Top 10: Goedkoopste auto’s van Nederland

Auteur: , 144 Reacties

Crisis! Rampspoed! Onheil! Yep, het gaat niet zo met "de economie" en dus moeten we allemaal bezuinigen en genoegen nemen met wat minder. Het is daarom een goed idee om eens te kijken wat de goedkoopste auto's zijn die je momenteel nieuw kan kopen.

Als we alle tijdelijke acties even vergeten en naar de prijslijsten kijken dan zien we dat de goedkoopste auto die je momenteel nieuw kan kopen in Nederland een Seat Mii is. Voor slechts € 7.695 kan je er al eentje ophalen bij de dealer.

De meeste “volwaardige” auto uit deze lijst is de Dacia Sandero, voor slechts € 7.990 heb je er al eentje en dan heb je best een ruime auto voor de deur staan. Opvallend is dat de Peugeot 107 een stukje duurder is dan de Citroën C1/Toyota Aygo en daarom net buiten deze lijst valt. Een 107 kost namelijk minimaal € 8.390 en is daarmee 400 euro duurder dan een C1/Aygo.

Andere auto’s die net buiten de Top 10 vallen zijn de Volkswagen up! (€ 8.490) en de Skoda Citigo. Van die laatste is nog geen prijs bekend, maar die zal ongetwijfeld dichter bij de Mii zitten dan bij de up!.

Seat Mii € 7.695

Citroen C1 € 7.990

Dacia Sandero € 7.990

Toyota Aygo € 7.990

Chevrolet Spark € 7.995

 

Hyundai i10 € 7.995

 

Kia Picanto € 7.995

 

Suzuki Alto € 7.999

 

Fiat Panda Classic € 8.195

Nissan Pixo € 8.199



144 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Tja dan kies ik voor de Toyota Aygo en Kia Picanto als mooiste modellen! De rest vind ik er een beetje suf uitzien.
Ik zou de Kia Picanto nemen.. toch de mooiste uit dit lijstje..

maar volgens mij kun je in tijden van crisis beter voor 2000 een tweedehandsje kopen, dus wanneer verschijnt dat lijstje met beste keuze’s? :D
@dennisr: Idd lijkt me ook wel de mooiste
Alleen heeft de goedkoopste Seat Mii versie geen autoradiootje. Nog sterker de optie voor een radiootje is er niet eens. Je krijgt wel echte raamslingers.
@mcdonald: op foto is wel radio.. worden we nou bedonderd door AB? :o
@dennisr: De foto is een persfoto/tekening van Seat. De Mii is overal verkrijgbaar in 4 versies, behalve in Nederland. Hier kan je een verder door PON uitgekleed exemplaar kopen, namelijk de Entry. Zie hier http://www.seat-online.nl/showthread.php?7868-SEAT-Mii-Prijzen-zijn-bekend!-(3-drs)
@dennisr: Als je optie lijst bekijkt dan zie dat de Reference standaard voorbereid is voor een radio en antenne, maar dat de radio vanaf deze versie als optie erbij goedkocht kan worden.
@mcdonald: ik zie het idd, slechte zaak.. een radio van 3 tientjes moet toch op de basis versie al standaard zijn..
@mcdonald:

Klopt. Maar op de Entry zit zelfs geen radiovoorbereiding en dus moet je naast de radio ook nog speakers in (laten) bouwen. Denk dat deze uitvoering alleen voor heel speciale gevallen aangeschaft wordt, waarmee de prijs van een basis-Mii eigenlijk uitkomt op ruim 8200 euro… (en inderdaad, bij deze Reference zit ook geen radio)
@dennisr: denk je nou echt dat fabrikanten zo dom zijn om uitgeklede instapmodellen te gebruiken voor persfoto’s?

Daar worden altijd ‘dik’ aangeklede uitvoeringen voor gebruikt natuurlijk.
@robbie: Nou ik ging er even van uit dat je een lijstje had neergezet waarbij de foto’s ook overeen komen met het des betreffende goedkope voertuig.. mijn fout :)
@dennisr: die foto’s houden ze angstvallig verborgen.

