Toyota roept 2,77 miljoen auto’s terug

Auteur: , 126 Reacties

Het zit Toyota niet mee: wederom moeten er auto's worden terug geroepen, dit keer in verband met problemen met de stuuras en in sommige gevallen (lees: Prius) een waterpomp. Het gaat in Nederland om ongeveer 27.000 auto's.

Bent u in het bezit van een Toyota Corolla gebouwd tussen 6 juli 2001 en 31 maart 2004, een Toyota Avensis 1.6 of 1.8 benzine gebouwd tussen 21 augustus 2002 en 14 oktober 2008, óf een Toyota Prius gebouwd tussen 4 juni 2003 en 27 maart 2009? Dan krijg je binnenkort een brief van Toyota met het vriendelijke verzoek je stuuras na te laten kijken.

Paniek? Volgens Toyota niet: er zijn een handjevol klachten over het functioneren van de as, het uiteinde van de stuuras kan last krijgen van slijtage als het stuur op zeer lage snelheden lomp hard tot aan de maximale stuuruitslag wordt gedraaid. In dat geval kan het uiteinde van de stuurstand speling gaan vertonen. Daardoor zou het stuur “los” kunnen gaan aanvoelen en is het mogelijk dat er een ratelend geluid ontstaat.

Daarnaast wordt er bij de Prius II uit voorzorg een waterpomp vervangen die de koeling van het hybride systeem verzorgt, mocht dit nog niet gedaan zijn. Reden hiervoor is dat de pomp in sommige gevallen niet of niet optimaal meer werkt. Als gevolg daarvan zou het kunnen gebeuren dat de hybride aandrijflijn zichzelf uit voorzorg uitschakelt om oververhitting te voorkomen.

Wereldwijd roept Toyota 2,77 miljoen auto’s terug, waarbij het om 13 modellen gaat. Zo langzamerhand durf ik er wel geld op te zetten dat een vergelijkbaar probleem bij ieder ander merk niet voor een terugroepactie had gezorgd maar Toyota kan het zich na Priusgate niet meer veroorloven om géén terugroepactie te doen bij dit soort mankementen, ondanks het feit dat vaak is aangetoond dat Toyota er eigenlijk niet veel aan kon doen. Toyota benadrukt ook dat er voor zover hen bekend geen ongevallen zijn geweest naar aanleiding van deze problemen.

In Nederland hebben we te maken met een terugroepactie van 27.041 auto’s van de bovenstaande modellen. Als u een auto rijdt die bij deze terugroepactie hoort krijgt u automatisch een brief van Toyota met een oproep om uw auto (kostenloos) te laten controleren en repareren, dus niet met z’n allen in paniek naar de dealer rijden nu!



126 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Hmmm, op andere websites lees ik dat het om alle benzine motoren gaat. Ben benieuwd als de 2.4 van mijn vrouw ook heen moet.
Jeeetje… Het is écht vergane glorie hè, dat hele Toyota? Wat kwaliteit betreft kunnen ze gewoon niet meer meekomen met de rest. Gare rammelkasten zijn het tegenwoordig. Ik ken zelfs iemand met een Avensis diesel waar al de derde motor in zit. Hij is er helemaal op leeggelopen en de dealer en de importeur doen helemaal niks voor ‘m..
@flippert: Bij ons in de wijk ook al meerdere verhalen gehoord van mensen waarbij de motoren van hun Avensis 2.0 D-4D zijn vervangen. Toch best vervelend als je een gezin hebt met hypotheek en je denkt een verstandige keuze gemaakt te hebben door Toyota te gaan rijden.
@straatpiraat: tojota nivelleert ook..
@flippert: mn pa begint aan zn 2e Toyota. Nog nooit 1 enkel dingetje hoeven te vervangen, op een wiellagertje na. Hij is er super tevreden over, vandaar dat hij nu weer een Toyota heeft. .. Gare rammelkasten? Dacht het niet.
@bosje: Ach laat hem, weer verhalen van ‘ik ken iemand met’ blablabla, eigen ervaring zegt het meeste. Als jij hem goed onderhoud geeft zal het allemaal wel meevallen. Veel mensen die een auto leasen geven slecht onderhoud en mekkeren over alles.
@bosje: je liegt! Hij heeft al eens de remblokkenremschijvenluchtfilterbougiesmotoroliefiltermotorolieremvloeistoflampjesvoorlampjesachterknipperlichtlampjes laten vervangen! Niet normaal toch, wat een waslijst! Echt slechte auto’s..
@flippert: …en ze zijn lelijk ook!…
@bennyweisz: ja, niet normaal lelijk. Gek dat mensen ze toch blijven kopen: lelijk en slecht. Soort zelfkastijding..
Er is nooit wat aan het handje net Toyota…….. Jaaaaa ja
Bij Toyota zijn ze een beetje de weg kwijt. Japanse degelijkheid… uhuh.
Ps: aan alle Toyota nerds: dus even loeihard aan je stuur trekken om te checken of ie geen speling heeft..
Jullie hebben de tekst écht niet gelezen he, niet verder dan de titel gekomen? Kijken hoe lang het in jullie auto goed gaat (mag je al rijden?) als je als een malloot je stuur in de uiterste stand gaat beuken…
@Jesper: bij een Toyota moet je dat dus vooral niet doen, nee..
@Jesper: Ik wil gewoon mijn stuur alle kanten op kunnen beuken met 3,25 km/h, punt uit…….
@kaasboerin: haha! Plus 1000!
@kaasboerin:

