Verdomd goede Bugatti Veyron replica gespot

Auteur: , 59 Reacties

Je moet waarschijnlijk 2x kijken om te zien dat dit géén echte Veyron is. Dit is het resultaat van wat handig knutselwerk van een paar Indiërs. Petje af zeggen we dan.

Aan de basis van dit knutselwerk stond een Honda City (als het goed is), maar we kwamen ook de Civic en Accord tegen. Laten we het er dus maar op houden dat er een Honda als basis is gebruikt.

Aan de buitenkant valt vooral op dat de ruitenwissers nogal prominent aanwezig zijn. Een blik in het interieur leert ons dat ze ook daar een goede poging is gedaan om het op een Veyron te laten lijken. Meestal ze je dat niet bij replica’s, dan wordt er namelijk alleen aandacht besteed aan de buitenkant.

Het feit dat het stuur aan de rechterkant zit is misschien nog wel het meest opvallend, want Veyron’s worden alleen maar gebouwd met het stuur aan de linkerkant. (bron: ModsIndia007, via)

Bugatti Veyron replica India

Bugatti Veyron replica interieur



59 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ziet er netjes uit. Zal de nodige uurtjes in gestoken zijn.
@rubenpriest: Hun vorige project hadden ze vastgelegd op video: http://youtu.be/MkNeXksKK1o
@BrutaalAapje: Niet grappig!
Honda ? Hmm, is dus beter als het origineel?
@norge: dan het origineel…
@label89:
Nederlanders en hun schrijfwijze toch..
@Stijn Torfs: Wie zegt dat ik Nederlander ben?
@Stijn Torfs:
Check ff voor je de beidehand uit gaat hangen en oftopic iemand probeert af te branden die uit Noorwegen komt.
Of is jouw Noors beter dan zijn Nederlands?
@jrk68: hij komt toch echt uit nederland gezien het feit dat hij het begrip “beter” bekijkt in de vorm van “onderhouds vrij” “goedkoop” “zuinig” “en geen risico durven lopen”. Een ras-echte zuinige degelijke hollander dus.
@desoper:
Dat is een trekje wat veel volken hebben, alleen hebben Nederlanders de naam.
Ik heb weleens van hem begrepen dat Hyundai het daar ook goed doet qua verkopen.
Als ik zelf moet kiezen heb ik liever betere kwaliteit dan een beter imago.
Maar als het puntje bij het paaltje komt kies ik meestal met mijn hart.
Hetgeen er bij mij op neerkomt dat de keuze geen enkele ratio bevat.
En dat past ook niet bij mijn Bayerse wortels.
@Stijn Torfs: sowieso is de Nederlandse taal best krom. Leg mij maar eens uit waarom we voor de TV zitten maar achter de computer.
@label89: Tussentakk .
@norge: yep, 4 s2000 blokjes aan elkaar schroeven en je hebt ook een 8 liter w16 met 1000 pk maar dan zonder turbi
@norge: Je spelling verklaart waarom je in een wjhijandai rijdt.
@autobart: Oef,welk gebrek heb jij dan?
Vooral het interieur is indrukwekkend! Ze kunnen misschien nog een bedrijfje starten om oude interieurs om te vormen naar moderne versies. Wel een kostelijke verbouwing denk ik..
Dat hebben ze toch wel goed gedaan
Ik had iig mooi voor lul gestaan mocht ik deze zien rijden..

“Kijk, een Bugatti Veyron!”.
@kaasboerin: Haha en dan verliest ‘ie een stoplichtsprintje van een Golf GTI!
@autobart: hahahaha geweldig!
Knap werk!
Ik zou wel de achterkant willen zien, want dat is het probleemgebied bij Bugatti-replica’s… hoe dan ook, ze zouden het niet mogen maken….
Verdomd knap staaltje plaatwerk! Echt kwaliteit. Dat interieur is ook gewoon cool. Gaaf dat ze daar ook zoveel mogelijk trouw aan het origineel zijn gebleven. Cool project. Misschien een idee voor Bugatti om deze heren een baan aan te bieden in de bodyshop.
@E34M5Touring:

Bij bugatti zelf zullen ze er niet veel mee kunnen doen denk ik. Daar in Z-america waar ze die geweldig echte replica’s maken. Kunnen ze misschien wel een paar jaar overslaan en deze direct al aan de veyron laten beginnen.
@Hupke: Toch zijn dit wel lui met skills. Vooral die foto recht van voren. Daar zie je geen verschil.
@E34M5Touring: En dat kun je afleiden ENKEL en alleen aan de front? Laat eens de hele auto zien, zijkant, achterkant. Eens kijken of de afmetingen wel kloppen en of het dan nog zo’n “knap staaltje” plaatwerk is.
@Preske: Doe het ze maar is na dan. Ben benieuwd of je uberhaubt verder komt dan het bij elkaar zoeken van de gereedschappen. Altijd zo makkelijk, beetje blaten…..
Deze is gemaakt door DC Design. De eigenaar heeft o.a. ook een Gallardo, wel een echte.
Heel erg mooi! Was er waarschijnlijk ingetrapt als ik deze tegenkwam
Weet je zeker dat dit een rep is ? En niet zoals een jaar geleden dat iedereen loopt te roepen dat het een slechte/goede replica is en dat het dan tóch een echte is :S ?
@JaxDryke: er bestaan geen Veyron’s met het stuur aan de rechterkant. Dit kan dus nooit een echte zijn.
@robbie: Nee, daar dacht ik zelf ook aan, maar wist het niet zeker.
Ik zou zelf nooit in een replica-super/hypercar willen rijden, maar ik kan me wel voorstellen dat het een leuke hobby is om zo’n wagen na te bouwen. En om dan als hobbyproject zoeits neer te zetten vind ik alleen maar bewonderenswaardig.
Leepu’s broer Copy-Pu.