Schrale uitvoeringen zonder radio, met wieldoppen en raamslingers worden uiteraard niet gefotografeerd.
@robbie: En deze dan? Is toch ook een soort van volwaardig autootje… ;).
http://www.autoblog.nl/renault-twizy-kost-6-995-euro-staat-in-april-bij-de-dealer

http://www.groen7.nl/renault-twizy-alle-informatie-en-prijzen/
@Bram95: behalve als het regent, of je de snelweg op wil :P
@mcdonald: Picanto heeft standaard ook geen radio, en ook die lichtmetalen velgen niet, ook niet dat ‘GTI’ randje etc.
Jeetje, de automaat versie van de Aygo heeft gewoon dezelfde pook als onze 2007 Avensis.. goed bakje dus.. :lol:
Picanto natuurlijk ,zeker in een crisis moet je de waarde van een goede garantie niet onderschatten .En als bonus komt het van Hyundai dus met de kwaliteit zit het wel goed.
Doe mij de Fiat Panda (classic) maar dan. M’n zus heeft er eentje en die rijd prima.
@Specht: Heeft ze die met gekleurde motor? is zeker een pluspunt..
@dennisr: Nein mann. Die viel niet binnen het budget.
Ze rijd een 1.2 16v 60pk versie.
@Specht: zow! 1.2 bar in de wielen, 16 volt accu, en 60 plastic kleinigheden..

luxe ding..
voor dat geld heb je een hele leuke tweedehandsje.
@mierenneuker: maar geen garantie ;)

En deze kleine auto’s zijn waarschijnlijk ook een stuk zuiniger.
@robbie: Belastingvrije Golf 2 Diesel.. zag er laatst 1 gaan voor 3000, lekker voordelig, en dan hou je nog een 4700 over (vergeleken met de Mii) voor dingen die in de toekomst stuk gaan.. ik weet wel wat ik zou nemen..
@dennisr:

Ik zou opteren voor een Audi A2…Heel veel kwaliteit in een klein en zeer zuinig autootje!
;)
@FrankypankyV8: Dan zou ik voor een A3 gaan, ook voor een schappelijk prijsje te krijgen en vele malen mooier dan de A2.. op MP is de goedkoopste A2 3500 en de A3 al vanaf 1000 :P
@dennisr:

Hm, hm…

*Gaat snel MP checken*

;)
@FrankypankyV8: Die van 1000 moet je niet naar kijken verder hoor, daar mankeert het een en ander aan, maar je ziet ze vanaf 1000 oplopen dus voor 3500 vind je vast een knappe A3..
@dennisr:

Ha! Daar zeg je zowat iets..Het gros van de wat goedkopere A3’s stond bij de grootste vriend van de autoliefhebber; JetCars te Rotterdam…

Heb eens voor de gein met een maat door dit “bedrijf” gelopen…alleen maar sloopbakken of auto’s gekocht van de Domeinen (ze deden niet eens moeite om de kaartjes van de Domeinen te verwijderen)!!!

Nee, toch maar een Audi A2 voor dat geld (3500 euro)!

Maar bedankt voor het meedenken, dennisr! ;)
@dennisr: Golf 2 diesel….
Maar toegeven, voor 4700 kan je een stel goede gehoorbeschermers kopen.
@mierenneuker: Jaha, maar dan moet je belasting betalen! Dat dat maar 120 euro per jaar is en dat je om die reden in een nieuwe invalide wagen gaat rijden vergeten de meeste mensen even.
Volgens mij is de Fiat Panda Classic er al vanaf €6.990 (zonder acties en kortingen), en dat betekent dat dit dus de goedkoopste auto van Nederland is.
@b0ss: de rest betaald u pas over 2 jaar?

dat ”al vanaf” vind ik altijd maar eng.. bij aankoop komt er heel wat bij denk ik..
@b0ss: die uitvoering staat NIET ip de prijslijst. Kijk zelf maar op http://www.fiat.nl

Daar kan je zelf de prijslijst downloaden.
@b0ss: check zelf maar:
http://m.fiat.nl/modellen/detail/1/fiat-panda-classic

Vanaf 8.195 euro!
@robbie: Huh, ik zie hem toch echt op de site staan. Ik klik op jou link en klik dan op Panda Classic. Staat met koeienletters 6990 euro. Een beste fail, heel snel het artikel maar aanpassen!
@raphael: ”De Fiat Panda, wie kent hem niet? De Panda is verreweg het meest bekende model uit het assortiment van Fiat. De Panda heeft moderne Euro 5-motoren en is dus enorm stil, schoon en zuinig. Met zijn praktische vormgeving en verbazingwekkend goede rijeigenschappen is de Panda geschikt voor iedereen. En? Hoe ziet uw nieuwe Panda eruit?