BMW maakt rijden geweldig maar door dit soort acties van jou verklaar je dus meteen waarom jij je schadevrije jaren om zeep hebt geholpen.
@redbeams: Moet jij je Toyota’tje niet voor 37e keer naar de dealert toe brengen? =’D
@kaasboerin:

Je hebt ze niet echt op n rijtje he in je bovenkamertje…eerst was t een Kia die ik reed volgens jou.
@redbeams: Jouw posts kloppen wel zeker..
Hup, terug onder je oosterse steen.
@kaasboerin:

Kom met bewijzen ipv lukraak onzin uit te kramen als t je ff niet uitkomt.
@Jesper: Bullshit, geef gewoon toe dat het knullig is. Die stuurhuizen bij de Avensis is al jaren bekend. Dat ze daar nu een terugroepactie op doen, is net zo lachwekkend als PON met de TSI motoren. Ik heb een Corolla gehad, die had geen enkel probleem met maximale stuuruitslag hoor, 133.000km lang geen problemen gehad. Eigenlijk geldt dat voor elke auto die ik heb gehad. Die konden allemaal maximaal sturen zonder problemen.
@E34M5Touring: Niks bullshit, lezen moet je. Er wordt gesproken over slijtage door mishandeling van het product (op zeer lage snelheid lomp hard aan het stuur draaien in de uiiterste uitslag). Dat een fabrikant daar kosteloos op in gaat is prijzenswaardig. Geef nou gewoon toe dat je iets te zeiken wilt hebben…
@Jesper: Ik moet niks, en dat van die stuurhuizen is geen bullshit. Dat is al een hele tijd bekend. Dus wanneer VAG zoiets heeft lach je ze uit en nu doet Toyota het en dan is het ineens netjes, sure……
Netjes van Toyota, gewoon toegeven dat er een imperfectie aan hun auto zit en het dan ook gewoon oplossen. Dan zorg je er inderdaad voor dat de auto betrouwbaar is en blijft.

Kunnen veel andere europese merken *ahumproest*vag*kuch* nog wat van leren, die laten hun klanten lekker stikken met hun problemen…
Dat stuurhuis van de Avensis is toch al jaren bekend? Daar zijn zelfs al acties op geweest geloof ik. Wij hebben ze in ieder geval al een een paar keer moeten vervangen bij ingeruilde Avensis. Wel klote voor een merk als Toyota, op de een of andere manier is het not done als zij het zijn.
@E34M5Touring: Als Toyota een terugroepactie opzet wordt het inderdaad altijd flink uitgemeten in de media, het komt zelfs bij het nieuws op tv voorbij waar Toyota dan wordt afgeschilderd als onbetrouwbaar. Terwijl terugroepacties van andere merken of de problemen met de TSI-motoren waarbij je gewoon als een hond behandeld wordt totaal niet onder de aandacht komen. Onbegrijpelijk en inderdaad erg triest voor Toyota.

