Tweedehands Aston Martin Cygnet kost € 54.950

Auteur: , 112 Reacties

Zou er iemand zo gek zijn om meer dan een halve ton te betalen voor een Aston Martin met slechts 98 pk? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Bij occasionboer Peter Kommer staat deze antraciet grijze Aston Martin Cygnet te koop voor het belachelijk hoge bedrag van € 54.950. Voor dat bedrag kan je ook 3(!) Toyota iQ’s kopen met 98 pk en zelfs 4,4 exemplaren met een 1.0 liter motor.

Ik kan niet ontkennen dat Aston Martin heel veel tijd, moeite & liefde in deze auto heeft gestoken, maar deze prijs is toch wel een beetje teveel van het goede. De prijs voor deze occasion is helemaal belachelijk hoog als je bedenkt dat een gloednieuwe Aston Martin Cygnet automaat ‘slechts’ € 45.338 kost. Doe mij dan maar een nieuwe.

Volgens de verkoper is dit op 6 januari 2012 afgeleverde exemplaar de 2e in Nederland. De vorige eigenaar heeft slechts 271 kilometer met deze auto gereden voordat hij (of zij?) er een bordje met “Te Koop” op hing.

Met dank aan iedereen voor de tip!

Aston Martin Cygnet occasion

Aston Martin Cygnet occasion

Aston Martin Cygnet occasion

Aston Martin Cygnet occasion



112 reacties

Maar dan heb je wel een AM!
@GH: niet.
@Ferdinand1: echt niet, dit is een re-badge grapje van AM waarmee ze zich ludiek willen afzetten tegen de tendenzen in de regelgevingen voor autoconstructeurs… En ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat ze bij AM zelf hard lachen om mensen die voor deze prul de gevraagde som betalen… Maar het is in deze tijden een gelikt geniale kostenbesparing, ze moeten slechts het aantal verkopen totdat hun marge dekt wat ze aan Toyota moeten betalen… Vanaf dan levert iedere zot die hiervoor dit geld neertelt, nog eens pure winst op erbovenop! En er gaan nog meer merken -die nog geen eigen electro of green bedrijf of milieubewust iets hebben gestart, of dat gewoon niet wensen te doen- volgen… Binnenkort de nano lamborghini en zo… Voor de onnozelaars die dit gekocht hebben: wees zeer blij met uw ‘AM’, misschien kunt ge bij Toyota op onderhoud gaan… Na 1 keer heb je al een andere brommobiel type Ligier uitgespaard!! Full Option dan nog wel!! Kortom, samengevat: meer dan 50000 euro neertellen voor deze ultieme koekendoos doe je zelfs niet wanneer je geld te veel hebt, zelfs niet met hopen… Nooit! Geef het dan aan een ECHT goed doel… Maar ja, die zotten die bestaan dus… Het doet geen zeer zeker? Gedverdemme :-)
@temptation: Ik ben het voornamelijk met je eens, maar waarom hebben ze voor Toyota gekozen denk je?
@GH: Als je dat een Aston Martin noemt kun je net zo goed een IQ kopen, dan heb je d’r ook een.
@Vanquish: inderdaad! Beetje faal van AM!
@label89: Jouw comment is faal.
@label89: Iedereen die bovenstaande onzin uitkraam heeft nog niet in een Cygnet gezeten. Dat is toch wel een wereld van verschil met een iQ. Vraag is nu of je dat AM genoeg vindt, maar daarom is de prijs ook 1/4e van een eigen model.

