Topmodel Alfa Romeo krijgt RWD en Maserati genen

Auteur: , 84 Reacties

Over een (eventuele) opvolger van de Alfa Romeo 166 wordt al héééél lang gespeculeerd, maar nu heeft Sergio Marchionne zelf ook wat informatie gegeven over deze auto. En dat klinkt helemaal niet verkeerd.

Ome Sergio heeft namelijk verklapt dat als er een nieuw topmodel van Alfa Romeo gaat komen, dat die auto RWD krijgt en in nauwe samenwerking met Maserati zal worden ontwikkeld. Als we dat ‘vertalen’ dan moet Marchionne er haast wel op doelen dat de opvolger van de Alfa Romeo 166 een zustermodel gaat worden van de nieuwe Maserati Ghibli.

Nieuwe modellen kan Alfa Romeo hard gebruiken, heel hard. Momenteel bestaat het gamma uit slechts 2 modellen (MiTo & Giulietta) en dat is nogal mager. Het eerste nieuwe model is de 4C, maar daar zullen ook niet veel exemplaren van gebouwd worden.

Tot slot wist Sergio nog te vertellen dat de nieuwe Giulia (opvolger van de 159) in Italië gebouwd zal worden. Lange tijd werd aangenomen dat de productie in de VS zou plaatsvinden, maar dat plan lijkt dus van tafel. (via: autoblog.it)

Een paar door Ferrari ontwikkelde V6 en V8 motoren onder de motorkap en iedereen is weer gelukkig?

PS Hou nog wel even in je achterhoofd dat Sergio gezegd heeft: Als er een opvolger komt. Het is dus nog niet 100% zeker dat deze auto er gaat komen.



84 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
En waarom moet daar dan weer een render bij gemaakt door een 12 jarige :(
@darkpluisje: maak jij dan ff een betere?
@robbie: Als je het model even stuurt dan geen probleem ;)
@robbie: Zo’n beroerde render betekent volgens mij dat er voorlopig helemaal geen nieuwe 166 komt en de CEO alleen maar weer gebakken lucht heeft lopen verkopen als warmhoudertje.
@darkpluisje: Blijkt een kleimodel te zijn, gemaakt als Thesis door een best wel begaafde ontwerper aan het Scuola Politecnica di Design. Hoe is het met jouw diploma? Jij staat al verder?
Nog even en dan is Alfa Romeo alleen nog maar een badge voor op je Fiat. Dan nemen ze niet meer de moeite om ander plaatwerk om Fiats heen te vouwen.
Wij kopen ze namelijk toch niet meer.
@erikvb: zelfde wat je bij VAG ook hebt? Daar werkt het schijnbaar wel!
@rufctr01: Dat bepalen we dus zelf door die VAG producten te kopen..ik ken niemand meer die in een Alfa rondrijdt. Meneer Marchionne staat niet bekend als groot liefhebber van merken, wel als liefhebber van winst
@erikvb:
Nogmaals, VAG producten worden nauwelijks verkocht….
Die krijg je door de leasemaatschappij door je strot geduwd….
@jrk68: Nope, leasemaatschappijen doen dat omdat wij alleen gebruikte VAG-meuk van ze willen kopen en geen Alfa met 1,5 ton op de tellert. :-)
@erikvb:
Doe mij die Alfa dan maar, bij 1.5 ton is je Golfje al aan zijn 4de blok toe….
@jrk68: bij anderhalve ton rijdt mijn Golfje nog zonder problemen rond, en ik heb er nooit problemen mee gehad. (1988 model)
@erikvb: a: ik zal nooit in een VAG product rondrijden en ik ken genoeg mensen met een Alfa en die zijn er spinnend tevreden over. Alfa staat qua design ver boven de saai VAG auto’s! Ik denk alleen dat Alfa het qua marketing niet goed doet. Je hangt de kreet premium aan een niet premium merk en er zijn hele volksstammen die denken dat ze iets geweldigs hebben.
@rufctr01: Fijn dat jij mensen met een Alfa kent (ik ken er ook 1, stoer he !), maar in het straatbeeld zijn ze bijna verdwenen, zelfs alle 159 leasebakken die je een paar jaar geleden veelvuldig zag, zie je niet meer terug op de weg. Dat is toch echt een teken aan de wand, hoeveel afkeer je ook tegen VAG hebt …
@erikvb: Ik rij er een !!