Ik zou zelf niet snel een Toyota kopen, maar alle respect voor dit merk.
@motoragent: Het is 1 groot complot..
Illuminati!!1
@motoragent: Ergens snap ik het wel. Als je constant schreeuwt de beste te zijn, word je natuurlijk keihard afgefikt als dat niet zo blijkt te zijn. En dan snap ik het ergens wel. Vergis je niet, ze hebben de afgelopen jaren miljoenen auto’s terug moeten halen. Dat bij VAG alles onder de pet word gehouden ligt meer aan PON dan aan VW. Die noemen terugroepacties coulance en laten de klant dan de helft meebetalen. Hoewel Toyota natuurlijk nog steeds een redelijk veilige aankoop is, hebben ze niet meer de naam die ze hadden in de tijd van de Carina en Corolla etc.
@E34M5Touring: Inderdaad.
En ik denk ook dat toen het ook een soort ‘hype’ werd, de narigheid begonnen is.
Dat die rempedalen weigerde enzo, dat is een grote klap voor Toyota/Lexus geweest denk ik.
Vandaar de relatief hevigere reacties denk ik.
@kaasboerin: Tuurlijk, het kan ook overkill zijn, maar toch. Het is wel opvallend. Groei komt vaak met pijn, zo ook in de autoindustrie. Ik heb het idee dat er zo ongelofelijk veel tijd en investering in die Prius is gestoken destijds, dat de rest een beetje ondergeschoven is.
@E34M5Touring: Dat zie je bij de Volt/Ampera ook inderdaad. Zit zo ongelofelijk veel tijd, moeite en vooral geld in de aandrijflijn dat de rest van de auto werkelijk belabberd inelkaar steekt, afwerking is niet om over naar huis te schrijven.
@motoragent: Ik denk dat veel van de capaciteit toegelegd word op die hybride techniek. En ja, dan schiet het er op andere afdelingen bij in. Bij Toyota zie je toch dat de meeste problemen zijn begonnen ten tijde van de Prius intro.
@E34M5Touring: Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind inderdaad, en dat voelt Toyota nu ook.
@E34M5Touring: Ho ho ho! Toyota roept niet dat ze de beste zijn. Ze zijn de beste geworden door klantenservice, auto’s die weinig kosten en uiteindelijk is gebleken dat het een kwaliteit van 10 op 10 is (vooral in de glorie jaren – ’80/’90). Wij als ”fanboys” roepen dat ze de beste zijn ;) Dat is heel wat anders, want dat kan iemand over Alfa Romeo ook zeggen!
@G-Ammo: Je zegt het zelf al, de gloriejaren 80-90. Verder gebruikt vooral Toyota US wel degelijk de kwaliteitcard in hun advertising. Is niet erg, maar daardoor krijg je bij problemen deze shitstorms.
@motoragent: Waarom koop je geen Toyota? Vindt je ze onbetrouwbaar ogen na al die negatieve aandacht? Vanuit VW wordt alleen maar gezorgd voor het leveren van Duitse degelijkheid en het behalen van hoge verkoop cijfers.. Negatieve aandacht vermijden ze logischerwijs.. Misschien een idee voor Toyota? Nu lijkt het alsof ze crap verkopen.. Dit staat los van het feit hoe je behandelt wordt met eventuele problemen, want schijnbaar boeit het de kopers van VW niet aangezien de verkoopcijfers ownen.
@solmatje: Duitse degelijkheid? *proest*

Ik koop geen toyota omdat ik graag in mijn Peugeotje blijf rijden. Is in 2 jaar tijd wel ruim het dubbele van het aanschafbedrag aan onderhoud in gaan zitten, maar dat verdoezel ik onder de naam ‘karakter’. ;)

Het is voor mij geen dagelijkse auto, dat scheelt een hoop. Voor woon-werk verkeer in de toekomst zou ik toch graag een auto hebben waar ik wél op kan rekenen.
@motoragent:
Had ik ook met mijn Suzuki Alto van 150 euro…
Bandjes en een beurtje en moests minstens 2x de waarde van de auto aftikken.
@E34M5Touring: zie je wel: ze houden alles onder de pet bij Toyota, was dus al jaren bekend en ondanks acties van boze tojotarijders komen ze er nu pas mee, bah!
Grappig te zien dat ondanks de zorgvuldige redactie van AB types als flippert meteen de meest gore onzin verkopen in hun poging de concurrent (of het merk dat ze om andere reden haten) kapot te maken.


Fijne mensen.

