Zeldzaam zijn de mensen die een BMW M5 Touring willen en kunnen kopen. Toch gek, de sedan verkoopt best goed. Met de station kan je vrijwel net zo hard rijden, veel meenemen (banden?) en er een enorme kar achter hangen! Om je M3 CSL naar het circuit te rijden bijvoorbeeld.
Het is natuurlijk persoonlijk wat je van het uiterlijk van de BMW M5 Touring vindt. In mijn ogen is hij met doorlopend dak een stuk mooier. Bovendien kan je nog eens wat meenemen, zonder er een fietsenrekje op te prutsen. Daar komt nog eens bij dat je ook een veel zeldzamer auto rijdt. Wereldwijd zijn er slechts 1.025 verkocht.
Nieuw voor ondergetekende is dat de M5’s ook daadwerkelijk een typegoedkeuring voor aanhangers hebben. BMW ziet er volgens mij liever geen trekhaak op maar je mag er wel degelijk 1800kg achter hangen. Blijkbaar zonder de koppeling van je SMG op te branden bij het wegrijden. Want heel veel koppel heeft de 5.0 V10 in deze E61 nog steeds niet bij lage toeren. Bekijk de foto’s op autojunk.nl.
Met dank aan flowmotion voor de spot!
67 reacties
Maar idd mooie auto!
Voor de rest zie ik niets bijzonders.
Misschien geen kenteken om wat geld te besparen?
Wow wat een onzin.
Zon M5 heeft stationair tegen de 200Nm koppel.
Ach ja dit is autoblog.nl en hier heeft iedereen 800Nm terwijl de auto nog niet eens loopt.
En wat een sound komt er uit die auto’s
Maarja een m5 met trekhaak?
Dat blok zal ruimschoots voldoen om een karretje te trekken, hoor.
Toffe combo is het wel, zo.
Zalig als je zoiets kunt doen!
Effe je CSL achter je M5 hangen voor een dagje pret…
De definitie van een echte autoliefhebber, niet?
& een m3csl zie ik echt geen 1500 kg wegen hoor!
Eerder 1200 ongeveer.
De combinatie zal wel inderdaad krap zijn om niet boven de 1800 te komen.
Niet om Audi te verheffen boven anderen maar waar ligt dat aan?
Iemand duidelijkheid?
Waarom kan een Audi met een kleinere motor en minder vermogen meer trekken dan de snelste 5-serie?