maar ik geloof niet dat ik je wil kennen zo negatief ben je…
@eelco74: Vertel! wat voor leuks rij je?
@erikvb:
Het artikel gaat over een alfa op basis van een maserati (die weer op basis van een chrysler gebouwd schijnt te worden) en jij begint over alfas als gerebadgde fiets. Ik nie begrijp nie.
De guilietta vormt de basis voor de dodge dart , in china wordt die gerebadged tot fiat viaggio, waarvan het gerucht gaat dat hij ook naar europa komt. Een fiat als gerebadgde alfa dus…
@ramshoek: fiets is natuurlijk fiat (leve de android spelling adviseur ).
@ramshoek: Niet moeilijk. Eerst was Alfa een merk dat auto’s maakte die opvielen door sportiviteit en techniek (twinspark, 5 bak allemaal sinds GTV begin jaren ’70). Nu is maakt Alfa geen enkele auto meer zelf, maar mag de “left-overs” van anderen opleuken.
Iedereen vindt de prototypes geweldig, maar uiteindelijk wil niemand ze kopen (zie verkoopgrafieken). Dus we hebben het merk met zijn allen om zeep gebracht. A crying Shame
@ramshoek:

Zo kun je natuurlijk alle kanten op redeneren. En bij Alfa was dat al jaren niet anders. De 155 was een halve Fiat Tempra, de 166 een Saab 9000 met een ander interieur.

het gaat steeds meer gebeuren dat men aan alle kanten platformen gaat delen. Het spijt me zeer, maar ik kan zeuren dat de Mito een halve Fiat is. Maar als ik er in zit merk ik er helemaal niks van. Ik rij liever leuk dan dat ik klaag.
@eelco74: Het gaat niet over platform delen. Dat een Lancia integrale het platform deelt met een Fiat Ritmo, daar ligt niemand wakker van. Omdat het platform zo werd volgepropt met vooruitstrevende techniek dat de concurrentie niet meer wisten welke kant het uitging.
Het gaat er om dat ALS je een platform deelt, en je doet dat om zo cheap-ass mogelijk te produceren en zo veel mogelijk premium geld er uit te slaan, je de boel belazert. Mensen worden niet graag belazerd. Dan gaan ze op een ander.
Maserati? Weg transaxle, weg motor achter de vooras, hallo Chrysler/oud E-klasse onderstel. Cheap-ass en naar alle waarschijnlijkheid dikke flop. Weer een merk in zijn [email protected] genomen door Marchionne, nummer drie op rij.
@heidekonijn: nu zitten wij rondom dit thema helemaal op één lijn…dus amen !
Kan niet wachten op het nieuwe Alfa Romeo. De Giulia, de nieuwe Spider, de 4 C, de nieuwe 166 en eventuele GT`s en GTV`s.

Helaas is het allemaal nog wat onbetrouwbaar en staat het op losse schroeven maar ik heb er veel hoop op. Dat Alfa niet verkocht wordt aan VAG moet hopelijk betekenen dat ze er echt wat mee gaan doen.

Een nieuwe SUV van Alfa hoeft wat mij betreft niet zo.
@ferry832: ik vrees dat toch een beetje: Too little, too late gaat worden.
@robbie: Ik ook maar zonder hoop geen leven. Als merken als Alfa, Lancia, Saab enz. sterven blijft er alleen maar het vanzelf sprekende over.

