Van deze gele S4 Avant worden we heel hebberig

Auteur: , 51 Reacties

Och mensen, werd ik net nog helemaal wild van die V90, komen ze in Genève met deze blubberdikke unit aanzetten.

Audi S4 Avant

De drieliter TFSI zescilindert heeft in deze S4 de beschikking over 354 pk. Daardoor kan ie in 4,5 seconden naar de 100 km/u. Dat is snel genoeg om weer op de rem te trappen voor de volgende rotonde.

De Avant weegt 1.675 kg, slechts 45 méér dan de sedan (of ‘Limousine’ zoals Audi het noemt). In de zomer van dit jaar komen de beide S4 versies op de markt. Rond die tijd zullen we er uiteraard een rijtest mee doen. Voor nu, geniet van de livepics:



51 reacties

In het geel ziet ie er echt goed uit!
Chrome velgen daarintegen…
@Dimglor: Lijken idd wel aftermarket…
@rynnus: ze zijn ook After Market. Audi levert ze namelijk niet af fabriek ;-).
@gtwillem: Jawel, maar dan betaal je ook bpm over de wielen.
@Jochempie: nee. Staan niet op de prijslijst.
@gtwillem: Goh ze zouden toch iets op de beurs hebben staan wat nog niet in de prijslijsten vermeld wordt :)
@Jochempie: dit zijn volgens mik echt show-wielen. Op Frankfurt stonden ook veel Audi’s op deze chromen wielen, maar deze is bij geen enkele Audi tot dusverre te bestellen af fabriek.

(We dit model overigens, maar die zijn gewoon grijs).
@Dimglor: Die zijn duur hoor op GTA, ze zouden er ook zo passen. Wie verzint het om dit eronder te zetten.
via Android app
@Dimglor: vind het allebei kut, hoog lidl gehalte
Heeft Wouter al een bod gedaan op deze demo? Ik vind ‘m lekker! Ben benieuwd hoe die 6 cilinder klinkt.
@joostvis: Net zoals alle S4 en S5 modellen die je de afgelopen paar jaar hebt zien rondrijden; die hebben namelijk dezelfde motor erin liggen. De V8 is – helaas – alweer van een tijdje terug in de S4 …
@dawwg: ohja, dat is waar ook!
Mooie wagen , niet mijn kleur ,liever rood.
die lichten zijn wel erg Opel vind ik (voor en achter)
@Alexke: roos staat em ook erg goed waarschijnlijk;)
Wouter is er niet weg te slaan zeker….
Audi gaat concurreren met de petjes tuners aan de velgen te zien
Ultieme autobahnknallert
@volvokaj: nee, dat is de RS
Die diffuser en velgen zijn niet helemaal mijn ding, verder een mooie auto!
Ik vraag me dan toch echt af waarom deze dan hebberig maakt? T.o.v de complete reeks door de jaren heen is het alleen maar weer een facelift. Niks vernieuwends aan. Die Volvo V90 daarentegen :))
@soes750: facelift? Dit is een compleet nieuwe wagen die er exact zo uitziet als zijn voorganger. Dat is bijzonder knap van Audi.
@mashell: en vooral goedkoop voor de designafdeling… maar ja, als het blijft gekocht worden…
via iPhone app
@ronin1130: nope…. Peperduur. Een auto ontwerpen en ontwikkelen kost heel erg veel geld. Dus moet je zorgen dat het product in grote getallen word afgenomen.

Er is grootschalig onderzoek gedaan naar wat de klant wil qua design. En de Audi rijders believen een auto die die niet te anders is. Die vinden het ontwerp prettig. Dat zijn ook de mensen die daadwerkelijk een auto kopen.

Een auto mooi of saai maken heeft níéts met de designafdeling te maken. Een auto moet goed ontworpen zijn qua packaging, veiligheid, aërodynamica, rolweerstand, verbruik, comfort et cetera. Daarbij moet het ontwerp de betalende klant aanspreken, niet de fietsende reaguurder.
@mashell: Audi heeft een erg goede basis neergezet, ze kunnen immers voortborduren op een bestaand model, bijschaven en in de markt zetten als nieuw model.
Ik denk dat je daar oprecht trots op kunt zijn.
Wanneer komen ze met de nieuwe A5? Tenzij de Jaguar F-pace me van de sokken blaast wordt mijn volgende wagen de S4 of S5 sportback… kan niet wachten om te vergelijken!
wouter? keer iets nieuws misschien?
Op naar de RS4.
Hij is fijn! Lekker kleurtje hoor!
Een van mijn favoriete auto’s aller tijden. De S4. Sportief voldoende en dagelijks goed bruikbaar. Gelukkig niet te veel aan veranderd.