Van € 8.195,- tot € 12.595,-”

Sat staat er bij die link, wel vreemd eigenlijk.. op de site staat idd ook dat ie vanaf 6990 te krijgen is, maar op de prijslijst staat het met BTW en daar is het dus meer..
@dennisr: Ik denk dat de prijslijst niet klopt, ze gaan daar (per ongeluk) uit van de nieuwe Panda, qua prijzen in ieder geval.
@raphael: volgens mij hoeft @robbie alleen het woordje Classic toe te voegen in zn artikel want bij de gewone panda staat een begin prijs van 9.290,-
aan de foto’s te zien gaat het ook om de Classic.. maar blijft vreemd dat hier en daar wel 6990 gezegd word op de site..
@raphael: het lijkt me sterk dat die prijslijst niet klopt.
@robbie: Na googlen kom ik ook meer berichten tegen (inclusief prijslijst sites) dat de Fiat Panda Classic 1.2 69 de nieuwprijs heeft van € 6.990.
@linkinparknl: het word hem ook niet makkelijk gemaakt om een deugdelijk lijstje te tonen.. prijs is per site verschillend :lol:
@dennisr: Vraag me af of Fiat zelf wel weet hoeveel hij moet kosten…
@linkinparknl: http://www.fiatacties.nl/panda-classic.htm, 6990 is met lening, maar voor sommigen is een waarschuwing als “Let op! Lenen kost geld” blijkbaar niet zien.
@linkinparknl @dennisr & @raphael: er zullen best (vage?) sites zijn waar de Panda voor een bedrag van 6.990 euro wordt aanboden, maar op de officiële website van Fiat Nederland (www.fiat.nl) wordt een minimale prijs van 8.195 euro gehanteerd.

Het kan best zijn dat als je een financiering afsluit (via fiatacties.nl bijvoorbeeld) dat je dan “slechts” € 6.990 betaald, maar dat is geen “regulier” model. En ik stel duidelijk in mijn artikel:

Als we alle tijdelijke acties even vergeten en naar de prijslijsten kijken


En als we naar de officiele prijslijst van de Fiat Panda Classic kijken op de website van Fiat Nederland dan komen we op een minimale prijs van 8.195 euro!
http://www.fiat.nl/FIAT_HOLLAND/uploads/1006/1075740054/20120315/prijslijst_Panda_Classic.pdf

Daar valt niet aan te twijfelen.
@robbie: Nah blijf het raar vinden, vooral als andere auto gerelateerde (bijv. autoweek) sites de nieuwprijs hebben staan op 6990,-
@twinia: die kunnen ook achterhaalde informatie op hun site hebben staan. Er zal wellicht best ooit een goedkopere Panda geweest zijn, maar in de allernieuwste officiële prijslijst van Fiat Nederland is deze auto NIET te vinden.

De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat het een aanbieding icm een lening betreft. In dat geval gaat het niet om een regulier model en hoort het niet thuis in dit lijstje.
@robbie: Jup, het is bevestigd, de Fiat Panda Classic heeft een vanafprijs van 6990 euro. Ga je het nog aanpassen of denk je mwahh?
@raphael: er is niks bevestigd.

En daarnaast is het bedrag dat je uiteindelijk betaald via http://www.fiatacties.nl voor zo’n Panda ook 8.240 euro en niet 6.990 euro.

Dat noemen ze nou misleidende reclame. Wellicht is het verstandig als je ook de kleine lettertjes eens leest.
@raphael: waar zie jij op deze link 6.990 euro staan dan?
http://m.fiat.nl/modellen/detail/1/fiat-panda-classic
oeps is iets mis gegaan
Liever een Dacia dan zon speelgoedauto (107, c1, aygo, up!, mii)
Geen enkele, eigenlijk. :-D Moest ik kiezen zou ik toch voor de picanto gaan.
Een Picanto voor mij, AUB!
Graag zwart met gave velgen…mjam!
zou toch voor een tweedehandsje gaan, je hebt al een mooie golf voor 8000 euro
@MAB:

Ok, en wat kost die Golf van €8000 qua belasting, verzekering en (zeker nu) brandstof vergeleken met een Picanto, Up of Aygo?
@FrankypankyV8: Polo/Punto/206 etc dan voor 5000 eu? Heb je nog 3000 euro over om de komende 10 jaar de maandlasten te dragen.
@robinio:

Hm, die Polo zou ik vast wel doen…maarhoe weet jij dat die 3000 euro genoeg is voor de komende tien jaar…We leven in Nederland, jongen!
@FrankypankyV8: ja dat zou me opzich niet heel veel uitmaken, wil echt niet in zo een klein auto rijden. Anders nog altijd de auto van mn vader.. geen ander keus haha:P
Als je je nog eens verveeld, miss leuk idee om van elk van die merken uit de Top 10 voor dezelfde prijs ook een tweedehandsje te zoeken..
@dennisr:
mii -> Ik zou nooit een Seat kopen
c1 -> c2
sandero -> lada
aygo -> yaris oud model
spark -> ik zou nooit een kleine Chevvy kopen
i10 -> Hyundai coupe
picanto -> rio
alto -> swift 2007
panda -> punto 16v/sportsound 2008
pixo -> Cube die niet aan de straatstenen verkocht kan worden
@robinio: Maar nog leuker is een MG-TF voor 3000 eurie of zoals ik zelf heb een mx5. Hier staat overigens ook nog leuk speelgoed: http://righthanddrivesportscars.nl/page13.html. Een Cooper S voor 6400,- :-)
@robinio: Een MG TF, maar de koppakking moet je zelf nog steken zeker…Rommelwagens!
Fiat Panda Classic













Benzine


Vanaf € 6.990,-






















Belangrijkste standaarduitrusting Panda Classic:



– Radiovoorbereiding
– Bumpers in kleur carrosserie
– Centrale portiervergrendeling
– Stuurbekrachtiging met City-functie
– Elektrisch bedienbare ramen





Belangrijkste standaarduitrusting Panda Classic Plus:



– Radio/CD/Mp3 speler
– In delen neerklapbare achterbank
– Handbediende airconditioning
@raphael: Excl. BTW
@raphael:

Renault Twingo

Benzine

Vanaf € 6.989,-

Belangrijkste standaarduitrusting Panda Classic:

– Radiovoorbereiding
– Bumpers in kleur carrosserie
– Centrale portiervergrendeling
– Stuurbekrachtiging met City-functie
– Elektrisch bedienbare ramen

Belangrijkste standaarduitrusting Renault Twingo Plus:

– Radio/CD/Mp3 speler
– In delen neerklapbare achterbank
– Handbediende airconditioning
@desoper: Jij komt er wel.
@desoper: Zo he! Ben jij de leukste thuis?
@raphael: niet de leukste, maar net als jou wel de vervelendste.
Met andere woorden, een kale Fiat Panda is dus flink gekoper én luxer uitgerust dan alle andere auto’s.
Wat is er nou met de 107 aan de hand? waarom is ie 400 euro duurder dan zn neefjes uit Frankrijk en Japan?
@jerry: waarschijnlijk zitten daar een aantal zaken standaard op die niet op de C1 & Aygo zitten (stuurbekrachtiging?).

Heb de standaarduitrusting van de verschillende modellen niet naast elkaar gelegd.
@robbie: waarschijnlijk trekken ze daar al een of andere inruilpremie vanaf… Komt ook vaak voor!
Ook al is de mii het goedkoopst, kies ik ervoor, want vergeleken bij de andere auto’s vind ik deze veruit het mooist. De Nissan pixo had ik trouwens hoger verwacht
@bonkers: normaal gesproken kies je niet voor het goedkoopst?
@desoper: nee, ik denk altijd, hoe duurder, hoe meer aanzien
@bonkers:

Hoe duurder, hoe meer je hebt betaalt voor gebakken lucht… :P
@bonkers: dan moet je zeker voor de VW up! gaan…
@robbie:

Die zit +1 ;)
Brrrr, levensgevaarlijk, die rugzakjes op wielen!
Heel Ned. aan de budget auto;
Kan de klpd zich weer oppermachtig voelen in de Volvo..
Zit geen auto bij waar ik me gelukkig in zou voelen.
Goedkoop = duurkoop.
C1/107/Aygo en i10 schakelen en rijden bijzonder slecht, die alto rijdt zeker als een van de beste in dit rijtje. Dan maken looks eigenlijk niet zo heel veel uit, wat heb je aan een auto die totaal niet fijn rijdt?
Jammer dat er zo veel van zulke auto’s rijden door het co2 gezeik…
@ytrewq: Heb je daar last van, dat anderen met een klein bakske rijden? Creëert net meer parkeerplaats voor jou bolide…
Heb liever geen van allen maar als ik moest kiezen dan toch die Sandero, ziet er qua uiterlijk tenminste uit als een wagen die veel meer dan €7.990,- kost
blijft duur voor een scootmobiel maar geef mij dan maar die leuke gele mii
@Flamingo: Inderdaad, het is een idiote naam maar wel een leuke auto voor dit geld.
ikzelf zou als ik uit rijtje moest kiezen voor de Mii gaan. goedkoop, rijdt degelijk, is stil(ler) op de snelweg, 4jaar garantie, en is relatief echt zuinig, geen megaverchil tussen EU en praktijkverbruik. als 2e kies ik de Kia. vnl vanweg het uiterlijk.
Ik kom nog even terug op de prijs van de Panda Classic , volgens de site van Fiat inderdaad vanaf € 6.990,- maar druk maar eens op het grijze vlakje naast die prijs….dan blijkt dat die afprijzing van deze zondermeer leuke auto gewoon in mindering wordt gebracht op je inruil !
Je wordt dus besodemietert bij Fiat , ik was serieus van plan om er eentje te bestellen….daarna door naar Volkswagen , blijk ik voor de nieuwe vijfdeurs Move UP ! slechts € 1.200 ,- meer te hoeven te betalen met een eerlijke inruilprijs . Ik begrijp goed dat Fiat zo matig verkoopt !
@Sjefke: Toch knap dat jij een VW dealer kan vinden die een eerlijk inruilprijs geeft….
@Sjefke: idd zoals ik dus al zei, die prijs van 6.990 euro is geen “reguliere” prijs. Het is een reclamelokkertje.
Knap al die copy’s van Toyota Aygo kosten ook evenveel als echte Aygo !!
Dus als ik het zo zie, is de Spark de beste keuze!
De panda! Want James May heeft er een!
Koop dan een Suzuki Splash.

Suzuki heeft zijn betrouwbaarheid wel bewezen en de Splash is ook degelijk uitgerust met airco, leren stuur, radio en stuurbediening, verwarmde spiegels.

Als je dan toch voor weinig geld een nieuwe belastingvrije auto wilt dan is dit een goede optie.
Kan er best voor door als beginnende gezinsauto.
@klisjeemannetje: een Splash een gezinsauto??? Shiiiit, waar gaat dat heen met de wereld…
Al deze auto’s worden in Europa geproduceert. Misschien een voorbeeld voor Chevrolet of Ford om de Mustang, Camaro en Corvette hierheen te halen om de prijs omlaag te halen?
@kickass: wat praat jij een onzin. Een groot deel van deze auto’s worden NIET in Europa gebouwd zoals bijvoorbeeld de i10, Picanto, Alto, Pixo en Spark.
the-budel-guy via iPhone app
Ik zou voor de Seat gaan dan rij je toch iets van vag. Voor een MIInie prijsje.
@the-budel-guy: dan rij je toch iets van VAG?
Kwaliteit en Uiterlijk zijn dus duidelijk ondergeschikt.

Geen 1 van deze gebakjes kan op tegen de Picanto!
Ik heb ooit eens getwijfeld tussen een oldtimer of 107 met net de kop eraf. Het is de 107 geworden. Bij 15.000km per jaar:

– Fabrieksgarantie
– Gratis wegenwacht service (scheelt toch weer 50 euro per jaar)
– Verzekering €200 per jaar
– Onderhoud < €200 per jaar
– Banden €80-€100 per jaar
– Geen wegenbelasting
– 1/22 op benzine
– Geen gezeur met "ouderdoms" kwaaltjes
– Bijna geen afschrijving