Tuurlijk zijn de Duitsers, Koreanen, Fransen en Jappanners erg goed maar ik wil een auto die niet vanzelfsprekend is. Hopelijk wordt dat geboden door Alfa.
@ferry832:
Dat wordt je huidige bezit dus koesteren….
Ik ben alvast begonnen.
Als ik kijk naar wat de huidige Playstation jeugd belangrijk vindt in een auto dan ziet de toekomst er nog somberder uit dan je nu zou denken….
Alfa heeft toch niet alleen maar de MiTo & Giulietta in het assortiment zitten, toch ook nog de 8C?
@bsxc2: 8C is al een tijdje lang uitverkocht… En volgens mij is ’t zelfs zo dat ie al uit productie is.
@bsxc2: Haha! De 8C Competizione (coupe) ging in 2009 uit productie en de 8C Spider ging in 2010 uit productie.
Dat is toch gewoon weer een 8C.
@JanJansen: Wat natuurlijk helemaal niet erg is!
Alfa romeo maakt 3 auto’s, geen 2. De brera is nog steeds in productie.
@xiran: grappenmaker! De Alfa Romeo Brera is al uit productie sinds 2010.

Sterker nog de fabriek waar de Brera en Spider gemaakt werden waren eigendom van Pininfarina en die heeft deze fabrieken verkocht (als ik het me goed herinner).

Daarnaast is de Brera volledig verdwenen van de website van Alfa Romeo:
http://www.alfaromeo.nl
http://www.alfaromeo.com

De 159 staat nog op de Italiaanse website, maar dat zijn auto’s die nog op voorraad staan. De productie is vorig jaar al gestopt.
@robbie: hmmm ik keek ff op wikipedia. (ik weet het slechte bronvermelding) foutje bedankt
@xiran: zelfs op Wikipedia (Engelstalig) staat dat de Brera/Spider sinds 2010 al uit productie zijn.
@robbie: ik kwam niet verder dan de Nederlandstalige wiki site
Er is geen ruimte meer op demarkt voor mooie merken als Alfa (/Saab/Rover). De auto wordt meer en meer puur rationeel bekeken en er blijven te weinig autoliefhebbers over…
@Svenska_Aeroplan_AB: Dan hebben ze niet goed gekeken naar de wens van de klant en maken ze zichzelf overbodig.
@autogedrocht: Bull… Als dergelijke fabrikant heb je 2 keuzes: een auto maken voor de échte liefhebbers van je merk óf een die een grote doelgroep aanspreekt. Bij optie 1 ga je failliet, bij optie 2 word je eenheidsworst…
@Svenska_Aeroplan_AB: Juistem!
Dus wat zou jij doen?
@autogedrocht: Niet mee eens, als je bij Renault kijkt bijvoorbeeld. Die maken saaie hokken als Scenic en Modus, maar hebben ook een leuke RS reeks. Ook hebben ze gekke dingen geprobeerd als Espace, Twingo en Twizy, welke soms goed of slecht uitvalt.

Je moet wel wat durven en “out of the box” denken.
@Svenska_Aeroplan_AB: is dat werkelijk zo? “Mooie merken” met historie als BMW en Audi zijn booming. Het is gewoon bieden wat de klant wil, en het laatste wat de klant wil is een verouderde onvolledige productportfolio. Stel dat een persoon een 159 had en aan het eind van je leasecontract eigenlijk wel de opvolger wou, dat kon dus niet. Dus rijdt deze persoon nu Audi of BMW. Zou deze persoon ooit terugkeren naar Alfa?
@mashell:
BMW en Audi historie????
Hoe krijg je die onzin in een zin.

Audi is pas een jaar of 30 een belangrijke speler op de markt en op de 328 uit de jaren dertig na heeft BMW tot de midden jaren 70 ook niks bijgedragen aan de automobiele wereld.
Ga je schamen in een donker hoekje of ga je eens verdiepen in het fenomeen Automobiel….
@jrk68: Je ijlt. BMW spiegelde zich al jaren aan Alfa en toen Alfa zelf Fiat werd had het vrij spel om de gekopieerde strategie feilloos door te zetten. Of dacht je dat het toeval was dat het merk pas sinds toen exponentieel is gegroeid? Een hele markt kopers recht in de schoot.
@mashell: Ja, dat is werkelijk zo.
@mashell: ik heb medelijden met je….een Audi! Hoe krijg je het in je hoofd!
@rufctr01: Dat gezeik over VAG ook altijd bij elk artikel, gaat het een keer over Alfa, wordt er nog over VAG gezeurd.

