Met een jaarlijkse turnover van zo'n 14 miljoen auto's is de VS een markt waar iedere fabrikant graag een zo groot mogelijk stuk van de taart heeft. Maar wie pakt de kroon in de rijkste wijken? En hoeveel Amerikaanse auto's staan er in de top 10?
Om de laatste vraag te beantwoorden: nul. Wel komt er veel spul in voor dat ‘made in the USA’ is, maar de Amerikaanse Grote Drie (GM, Ford, Chrysler) ontbreken volledig in de top 10. True Car bepaalde aan de hand van gegevens van de belastingdienst de tien bestverdienende wijken van Amerika (die qua gemiddeld jaarinkomen variĆ«ren van $497k tot $5,7 miljoen), en keek naar de autovoorkeur van de bewoners.
Je zou verwachten dat de Lamborghini’s, Maserati’s en Aston Martins je nu om de oren vliegen, right? Wrong. De duurste wagen in de afzonderlijke lijstjes is de Mercedes S-klasse (maar die haalt de top10 niet eens). Populairste wagen? De E-Klasse. En natuurlijk scoort de Prius ook erg goed, dat is onder de milieubewuste snobs in de VS een statussymbool van heb-ik-jou-daar:
1. Mercedes-Benz E-klasse
2. BMW 328 (3 Serie)
3. Mercedes-Benz C-klasse
4. Lexus RX
5. Toyota Prius
6. Volkswagen Jetta
7. Honda CR-V
8. Honda Accord
9. Toyota Camry
10. BMW X5
Best verrassend toch? Hoewel ik me kan voorstellen dat als je in Downtown Chicago, Illinois woont, je eerder iets anders koopt dan wanneer je ergens buitenaf met alle ruimte woont. (via TTAC)
109 reacties
Lol, nee het eerste waar je daar op let is, hoe kom ik hier veilig uit.
Of hoe laat ik het er veilig uit => windy city…
Dan zijn de rijke Amerikanen minder grote proleten dan wij hier denken.
Huizen zijn momenteel ook niet echt waardevast…
Het enige wat stijgt binnen de huizenmarkt is de nieuwbouw sector. Waar je eerst nog een nieuwbouw huis v.o.n kon krijgen voor max. 220k is dat nu minimaal 250 of zelfs 270k geworden. Over het algemeen zie ik geen stijging, maar een verdere daling. Men kan geen lening rond krijgen en kunnen daarmee ook niet op de markt gaan shoppen, waardoor men voor een prikkie of gedwongen moet verkopen. Sinds de crisis is ontstaan en er zoveel wordt gefraudeerd en gesjoemelt is iedereen voorzichtiger geworden. Waar men dacht dat het binnen een paar jaar opgelost zou zijn, kan je daar gerust nog een eeuw erbij optellen. Geen geit die nog een 2de keer intrapt om zijn geld ergens in te beleggen dan alleen een set paar oude sokken voor de oude dag.
Logische stap. Aangezien de meeste mensen toch overstappen van werkgever naar sociale uitkeringen. :D
Denk je dat echt ? Juist op dit moment zijn nieuwbouw huizen aantrekkelijker dan de oude garnituur waar vaak ook nog eens extra kosten bij komen kijken door achterstalig onderhoud.
Tegenwoordig krijg je zelfs subsidie als je een nieuwbouw huis milieu vriendelijk laat bouwen met alleen maar volgestopte groene materialen ( denk aan zonnepanelen, energie zuinige ketels enz. ).
Maar goed het dwaalt een beetje af. Ik denk dat de huizenmarkt voorlopig nog in de slop blijft. Zeker als er meer werkloze bij komen ( zie DSM dat 4000 man in Europa even gedwongen laat ontslaan en andere bedrijven ivm bezuinigingen ). Men kan niks kopen en moet gedwongen huren of op straat leven.
Ja en veel van die mensen met meer geld kiezen ook bewust voor dat soort huizen. Dat is wel te zien aan de huizenmarkt van tegenwoordig. Nee de realiteit is net ff iets anders. Zelfs die mensen als ze kunnen besparen dan doen ze dat gewoon. Veel herenhuizen en nostalgische troep worden veelvoud gerenoveerd, waardoor het zn charmes en waarden niet meer behouden. Een duidelijk voorbeeld zie je in Amsterdam.
Ik zie gelijkenissen. Een Range werd vroeger gebruikt om het geld te verdienen en het nu te tonen net als bij de plastiek t…
Precies. De meeste rijden gewoon met een G3 tank erbij in een dikke bak. Te triest voor woorden en je motor.
lol het was te verwachten. Ik snap dat je op een goedkope manier duur wilt rijden, maar het is wel imago crusher vooral voor je naaste vrienden en buurmannen. Als je echt cash money op zak hebt, dan tik je die tank er gewoon eruit en dan mag je jezelf hoofd inkoop of baas noemen :P ;)
De huidige kunnen het hebben maar in de begin jaren “80 toen LPG ook heel populair was”, moest je wel de kop aan laten passen. Van die motoren kunnen de klepzittingen slecht tegen loodvrije brandstoffen.
Wel iets om rekening mee te houden als je een klassieker op LPG wilt.