Daarnaast vind ik zo'n auto ook erg leuk rijden, en parkeren is zo enorm simpel. Ik heb op werk altijd de plekjes waar een sedan niet in kan draaien.
geef mij maar een normale auto. Deze kleintjes zijn volgens mij levensgevaarlijk. Zoals mijn inmiddels overleden vriend altijd zei: “als je ingehaald wordt door een camion om de één of andere reden, lig je op je kop.”
Ik zou gaan voor de allergoedkoopste, dan houd ik nog wat geld over om een hoed, een dikke zonnebril, een pruik en een valse snor te kopen zodat niemand mij herkent.
Beste keuze is dus gewoon een 2ehandsje kopen.Voor 7000 euro heb je zelfs een mooie Jaguar XJS.Die kosten veel minder als je denkt.Maar voor dat geld is er genoeg beters als wat hierboven staat te koop.
@Alfarobert: totdat er iets kapot gaat, want dan ben je minimaal hetzelfde bedrag kwijt.

Het gaat niet zozeer om de aanschafprijs, maar ook om de runningcost.

Victor Muller kon ook voor een paar miljoen Saab kopen, maar hij had alleen niet het geld om de boel draaiende te houden. Hetzelfde zie je als een gelukszoeker een XJ-S koopt.
@robbie:
Er zijn altijd mensen die ‘de point’ helemaal missen
Een Jag XJS 12 cilinder, het enige wat snel beweegt is de brandstofmeter.
@desjonnies: lol! Goeie!
@desjonnies: ze zijn er ook met een zes-in-lijn ;) Die zuipen net iets minder.

En dan gooi je gewoon een LPG tank in de kofferbak.
Bij de kleinste autootjes krijg je de meeste reacties.
Voor dat geld liever een fatsoenlijke auto van een jaartje oud uit Duitsland halen, in plaats van zo’n koekblikje voor de deur …..
@rechercheur: of gewoon in je touren diesel met oranje en blauwe strepen blijven rijden.
@nelly0183: TOURAN
@nelly0183:

Mmmmwwwhahahaha, blijft lastig, foutloos schrijven …..
@rechercheur: aangezien jij ook met een Ipad zit, moet je weten dat de verbeteraar heel erg irritant is.
@nelly0183: Hij is juist blij met die verbeteraar…..
Je vrouw en kids in tupperware zetten? koop veiligheid koop een goede occasion !
@jmdekort: Kia Picanto met esp heeft 5 sterren ncap
Pffff, voor dat geld koop je een prima occasion met 10x meer uitstraling en uitrusting.
Dacia Sandero.
Redelijke afmetingen en beproefde Renault techniek
Verder pretentieloos en wars van allerlei emotionele bagage als image, badge-geiligheid en priemijum. Duidelijk gebouwd als vervoermiddel.
Valt me trouwens op dat de Duitsers en masse vallen voor de Dacia Duster, zeker in de Alpen gebieden. En Duitsers hebben altijd gelijk ;)
Soort no-nonsense Subaru Forrester.
Chevy Spark of Kia Picanto!
De panda dan maar… Maar voor dat geld liever een leuke 2e hands. Benieuwd wat je echt kwijt zou zijn als je deze auto’s enigzins acceptabel uitrust (om over motorisering nog maar te zwijgen :P)
Dit kan e toch geen auto noemen.nee ik zou hier nog geen euro aan dit soort fietsen willen uitgeven
Ik moet eerlijk zijn dat ik in dit geval voor een Renault Twingo zou gaan, ook al valt deze ietsjes duurder uit dan de auto’s uit dit lijstje.

Het scheelt slechts een paar 100 euro, maar wel veel meer auto. Hij rijdt namelijk echt heerlijk (comfortabel, luxe, stil etc.). En echt zuinig, in plaats van kunstmatig zuinig voor de tests.

Want die start/stop systemen en dergelijke ongein zijn grote onzin, die de meeste mensen uiteindelijk niet gebruiken of niet kunnen gebruiken door de korte stukjes die met deze auto’s gereden worden. En een kleine diesel met 4 cilinders rijdt fijner dan een 3 cilinder met 60pk. Ik krijg een dezer dagen een Twingo 1.5DCI eco2 dynamique van mijn baas en dat is gewoon een volwaardige auto qua luxe en rijkwaliteiten.
Dan liever iets langer doorsparen voor een beetje meer auto.