OT niks aan de hand dus.
@glashelder: Als VAG/BMW afgezeken wordt doe jij anders telkens weer keihard mee.
Dus wie is hier nou “goor”..
@glashelder: moi?? Ach, jij piept wel anders als morgen ineens het stuur van je nerd-prius op je schoot ligt.. Dat schijnt al heel veel gebeurd te zijn in Nederland, een buurman van een kennis van me zegt dat hij al zeker tien keer verwarde bejaarden op de vluchtstrook heeft zien lopen met een toojoota stuur in hun handen.. Niet normaal toch??
@flippert: vreemd, zoiets heeft nog nooit iemand gezien, en die kerel al 10x? Zal wel teveel gedronken hebben voor t rijden dan.
@flippert: Ik denk dat die kennis van je buurman zijn ogen op de weg moeten houden in plaats van te kijken wat voor merk stuur bejaarden op de vluchtstrook in hun handen hebben. Lees het trouwens nog eens terug en realiseer je dan dat je ieder restje geloofwaardigheid achter je gelaten hebt ;)
@glashelder: ook lekker trouwens, wordt je als redactie van AB door types als glashelder weggezet als ‘zorgvuldig’.. Kan je net zo goed weer voor de Anwb kampioen of zo gaan schrijven, wat een dooddoenert..
@flippert:

Eerst een kennis,dan een buurman…lekker wilde fantasieverhalen heb jij.
@redbeams: eh.. Nee, het was de kennis van de buurman van een kennis die daar weer achter woont, maar hem heel goed kent!
Toyota lost in tegenstelling tot andere merken gewoon de problemen netjes op. Dat is juist zeer klantvriendelijk, maar dat willen de Toyota-bashers niet horen. En nee, rij geen Toyota of heb er ooit één gereden.
Shit, mag ik weer geen koffie drinken bij de dealer. Mijn Prius is uit 2010. :(
@autogek123: Smakelijk! Je krijgt er toch wel een koekje bij mag ik hopen?
@motoragent: Altijd ;) Cola’tje, 7-up, Koffie, Thee, koekjes… alles!
@G-Ammo: Hm, misschien toch maar eens een Toyota kopen dan…
@motoragent: Ow! Laatst nog een kleine meeting georganiseerd bij de Dealer. We kregen cake, bolussen en gebak. Just sayin’ :D
@G-Ammo: Bolussen??
Nice!
@kaasboerin: Lagen nog op de parkeerplaats nadat ze de koeien weggejaagd hadden…
@G-Ammo: meeting?? Wat? Een Yaris meeting? Priussen meeting? Ik krijg nu al jeuk..
Ik doe niet mee aan het afzeiken van VAG’s en BMW’s. Dat doen anderen al genoeg.
PS: Wat is Priusgate? Er was helemaal niets mis met de Prius. Het waren andere Toyota’s die zogenaamd spontaan gas gaven. En uit onderzoek bleek dat van de 90 gemelde ongelukken er 89 veroorzaakt waren doordat de bestuurders het verkeerde pendaal in trapte ipv een technisch mankement.

FEITEN AUTOBLOG FEITEN, GEEN SPROOKJES.
@autogek123: als je te lui bent om te lezen, laat het reageren dan ook lekker zitten.
@CasperH: ik ben niet te lui om te lezen! Ik begrijp niet dat je WEER sensatie gaat maken door die fantasie ( die vele van jullie lezers nog steeds geloven) weer omhoog brengt in dit verhaal.
@autogek123: ik doe dus precies het tegenovergestelde.
@autogek123: Nou, gauw je snoertje oprollen, Brinta wegslurpen en op naar de dealert, lekker kopje koffie halen en luisteren naar de lieve verkopert dat er echt niks aan de hand is hoor……. Wordt allemaal zomaar beweert door de kwade media!!!
@E34M5Touring: we hadden het over lezen. Ik krijg geen koffie want mijn Prius is te nieuw. ;-P
@autogek123: Give it time, die Avensis stuurmeuk kwamen ze ook pas na 8j achter.
@E34M5Touring: Hahaha, brinta, geweldig! +1
@autogek123: Priusgate is het probleem dat Toyota had doordat de Prius zo’n ongelofelijk truttig incontinente sandalenbejaarden imago had (en nog steeds heeft)..
De grootste willen zijn , VW en Toyota . Lees de Autobild , abominabele kwaliteit ( zult u niet in nederland lezen om redenen…) , testpersonen komen toch wel. toeleveranciers met wurgcontracten ..
Er is een probleem, dat wordt erkend door de fabrikant en het wordt netjes (gratis) opgelost door die fabrikant …
Maar toch zijn er wel altijd idioten die zulke acties moeten afkraken .. Leuke wereld waarin jullie leven.
@waxweazel: welke wereld leef jij op dan??
ach ja ik denk dat de meeste merken dit wel hebben.