Als ze zonder aanpassingen of toevoegingen op euro loodvrij kunnen rijden wel.
Vroeger zat er lood in de benzine om de klepzetels te smeren.
Als een LPG tank goed zou zijn voor je motor dan zou jan piet klaas en iedereen allag zo’n tank hebben ingebouwd in zn auto en lekker voordelig rijden net als de rest van dat zogenaamde rijke meuk crossend in afgeragte landrovertjes lol !
Ik heb zelf in zo’n auto gereden met een lpg tank. Ik denk niet dat heel nederland zit te wachten als opeens je motor uitvalt op de snelweg, omdat je met zo’n tank zit te rijden.
Tel daarbij op dat het een tikkende tijdbom is. Stel je hebt zo’n tank in je kofferbak liggen. Een Sjonnie hoeft je maar goed aan te tikken en je kan de afslag pakken naar de hemel. Ja die tanks zijn vertragend, maar niet bestand tegen dergelijke botsingen. En daarom zeg ik: Nee dank u :)
Dat van die tijdbom is zwaar overtrokken.
Als dat zo zijn had ik geen moeder meer gehad.
Zij heeft in 1984 stilstaand een vrachtwegen acherop gehad.
Die sukkel had ff de file niet gezien omdat ie fijn met zijn maatje aan het spelen was.
In die tijd waren auto’s nog niet zo sterk als nu en de LPGtank was het enige wat niet kapot was.
Stel je ff een E klasse voor die na de klap de lengte van een A klasse krijgt.
Dan heb je een idee wat zo’n tank kan hebben.
Zo’n gastank kan best wel wat incasseren, dat weet ik zelf natuurlijk ook wel ( was trouwens met een knipoog ). Maar goed dat terzake.
Ik ben sterk van mening dat een dergelijke impact op zo’n inbouw tank kan leiden tot een implosie of explosie. Het is ook afhankelijk van waar de tank is ingebouwd ( kofferbak of onder je achterbank / tussen het onderstel enz. ).
Het voorbeeld wat je aanhaalt betreft de A klasse in een E klasse lijkt mij ook overtrokken, maar goed het hangt af waar hij gemonteerd zit en hoe hij geraakt wordt. ff Brainiac bellen voor een paar leuke testen.
Men is bang voor een gastank. Heeft niks met financiĆ«n te maken of milieu vriendelijke specificaties en regeltjes. Daarom zie je ook enkel alleen dikke auto’s met een dergelijke tank rijden omdat het gevaar op inslag of impact geringer is vanwege het frame.
voetbal is daar dan ook niet echt populair ..
Dat de E-Klasse op koppositie staat is ook weinig verrassend. Zoek je comfort, bedieningsgemak en ruimte dan kom je er min of meer automatisch op uit. Zeker in de VS, waar Mercedes zeer geliefd is. Alleen in Nederland maken we de associatie met taxi’s. Gewoon, omdat we graag bekrompen zijn.
Waarom, dat moet je me niet vragen overigens :-)
Maar nu de hamvraag. Stel dat je een aardige som geld vergaart (manier waarop laat ik in het midden ;-)) zou jij er dan schijt aan hebben of ben je je er toch bewust van. Maw: koop jij een ‘peperdure patserbak’ of ga je voor iets wat beter gewaardeerd wordt door de gemiddelde Nederlander…?
Dus minimaal gedeeltelijk gebaseerd denk ik..
Ik begrijp de Jetta ook niet. In geen enkele lijst.
De amerikaanse jetta heeft trouwens wel een veel goedkoper interieur, heel veel hard plastic ed. De eerste keer dat ik instapte, dacht ik dat ik in een aziatische auto zat.
de rijkere NLer koopt nix ..
allemaal lease werk ..
lees nog maar eens bij “jaar-inkomen” en het betreffende lijstje met auto,s ..
niet elke Amerikaan is een doorgesnoven Hollywood impresario ..
nee joh .. tuurlijk niet .. LOL ..
Overal waar ik ben geweest reden trouwens ook genoeg Maserati’s en Lamborghini’s rond. Ik heb maar heel weinig Ferrari’s gezien.
Daarom rijden ze graag in de X3 rond , Duitse kwaliteit en Amerikaanse trots.
De X5 wordt in dezelfde fabriek in South Carolina gebouwd trouwens.
zo joh .. en wat rij je nu dan ??
Fake it till you make it.
Je wilt natuurlijk niet dat je personeel mist als je thuis komt.
Hoezo onbegrijpelijk? (en ja ik weet dat de jetta daar een andere wagen is dan de jetta hier)
Hij heeft 4 wielen er kunnen 5 mensen in zitten. Het is een onopvallende wagen en hij is iets luxuezer dan de wagen die ze ervoor bezit zullen hebben.
Toch geen abnormale keuze.
Petrolhead zijnde zou ik ook een andere wagen kiezen. Maar een Jetta is toch niet zo’n vreemde auto keuze.
Dat geld moet je wegdenken het is niet omdat het er is dat het ook opmoet. Of zit jij met je hyundai op de limiet van je budget.
Net als een volvo of een nissan.
Niet per se, je hebt genoeg mensen die zich echt absoluut niet interesseren in auto’s.
wel grappig dat er geen Caddilac of Ford tussen staat.