En als het er eentje uit deze lijst moet zijn dan de dacia (doet me enigzins denken aan de auto renault Megane, die echt een superpraktische pakezel was.)
@Sjefke
Sorry maar dat klopt gewoon niet, als jij geen inruil hebt bij Fiat, dan kan jij die auto kopen vanaf 6990,- , als je nog steeds twijfelt, dan moet je anders even langs een dealer gaan.
dat terwijl die Mii gewoon een UP is.
Panda 4×4! :mrgreen:
Lezen is moeilijk:
De Panda Classic kost officieel 8.195. Maar als je de site kijkt dan zie je vanzelf ergens staan:
De prijs (6.990) van de Panda Classic is na aftrek van 1.205,- Panda Bonus.
8.195 – 1.205 = 6.990. Dus niks oplichterij, niks inruil.
Het is dus wel een tijdelijke actie (maar alles in het leven is tijdelijk…)
Vergeleken met die VW (Seat) rommel is deze aanbieding veel aantrekkelijker. Je weet dat je met een Panda gewoon iets goeds koopt.
@hape: VAG is sowieso TROEP..
En welke auto zou er dit jaar als duurste op de lijst staan??? Bugatti, of toch nie???
Voor dat geld haal ik wel gewoon een 2e hands C of E-klasse. Veel meer ruimte, veel meer comfort, veel meer opties, veel meer vermogen, veel meer veiligheid, veel meer alles. Natuurlijk niet zo goedkoop in de maand als deze blikjes, maar dat heb ik er zelf wel voor over!
als ik moest kiezen dan zou ik de Chevrolet nemen dat vind ik een prachtige auto voor zijn geld
@Esprit_de_Flandre
Ik vind het geen probleem als mensen in kleine auto’s rijden, maar het is jammer dat er zoveel belasting op grotere auto’s komt. In Amerika is een mustang volgens mij ongeveer 20.000 terwijl je voor dat geld hier iets heel anders als een beetle, 500 of a1 hebt.
Het formaat van zulke auto’s als hier beschreven zijn is natuurlijk wel een voordeel :)
@ytrewq: Hoge belastingen op grote auto’s zijn niet gevolg van het succes van de kleintjes. Het succes van de kleintjes is het gevolg van de belasting op de grote…
Wat een gezeik op die Mii zeg.

Eerst liep iedereen de VAG kleintjes al af te zeiken dat ze vast wel ‘overpriced’ zouden zijn en geen kans zouden maken tov de gevestigde orde.

Nu blijkt het een hele redelijke prijs te zijn blijft iedereen ‘m nog afzeiken…:S

Het is gewoon een geinig ding voor het geld. Is het je smaak niet neem dan een Kia of Twingo of weetikveel.

Zelf zou ik ook liever een gebruikte Polo nemen oid maar er zijn zat mensen die zweren bij nieuw. En als je als auto-leek een paar slechte ervaringen hebt gehad dan tast je graag wat dieper in de buidel voor wat minder auto.
Het ontbreken van radio voorbereiding is wel gigantisch triest maargoed, als je een beetje inventief bent bouw je dat er zo in.

Een tomtom kost ook niet veel meer vandaag de dag. Of een smartphone houder..
@tstile: Een ‘redelijke prijs’ is relatief natuurlijk. De Dacia Sandero is in dat opzicht veel redelijker geprijsd dan de Mii…
@hape : ik ben dus afgelopen weekend bij de Fiat dealer geweest voor een nieuwe Panda waar ik zin in had .
Inruil huidige auto inderdaad verhoogd met de zgn “Panda Bonus” , maar bij Hyundai , Kia en VW kreeg ik zelfs meer terwijl die helemaal geen Panda’s hebben….oftewel koekje van eigen deeg !
Een Volkswagen Move UP! 5 deurs kost me nu dus slechts € 800,- meer dan een vergelijkbare Panda met ESP terwijl die UP! in de prijslijst € 2.500,- duurder is .
Ik sta er niet van te kijken dat Fiat het zo slecht doet in NL !
Wij zijn op zoek naar de nieuwe goedkoopste automaat (ongeacht wat voor merk)en een demo auto mag ook, maar niet te oude 2e hands van af een jaar!
Want wij zijn aan de regels verbonden volgens de bewind. Dat heeft er mee te maken, om niet met stukken te hoeven staan onderweg waar je niet er voor kan verzekeren, maar alleen maar garantiewerk is.
voor rond 8000 euro heb je een mooie tweedehands auto met luxe en niet zo’n boodschappenauto’tje

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).