Veilside RX-7 is ideaal voor een (Tokyo) drift

Auteur: , 67 Reacties

Ben je liefhebber van de Mazda RX-7, de Fast & Furious franchise, en niet vies van een flinke portie show? Check dan dit oranje-zwarte wankelmonster, dat de fan meteen zal associëren met Han's auto uit het derde deel: 'Tokyo Drift'.

Niet dat het de echte is, maar voor de liefhebber komt het dicht genoeg in de buurt waarschijnlijk. Dit exemplaar uit 1997 staat in België te koop, en moet niet minder dan 45.000 euro opbrengen. Best een fors bedrag voor een 15 jaar oude auto die er al 75.000 rotorkilometers op heeft zitten.

De verkoper, die het ding aanprijst als “Nissan GT-R MAZDA ORIGINE VEILSIDE FORTUNE 380CV“, geeft verder weinig informatie, behalve dan dat de Mazda 252 pk uit zijn 1.3 liter wankel perst. Da’s wat anders dan 380, maar goed, laten we maar niet te veel in details treden. Mocht je onlangs een flinke erfenis hebben opgestreken of een loterij hebben gewonnen, dan is het misschien een leuk speeltje. En dan maar hopen dat je een wat beter lot staat te wachten dan Han in de film..

Met dank aan flitserke voor de tip!



67 reacties

Eigenlijk is het best wel lame om auto’s uit dergelijke films na te bouwen.
Helemaal zwart zou pas stoer zijn.
@awesome: andermans hobby lame noemen, dat is pas lame. Ot: goed gelukte replica, wel een beetje aan de prijs.
Super vette wagen.
Ik vind het wel een mooi ding. Sowiso een fan van wankel motoren. Alleen €45000! Dat gaat tog iets te ver..
@bartjuh: ok…wat kan je wèl betalen dan ? (ikke = stroman ;))
@Megakix: nou dat is voor mij teveel. Maar ik bedoelde meer dat ik 45k voor een 2ehands rx-7 erg duur vind.
met zo’n spoiler achterop kan je na afloop direct de taart aansnijden en serveren
@Soulmaster: of hem gelijk helemaal kapot maken!
Hele dikke auto zo met die bodykit!
45000?!?!? Ondanks het feit dat een originele veilside body kit idioot duur is, blijft het gewoon teveel geld! Daarnaast vind ik persoonlijk die veilside kit ook nog eens niet om aan te zien, koop dan gewoon direct een corvette! Die 380 pk kan wel kloppen hoor, ik zie daar een single turbo onder de kap zitten, dus daar twijfel ik niet zo snel aan.

En BTW voor de liefhebber, een nieuw record voor vermogen uit een 13B!!