mijn bmw 335i heeft onlangs ook een nieuwe elektrische waterpomp, kosten 1000 euro. geen terugroepactie, maar probleem is wel bekend bij BMW. Ik stond ineens met een leeg reservoir met alle mogelijke gevolgen van dien…

dus voor autos uit 2004 vind ik dit best netjes van Toyota om deze terug te roepen.
Toyota komt er tenminste nog eerlijk voor uit en fixed het voor nop. Als ik van mensen om me heen hoor hoe dat bij de Duitsers er aan toe gaat. Ik ( en de rest van m’n familie ) blijven iig met een gerust hart toyota rijden….
@shicomm: tuurlijk, scheer de hele duitse bevolking maar weer over één kam! Zo makkelijk.. 40/45 is al 70 jaar geleden hoor..
@flippert:

daar heeft tie wel enigzins gelijk in…heb bij Honda ook wel eens wat meegemaakt bij autos die al lang en breed uit de garantie zijn enkele jaren maar daar kent men het woord coulance wel eerder dan bij de duitsers, maar goed iedereen zijn eigen ervaringen.
@johanw: haha! Coulance betekent bij alle merken voor iets dat 100 euro kost 200 euro rekenen en jou dan zogenaamd de helft teruggeven..
Dat de Prius bij sommigen een slecht imago heeft komt in de eerste plaats omdat het als een bedreiging wordt gevoeld door de fans van dikke diesels en vette V8’n. En omdat het niet in de eerste plaats ontworpen is om te hoeken en chickies lekker te maken.

Andere keuze, maar dat schijnt heeeeeeeel slecht te zijn.
@glashelder: ik schijt inderdaad drie kleuren bruin in m’n broek uit angst dat die hippe priusrijders mij m’n chickies komen afpakken.. En ik maar denken dat die V12 mijn te kleine piel altijd compenseert.. bah..
Oei, autos die op leeftijd zijn
Hoe eerlijk ze ook zijn.. Wat een tupperwaremeuk maken die gasten!
Wat een baggermerk joh..

Zo, een hoop antivaggers hierzo hé! Had ik niet verwacht, maar het enige wat mensen hier als argument gebruiken is dat de importeur niet eerlijk zou zijn! Juist.. Nee zit je erop te wachten je auto elk jaar terug te brengen omdat de fabrikant de auto niet goed ontwikkeld heeft/niet afgemaakt heeft? Dacht nie èh..

Toch maar een kia kopen voortaan, met 7 jaar garantie op alle niet slijtbare onderdelen? Oei.. Dat is makkelijk, garantie geven op iets wat niet slijt! Oftewel over 4 jaar sta je mooi te kijken naar je factuur voor een grote beurt.

Zijn er nog merken die nooit gedonder hebben? Ik denk het wel, Volvo!
@lamborgfan: njet, Volvo is tegenwoordig chinese meuk! Een chinees met een blonde Viking pruik op..
@lamborgfan: Ik sta liever 1 keer per jaar kosteloos in de garage dan langs de kant van de weg met een uitgelubberde distibutieketting en een rekening van een paar duizend euro… maar goed, mijn mening.
@lamborgfan: Nee zit je erop te wachten je auto elk jaar terug te brengen omdat de fabrikant de auto niet goed ontwikkeld heeft/niet afgemaakt heeft? Dacht nie èh..


Hahaha, dat doet VAG ook maar dan op jouw kosten….
@E34M5Touring: stond laatst een leuk artikel over pon in de autoweek over coulanche betalingen. Zou zeggen zoek t eens op en je bent sprakeloos.. Ze hebben ervan geleerd, (staan ervaringen van gedupeerden in)
@lamborgfan: Als jij gelooft wat ze in een importeursblaadje schrijven…
@E34M5Touring: nogmaals. Staan ervaringen van gedupeerden in..

