Verzopen Ferrari Enzo Edo Competition krijgt 950 pk

Auteur: , 43 Reacties

Hoe zou jij reageren als je je getunede Ferrari Enzo de oceaan in hebt gereden? De Canadees Zahir Rana (eigenaar van ZR Auto) haalt zijn schouders op en laat zijn gehavende speeltje naar Edo Competition in Duitsland vliegen. Opknappen die handel!

De gele Ferrari Enzo van Zahir Rana was in het verleden al eens onder handen genomen door Edo Competition en had in eerste instantie 700+ pk en later zelfs 860 pk, en een topsnelheid van 392 km/u. Ook had Zahir een bodykit laten monteren zodat zijn gele gevaarte wat meer op een Ferrari FXX leek.

Momenteel ligt de Enzo helemaal uit elkaar bij Edo Competition en wordt er druk aan de motor gesleuteld.

Als alles klaar is moet de V12 maar liefst 950 pk leveren en wil Zahir dit jaar weer deelnemen aan de Targa Newfoundland rally waarbij het vorig jaar fout ging. De totale schade bedraagt volgens Rana zo’n 75.000 euro. Valt dus best nog wel mee eigenlijk.

Dat Zahir zin heeft in de rally van dit jaar blijkt wel uit de volgende quote:

“Next year I’m going back again with 20 cars,” he said. “All my friends and clients are now envious. They said, “oh, we should have gone.’ It should be great. I’m looking forward to it.”

Overigens is Edo Competition momenteel ook bezig om zijn Maserati MC12 om te bouwen tot MC12 Corsa Widebody. Dat gaat ook een hele leuke auto worden volgens mij!

PS De video van de crash kan je HIER bekijken!



43 reacties

Volgende keer rijdt tie nog sneller de plomp in?
Dat noem ik nou nog eens een vette bak!!! Die mag bij mij wel in de garage staan.
Zo doe je dat. Amper controle met 750pk, gewoon 900 paarden er in knallen.
@norge nu rijd die niet het water in, hij vliegt er over heen!
Leuke eerste reacties weer, we rijden allen nog op een bommerd rond of is er inmiddels al een civic?
@bassen: De opgevoerde Citta is inmiddels vervangen door een paarse Suzuki Swift, met kachelpijp, vliegtuig-spoiler en boombox ;) Wedden dat ik die Ferrari er vet uitboek bij het stoplicht !?!
Die extra pks zijn om het hoovercraft-airbag-systeem te compenseren..
@bassen ik ben 15 dus ik rijd nog niet veel.
@ iedereen: Degene die niet weten hoe het verhaal in elkaar zat en de feiten niet kennen zetten zichzelf alweer behoorlijk voor lul. De bovenstaande EDO Enzo had 840pk en werd gebruikt tijdens een race (nadruk op RACE) evenement. Een fout zit in een klein hoekje, kijk maar eens naar de formule 1! Dus stop aub met alle onzin.
@leftlane: We zijn gewoon jaloers op deze meneer met meer centen dan stuurkunsten en daarom reageren we zo afgunstig……
@norge: Schumacher heeft ook wel eens een stuurfout gemaakt. Ik zeg niet dat deze man een wereldcoureur is, ik ken hem van het in de plomp rijden, maar hij zal waarschijnlijk beter rijden in een snelle auto dan 90% hier.
@leftlane: ja het is gewoon afgunst gecombineerd met reaguurders die niet eens kunnen rijden, laat staan racen.

OT: ik vind hem echt een baas hoe hij reageert nadat ie het water in was gegaan. Verder heeft ie ook een coole site.. Ik word er nu zelf ook een beetje afgunstig van ;-)
@leftlane: het was een RALLY en niet een RACE.
@leftlane met verkeerde been uit bed gestapt? Ik heb filmpje ook wel gezien dat die hem in het water rijd maar mag er dan geen grap over gemaakt worden?
Altijd die afgunst, wanneer je zelf een ongeluk hebt is het een ander verhaal, dan waren de omstandigheden anders of lag het aan de ander. Zodra er weer eens bericht word over een exclusieve auto dan is het allemaal “als je niet kunt rijden wat moet je dan met zo’n auto” of “beter leer je het eerst op het circuit”