http://www.youtube.com/watch?v=zvg19hER9iI&feature=player_embedded
@aadfd3s: thanks voor het plaatsen van de video. Altijd lekker om te zien hoe zo’n wankel wil blazen op het moment dat het gas wordt ingetrapt!
..stuur zit’m toch aan de verkeerde kant !!! man man man…
@Megakix: is het stuur NSB’er?
@Ra1kkoneN: haha, lijkt er wel op toch ? ;)
Heb inderdaad onverwachts een bak geld binnengekregen maar ga toch liever voor een leuke E63 ipv een overpriced petjeswagen. En ik hou nog flink wat geld over ook voor onderhoud.
@alcantara: Leuk dat je dat even deelt.
Dan liever een nieuwere RX-8 op de kop tikken en voor een paar duizend euro’s laten tunen.
@jack_abarth: RX-8 is voor vrouwen, de RX-7 is nog voor mannen. Ik kan de RX-8 echt niet als opvolger van een RX-7 zien.
@stanny: Wel is gereden met een 231pk RX-8? Dat gaat als de brandweer hoor. Heb er een paar keer mee mogen sturen en vond het echt een heerlijk ding. Doortrekken tot 9000rpm is echt verslavend.
@E34M5Touring:
Ik heb ooit op het punt gestaan er een nieuw te kopen en er natuurlijk ook mee gereden.
Echt een waanzinnige ervaring inderdaad.
Tot je weer met beide benen op de grond staat en je realiseerd dat een gemiddeld verbruik van 1:6 best veel is wanneer je veel km’s maakt.
@jrk68: Ja een van de weinige nadelen. Verder is hij behoorlijk praktisch en ligt ie echt goed op de weg. Wat ik een nadeel vond is dat je bij bijv. fileverkeer vrij veel gas moest geven op weg te rijden. Op de koppeling laten rollen gaat wel maar is wel listig.
@E34M5Touring:
Yep het koppel is niet z’n sterkste punt.
Ik heb er geen file mee gereden dus dat heb ik niet kunnen ervaren.
Wat ik wel waanzinnig vond toen ik een goed opentrok was dat je bij 160 in z’n 4 nog 2000tpm van de rode lijn afzat.
En dat geluid..
Van het weekend nog Grand Am zitten kijken en als je dan weer hoort hoe die dingen kunnen janken… echt kippenvel.
@jrk68: ja klopt. Al had de auto waar ik mee reed wel andere pijpen. Origineel had er wel iets meer brul in gemogen. Die lange halen zijn idd echt heel bruut.
@E34M5Touring: Nee ik moet toegeven dat ik wel ben gaan kijken naar de RX8 maar er niet mee heb gereden. Ik geloof wel dat deze goed is. MAAR ik ben altijd fan geweest van de RX-7 en daarnaast lijkt de RX8 veel minder indrukwekkend. De RX-7 is dan ook lang mijn droomwagen geweest. Mijn mening is dus inderdaad niet objectief…
@stanny: Het is qua looks misschien minder een ‘pure’ sportwagen. Maar ga er is in rijden. Je zult positief verrast zijn weet ik zeker. En dit soort auto’s bekijk je niet objectief, die vind je gaaf of niet :-)
@stanny:
Die tik van de molen heb ik al sinds de eerst RX7.
Het 2de model vind ik niet echt mooi, de derde zeker wel.
En de RX8 is gewoon verrassend praktisch en rijdt fantastisch.
Ik hoef hem niet, maar als jullie hem willen vind ik het goed.
Ik vind het voor zo’n oude wagen nog altijd zo’n lekker ding!!
De veilside trim vind ik ook mooi. Enkel interieur is wat aan de oude kant. Wel veel te prijzig, maar veilside kit is dan ook schandalig duur. Ze zouden een nieuwe RX-7 moeten maken!
RX7 is een van de mooiste wagens ooit. De Veilside kits is een van de lelijkste kits ooit. Maakt dat hem een middenmoot? Nee, hij is afschuwelijk.
Die staat al heel lang te koop
Een originele rx7 yes, een Han replica hmmmm, nee dank u!
Een van de mooiere wagens van fast en furious. Goed gemaakt!
@jordy14: De groene Eclipse van de eerste film vond ik ook wel mooi. Maar deze RX7 is toch wel een plaatje
Ben al gaan kijken naar deze auto, staat al heel lang te koop, loopt slecht, kit is heel slecht afgewerkt met veel te veel ruimte tussen alle naden, voorbumper is kapot, achterklep defect, motorkap gaat niet meer open, velgen beschadigd etc…