Schijnen al jarenlang ruzie te hebben die twee.

En ja ik weet dat Leepu uit Bangladesh komt.
of Bangla Dash
@desjonnies: copy-pu mn koffie sproeide door de lucht. Gaaaaaf, you made my day :)
Echt netjes gedaan… En ja zodra je echt gaat kijken zie je dat de spiegels nep zijn en de motorkap nep is.
Vraag me af of hier een 1.3 hybrid blok onder de kap ligt… Dan sta je toch wel goed voor l*l moet ik zeggen!
@naamloos: helemaal bij een stoplichtsprint!
@bbroek:
Voor een beetje cruisen is dat toch meer dan genoeg…
@bbroek: http://www.youtube.com/watch?v=m5_AKjDdqaU

Vanaf 5:40. Dat gaat ‘ie zeker niet winnen!
@autobart:

Heb ik het goed gezien, of is die Veyron zelfs iets kleiner dan de Aventador?!
@FrankypankyV8: Dat zou ik niet weten, maar als je er maar alleen of met tweeën inzit denk ik dat je daar geen minuut van wakker zult liggen.
@autobart:
Waarom zo’n zure reactie?!

Ik doel juist op het feit dat het knap is, mocht de Veyron kleiner zijn dan de Aventator, om zo’n motor plus bak in te bouwen. En dan toch kleiner zijn qua lengte, vergelijken met de concurrentie.

En ik vond de Gallardo al een net stukje techniek, vergelijken met de 911. Zelfs de 458 is kleiner dan de 911!!!

Zie de onderstaand foto;

http://www.carzi.com/wp-content/uploads/2011/02/Porsche-911-Turbo-vs-McLaren-MP4-vs-Ferrari-458.jpg
@FrankypankyV8: Aha, daar doelde je op, ik dacht dat je doelde op de hoeveelheid ruimte die je in het interieur tot je beschikking had…
@FrankypankyV8:
De 911 997 Turbo in jouw foto is 4450mm, de 458 4527mm en de McLaren 4507mm. Op zo’n foto kun je verschillen in lengte dus niet zien, en de 911 is een van de kleinste (en toch verdomd handige) sportwagens (de Gallardo is idd nog kleiner)…
@StijnB:

Bedankt voor je info. Ik zag het toch goed met die Gallardo…
@FrankypankyV8:
Maar in dat rijtje staat geen Gallardo…
@naamloos: The donor car is a Honda City 1.5 AT, which at its peak produces 100 BHP of power. With one-tenth the power of the real car on tap, this Veyron is far from being the fastest car in the world. However, the cost to develop such a vehicle will not be even 2% of the original Veyron. The old Honda City can be bought for around Rs. 2 lakhs in the used car market and this modification shouldn’t cost more than Rs. 10 lakhs. The replica version of the Veyron is based on the convertible version.
Respect voor het plaatwerk. Aangezien ze geen mal gaan maken om het uit te stampen zal dit dus met de hand gerold zijn. Petje af.
Erg netjes gedaan.

Ik kan dit soort projecten wel respecteren. De handvaardigheid die hieruit blijkt.

Enne, het vermogen komt wel goed. Straks hebben ze de motor opgepept dmv een compressor oid. Maar ik zou niet weten of het motorvermogen relevant is, in dit geval.
Het moet zijn: dat zie je meestal niet bij replica’s. ;) OT: erg mooie replica en het interieur is ook erg mooi.
Ik vraag me altijd af waar ze dingen als koplampen en dat soort vaste dingen die je niet zelf kunt maken. Plaatwerk kan je altijd wel wat kloten met opvulmiddel.
Die spiegels die kloppen niet, ik weet niet of het aan het mode ligt of aan de hoek waarop ze tegen de auto aan hangen. Ik zou toch zien dat het geen echte is, niet om te opscheppen hoor! :D Hij lijkt ook wat smaller dan de echte (ja, die heb ik in het echt gezien), maar op de foto kan hij er natuurlijk smaller uitzien. Maar toch respect, het lijkt me erg moeilijk om zo’n auto na te maken, mede door de erg ronde vormen.
Maar wel typisch Indiaas om zo lang mogelijk het plastic om de stoelen te houden. Is een statussymbool.
Netjes gedaan maar het blijft een replica.
Dat ruitenwisserduo stamt ook duidelijk af van een middelbare huis-tuin-en-keuken-japanner.
Zou toch een giller wezen als je alle aandacht krijgt bij het stoplicht, vervolgens gas geeft en er een lullig geluid uit die uitlaat komt waar je spontaan een lachkick van krijgt!;)
@axelklei:

Lullig geluid? Dan zetten ze toch er een sportuitlaat op? Of nog ‘harder’, gewoon de demper verwijderen.

Niet dat die auto er harder van gaan of er ‘echter’ uit ziet…
Jammer dat ze iets namaken ipv iets van zichzelf te creëeren want ze hebben duidelijk old school skills en arbeid blijkt daar goedkoop te zijn. Geef die kerels een running chassis en een tekenaar (a la Jean Bugatti) en een nieuw tijdperk van coachbuilding is aangebroken.

http://htsmall.classicchevy.com/assets/cci/images/size/265x265/sku/21-212.jpg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).