Als jij wilt geloven, wat jij wilt geloven..
@lamborgfan: Ik KEN gedupeerden, en die vertellen een ander verhaal, daar baseer ik mijn mening op. Niet op een blaadje.
@E34M5Touring: Juist.. Grote jongen. Je komt totaal niet geloofwaardig over naar mij toe. Kom eens met voorbeelden ofzo, want je lult echt kant en klare bullshit..
@lamborgfan: Och gut, lange tenen bink? Goed, 2 voorbeelden, hopelijk kom ik door je leugendetector….. Golf 6 1.4TSI 122pk 7mnd oud en 10k op de teller, scheur in de turbo, fabricagefout, half jaar later nog een keer, tja zegt de dealer, bij ons niks bekend van problemen, terwijl fora er vol mee staan. Golf 6 2.0 TDI, verstuivers, turbo, intercooler, ECU inspuitrail werkelijk alles gaat kapot aan dat ding. 2x Coulanceregeling gehad, de rest betaalt. VW polo 1.2 TSI, navisysteem zo beroerd gemonteerd dat het 3x gestolen is. Wordt niks aan gedaan. En zo kan je wel doorgaan. Zelfs jouw stukje geeft toe dat er in het verleden gewoon niks gedaan wordt aan terugroepacties. Kan je een beetje cool gaan lopen doen. Is echt niet de enige hoor, Citroen deed het ook met de C3 en de brekende veerschotels, die werden in België en Engeland wel teruggeroepen maar in NL eerst niet. Toen veel C3 rijders begonnen te zeiken werd toch maar besloten een terugroepactie uit te voeren. Dat maakt het niet minder erg. Mijn Alfa wordt na 6j nog teruggehaald voor een mogelijk probleem met de ABS regelunit en werd gewoon gratis vervangen.
@E34M5Touring: tsi probleepjes wist ik al.
Navigatiesystemen zijn niet beroerd gemonteerd zitten prima. Maar zijn universele systemen die in elk vag toestel te gebruiken zijn. Elk navi systeem is te jatten.
Turbo’s zijn idd slecht zoals jij ze beschreven hebt. Ik weet dat wanneer ze bij de TDI tjes verrot gaan dat ze gewoonweg afgetrapt zijn (na veel gbruik motor gelijk uitzetten

Vind het wel raar dat de turbo’s zo snel kapot zijn gegaan. Want of ze nu van vw komen of bmw of suzuki.. Een turbo is een turbo (weet niet wat voor materiaalverschillen er dan in die turbos zitten, ofdat het probleem ergens anders zit)

Bedankt iig voor je nuttige reactie.

Iemand hier op AB die meer kan vertellen over de turbo problemen van Vag? Altijd interessant.
@lamborgfan: niet ‘geloofwaardig overkomen naar mij toe’ maar ‘op mij geloofwaardig overkomen’..
@flippert: thnx
@lamborgfan: graag gedaan.
hehe ja, niet voor niets zijn er nu al bedrijven die puur en alleen maar draaien op DSG bakken van VAG omdat die om de haverklap kapot gaan. Een maat van mij werkt bij zo een bedrijf, zijn continue enkel en alleen daarmee bezig…omdat de garantie voorbij is en klanten zo toch flink wat kunnen besparen als zij het bij VW zelf zouden doen.

Hij had het destijds mega druk met G-laders die ook altijd kapot gingen.

ik had een Golf R op het oog maar nu ik de ins en outs beetje zie wat er kapot aan kan gaan, no way.
@johanw: alles kan kapot!

Zo.. En nu? Niet meer verder leven?
@lamborgfan:

wat is dat nu voor onzin….alles kan kapot maar de een wat meer dan de ander..

als jij mag kiezen, iets wat bijna niet kapot gaat of veel kapot mag ik hopen dat je voor de eerste optie gaat of niet.

waar voor je geld heet dat…
@johanw: Ja, maar jij slaat door..
Auto’s hebben nou eenmaal onderhoud nodig en elke auto kan wel is kwalen hebben.
@kaasboerin:

ja ja, jij slaat altijd door door als een bezig bijtje altijd te reageren op mijn reacties. wat kinderachtig zeg ben jij!!

ik zeg ook nergens dat onderhoud nodig is, maar je hebt onderhoud regulier met vervangen van slijtage onderdelen of onderhoud waarbij onderdelen vervangen moeten worden waarbij je zoals solmatje goed aangeeft langer mee mogen gaan, ofwel de wettelijke levensduur.

dat mijn bmw op van alles kapot gaat met 40.000 km dat is niet normaal, ik kan dat niet mooier maken dan het is….of jij vindt een kapotte waterpomp, kapotte turbos, kapotte koppeling, lambasondes, benzineinjectoren van bijelkaar 7000 euro regulier onderhoud?

sorry hoor maar dat vind ik bij een 3 jaar oude auto met zo een lage km stand niet normaal. en ik ventileer dat niet zo maar blijkbaar moet ik bij jou altijd uitleggen over het hoe of wat…en nee ik zeg hiermee ook niet dat dit voor alle bmw’s geldt, maar het internet staat vol met deze bmw 335 kwaaltjes,… get a life loser!!
@johanw: LOL! Kalmeer eens met je “altijd”.
Had eerder 1x gevraagd wat er precies aan de hand was met jouw 335i uit interesse, that’s it.
Zoals ik (ook al eerder) zei, je treft het gewoon niet, het is vervelend voor je maar dit betekend absoluut niet dat elke 335i dit heeft, integendeel.
Snap je frustraties maar je 1e post komt over alsof elke andere auto perfect is.
@kaasboerin:

misschien moet je eens de bmw fora doorlezen, integendeel, niet voor niets heeft bmw in amerika hele rechtszaken gehad over falende turbos en benzine injectoren bij de 335i. de garantie heeft BMW vanwege deze rechtszaken op 10 jaar MOETEN zetten en alles moet kosteloos vervangen worden.