Mashell heeft gewoon gelijk, tevreden Alfa klanten kunnen geen fatsoenlijk nieuwe Alfa leasen (tenzij Fiat koekblik met ander (wel erg mooi) sausje) en dus gaan die naar dus de concurrentie. En in die prijscategorie kom je snel bij een Duitsert uit…

En aangezien we toch het hele topic al als oude azijnzeikers lopen afgeven; de vorige lichting Alfa’s met de 156, 159, 166, Brera en GTs zag ik anders opvallend vaak langs de kant van de weg staan met pech; of electronisch, of met een plas olie eronder. Kun je als verstokte Alfa fan wel ontkennen, maar is het niet zo dat ‘de klant altijd gelijk heeft’ ? Nou, klanten heeft Alfa amper meer en dat zal dus wel een goede reden hebben.

PS: Ben groot fan van Alfa’s, maar ik het echt het gevoel dat het merk een aantal jaar manisch depressief is en zelfmoord willen plegen …
@dawwg: En alvast excuses voor de beroerde grammatica …
Gefeliciteerd trouwens met jullie 8-jarig bestaan! Dat er nog heel veel interessante artikels mogen komen. :)
@kickass: thnx!
Komt er ook een Croma van?
@norge: waarschijnlijk wel maar een Saab 9000 waarschijnlijk niet meer. Misschien wordt een Lancia Thema of Chrysler 300 wel de 3e variant.
zo sneu en idd vroegere alfa rijders kunnen nergens meer terecht. mijn pa was helemaal alfa, zoekt zo nu en dan naar leuke nieuwe auto’s a la 164 destijds maar komt toch bij BMW en Jaguar terecht…

ik snap er geen kloot van: die 159 en 166 waren toch praaaachtige bakken die aardig verkochten? en idd een alfa is niet vanzelfsprekend: elke keer als alles het doet moet je weer heel blij zijn :) maar toch mensen namen dat voor lief.
@niex: Het typische aan de vroegere alfas, de combinatie van looks en de ervaring van het rijden, is er gewoon niet meer.
Waarom? Concurrentie. Regelgeving. Stijgende kosten van autogebruik. De markt is gewoon echt anders geworden.