Zie het als AMG dat naast een eigen model (SLS) ook geen eigen modellen ontwikkelen.
@Larick: AMG ontwikkeld geen modellen, het is slechts een label van Mercedes.
@GH:
Ja, maar dan mis ik alleen wel drie dingen:

Power

Beauty

Soul
De degelijkste Engelse auto ever!
@mout: er zijn nog veel lelijkere hoor ;)
@robbie: hij zei degelijk, niet lelijk :P
@sirmustang: zo, volgens mij was ik nog niet helemaal wakker ;)
@robbie: roflol. Bedankt allemaal. Zit ik hier met buikpijn en tranen in mijn ogen.
@mout: idem
@robbie:
en wat heeft dat met degelijk te maken?
@mexxjuh:
Ik zou zeggen ga eens in een auto Made in the UK zitten en daarna in deze…
@Hubert: haha die hubert is volgens mij nog steeds niet helemaal wakker
@mexxjuh: Engelse auto’s zijn echt bagger qua bouwkwaliteit
@burninrubber: Je hebt vast veel ervaring met Engelse auto’s.
@trigger565: in die oude auto’s uit the UK zaten nog wel een problemen maar dat is allemaal verleden tijd.
@trigger565: Buurman had een jaguar XJ heel lang was altijd iets mis mee, wat wel zonde was sinds het echt een pareltje is om naar te kijken. Op werk heeft iemand de DB9 daarvan is er al zoveel jaar iets structureel mis met de stoffenkap. Het wordt gerepareerd en na een paar keer is ie weer niet in orde
@robbie: Hij had het over degelijk => betrouwbaar.
hummm dan spaar ik wel door voor een V8 vantage. Anders gewoon een Toyota iQ :p
en wat voor een! om deze bij te houden heb ik de 5e en 6e vesenlling van mijn dieselke niet eens nodig.
@TDI-goeroe: ik heb de 1e 3e 5e 6e ook niet nodig, what’s ur point?
Ach je kan zeggen dat het belachelijk duur is, maar dat vind ik ook van een Audi A1 met leuke opties.
@rubenpriest: Ja, maar een S1 full option heeft 185pk en is nog steeds goedkoper ! Niet dat ik het ervoor zou uitgeven, maar een S1 is wel groter, bijna 2x zoveel vermogen en meer uitstraling dan een iQ met andere achterlichten en leren bekleding. Kun je dus nagaan hoe idioot duur deze nep AS eigenlijk is …
Ik vind dit zo’n verschrikkelijke poepauto. Als je als Aston Martin zijnde dan toch zo’n project opzet, doe het dan goed. Maak hem dan ook bruut. Verlaag hem, dikke wielen 18″, doe iets met de uitlaat en zet er waanzinnige sportstoelen in. Maar nee een lerendashboardje en wat accenten. Erg makkelijk…
Alleen als…
– Je een kleine auto voor in de stad wilt;
– Je teveel geld hebt om uit te geven;
– Uiterlijk vertoon belangrijk voor je is;
– En je niet langer dan 1.90 bent…
anders niet…
@ZilverenTip: dan koop je een mini cooper S!!!!!!!!
@KaCh1ng: Maar dat kan weer alleen als modenicht of als je echt homo bent.. Misschien een dikke Audi A1, kan je ook opties aankruizen tot €50k.
@bassie: lol? modenicht? een “volle” A1 heb je al voor 28d in belgië (1.4TFSI) leder + navi is eigenlijk wat je ook nodig hebt
@bassie: mini blijft best rijdende fwd, en dus, om de perceptie die anderen zouden kunnen hebben van jou, namelijk dat je perceptie belangrijk vindt, zou je em niet nemen, maar wel de mini kloon kiezen ? Beetje contradictie niet ?
@ZilverenTip: Dan kun je ook dit kopen (35.000 euro)http://www.youtube.com/watch?v=gIQaIg-vhsk&feature=related
Nee, dan liever en mooie DB7 voor dat geld… Of als het niet AM hoeft te zijn een mooie F355 :D
@fant: besef dat een onderhoudsbeurt je dan 5000-8000 euro kost, kan je er niet lang van genieten.
@fant: Jammergenoeg word je de keuze niet gegeven, anders werd er gevraagd wat je ging kopen voor 55 000 euro. Maar stel dat je mocht kiezen tussen alleen AM, dan zou ik voor een V8 vantage gaan.
@fant: In die Smart zit je ruimer dan in een DB7 hoor!
@Jochempie: Oh, dat geloof ik best, maar ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik dit kocht voor 55.000 en een DB7 liet staan.
Ik snap waarom hij/zij hem weggedaan heeft
Never in a lifetime
Dan nog liever de MINI Goodwood editie. Groter en vele malen mooier.
Er was toch zoiets dat je deze auto pas kan kopen als je zelf een ‘echte’ aston martin hebt? Naja je bent gewoon serieus gestoord als je zoiets koopt.
@MAB: als het er voor zorgt dat jij de V8 vantage kunt rijden en je partner de Cygnet is het een briljante aankoop.
Gepeupel luister. Gewoon geinig karretje, Toyota IQ is toch pauper.
Er zijn dus echt mensen op deze aardkloot die met hun – volle – verstand ervoor hebben gekozen om z’on klein lelijk koekblik aan te schaffen voor meer dan €50.000

