Toyota FT-Bh is gelukkig maar een concept

Auteur: , 35 Reacties

Dit is hoe ze bij Toyota de toekomst zien... En weet je wat ik voorzie? Een slechte toekomst voor Toyota als ze dit soort gedrochten daadwerkelijk gaan bouwen. Veel vreemder en lelijker dan deze Future Toyota – B segment hybrid zal het niet snel worden.

Uiteraard is dit wel een extreem lichte (786 kilo) en zuinige (2,1 l/100 km) auto, maar echt mooi kan ik het niet noemen. Toyota heeft voor deze bijzondere vorm gekozen om een extreem lage Cw-waarde van 0,235 te bereiken.

En dat moet uiteraard meehelpen om het verbruik verder omlaag te bregen. Het comfort van achterpassagiers zijn blijkbaar van ondergeschikt belang bij Toyota.

Qua afmetingen is deze auto ongeveer net zo groot als een Yaris. Just so you know.



35 reacties

pfieuw een concept
@bbroek: inderdaad. Wat ik ook nooit begrepen heb is waarom er in concepts altijd van die slicke, amper ruimte innemende stoelen worden gebruikt, maar wanneer de auto op de markt is er gewoon weer van die standaard lompe apparaten in worden gemonteerd? Waarom dan wel in een concept? Dit wordt al tientallen jaren zo voorgesteld!
@n0zem: Waarom krijgen bijna alle concepts suicide doors? Waarom 19″” velgen? Waarom blauwe lampjes in de koplampen? Waarom een dikke vette supersportieve bumper? Waarom geen f*cking deurklinken??

Omdat het mooier is…
Toyota FeT-Bah? Althans, daar moest ik gelijk aan denken toen ik die 4 medeklinkers zag.
My son, what have ye done..
james125 via iPad app
Hoe kun je het in hemelsnaam ontwerpen, laat staan maken!
misschien hebben ze bij Toyota iets verder nagedacht dan mooi/lelijk ..

nneehh .. dat kan niet .. dat doet tenslotte niemand ..
gedwongenleaser
@lincoln: je gaat me niet vertellen dat het onverwachts is…
Deed mij meteen hieraan denken:

poging 2:

http://www.greencarsite.co.uk/CONCEPTCARS/ConceptPhotos/Mercedes-bionic-fish-concept.jpg)
@ar156sw:
Had inspiratie bij de vissen gehaald. En deze Toyota blijkbaar ook. Nuja de designer zou van mij ‘bij de vissen mogen slapen’…
@StijnB: http://www.radsioweb.nl/Dolfijnen/dolfijn2.jpg

Duidelijk teveel Sushi gegeten deze ontwerper.
@ar156sw: daar moet ik inderdaad ook aan denken.
De Prius is nog lelijker, en verkoopt ook prima. Deze auto zou in Nederland zelfs 0% bijtelling krijgen… Ik zeg verkooptoppertje.
@audirs3: alsjeblieft niet!!!!!!!!!!!!!
Dit soort auto’s koop je (net als de Prius) niet voor z’n uiterlijk, maar vanwege het geldbesparende effect van de zuinigheid van dit ding.
Kan me alleen niet voorstellen dat je achterin fatsoenlijk kan zitten.
@babbaloerie: of om jezelf beter te voelen dan diegene die in mileuvervuilende bakken rijden
@robbie: http://google.com/search?q=reactionair

Zis is ze real premium zing.
Jezus, lijkt op dat Suzuki concept van een van die andere beursen.
man man, ik stel voor dat we een fonds oprichten om dit arme kind een nieuwe neus te bezorgen want wat is ie lelijk ….
concaaf achterraam, aflopende daklijn, waar doet me dat toch aan denken….
“Veel vreemder en lelijker dan deze Future Toyota – B segment hybrid zal het niet snel worden.” Je ziet in ieder geval in 1 oogopslag dat het een Toyota is…
”Dit is hoe ze bij Toyota de toekomst zien…”

nou als ze zo beginnen hebben ze daar geen toekomst.. dat snappen ze toch zelf ook neem ik aan!!
@dennisr: Dit is een auto voor de Japanse markt. Daar ligt de focus op andere dingen dan in de westerse landen.
Kijk, zo ziet een karikatuur van een Renault Espace eruit!
Is natuurlijk moeilijk voor te stellen hier op Autoblog, maar er zijn mensen die een auto kopen met minder dan 200PK. Het niet uitmaakt hoe hij er uit ziet. Hij gewoon betrouwbaar moet zijn. Dat er niet wekelijks mee op de Nürnburgring wordt gereden.

En voor dat mensen worden dit soort auto’s ontworpen.
Deed me denken aan die wagen van Khaddafi

http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/09/rocket_lead.jpg
@quin: Hij had er zoveel met als ML63 AMG als zijn laatste.
@agera: Neenee, dit is niet zomaar EEN auto van Khaddafi, maar DE auto van Khaddafi…

http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/01/libische-leider-ghadaffi-ontwerpt-the-rocket
Bijzonder om te zien wat voor vorm een auto moet hebben om minimale luchtweerstand te creëren. Puur om zijn uiterlijk zal het helaas geen verkoophit gaan worden ben ik bang.
Wat een lelijkheid
Cool ding. Niet mooi, maar is tenminste een echte concepts, in tegenstelling tot al die productiemodelletjes met dikke bumpers en grote velgen…
Toyot is duidelijk met op de dierenwereld geinspireerde concepten bezig ,goede keuze Toyota .
Inderdaad geen schoonheid. Geen wagen waar ik ‘op dit moment’ in zou willen rijden.
Maar ja, waar het bij deze wagen om gaat is de lichte bouw en de aerodynamische kwaliteiten. De wetten van de aerodynamica zijn niet modegevoelig, dus wen maar vast aan het idee, over een paar jaar rijden we allemaal in een dergelijke wagen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).