En om eerlijk te zijn: De 159 en de Brera waren gewoon geen toppers. De autos waren zwaar, en vooral dé V6 versies wogen gewoon echt teveel (boven de 1600-1700 kg dacht ik). Gevolg achterbljvende prestaties en niet de sportieve wegligging die je zou verwachten.
@imdoctorbob: Veel te zwaar, even zwaar als een gelijkaardige VAG of Audi, maar veeeel te zwaar.
@heidekonijn: heb het interieur van de 159, 156 etc altijd oerlelijk gevonden…en de markt wil ook ‘netjes erin zitten’, in plaats van een verrukkelijke buitenkant alleen. Als Alfa hierin goede stappen durfde / durft te zetten, dan zou het heel misschien nog iets kunnen worden…overigens moet dan wel die zielepieterige-boekhouder Marchionne weg.
@Megakix: Smaken verschillen, maar het is natuurlijk niet gewldig als het handschoenkastje niet past. Maar als al de rest goed voelt kan dat toch geen drama zijn. Een Alfa moet balans hebben, een racer met een net jasje zijn. Al de rest is -wat mij betreft tenminste- bijzaak. Maar de hoofdzaak is nu weg, en daarmee Alfa. RIP.
@Megakix: Yo, kix. Heb jij al in de nieuwe 3 gereden? Ik had dit weekend een 320D Automaat te leen maar vond hem op een paar punten op z’n zachts gezegd opvallend. ZO vind ik de 8traps automaat erg schokkerig en zenuwachtig. Ding blijft maar schakelen. Ook vond ik hem erg onderstuurd maar dat kan ook aan de winterbanden liggen. En de deuren klinken bepaald niet meer des E39’s. Was een superdeluxe uitv. Xenon Hamann/kardon, navi, schitterend leer echt alles dr op en dr aan. Maar de navi kende een aantal wegen niet die er toch best lang liggen. Wat me ook opviel is dat alles minder intuïtief dan bij vorige BMW’s. Was ff benieuwd of jij er al ervaring mee hebt. Jij bent meestal wel thuis in de 3serie.
@E34M5Touring: nope, nog niet gereden in de nieuwe dreier…heb er tov de E90 ook niet direkt behoefte aan ofzo, simpelweg omdat het model mij wat ‘te vrouwelijk’ oogt…Hoewel erg mooi, dat blijft. Mis dus de stoerheid van de E30/E36 of de E90. De E46 was ook té vrouwelijk, hoewel een wereldhit.
Maar jij gaat dieselen dan ? Of was het gewoon ‘just for fun’ ?
@Megakix: Kreeg een aanbieding van een bevriende dealer net over de grens. Lekker een weekendje sturen. Niet voor inruil, misschien een keer zakelijk, over een jaar ofzo. Verder wel fijn, erg stil en zuinig, 320D is ook lekker pittig.
@E34M5Touring: ben uit de zakelijke lease gestapt en wil daarin ook niet meer terug. Overstap naar een Maser Quattroporte (2003 / 2004) of een goede 335(x)i lijkt me een toekomstig ideaal. Verder heb ik nog weinig wensen tav auto’s, omdat het geld er voorlopig niet in zo’n grote mate zal zijn :)
@imdoctorbob: en daar zit hem ook een clou , mensen die mekaar napraten . De 159 was niet zwaar , een Audi A 4 woog meer , zeker in de laatste fase van de 159.
Maar je hebt gelijk ; het beeld , dat blijft hangen en dat deden ze niet goed.
Afgelopen week nog eens in een 15 jaar oude 166 3.0V6 gereden… in nieuwstaat. Wat een prachtige auto blijft dat toch. Eigenlijk kan ik niet verzinnen wat je daar uberhaupt aan kan verbeteren.. en het kost geen drol..

Wellicht ook wel het probleem van Alfisten… de ware liefhebbers weten dat ze niet de nieuwste hoeven te kopen.. zeker met de tweedehands prijzen
Ik rij nu een 159SW met de 2.4Jtdm met Qtronic en mij hoor je echt niet klagen. Ik kijk dan ook rijkhalzend uit naar de nieuwe Guilia. Hij lijkt precies op tijd te komen voor mijn planning dan. Dan staat de 159 op ongeveer 240.000km en dan mag hij een ander blij maken.
Laat ze er toch alsjeblieft een beetje vaart achter zetten…
Heb geen alfa ooit mooi gevonden, hopelijk maken ze daar nu verandering in.
@maseratizzzzzzzz:

Meen ja dat echt?
http://www.motorstown.com/images/alfa-romeo-1300-gt-junior-02.jpg

Kan je deze zuiderse schoonheid in de ogen kijken en zeggen dat ze lelijk is?
@Hupke: Sorry dat meen ik echt, al helemaal als het een oude is.
Onbegrijpelijk hoe ze in Italië met hun modellengamma omgaan. Alfa en Lancia zijn echt geen volwaardige merken meer. Om toch maar een vergelijking met VAG te maken: Het is niet voor te stellen dat de passat uit productie gaat en dat pas jaren later een opvolger komt. Dat Alfa zo af en toe klanten de deur uit jaagt met rare ontwerp truukjes falende techniek en vreemde ergonomie is een ding, maar 159-rijders moeten nu gewoon in een ander merk plaatsnemen, al die klanten ben je voorgoed kwijt.
@pomoek: Maar Supermanager Marchionne heeft daar een mouw aangepast. Volgens hem is de 159 een vergissing. Iedereen blij. Of wacht…
@pomoek:

Nu heb ik onlangst in een 159 mogen rijden, moest ik dat onding ooit gekocht hebben, ik zou nooit geen alfa klant meer zijn. Wat mij betreft zijn ze alle 159 kopers sowieso kwijt als klant.