Twee dingen zijn oneindig zei Albert Einstein al eens….het heelal en de menselijke donheid.
@ralf: je kan ook een E500 uit 2009 ( – 40.000 op de klok) kopen voor die prijs! Hoe gek moet je zijn om deze auto te kopen?
Snap niet waarom deze 9K meer dan een nieuwe moet kosten, maargoed.

Was de wagen goedkoper zou ik die best willen kopen
@pinokotsbeer: Omdat je ‘m alleen van een AM eigenaar kunt kopen. AM verkoopt ze namelijk alleen aan je, als je ook een echte hebt.
@mout: Ah , op die manier.
@mout: het was een idee om alleen die Cygnet te verkopen aan AM eigenaren, is uiteindelijk niet doorgegaan. Dus iedereen die genoeg geld heeft kan er een kopen.
@pinokotsbeer:
Misschien gepersonaliseerd? Ander leer, extra’s??
Ik ben benieuwd waarom deze Cygnet al na 270 km is afgedankt; is deze misschien door de dealer “cadeau” gedaan aan een loyale klant? Optie 2: rijke vent heeft hem gegeven aan zijn golddiggende vriendinnetje, en de liefde is nu bekoeld dus het boodschappenkarretje wordt verkocht… vragen, vragen, vragen.
Hoezo zou je hem verkopen?
Dit ding word is 50 jaar zeldzaam! (hoop ik, hoop niet dat Aston Martin meer van dit soort creaties ter wereld brengt.)
Om Eddy Murphy te quoten uit BHC2. It better fuck and suck me for 54.950,-. Waarom is ie trouwens duurder (en bijna 10.000 ook nog)dan een nieuwe, is dit zo’n Cygnet and Collette uitvoering ofzo.
Ik vind het wel wat, maar alleen voor in Londen of NY.

Maar als je dit koopt in plaats van een afgeladen Cooper S zit er wel een kronkel in je hoofd.
Voor dat geld kun je ook n DB7 halen.
@phantom95: Dat wil je echt niet, ik heb gelezen dat dat echt verschrikkelijke auto’s zijn met Fiesta klokken en knoppen..
@gerard1710:

Vreselijke jag XJ-S techniek maar wel een van de mooiste auto’s ooit gemaakt.n
wat een lelijk ding ook, die achterkant met name..
er is eigenlijk maar 1 ding wat ik niet snap.. waarom word deze tweedehands duurder verkocht dan nieuwe ? :|
@dennisr: Omdat ie niet tweedehands is. Het systeem van niet-merkgebonden verdelers van exclusieve auto’s is simpel. Ze kopen een Porsche, Maserati, dikke Benz, AM, US-Muscle, etc… en zetten die in hun eigen showroom. De prijs stijgt, want de verdeler wil winst maken. De klant wil die prijs ook betalen, want dan hoeft ie geen jaar te wachten op z’n 911. Dat heeft de garage immers al gedaan…
Geef me een pneumatische schaar en ik maak er een Volante van ;-)
Dan koop je een overpricete Toyota en dan rij je er 271 km mee om hem daarna weer te verkopen…
@kickass: Denk na jongen. De ‘vorige eigenaar’ (lees: het bedrijf dat hem nu te koop aanbiedt) gaat hier even netjes een kleine 10.000 euro winst op maken…
Ben benieuwd wanneer de eerste replica bodykits op de markt komen :P

