Tuningbattle: Renntech E63 vs. Lingenfelter Camaro ZL1 [updated]

Auteur: , 28 Reacties

In Europa ligt de nadruk bij sportieve auto's altijd maar op dynamiek, bochtengedrag, en het tot in den treure testen van auto's op de Nordschleife. Wat is er gebeurd met het oud-Amerikaanse 'heel hard rechtdoor rijden'? Ter compensatie bieden we jullie vandaag twee straatauto's die ook hun mannetje staan op de dragstrip.

In de blauwe hoek, uit Europa, met een gewicht van 1.840 kilogram: de Merrrrrrrrcedes E63 AMG! Dankzij een vermogenskuur van Renntech levert de 5,5 liter biturbo V8 (of 6,2 liter V8) in deze E-klasse nu maar liefst 578,33 bhp en 843,22 Nm aan de wielen (680 pk aan de krukas). Hiermee ramt dit sprintkanon uit Schwaben in slechts 11,15 seconden (@ 209 km/u) de kwart mijl over:

In de rode hoek, uit ‘MURICA!, met een gewicht van 1.870 kilogram: de Chevvvvvvvvrolet Camaro ZL1! Deze Amerikaanse geweldenaar stoempt dankzij een tuningsbehandeling van Lingenfelter niet minder dan 625 pk uit zijn supercharged 6,2 liter V8-powerhouse. Resultaat: een kwart mijl van 11,03 seconden (@ 204 km/u):

Welke van deze twee rechtuitkoningen met allerdaagse bruikbaarheid geniet jouw voorkeur? Kies maar!

UPDATE 03-05: de Lingenfelter Camaro heeft inmiddels ook de 200 mph-barrière geslecht:

Driven by HOT ROD magazine Editor-in-Chief David Freiburger, the Lingenfelter-tuned ZL1 Camaro hit 202.67 mph at the Continental Tire North America, Inc. Uvalde Proving Grounds in Uvalde, Texas on April 30, 2012.



28 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik
@peugeot: jij
De LFA die je op t einde hoort bij filmpje 1 :)
@rubenpriest: Misschien is het wel een Carrera GT (nee denk wel dat je gelijk hebt gezien de shifts). En inderdaad zou dat een veel betere optie zijn.
@rubenpriest: Die F-body Camaro naast de E is overigens ook niet te versmaden *kuch*. Een goed voute bak om in Nederland mee rond te toeren.
De mercedes!! Die is van veel hogere kwaliteit!!
Die 600hp Camaro heb ik al :) (@Kaasboerin: ) dus doe mij die AMG maar. Al was het maar voor het geluid, moet toch heerlijk zijn, elke ochtend ff met een krantje en een broodje naast je 63AMG gaan zitten en lekker luisteren.
@E34M5Touring: Waarom bouw je niet die 5,5liter AMG in je BMWtje dan kan je er altijd plezier van hebben:P en dan ben je ook nog eens uniek een BMW met een Mercedes krachtbron:)
@mbevo: Nahh dat gaat niet passen ben ik bang. En dan krijg ik scheve ogen op de Petjesmeeting ;)
@E34M5Touring: Dus BMW meetings zijn petjesmeetingen als ik het goed begrijp:) Leuk als je een liefhebber bent:P
@mbevo: Hahaha nee hoor, dat schijnt overigens wel de general consensus te zijn hier. Ik vind het altijd wel meevallen, toegegeven ik ga er ook nagenoeg nooit heen maar er staan ook wel aardig wat normale originele tussen.
@E34M5Touring: Idd en daar herken je gelijk de liefhebber uit,bij de Mercedes meeting is het net zo,mag ik vragen wat je touring nou de dag heeft gelopen? Me pa heeft er vroeger ook 1tje gehad ook blauw met creme leer alleen geen touring,terwijl ik die het mooist vind,net zo als nou met de e63combi en m5touring lekker de ruimte en een gods vermogen:)
Beter kan je niet hebben:)
@mbevo: Mijne staat sinds vorige week op 170.250km ongeveer, niks natuurlijk voor een 93er. Loopt nog steeds als een zonnetje, start altijd en heeft me nog nooit laten staan in 4j. Hij is volledig dealeronderhouden met alle boekjes. En helemaal origineel.
Als ik maar 1 auto mocht kiezen in de stal dan de Merkedèsh.. Zou ik er meerdere al hebben dan de American muscle.. Is te opzichtig om elke dag in rond te rijden.
Doe mij maar een bone stock M5. AMG modellen hebben het meestal toch net niet wat mij betreft en die Camaro is toch teveel plastic fantastic.

Maar als ik dan toch weer een pistool op mijn kop krijg, dan doe toch maar de E63.
@jaapiyo: Als je de E63 rijdt is de kans groot dat je zelf over een Desert Eagle .50 beschikt in verband met de bijbehorende distributie werkzaamheden.
@audir8v10: True story. Maar ja mooi toch, zo’n nodeloos groot ding, vooral in goudkleur *kuch*.
Voor zulke gelegenheden zonder twijfel the American cars dus de Camaro ZL1 in dit geval.
de mercedes natuurlijk! ik ben benz man, maar amerikaanse auto’s zijn gewoon bagger..
@vliegendetosti: Waarom heb je dan een amerikaanse auto als foto?!
de E63, voor de betere bruikbaarheid :-)
E63 voor het betere geluid! Man, rillingen lopen nog altijd over m’n rug als ik die motort hoor!
Die Camaro heeft een elektrische V8? Wat een waardeloos geluid.
@maurits1989: Nee, dat is de supercharger. Volgens mij hadden ze een extra grote supercharger ingebouwd.
de mercedes, die doet op stock banden met minder pk en nagenoeg hetzelfde gewicht al bijna dezelfde tijd. dat terwijl de camoro duidelijk op drag banden staat. verder klinkt de mercedes beter en betere kwaliteit natuurlijk.
-edit: nutteloze bijdrage-
die rooie want die zoemt zo mooi haha

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).