Toen ik mijn ongeluk had werden er ook al berichten verspreid dat ik mij op een circuit zou wanen en dat de auto pas gerestaureerd zou zijn.
@bassen: En wat voor spannend ongeluk met wat voor indrukwekkende auto was dat dan??
@Michiel1: Ongeluk was niet zo heel spannend (nou voor mij wel) en het was met een Porsche 911 vorig jaar 14 november.
@Michiel1: en eerlijk is eerlijk michiel, een 911 is nou eenmaal wel een indrukwekkende auto.
Behalve voor de meneer met de bovenstaande Enzo..
Een ongeluk is nooit leuk, en het is meestal een klein foutje met grotere gevolgen.
@rikus: Zelf niks aan overgehouden dus het viel allemaal mee, wel de auto total loss (maar all risk verzekerd)
@rikus: Dat is inderdaad een leuke auto!
Ik was gewoon erg benieuwd er naar, vooral hoe het er namelijk stond kwam het nogal fake over!
@bassen: gelukkig dat je er niks aan over hebt gehouden en waarschijnlijk heb je er wel van geleerd dus no biggie, alleen jammer van de auto;)
Kijk dan ben je een baas! Is het kapot, dan gewoon op laten knappen en meteen ook upgraden!
Is wel een mooie auto maar ik denk ook dat hij hem weer in het water rijden .
@Michiel1 En niet te vergeten dat hij er ook mee rijd. De meeste zetten hem dan in een garage en laten hem weg stoffen.
Hij heeft wel smaak!
Ik wacht al op het volgende filmpje:)
En wat zie je op e achtergrond staan? Een kever cabrio ! :P
@krari zal niet standaard zijn.
@jordy14: Klik de volgende keer eens op “reply” achter de naam van degene waarop je wil reageren, dat is een stuk overzichtelijker.
@vale46: Vroeger, heel vroeger ging het ook zo, niemand die er om zeurde.
@The360box: vroeger, heel vroeger stak men tijdens het rijden de hand uit om aan te geven welke richting men uit wou gaan…
Lekker maf die gast :D
Vliegt hij met 860 pk al het water in, laat hij er nu nog 90 bij steken!
Ik gun hem een mooie prijs in de race, met zo’n prachtbak!
Dit zijn tenminste mensen die echt willen rijden met een supercar. En als je dan je auto crasht gewoon laten maken en weer rally’s rijden. Daar zijn auto’s voor bedoeld. Respect voor deze Gast!
Alleen hopen dat ze die body er maar niet op timmeren want ze waren zo lelijk en leken niet eens op een FXX.
Hier heb ik respect voor, mensen die veel geld spenderen om hun trotse auto te kunnen blijven rijden.. Meertje? Geen probleem, opknappen. Kun je volgensmij niet zeggen van die Veyron in de plomp. (ook vele andere ex-supercarbezitters)
@michelyman: die Veyron was verzekeringsfraude ;)
Wel een held dat hij zijn auto gebruikt en bij het mis gaan gewoon weer repareert en weer verder gebruikt. Is toch waar de auto voor gemaakt. Maar het is wel apart dat hij zelf een tuning bedrijf heeft en dan zijn enzo door een ander tuning bedrijf laat doen. En dat er zo veel geld te verdienen is aan tuning spullen. Maar ik gun het hem wel hoor ;)
@mrB: EDO is een absolute Ferrari specialist. Misschien heeft zijn bedrijf minder expertise op DAT gebied in huis en dat die het daarom uit besteed. Klinkt plausibel.

OT: Hulde, gewoon repareren, beetje verder opfokken (what the heck.. hij lag toch open) en weer gaan met die bak!
De crash vorig jaar was trouwens niet eens echt zijn schuld, de wagen veerde omhoog en werd daardoor eventjes onbestuurbaar. Soms kan dat genoeg zijn…

Respect voor deze man. Hij gebruikt zijn supercar in een legale race en draait op voor de gevolgen als het fout gaat. Toegegeven, zijn portefeuille laat het toe, maar toch liever dit dan dragracen met een Veyron tegen een GTR waarvan je weet dat je hem zo kan kloppen!
Met dik 5,1 meter in lengte en bijna 2,1 meter in breedte lijkt me een wide bodykit niet echt nodig, maar ik ben toch benieuwd!
vind het echt wel een mooie vent. als het blok toch al uit elkaar licht gewoon nog meer pk’s erin pompen. en dan weer een booboo maken :P
En ze blijven die Enzo’s oplappen.
Pff wat een krot hij heeft zelfs geen mistlichten en de kofferbak is ook niet veel zaaks
Standaard lijkt me mooier!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).