een makkelijkere auto om om te bouwen kan je niet vinden (niet dat je dit meot willen…..
Ik vind hem wel nog iets hebben. Het is dan wel veel geld voor een stadsauto maar hij is in ieder geval mooier als een Toyota iQ of een of andere smart speelgoedauto.
@4poorte: juist
the-budel-guy
en dan is de audi A1 een duur autotje :P
Aston martin had er meer vermogen aan moeten schenken, zo’n 180 pk, of iets minder, dat zou leuker zijn. Voor de rest, dit ding is slechts voor de daling van de co2 uitstoot per merk lager te maken, dus zeur niet zo
Dus de vorige eigenaar had 271 kilometer nodig om te bedenken of dit nou is wat ie wou? Klinkt logisch…
Coolheid heeft geen prijs ;-)
Als je al een Aston Martin hebt is het natuurlijk veel leuker om deze auto ernaast te zitten als iets anders .
Dus dat is de kopersgroep,
En als je het niet begrijpt ,ga dan eens met een Audi rijder praten, die betalen namelijk ook veel meer geld voor een VW met een paar ringen erop.
@norge: één ring is nou eenmaal goedkoper dan vier…
@norge: nou en VW rijders betalen al belachelijk veel voor hun auto!
Was het niet dat je deze auto enkel kon kopen als je al een AM had? Dan zal de prijs van dit klein poepding zo hoog zijn omdat je dan kan opscheppen “ik heb ook nog een andere AM”.. Zoals je al weet, het IQ van paupers is vaak niet al te hoog ;)
wij vinden hem niet leuk……..vrouwen wel das denk de doelgroep :-)
Ach, zal wel een koper voor gevonden worden. Vergeet niet dat, mede door dit prijskaartje, het een zeer exclusief bakske wordt.

Tot de tuners kitjes beginnen lanceren om een gewone iQ om te vormen natuurlijk…
Maar waarom is deze dan duurder? Ik snap het niet echt…
Nieuwe toyota IQ kopen en ombouwen tot AM met logo, leer en lampen en al is nog goedkoper volgens mij
TDT = Te Dure Toyota kan begrijpen dat ze hem wegdeden nadat ze het kenteken zagen.
Het interieur is mooi, het exterieur ook. De prijs is niet mooi
Alleen gekken betalen 55k voor een tweedehands Toyota IQ…
Hmm vaag, heb er al 2 gezien.. 1 op groene platen en 1 zien rijden in een week tijd.
Even te bedenken dat Aston Martin als luxemerk zo’n stom niet Engels en helemaal niet AM ogende auto taped. Luxe interieur ten top maar aangezien je deze Cygnet toch kan kopen zonder een echte is die 25% verhoging belachelijk.
Waarom doe je hem na 271 km weg?
@Apache:

Lol zo’n reactie noem ik nu een “acte de présence”.
De Cygnet kon je volgens mij alleen maar kopen bij de bestelling van een Aston.
De Cygnet is voor AM wat de Up! is voor de Aventador. De ene auto kon niet meer bestaan zonder de ander. Met de Cygnet komt AM in de buurt van de Europese eisen aan de gemiddelde uitstoot per auto per fabrikant. Niets meer niets minder. Als je zo’n Cygnet koopt verdien je een applaus omdat je AM zo onder een hoge boete van de EU laat uitkomen die het merk anders waarschijnlijk de kop kost!
Wat die prijs betreft, dat deze duurder is dan dat de Cygnet nieuw kost…. Was deze auto niet alleen beschikbaar voor al-zijnde Aston bezitters? Dan hebben ze dus wel iets meer neergelegd dan de prijs van deze occassion.
@HDM: in eerste instantie wel, maar nu kan elke geld-overladen kip een cygnet kopen, omdat aston martin bezitters het ding massaal links lieten liggen :p
Voor dat geld bestel ik wel 2 splinternieuwe IQ’s en laat ze een replica cygnet-kit aanmeten. ben ik goedkoper uit :P
@JaxDryke: Waarom zou iemand dat in zen hoofd halen vraag ik me af?
@NielsGP: omdat ik heel stiekem de cygnet look t.o.v. het origineel mooier vind ;)
@JaxDryke: Oke dat is je goed recht, maar met het geld dat je opdoet aan zo’n replicakit kan je 100 coolere dingen doen imo..
Koop gewoon een nieuwe IQ, over een tijdje is dr vast wel een cygnet ombouw-kitje te koop…
Ik zeg; rebadgen naar een Lexus. Maakt veel meer sense..
Jongens, iedereen spreekt hier maar over ombouwkitjes…Een IQ kopen en hem ombouwen gaat het echt niet maken. Ik heb onlangs in een IQ gezeten en me daarna eens in een Cygnet genesteld, het verschil is echt ongelooflijk. Bij de IQ kon je het plastic zomaar van het dashboard trekken (en dan zat ik nog in de meest luxueuze uitvoering aan €17.000!), in de Cygnet was alles leer of aluminium. Alles. De klokken zijn veranderd, de binnenbekleding is een en al heerlijk ruikend dik leer van de beste kwaliteit, het pookje voelt niet aan alsof je het in je hand kapotknijpt, maar is ook omtrokken met leer en contrasterend stiksel. Dit is echt niet te vergelijken. Dus a.u.b., een IQ met een ombouwkitje blijft vanbinnen gewoon een IQ, een Cygnet is het in geen 100 jaar. Het lijkt misschien veel geld, maar je krijgt er een auto voor terug die qua luxe de andere AM’s benaderd, alleen in een miniformaat en zonder motor. Maar dan betaal je ook maar een 3e van de goedkoopste AM.
@trigger565: benadert*
Zonde! voordat geld heb je bv ook een 2e hands; C63 AMG, M3, S5, Quattroporte. om maar eens wat leuks op te noemen.
@maseratizzzzzzzz: En voor 2 maal dit bedrag, kan je nog meer moois kopen. En voor 3 maal dit bedrag kan je NOG meer moois kopen. En dit tot X * 54 950,00 >= p*(alle auto’s van de wereld)
Een leuke poging van AM om een stadsauto te bouwen. Ongeacht zijn prijs zijn dergelijke auto’s niet erg succesvol in Nederland.

Smart is zeer succesvol in steden zoals Parijs en Rome. Inwoners in deze steden zijn gelijktijdig de doelgroep voor een Cygnet.

Een Cygnet hoort niet thuis in het Nederlandse landschap en (belasting)klimaat. Ik zou mijn geld liever besteden aan een BMW 1, Mini Goodwood of een Abarth 500
Als deze occasionboer 50.000 Euro voor mijn Sierra geeft is er een kansje dat ik dit dingetje koop.
@boygeorge: Zeker luid “Do you really want to huuuurt meeee” zingen terwijl je 50 ruggen aftikt voor een Toyota IQ? :D
Je kunt zo’n auto toch niet kopen zonder dat je een ‘echte’ AM hebt? Dus als je zo’n auto wilt hebben, moet je deze wel kopen. Vandaar dat ie wat duurder zal zijn…
trots op die am GOOI JEZELF WEG!!!!!!
de buurman heeft een IQ en kan voor 5 á 6 duizend euro bumbers de logo’s etc voor op zijn IQ krijgen.. duur geintje. ;’|

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).