BMW alhier gaf direct aan, ohja dat zijn de turbos’ ja is bekend probleem en elke 335i krijgt hiermee problemen vroeg of laat. Ik heb zelf een email van bmw waarin men het probleem erkent en niet voor niets is men op een andere turbo overgestapt.

sorry maar als je je niet erin verdiept hebt probeer je merk dan ook niet te verdedigen omdat jij er ook in rijdt, het is regelrechte onzin dat je zegt dat niet elke 335i deze problemen heeft.

Tik eens in op youtube wastegate rattle bmw 335i en dan weet je dat het loszittende onderdelen zijn en daar is geen exemplaar vrij van.
@johanw: Ik zit op BMW fora
Ik heb 2 maten met een 335i in de buurt
Ik ken zelfs iemand die in de Mitsu turbofabriek werkt in NL, die turbo’s voor oa BMW maakt.
Ja, die zeggen het ook, dat die turbo’s weinig voorstellen kwa levensduur.
Ik ken ook een BMW dealer..
Zelf zit ik ook te kijken naar een 335i, ik ben zeker op de hoogte van de kwalen maar dat élke 335i dit heeft is niet waar.
De eersten (2005/2006) hebben er overigens minder last van.
Maar alsnog is het klote van BMW, tuurlijk.
@johanw: importje of origineel NL geleverde auto?
@flippert:

origineel bij de bmw aangeschafte auto….

en bmw zelf verkoopt hier ook premium occasions uit duitsland overgekomen. is niets mis mee hoor, het zijn allemaal geimporteerde autos al die bmw’s :D
@johanw: huilie
@johanw: Meegemaakt, maar viel binnen de garantie.. Lekker gratis dus, heerlijk! Wat ik eigenlijk niet snap.. een bedrijf is toch altijd verplicht een garantie te geven zolang als de levensduur van een product loopt? Als een laptop er na 2 jaar mee kapt, dan wordt hij kosteloos gerepareerd.. ook al zegt de winkel dat er maar 1 jaar garantie op zit! Het punt is dat de winkel meestal probeert onder dit extra werk (dus geld) uit te komen. Is echt.. zoek het eens op..
@solmatje:

ik weet het, dit komt omdat de nederlandse wet een wettelijke bepaling heeft dat een product en garantie moet worden gegeven binnen de levensverwachting dat je mag verwachten. Dit betekent in de regel coulance, want je krijgt niet een nieuwe auto of volledige vergoeding want je hebt namelijk wel gebruik gemaakt en ervan genoten zeg maar.

maar wat wil je als consument als een fabriaknt of dealer nee zegt…je kan een rechtszaak beginnen, dat is de dwerg tegen de reus zeg maar en dan kiest een consument veelal eieren voor zijn geld en begint daar niet aan.

niet voor niets zijn veel VW klanten weggestuurd met ja sorry garantie voorbij ivm de TSI problemen en de ketting. Nu het front van klachten en bundeling heirvan te heet onder de voeten wordt, gaat VW en Pon ineens de garantie langer zetten hiervoor, maar in feite is die garantie er al lang volgens de NL wet, maar wordt gewoon niet uitgevoerd, dat is schijt hebben aan de consument.
‘Dus niet met z’n allen in paniek naar de dealer rijden nu!’

Maar het zou wel grappig zijn… En dan bij een concurrent dealer ernaast zeggen: “Doe mij die zwarte maar. Ik kom hem morgen wel halen!”
Toyota maakt het nog bekend, je wilt niet weten hoevaak er een aanpassing wordt gedaan tijdens een beurt. Vaak verzwijgen ze dit.
”Handjevol problemen”

Sommige van jullie doen net of het letterlijk om zoveel auto’s gaat. Toyota roept er EXPRES zoveel terug om ZEKER te zijn dat het niet voor komt bij andere modellen, anders blijven ze bezig.