Daarbij is de S4 een van de weinige Audi’s die een beetje value for money levert: standaard zijn ze compleet voldoende, voor 75 mille heb je een prima auto. Kijk uit met onnodige opties.
@gtwillem: Ga hier helemaal in mee. Vandaag liep ik te klagen over de uitlaten op de Abarth, maar dit blijft zo chic! Altijd als ik een Audi S zie rijden gaat er een fictief duimpje de lucht in. Zelfde geld voor de 335/340i. Die velgen zouden niet mijn keuze zijn, maar echt lelijk staat het niet.
@gtwillem: met een paar opties zit je gemakkelijk boven de ton. Heel makkelijk!
@borro4: maar die zijn niet nodig. Pro Line pakketje is meer dan voldoende. De 18″ standaard wielen zijn prima, de standaard alcantara sportstoelen ook. Dus 5 mille erbij. Wat in hemelsnaam moet 20 mille toevoegen? Alleen maar zonde geld ;-).
@gtwillem: maak van die 20 maar makkelijk het dubbele! 18 inch vond ik als winterbanden prima maar als zomerbanden moet er toch wel een setje 19 inch op. En standaard geluid van een Audi is wel heel erg ruk hoor dus er moet ook we een audio set bij.
@borro4: ik ben half doof, al duwen ze er een Yoko-set in.
19″, de bandenboer is blij met je. De prijs per band zorgt er bij mij wel voor dat 18 helemaal mooi is…
via iPhone app
@borro4: grotere velg is ongeveer 1.500. B en O is ongeveer ook dat bedrag.

Van de vorige A4/A5 lan ik uit ervaring vertellen: allemaal even ruk. De Audi upgrade is iets beter (standaard op S4), maar die Harmann Kardon stelt niet zo veel voor. Zoals de meeste auto audio’s betaal je véél en vééls te veel voor derderangs kwaliteit. Er is maar één merk die écht bovengemiddeld is en dat bij Lexus: het Mark Levinson systeem is bizar goed. Alle Burmester, B en O, Harmann Kardon, Bose, Bowers and Wilkins en dergelijke: allemaal overgeprijsde middelmatige kwaliteit. Op Mark Levinson na, dan ;-).


Verder zie ik nog steeds niet in waarom ik 20-40k op een S4 aan opties moet bestellen, eigenlijk. Want die 19″ velgen zijn zonde: zelfde model als op een gewone A4 leverbaar zijn. De standaard velgen zijn uniek voor de S4. Daarbij rijdt de S4 aanzienlijk beter op 18″ (althans, bij de vorige generatie).

@gtwillem: daar ben ik niet mee eens. Wij hadden zelf een s4 vorige generatie.
@borro4: die ouwe van mij had een ABT AS4 Avant met ook bijna alle opties. Alleen dat Active Steering had ie niet. Zelf zou ik er maar een paar gekozen hebben. Vond het niet veel toevoegen terwijl de prijs bizar was. Meer dan een ton voor een S4 vind ik nogal zonde. Maar hey, smaken verschillen. Die van mij is vriendelijker voor de portomonnee!
@gtwillem: Dat de OEM audio-systemen ruk zijn is ook niet raar, alle bovengenoemde producenten maken producten voor thuis gebruik. Dat is wezenlijk anders als een systeem voor in een auto.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je beter helemaal geen audiosysteem kan nemen als je de keuze hebt. Na aanschaf zet je hem een dag of drie bij een Car-audio specialist die even netjes een DSP versterkertje, wat composetjes, een subwoofer naar je zin en wat demping en isolatie wegwerkt in je auto en je hebt fenomenaal geluid voor een schappelijke prijs.
RS is too much, S4 past beter bij het karakter van de auto.
Nou het lijkt teveel op een Seat dus word er niet hebberig van😂
Zeker zo in dat geel is hij erg gaaf.
Nee dank je. Nu niet dan niet en nooit niet. Nee dus….ben toch niet gek?!
Niet alleen jullie worden daar hebberig van. De criminelen worden dat ook. Vooral lekker kopen zo’n auto. Komen ze het vandaag of morgen wel bij je halen..
Klein detail: de avant doet 0-100 in 4,9s en de limousine in 4,7s
Ligt in deze S4 nou weer dat 3.0 Compressor blok of ligt hier de nieuwe Twin Turbo 3.0 V6 in?
via iPhone app
@wimbraber: 3.0 liter, enkele turbo.
Vind de gele S4 Avant van ons aller @Wouter och gaver.
Vind er niks vernieuwends aan saai op de kleur na dan
Blijft een goede auto.
Ik vind alleen niet dat hij erop vooruit gegaan is t.o.v. de B8.5
Ik vind de velgen mooi maar de gele kleur absoluut niet. Doe maar wit met zwarte velgen, of zwart met deze velgen.
Kunt beter de blauwe pakken past beter bij je Replay trui ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).