Toyota Verso krijgt fikse update

Auteur: , 20 Reacties

Geen volledig nieuwe Verso maar wel een grondige revisie van het bestaande recept. De nieuwe Verso kan weer even mee.

Toyota heeft de Verso grondig gewijzigd. Om te beginnen is de nieuwe familieneus die we van de Auris kennen op de Verso geplakt. De Japanners hebben honderden onderdelen herzien of vervangen. Ook het interieur werd flink onder handen genomen en voorzien van onder meer nieuwe bekledingen en andere, zachtere kunststoffen voor het dashboard. De instrumenten zijn opgefrist met chromen accentjes. Er is aandacht besteed aan de torsiestijfheid van de carrosserie en ook het onderstel is herzien, wwat gecombineerd moet zorgen voor een prettiger rij-ervaring.

Motorisch gezien is er nieuws in de vorm van een nieuwe 2.0 D-4D liter diesel met 126 pk die nu 10 gram minder CO2 uitstoot. Dit blok gaat gepaard met een handgeschakelde zesbak. Verder zal het bestaande motorengamma van de Verso behouden blijven met als topmodel de 147 pk sterke 1.8 met naar wens een CVT bak.

Net zoals de vorige Verso heeft nieuwe Verso de beschikking over 155 liter laadruimte als alle zeven zitplaatsen benut worden. Als er gekozen wordt voor niet meer dan vijf inzittenden dan is er 440 liter bagage mee te zeulen. In Parijs zal de nieuwe Toyota Verso op de autoshow te vinden zijn volgende week, in het eerste kwartaal van 2013 staat hij in de showrooms in Nederland. Vond ik die Kia Carens van net toch net iets spannender ogen, wat vinden jullie?



20 reacties

Met wat grotere wielen ga ik toch voor deze
Deze in lichtgrijs heeft toch de voorkeur.
Still ugly
Modern motorenaanbod, een ongeblazen 1.8 met 145pk en een 126pk diesel waar je 2 liter voor nodig hebt…
@phaeton: En dan laten we die jankende CVT-bak nog maar even buiten beschouwing..
@Tommy2: die bakken ‘lieren’ toch in plaats van ‘janken’ ? ofwel, je ramt steeds in de toerenbegrenzer, maar dan zónder gejank..
@phaeton: Gelukkig dan maar dat deze blokken wel heel blijven in tegenstelling tot de TSI’tjes. Om het nog maar niet te hebben over de levensduur van een DSG.
@Jesper: Euuhhhh u bent bent bekend met de lading problemen met de D-Cat diesels? Scheurende koppen en turbo’s, stuurhuizen die om de haverklap kapot gaan. Zeg niet dat TDI’s zo lekker zijn. Mijn maat heeft een Golf 6 TDI170 die nu voor de 2e keer nieuwe injectoren krijgt. Ook moet het blok gereinigd worden wegens roetopbouw in de cilinders. Ding heeft 25k gelopen en is net een jaar oud. Hij had hiervoor een 1.4TSI die na 10.000km een nieuwe turbo nodig had. De eerste was na die km stand gescheurd.
@E34M5Touring: die vriend..die rijdt wel stevig door ? Ik bedoel, af en toe eens lekker volledig doortrekken in iedere versnelling en op hoge top doorbleren ? Want die koppen met roetdeeltjes heb ik vroeger met de 320d nooit gehad ?
@Megakix: Ik begrijp helemaal waar je naartoe wilt. Maar hij heeft het nieuwe rijden zeker niet uitgevonden en stampt best door af en toe. Die motor zou niet smerig mogen worden. We merkten het ong 1,5 maand geleden een keer. Toen begon ie te stotteren en was ook lang niet zo pittig als eerst. Je merkte dat ie af en toe een ‘slag’ miste . Ze rijden bij hem op de zaak allemaal VW en hij is niet de enige met problemen. Zijn broer werkt er ook en heeft een GTD. Die heeft ook al een aantal problemen gehad.
@phaeton:
Die 2.0 D4D is wel een supergoede motor. Voldoende soepel en erg spaarzaam (in de Avensis van mijn vader komt hij aan een goede 5 liter / 100km)
Jammer van het dashboard, klokken horen niet centraal. Verder leuke wagentje wel, maar beter maken ze hier een plug in hybrid van zonder de 2 extra stoelen. BPM en bijtellingsvrij :)
Ik vind Toyota altijd zo\’n groot lelijk grijs vlak achter het stuur hebben. Daar konden ze echt wel iets op verzinnen (scherm ofzo). Nu is het echt raar qua indeling.
@jzaero: Da’s in een Renault Scenic niet anders hoor.

Persoonlijk snap ik niet waarom die instrumentenclusters centraal geplaatst worden bij sommige auto’s. Gewoon achter het stuur is veel handiger volgens mij.
CVT-bak is leuk in de stad en met langzaam verkeer, maar elke keer als je van 120-150 wil acceleren (op de Deutsche Autobahn bijvoorbeeld) dan vliegt ie richting 5000-6000 toeren, zonder dat er overigens veel actie gebeurt…
Vertel eens: waarom zou je deze kiezen boven de Prius+?
Als je die te groot vindt, misschien. Of per se zelf wil schakelen. Of het onethisch vindt om geen belasting te betalen. Je vriendinnetje pompbediende is…
Reacties als die van prince hierboven zijn trouwens wel leuk: ‘ziet er beter uit’. Kijk anders even naar de foto hierboven bij het bericht ‘nieuwswaterval’. Daar staan de frontjes bij elkaar. Zelfs Audi heeft meer variatie in zijn ontwerpen.
Dat interieur is echt een chaos
Het lijkt net of het interieur scheef is getrokken door een ongeluk.
@bsxc2: je/us idd zo jammer van dat interieur dat gaat kopers schelen
@mout: Prius Wagon is idd de betere alternatief en maakt deze Verso eigenlijk overbodig. De Wagon rijdt uitstekend, is ruim, 14% bijtelling en genoeg power

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).