Toyota Yundong Shuangqing en Dear Qin Concept

Auteur: , 9 Reacties

Toyota lijkt vastberaden de titel 'meeste concepts in de portfolio' ook in 2012 niet uit handen te geven, want naast de 10.487 bestaande concepts worden er vandaag in Beijing twee nieuwe gelanceerd: de Yundong Shuangqing (alleen voor China) en Dear Qin (mondiaal).

We beginnen met de Yundong Shuangqing, die, de onuitspreekbare naam zegt het al, alleen voor China is. Het is een Toyota, dus is hij hybride. Het systeem schijnt primair in Toyota’s R&D-centrum in Changshu, China, ontwikkeld te zijn. Verder weten we niet veel van het concept, behalve dat de een of andere onverlaat een paar Chinese tekens op de ramen heeft gekalkt. Rapalje!

Toyota Dear Qin Sedan
Toyota Dear Qin hatchback

De Toyota Dear Qin, die zijn naam deelt met een BYD, wordt gelanceerd als een global-strategic concept, en staat er als sedan en hatchback. We willen u verder graag meer over Toyota-concepts 10.488 t/m 10.490 vertellen, maar helaas geeft Toyota niet meer informatie prijs. Wel kunnen we nog wat over de namen melden:

b- Yúndòng (written as “??”) is a coined term in Mandarin Chinese which suggests “movement upon clouds” and is Toyota’s current corporate slogan in China. The slogan is meant to convey an image of innovation, dynamism and eco-friendliness; shu?ngqíng (written as “??”) is a coined term which suggests “dual support” and signifies the two power sources of the gasoline-electric hybrid system.
– Q?n (written as”?”) in Mandarin Chinese means dear or intimate and represents the wish for these models to become cherished y many.

Dus.



9 reacties

Uhm…ja…hier valt niks zinnigs over te zeggen.
oninteressant..
Gaap
Houd dat maar lekker in China :D
Nee bedankt
Apart…
En die auto wordt door licht onder de motorkap aangedreven?
Typisch Chinese smaak, slim van Toyota; China is nou eenmaal de grootste GROEImarkt ter wereld, of we nou willen of niet
En als dit de smaak is van de collega petrolheads daar; doen!
Toyota is een vd grootste merken ter wereld maar als je de chinese markt niet serieus neemt is het afgelopen
“Qin… means Dear”, dus Dear Qin is Dear Dear. Oh dear…

Alles tezamen niet echt speciale concepts, en ook niet echt Westers getint. Wat natuurlijk niet per se slecht is aangezien het voor China is…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).