Ik heb nog niet in een wagen gezeten met zo’n slechte afwerking en zo’n afschuwelijke zithouding. Echt enkel geschikt voor dwergen en dan heb ik nog niet op de achterbank gezeten.
Veel italiaanse merken lijken moeite te hebben om continuiteit in het modelgamma te hebben. Hierdoor loop men het risico dat er gaten vallen bij de verkoop aan bestaande klanten, en kijken potentiele klanten misschien eerder naar concurentie met actuelere modellen.
We moeten echt eens anders gaan leren denken , heel kort :
1. fiat domineert , en al jaren, VW vwb betrouwbaarheid .
2. Europa is voor fabrikanten niet meer van belang betreffende de verkoop van hun modellen , volumes derhalve.

Prachtig in dit verband zelfs de positie van een merk gerdeneerd vanuit nederland , kolder. Totaal irrelevant .

Change zei Obama ooit , laten we dat eens gaan toepassen .
Uiteindelijk denk ik dat de gemiddelde autoliefhebber meer van dit merk houdt dan het merk van zichzelf. Een kleine herinnering: http://img831.imageshack.us/img831/5443/alfaromeoarna02.jpg
Meneer Marchionne verkoopt het dus aan de hoogste Chinese bieder:
http://img39.imageshack.us/img39/632/timthumbb.jpg
erik , jouw simpelheid heeft iets deemoedigs.
@Tweede Woning: Oei. ff oppassen dat je niet persoonlijk wordt. Doe ik toch ook niet?
Een alternatief voor de 530 hebben is altijd leuk maar de italianen wagen zich dan wel aan iets waar ze al jaren geen soep meer van gegeten hebben.
Heb het al vaker hier gezegd, het is bij Alfa zo’n 20 -30 jaar geleden al mis gegaan.
Toen ze een periode staats eigendom waren en er willens en wetens (tegen beter weten in) een fabriek bij Napels werd gebouwd om de Alfa Sud te maken.
Die Alfa Sud was een toppertje.
Geen enkele auto in dat segment had die wegligging, die remmen en zo’n motortje.
Vergeet niet dat VW immers net op tijd NSU had ingelijfd en daarom met de Golf op de markt kon komen
(VW was destijds gewoon failliet, ware het niet dat de Bundesstaat groot aandeelhouder was)
Opel had de achterwielaangedreven Kadett en Ford de Escort, Toyota de Corolla en dit trio reed als een drol op sloffen.
De Sud reed vlijmscherp en is meteen de standaard geworden voor de toekomstig te ontwikkelen hatchbacks.
De Sud had maar 1 nadeel.
Hij was van staal gemaakt dat teveel schroot bevatte (was in dat fijne Italië namelijk wettelijk vastgelegd) waardoor je Sud staal met het daarin verwerkte schroot elektrolytisch corrodeerde.
En daar ging Alfa’s kans in corrosie op, om zichzelf een positie te veroveren op de markt met deze nieuwkomer.

Ondertussen zat men in München niet stil.
Daar werden auto’s ontwikkeld met vallen en opstaan, die het konden opnemen tegenover Alfa’s.
Alfa heeft de handschoen nooit kunnen oppakken, deels door gebrek aan geld, deels door slecht management en deels door een slecht product neer te zetten.

Momenteel is een Alfa een Fiat met een designersjasje, zoals een Audi dat van een VW is.
Het grote verschil is echter dat VAG weet dat ze een financiële instelling zijn geworden die toevallig voertuigen maakt.
Bij Alfa is er maar 1 man die dat weet.
En die heet Marchionne.