Wij hebben in al die jaren dat wij Toyota rijden geen enkel probleem gehad, met geen 1 auto. Het zullen hoogstwaarschijnlijk mensen zijn die als een retard rijden en daarna geld willen zien van meneer Toyoda.

Nogmaals: Toyota’s zijn NIET perfect… maar ze komen er aardig bij in de buurt ;)
Ik vind het wel service, dat er voor een stuurasje dat sompig KAN gaan aanvoelen een terugroepactie in ’t leven wordt geroepen.

Blijf het wel kutauto’s vinden, maar dat terzijde.
@barrrry: sompig? Sommige varken?
Voor de Toyota-haters hierboven :

Ik heb nog geen brief van Pon gehad met de mededeling dat het tweemassavliegwiel van mijn Leon kosteloos vervangen gaat worden.

Komt ook een ratelend geluid vanaf…
@rd34:

ik ook niet voor mijn bmw 335i met ratelende turbos.

toen ik mij zelf bij de dealer meldde gaf men aan, dat kost u 3000 euro.

Ik pardon? de auto is net 3 jaar oud en 40.000 km gelopen.

BMW: ja sorry mijnheer maar er zit maar 2 jaar garantie op

ik: maar mag zoiets niet langer meegaan dan?

BMW: ja sorry mijnheer, zoiets kan nu eenmaal kapot gaan en uw garantie is voorbij.

ik: ja maar heel het internet staat vol met deze problemen en BMW amerika heeft zelfs na rechtszaken de garantie op 10 jaar hiervoor moeten zetten

bmw: ja als u het er niet mee eens bent start u toch een zaak

dat bedoel ik te zeggen met coulance…als bmw vindt dat de levensduur van dergelijke odnerdelen langer mee horen te gaan dan zeggen ze mijnheer wij betalen de onderdelen u het arbeidsloon, prima! maar bij bmw beheerst men de struisvogeltactiek ten volle.
Maar een Seat ratelt toch altijd?
Sjips, het plastic klepje van de sigarenaansteker van mijn Prius ging ook al kapot na 370.000 km.. Verder gelukkig geen enkele storing -zelfs geen olieverbruik- :)

ps. Ik heb nog een Prius met 120.000 km zonder storing..
@johnnt: Leuk en aardig, maar de hamvraag is: Hoeveel battery-packs heb je versleten ?
Terugroepactie voor 10 to 14 jaar oude auto’s omdat ze los aankunnen voelen? Tja….
@ norge

ik vind dat heel netjes, dat ze uberhaupt de moeite nemen om dit terug te roepen…en ja kan gebeuren bij zo een leeftijd.

ik zou een taart meenemen naar de dealer voor de service!
Heerlijk die comments van al die reaguurders die ernstig twijfelen aan de betrouwbaarheid van het merk Toyota. Als je er veel verkoopt, roep je er ook veel terug. Overigens, waar Toyota juist om geprezen zou moeten worden is de transparantie waarmee ze dit in het nieuws brengen. Elk merk heeft terugroepacties, alleen verbergen de meeste het door het tijdens de onderhoudsbeurten op te lossen. En een fout is menselijk. Beter openlijk toegeven en op een professionele manier oplossen i.p.v. het verborgen houden.
Bedankt allemaal, het was weer een hele mooie dag! Eén ding hebben we weer geleerd: de tojota of jappen fanboys zijn echt véle malen happiger en makkelijker te dollen dan de Vag of duitser-fanboys, wahaa! Zure prutsers.. Kan niet wachten op het volgende jap-recall draadje…
@flippert: je zou bijna denken dat je hier te maken hebt met vertegenwoordigers/aandeelhouders van Toyota.

Het feit dat Toyota door de fanboys in een moeite genoemd wordt met betrouwbaarheid, maakt dit soort berichten alleen maar leuker.
Fijn dat flippert een goede dagbesteding heeft gehad.
Morgen weer in het busje.
@glashelder: nu weet ik het helemaal zeker: toojootaa rijders zijn zure, verbitterde mensen..
Netjes van Toyota! Mijn VW Touran van 2007 heeft ook een probleem met de ABS pomp. Zoals zoveel andere VW modellen. Maar bij VW lossen ze dit op om je gewoon te laten betalen, 1700 euries voor een defekte remdruksensor.
gewoon schandalig, ze moeten al deze auto terug roepen, ipv zakken vullen!!
@keesl: 1700 euries voor een defekte remdruksensor?

Onzin

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).