Toyota iQ EV: Gebouwd omdat het moet

Auteur: , 20 Reacties

Ken je dat gevoel? Dat je iets met grote tegenzin doet omdat je eigenlijk het nut er niet van inziet?

Dat gevoel had Toyota toen ze een elektrische variant van de iQ ‘moesten’ bouwen. Het is nou eenmaal hip om iets elektrisch te ontwikkelen. De Toyota iQ EV is na een heleboel voorproefjes eindelijk gereed, maar Toyota staat niet te springen om de elektrovariant in productie te nemen.

Sterker nog, Toyota zegt keihard dat ze niet geloven in 100% elektrische auto’s en daarom is besloten om slechts 100 (honderd) stuks van de iQ EV te bouwen. Het is ook niet echt een hele handige auto geworden. De range is namelijk slechts 85 kilometer (op papier). In de praktijk zal de range ongetwijfeld nog veel kleiner zijn.

De iQ EV is maar liefst 125 kilo zwaarder dan een standaard iQ en met zijn 64 pk sterke elektromotor ‘sprint’ hij in 14,0 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. Dankzij een snellader kan je in 15 minuten het accupakket voor 80% opladen, maar volledig opladen kost 3 uur.

PS Het lijkt ons dan sterk dat er een elektrische Aston Martin Cygnet gaat komen.




20 reacties

\” Ken je dat gevoel? Dat je iets met grote tegenzin doet omdat je eigenlijk het nut er niet van inziet?\”

klinkt als mijn huiswerk
@rsvbf1: Ik heb dat bij sex met mijn vriendin.
@alcantara:
Dan wordt het hoogtijd voor een nieuwe vriendin/opblaaspop*.
*doorhalen wat niet van toepassing is
@jrk68: Mijn vriendin heeft zelfs modellenwerk gedaan dus daar ligt het niet aan. Ik heb sowieso niets met sex, heb haar voornamelijk voor het huishouden en koken.
@alcantara: Ik denk dat de liefde snel over zal zijn als ze wist dat ze op een forum als ‘huisslaaf” wordt bestempeld, weet zij trouwens dat jij alcantara heet?
@bsxc2: @alcantara can be described as an artificial substitute for suede leather
@alcantara: Verklaart in ieder geval dat jij liever met je vrienden over de “ring” gaat…
ik heb dat met mijn reactie.
@danandsomehandsome: ik heb dat met lezen van dit soort reacties…
Ken je dat gevoel? Dat je iets met grote tegenzin doet omdat je eigenlijk het nut er niet van inziet?

Ja, belasting betalen.
Heerlijk, \’sprint\’ tussen aanhalingstekens. Hahaha!!
Wel dikke two-tone jonge, jaaaa ga d’r maar an met je Aston Martin Mydget…
“Ken je dat gevoel? Dat je iets met grote tegenzin doet omdat je eigenlijk het nut er niet van inziet?”

Ja, zowat alles wat mijn baas mij opdraagt eigenlijk.
Cool, exclusiever dan een Bugatti Veyron!
Laat dus een exclusieve markt vrij voor Aston Martin om wel met een elektroversie te komen. Cygnets waren toch al bedoeld voor korte ritjes naar de bakker e.d.
Het leven.
Wauw, 100 stuks… Zowaar een collectorsitem.
Over een jaar is Aston Martin dus klaar met de ‘ontwikkeling’ van een elektrische Cygnet?
Waarom begin je er dan in hemelsnaam aan?
Ook nog eens een lelijke auto die waarschijnlijk bij productie veel te duur is en ook nog eens nutteloos door zijn beperkte bereik.
@bofkont: Vraag 1 is een juiste, de rest snijdt niet zo veel hout.

Zijn bereik van 85 km is in de stad ruim voldoende. De meeste automobilisten rijden sowieso niet meer dan 85 km per dag. Daarnaast zijn EV’s altijd duur, maar de early adopters kopen ze wel.

Niet dat dat hier echt aan de orde is, want er worden maar 100 gemaakt. Die zie je dus gewoon in bedrijfsvloten terug, net zoals dat nu met de ActiveE het geval is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).