En ik kan niet anders zeggen dan dat ik stik tevreden ben over mijn 159 JTDm.
Hij roest niet, zoals Oom Jacob’s 1750 Berlina destijds wel deed.
Hij heeft geen last van een ochtendhumeur zoals mijn Giulia Nuova wel had.
En hij rijdt net zo lekker als zijn voorvaderen.
Hij deelt samen met de C6 en de Thesis (snif) een van de meest karakteristieke smoelwerken in deze tijden van ultra conservatief (lees armoedig) ‘design’.
en de drie kleine centraal geplaatste metertjes zullen wel niet ergonomisch verantwoord zijn, maar geven wel een subtiele hint naar zijn soms glorieuze voorgangers.
En uit welke stal hij komt.

En mocht Alfa een stukje van de koek in het 166 segment voor zich willen opeisen, moeten ze starten vanuit de historie van Alfa zelf en niet die van BMW, qua dash en vormgeving en zullen ze ook met een paar lekkere Diesels moeten komen voor de kilometer vreters.
@desjonnies: goed je verhaal ! Het verhaal gata dat het staal ook lang, vakanties en stakingen , lag te roesten in de buitenlucht , en werd het gewoon gebruikt .

”Momenteel is een Alfa een Fiat met een designersjasje, zoals een Audi dat van een VW is.”
Ik vind dat te simpel , enerzijds kan een fabrikant niet anders uit kostenoverweging , anderszijds de Giuletta een Fiat of de 8c of de 4c ? de weg die ze gaan bewandelen wordt er eentje die met Maserati zal worden . 3 modellen komen er van waarvan 1 er al klaar is .
En dan de historie van Alfa , ben bang dat er dan geen autos meer verkocht gaan worden . 60 % van de BMW 1 rijders weet niet welke of RWD of FWD zijn auto heeft (..)
Die tijd is geweest , al willen we zo graag , er wordt geen auto meer om verkocht . ( de giulia krijgt wel RWD)
Zoals gezegd is nederland , europa al helemaal geen groeimarkt met -38 % en dus voor fabrikanten niet interessant meer. De focus zal liggen op de BRIC landen , als Brazilie als voorbeeld waar Fiat wel nr. 1 is .
Wij zijn uitgespeeld ! Wensen maar niet kopen . Helaas .
@Tweede Woning @desjonnies Klopt naar mijn beleving. De Sud was de eerste stap naar de afgrond. Naar het schijnt was rond die tijd Prodi de boel aan het verknoeien bij Alfa (later werd hij premier van Italie en heeft het zo verziekt dat de italianen spontaan voor een type als Berlusconi stemden). Maar laat ons wel wezen. De reden dat die airheads die niet weten wat rwd is met een 1serie gekocht hebben, is om mee te kunnen met de buurman die dat drommels goed weet. Halo effect. Het begint met een harde kern en daar groeit imago rond. Heb je die kern niet overtuigd, dan heb je geen imago. Het is heus geen toeval dat BMW de mille miglia of villa d’este sponsort.
Met een oud e-klasse onderstel gaat Alfa er heus niet komen. Met het museum op te bergen en met Arese te sluiten wordt de laatste levensader naar dat imago afgeknepen. Imago waar andere merken naar hunkeren wordt gewoon doorgespoeld. Onvergeeflijk dom.
Enige manier om terug te komen: Arese open, Ferrari volk erin en een gloednieuw, innovatief onderstel en motor om een vijf serie het ligt mee uit te slaan. Ze kunnen het. Met gemak. Maar niet zonder geld.
@heidekonijn: ligt=licht natuurlijk. Virtueel keyboard en dikke vingers don’t match :-/
”Met een oud e-klasse onderstel gaat Alfa er heus niet komen. ”
we weten niet half hoeveel auto”s er rondrijden met decennia oude bodemplaten , want dat is het , geen onderstellen .
Hoe wij Alfa willen kan niet meer, zoals gezegd en onderwijl tuffend in onze 156 , die rijdt zo lekker….
CHANGE

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).