedacht met zijn The Boring Company een slim tunnelsysteem dat in Los Angeles gerealiseerd moet worden. Het groene licht is al gegeven en in de nabije toekomst zal een deel van het verkeer in de Amerikaanse stad ondergronds gaan bewegen. Er is een nieuwe stap gezet in dit proces. The Boring Company heeft toestemming gekregen om te werken aan een nieuw concept. Het bedrijf gaat een ondergrondse garagesysteem bouwen. In dit geval gaat het om een prototype. Men stap in de auto, neemt een lift naar beneden en reist via de tunnels naar plaats van bestemming. Een slimme oplossing tegen de files, al zal het uitzicht in de tunnels niet heel gezellig zijn

The Boring Company wil ondergrondse garages gaan maken

Het prototype dat wordt gebouwd zal verbonden worden aan de reeds bestaande testtunnels die al gegraven zijn. The Boring Company heeft in Hawthorne een woning gekocht met een garage. Deze garage zal als prototype worden gebruikt. Meer dan 100 omwonenden zijn geïnformeerd over het project. Het bedrijf heeft beloofd dat er weinig tot geen geluidsoverlast zal zijn door de werkzaamheden. De gemeenteraad van Hawthorne heeft afgelopen dinsdag toestemming gegeven voor het interessante project. (via Mercury News)

Boring Company



32 reacties

Dus je gebruikt je eigen wagen als Metro karretje, klinkt onhandig.
Nooit meer flirten in de file. Waar gaan we heen ☹️
@yzord: Wie zegt dat je in tunnels niet kan flirten?
@jasbelle: Als je in de tunnel zit, ben je al verder gegaan dan flirten.
Met je eigen auto door de tunnels rijden lijkt me dan juist niet zo handig (uitstoot, ongelukken, etc). Een lopende band / metrosysteem zou dan meteen voorbereid zijn op de toekomst.
@supra1981: Uiteraard mag je alleen met je Autopilot Tesla erin ;)
@supra1981: Het is een treinsysteem…
@supra1981: het is de hyperloop, die een beetje zoals een autotrein werkt. Maar dan met 1000 km/uur door een ondergrondse buis.
Klinkt omslachtig maar ben benieuwd.
Zoals ik het lees gaan ze geen ondergrondse garages bouwen, maar gaan ze bovengrondse garages d.m.v. een lift verbinden met de tunnels!?

Dat is wel tof, maar geheel ondergronds reizen lijkt me niet heel relaxed en gezond (missen van verse buitenlucht en daglicht)
@reactief: zo vers zal de lucht niet zijn in LA
@hassani: Goed punt!
Kunnen ze niet beter een deftig metrosysteem bouwen ipv weer in hun auto’s te stappen voor 15 km. Een ondergronds monorail-systeem zou de oplossing zijn.
“ LA is enorm en kent geen slim metrosysteem zoals vele andere miljoenensteden wel hebben”

Lekker Amerikaans ook…tunnels maken omdat er veel files staan, om vervolgens ook files te maken in een tunnel. Laat die heilige koe gewoon lekker staan en leg dan daadwerkelijk een metrosysteem aan. Veel veiliger en gezonder….
@ablogjunk: inderdaad. Ik las overigens ooit eens, over een Nederlander die dat deed in LA. Auto laten staan en lekker een stukje lopen. De goed man werd binnen 5 minuten door de politie aangehouden. Met de vraag wat hij is godsnaam aan het doen was. Lekker een stukje lopen werd niet begrepen.
@ablogjunk: nee want tunnels kun je eigenlijk oneindig diep maken. m.a.w. 1 – 100 verdiepingen
@ablogjunk: in la hebben ze vaak aardbevingen . Een metro is niet zi heel veilig vlg mij?
Voor alle duidelijkheid, je rijd niet zelf door de tunnels. Je wagen wordt op een soort rijdend platform geplaatst(een electric skate zoals musk ze noemt). Voor meer info kan je natuurlijk ook kijken op https://www.boringcompany.com/faq
@trolle: en t voordeel boven een metro is dat je zo dat laatste stukje naar je werk nog kan rijden met je wagen?
@ouwedibbes83: het idee is vooral dat je dan niet steeds hoeft over te stappen en op veel meer plekken kunt “instappen”. Een station hoeft niet groter te zijn dan iets van 6 bij 3 meter.
@kanffniksbetersbedenken: Lekker makkelijk voor die toch al ‘forse’ Amerikanen!
Klinkt mij een beetje als, ik zet mijn auto op de P+R en pak de metro naar het centrum….
Een van de weinige firma’s die weten wat ze zijn.
Het idee van extra rijbanen onder de grond klinkt goed, alleen met de auto lijkt me niet echt praktisch. Misschien lange bussen of korte treinen zijn inzetten, die in plaats van bij elk huis en enkele centrale punten stopt op vaste tijden.. hmm volgens mij bestaat zoiets al
Hyperloop = vacuum tunnel. Wat gebeurt er als je er gaten in gaat maken voor in en uitgangen? Geen vacuum.

En laten we eerlijk zijn, dit is gewoon weer een poging van goochelaar Musk om de ogen weg te halen van z’n instortende ponzi.
@basjaski: lees eens de faq die ik gelinkt heb. De loop en hyperloop zijn 2 verschillende dingen
@trolle: Geen zin in, want beide komen niet. In ieder geval niet vanaf Felon Musk
Er zijn serieuze plannen voor een hyperloop tussen Amsterdam Schiphol en Lelystad airport
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/147975/lelystad-mogelijk-hyperloop-station-in-lelystad
en andere steden op korte vliegafstand van Amsterdam.
https://www.businessinsider.nl/schiphol-hardt-hyperloop/
@lacker: Hoe ver is die hyperloop in Chicago, waar al een contract voor is? Hoe ver is de ”serieuze hyperloop van LA naar San Francisco”?

Het enige hyperloop dat gemaakt is, is een roestige test pijp in fuck knows where waar helemaal niks gebeurt. En nooit wat gaat gebeuren ook. 1 grote ponzi. En jullie trappen er allemaal in.
@basjaski: misschien best u tinfoilhat eens afdoen
@basjaski: Musk houdt zich niet bezig met de Hyperloop. Het is zelfs niet zijn idee. Hij heeft het idee wel op de kaart gezet. Dus zijn er allerlei bedrijven, universiteiten e.a. mee aan de slag gegaan. Of de Hyperloop er komt of niet hangt niet af van Musk, maar van overheden, en hoeveel die willen investeren in zo’n systeem. En als het niet lukt in US of EU, dan zal het er wel van komen in China of Indonesië…
@basjaski: Er zitten allemaal investeerders op, die heel graag een centje terug willen verdienen. Daarnaast werken er zeker 5.000 mensen aan hyperloops bij Virgin, Boring, Apple, enz. En waarom niet. Zie het als een lange afstandsmetro. Daar is toch niets mis mee.
Btw, het laatste nieuws van gisteren dat de kans dat het wel doorgaat groter is geworden, daar in Chicago.
https://www.ajc.com/news/national/670-mph-hyperloop-from-ohio-chicago-moves-closer-with-new-regulations/MbQU8fQAUq0jktYZG6dvsN/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).