En de meneer die hem verkoopt is in het begin heel aardig maar zodra je zegt dat je geen interesse meer hebt omdat de auto gewoon kak is veranderd hij ineens naar een heel onaardig persoon, gek toch? Al met al, doe je niet de moeite om naar belgie te rijden.
Volgens mij heeft deze ook nog een tijdje op marktplaats gezworven. Wel een mooie kit maar wel flink geld. Kan je beter zelf aan de slag voor dat geld. 45k kom je een heel eind mee.
Liever een originele lhd. Maar dan is 45k ook te duur.
Erg mooie RX-7. Maar €45.000 is wel een beetje veel… Wel een dik pluspunt dat deze RX-7 het stuur rechts heeft!
Nu heb ik liever het origineel maar ik kan niet zeggen dat het broddelwerk is.
Zo als altijd met dit soort projecten, wat je er in gestoken hebt krijg je er nooit meer uit.
Ik heb de indruk dat de verkoper daar anders over denkt.
@jrk68: En niet alleen deze. Vooral Marktplaats staat er vol mee. Een 12e hands Tigra met Halfords tuning en kijkshop DVDscherm is daardoor niet ineens 23k waard.
@E34M5Touring:
Klopt en dat ga ik zo’n amoebe niet uitleggen..
Extreem personaliseren zorgt er hooguit voor dat als je geluk hebt een handje vol mensen hem mooi genoeg vinden om te kopen.
Dan is een nette originele auto een stuk makkelijker te slijten.
Maar dat wisten wij al lang.
@jrk68: Dat weet ik ook, vandaar dat ik alle originele onderdelen bewaar, en dus terugzet bij eventuele verkoop.
@jrk68: Ach, ik snap het, als je je ziel en zaligheid in zo’n ding stopt zie je er altijd meer waarde in. En als het nou je hobby is…. Persoonlijk snap ik niet waarom sommige mensen zulke bedragen in een 94er Corsa steken. Maar om dan van andere mensen verwachten dat ze daar 25k voor over hebben…..
@E34M5Touring: Exact.. Vind het mooi om te zien maar men moet wel begrijpen dat je het niet meer terug gaat zien, maar goed, misschien wil ‘ie ‘m eigenlijk niet weg doen, tenzij er toevallig iemand met ’n koffer geld en exact dezelfde smaak uit de lucht komt vallen.. :D
Bumperkit, ex belastingen vanuit Japan kost al een 13.000 Euro. Daarbovenop komen nog importkosten en verzendkosten. Om dan alles nog pas te maken, aan te brengen en te spuiten + een RX-7 te kopen gaat hem niet worden denk ik.
@Ra1kkoneN: Kijk, een kortere link.

Klein beetje werk maar wel erg goedkoop en nog meer vermogen ook. Zo kom je een heel eind met 45k toch?
@E34M5Touring: motorproblemen en veel vermogen. Die zou ik bij voorbaat al laten staan. Boven de 100k zou ik uberhaupt geen wankelmotor kopen. Een goede RX7 begint vanaf ±10k. Hier staat overigens nog een Veilside Fortune RX-7 te koop, voor net geen 65.000 Euro.
http://pistonheads.com/sales/3699818.htm
@Ra1kkoneN: Ja daar heb je wel een punt. En die link is inderdaad erg fraai. Dan is deze goedkoop in verhouding.
Ben ik de enige die dit soort prijzen wel normaal vinden, alleen de bodykit kost al $15.000. Plus de wagen die volgens mij wel zeldzaam is.
zou wel 252kw zijn.
die fout zie je wel eens meer op autoscout
Beetje prijzig ja, maar zoals the360box al zegt bodykit was prijzig inderdaad rond de 15.000.

Blijft het naar mijn mening nog duur, maar je hebt wel iets speciaals
@racy: je laatste zin mist het addendum: “en iets ontzettend lelijk”
ek9 blijft altijd nog de baas. btw vind deze vorm van (stylen) zoiezo niet mooi!
De moeite niet meer om dat te herstellen. Die buizen in de motor ruimte voorspellen ook al niets goeds – mechanisch gewijs. RIP RX7. Je was vol leven en schoonheid in uw jeugd maar de harde onrechtvaardige smaakloosheid wenst alle schoonheid te vernietigen.
het is wel een bijzondere auto,een ware icatcher(waar ik graag in zou willen rijden) maar 45k is toch te veel van het goede gelet op zijn leeftijd en het aantal Km van de wankel
Ik ben geïnteresseerd in deze coole auto.
Waar kan je hem halen ?
Waar kan je hem kopen
Waar kan je hem kopen ??????
Ik zal de auto kopen. waar kan ik hem kopen?
Waar moet ik betalen ?
Ik betaal 45 000 euro voor die auto, maar waar moet ik zijn om hem te kopen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).