Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]

Auteur: , 31 Reacties

Verrassing! Het blijkt dat Toyota naast de Prius en GT 86 nog meer modellen heeft. Grijze massa om de ruimte tussen deze 2 uitersten op te vullen?

Heerlijk verfrissend zijn altijd weer de stromen plaatjes die voor een grote autoshow of beurs uitlekken. Deze nieuwe Toyota RAV4 is ook te zien op de LA Auto Show. Daar volgen meer details over het model, vooral Amerikaanse details maar hij komt natuurlijk ook naar Europa. Hier krijgen we vooral diesels, in de VS rijdt men liever benzine of benzine-hybride.

De RAV4 is een heel beleefde crossover, SUV mogen we het tegenwoordig niet meer noemen. Vrij hoog en massief maar ook vriendelijk en rond vormgegeven. Echte diepe blubber, daar blijf je in zitten. Met vierwielaandrijving zal je echter prima op je wintersport-bestemming aankomen. Voor de Europese verkopen zullen vooral de (nieuwe) diesel-specificaties en klassificering van de carrosserie belangrijk zijn. Later meer.

UPDATE (18:45): Het persbericht is binnen. Toyota meldt dat de nieuwe RAV4 3 cm breder, 3 cm lager en 20 cm langer is. De wielbasis groeide met 10 cm. Voorin liggen een 151 pk 2.0 benzine viercilinder of diesels met 124 pk (2.0) en 150 pk (2.2). De benzine is altijd vierwielaangedreven en leverbaar met 6-handbak of CVT, de 2.0 diesel is er alleen met voorwielaandrijving. Ze zijn nog het meeste trots op een maximaal trekgewicht van 2000 kg. Prijzen volgen later.



31 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
…klap m’n handjes helemaal stuk !!! Wat een schoonheid…beetje in de orde van ‘Prii’. En wat een overdonderend vermogen…net als in de GT86 ! Nondeju, het moet echt niet gekker worden. Dank Toyota.
@Megakix: Leest niet tussen de regels …Helemaal met je eens.
De AutoRAI gaat niet door!!! Kijk maar op ad.nl
@justaminifan: idd waar blijft autoblog met hun nieuws bericht.
Spannend..
15 cm verlagen en er staat ineens een puike stionwagen!
@imaginenl: Alé…
Eerste wat in me opkomt lexus suv!
@sanjo120: http://www.pearle.nl
OT: Wel oké, i guess
Oef die achterkant….
We kunnen zien dat de toyota engineers er zin in hadden!
(maar eerst nog ff een rav4 moesten ontwerpen)
Zie hier de reden waarom de Koreaanse merken Toyota binnen nu en 3 jaar inhalen…
Echt mooi! Applause!
wat is er miss met ee avensis? snap niet dat mensen een RAV4 kiezen, of gewoon een toyota lol
Leuk bakkie hoor, maar ik kies wel voor een Kia of Hyundai.
-edit: nutteloze bijdrage-
@norge: je hebt gelijk..
Mooie auto zo hoor! Denk idd dat ‘ie met wat verlaging prima door kan als station.
Als er een Subaru logo op zat, had ik het ook geloofd.
De foto’s doorgekeken en nu snap ik waarom iemand hier om de hoek 2 weken terug een RAV4 op kenteken heeft laten zetten. Ik !vind! het een gedrocht.
Mooie Bak en je kan er een behoorlijke caravan mee trekken,ik denk dat de kijkers van omroep Max iets hebben om naar uit te kijken:-)
@pikes83: ja, ook zo leuk dat al die bejaarden in tojoo’s naar elkaar zwaaien onderweg..
Neem aan dat dit de Amerikaanse blokken zijn? Klinken wat ouderwets…
Ik vind die nieuwe familieneus en achterlichten echt vreselijk. Het is echt zoiets van ‘het moet er lekker modern uitzien met veel dingetjes en vormpjes’, maar het is een grote puinhoop van moderne mogelijkheden.
Ik vind ze steeds minder worden, te serieus in vergelijking met het eerste model dat wel iets geinigs had.
http://trialx.com/curetalk/wp-content/blogs.dir/7/files/2011/06/cars/1997_Toyota_Rav4-2.jpg
Ook de 3 deurs van de tweede generatie mocht er wat mij betreft wel zijn.
http://img.netcarshow.com/Toyota-RAV4_3door_2003_1600x1200_wallpaper_06.jpg
De rest mogen ze van mij houden….
Godgloeiende wat een verkrachting weer van een geweldig concept. Ik heb de generatie 2 RAV4 en hij wordt er zo alleen maar mooier op. Toyota kap ermee, ik walg ervan!
kunnen we een weddenschap afsluiten op autoblog wanneer de eerste terugroep actie van dit toyota model er aan komt :-D
@Alwood: Er staat een foutje in de titel. Er staat Updated, moet zijn Outdated….
Achterkant, interieur en de motorisering is om te huilen. Kom op man, 2.0 diesel met 124pk en een 2.2 met 150pk. Daar kon je misschien 7 jaar geleden mee aankomen. De 2.2 hdi van Peugeot had in 2006 al 170pk, maar in de avensis kwam toen ook een 2.2 diesel met 177pk. Als dit puur een emissieverhaal is dan moet je geen 2 liters en 2.2 liters gaan leveren lijkt me, dus wat er wel achter zit…
Wat is er toch aan de hand met die Toyota interieurs?
Ze worden echt met het model lelijker…
Al die laagjes en losse knopjes en schermpjes, blegh!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).