Veyron-etende Hennessey Venom GT Spyder op de dyno

Auteur: , 100 Reacties

Hennessey kan andermans auto's heel hard laten gaan maar hun eigen creatie slaat werkelijk alles. Briesen, stampen en vuurspuwen op de rollenbank, heerlijk!

John Hennessey wil vooral Bugatti een hak zetten door zijn verlengde Lotus Elise zonder dak sneller te maken dan een Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Als hij een test-baan weet te vinden die lang genoeg is en een coureur die gek genoeg is gaat hem dat zeker lukken. In Texas, VS, acht ik de kans van slagen hoog. Sowieso kneep de Veyron SS hem eerder al.

Nu mag de Hennessey Venom GT Spyder alleen vastgeketend aan een rollenbank zijn spierballen laten zien. En spierballen zijn het. De meting laat bijna 840 pk zien. Aandrijfverliezen meegerekend produceert je blok met medium boost dan zeker 950pk op Amerikaanse ‘pump’ 93-octaan (97-98 in NL). De auto weegt daarbij nog steeds maar zo’n 1200 kg.



100 reacties

Dat ding moet dus 420 gaan halen.. achterwiel aangedreven.. Zou er iemand gek genoeg zijn?
@dennisr: die SSC is ook RWD.
@dennisr: ik zou het wel willen proberen.
@dennisr: Dat is dus eigenlijk 420 in een Lotus Elise. Mij niet gezien!
Geef mij tochmaar de veyron in plaats van die hilbilly lotus!
@themanjeroen: prima, neem ik die ‘lotus’ wel, volgens mij trekt die de veyron zeker met tussensprints er makkelijk uit. veel betere stroomlijn en pk/kg verhouding
@v8amg: Betere stroomlijn? Denk je nou echt dat de druppelvorm van de Veyron zomaar is gekozen?
@JanJansen: wat ik wel weet is dat een Agera (R) veel beter gestroomlijnd is dan een veyron, en een lotus is nou ook niet echt aerodynamisch mislukt.
@v8amg: Die Agera, ik heb er nog geen journalist 400+ mee zien rijden, jij?
Om zoveel vertrouwen in je product te hebben dat je iedereen er mee op pad durft te laten gaan kost veel ontwikkeling.
@v8amg: druppelvorm is de meest aerodynamische vorm.
@JanJansen:
Druppelvorm?? Bij een Veyron.
Jij hebt of humor of hele slechte ogen.
Een Veyron heeft het gewicht en de aerodynamica van een zeecontainer.
@jrk68: Hahaahaha, gewicht heb je gelijk in.
Aërodynamica van de Veyron is toch beter dan die van een Exige (waar de Henessy op gebaseerd is). Een 0,335 van de Veyron tegen een 0,434 van de exige. (Voor uwe informatie: Ferrari 458 heeft een CW waarde van 0,33)

Dus ik weet niet waar jij je aërodynamica van een zeecontainer vandaan haalde?
@jrk68: Dank voor het onderbouwen van mijn argument met cijfers. Voor de mensen met LTS-zwakstroom nogmaals, iets wat er aerodynamisch uitziet is het vaak niet.
Een Lamborghini Countach heeft bijvoorbeeld een Cw van 0,42, een bakbeest als een Volkswagen Passat station uit 1988 slechts 0,28.
@JanJansen: Idd, de druppelvorm is de meest aerodynamische vorm in de natuur, vandaar de Veyron zijn vorm.. Simple as that.
@themanjeroen:
Op basis van aanschafwaarde (en dus ook verkoopwaarde) zou ik ook voor de Veyron kiezen.
Maar ja, zo’n Veyron heeft het wat mij betreft op een of andere manier net niet. Zo’n 2 ton zwaar ding dat dankzij een mega motorblok onovertroffen is … tot aan de eerste bocht. Een soort van über Audi RS is het wat mij betreft.

Daarbij zou ik bij zo’n Veyron toch een beetje het knagende gevoel overhouden dat ik met de erecte plasser van Ferdinand Piech aan het spelen ben.
@ramshoek: toch is er nog steeds geen productie-auto die de Veyron kan verslaan. En al zéker niet de SS versie. Kortom, leuk die Venom GT en de (nieuwe) SSC, maar die zullen niet snel voor ‘de massa’ gebouwd kunnen worden. VAG heeft ook een ietsje groter budget :lol:
Laten die figuren maar eerst eens een auto maken waarmee je fatsoenlijk kan cruisen als de veyron en niet alleen maar hard rechtdoor zijn de amerikanen sowieso al goed in.
@amgpowerrr: Wat een onnozel stomme reactie! Een Veyron met 4wd gaat lekker strak door de bocht zeker?
@The360box: Hij doet het anders niet slecht op het TG-circuit.
@The360box: voordat je
@The360box: voordat je iemand onnozel en stom noemt moet je eerst zelf even nadenken een 4wd is vele malen beter op circuit alsnog niet ideaal maja welke 1000 pk+ auto is dat wel dan een rwd met 800 pk erop dus dit is idd veel beter dan die usa troep maja waarom ik uberhaupt reageer op iemand die dit geeneens kan bedenken.
@amgpowerrr: Ja daarom zijn 99% van de circuitauto’s 4WD……. Op een nat circuit is 4WD sneller omdat je je vermogen eerder kan gebruiken. Maar op droog plakkerig asfalt is 4WD alleen maar een nadeel. Je kan bij de start niet meteen vol op het gas (Bij een handbak trek je de koppeling eruit) en heeft 4WD een onderstuurd karakter en dat wil je niet op een bochtig circuit. Bovendien wordt de auto er over het algemeen een stuk zwaarder van.
@E34M5Touring: daarom was een rs5 een tikje sneller dan een m3 overdag zonder regen? Maar het gaat hier om belachelijk krachtige auto’s met 1000 pk dan zou ik echt wel liever een awd willen rijden ipv rwd waarbij je 1x een tikkie te hard gas geeft en je auto 180 graden draait…
@amgpowerrr: In welke test is een RS5 sneller dan een M3 op droog asfalt (serieuze vraag) Bewijs graag. De RS4 was tijdens de Top Gear test bijna 5(!!)seconden langzamer dan de M3.
@E34M5Touring: moet je even op youtube kijken had deze een tijd geleden gezien, door de awd kon die strak de bochten door het verschil was miniem in ieder geval.

Een rs4 is toch minder krachtig en de rs5 wat meer sporty lijkt me? Sedan tegen een coupe dus daar zouden al wat seconden uit kunnen wordeb gehaald.
@amgpowerrr: Wat hebben sedan en coupe opeens met elkaar te maken? RS4 heeft 420 pk en weegt 1650 kg, RS5 450 en 1725 kg…
@amgpowerrr: Waar hoor je mij klagen over 4wd? Dat zeg ik nergens, degene concludeert dat Amerikanen met RWD dus alleen maar rechtdoor kunnen en een Veyron o-so-smooth loopt…
Ik had het ook gelezen. En dan die subtiele reactie van Hennesey:
“Their Veyron Grand Sport Vitesse is NOT the fastest open top car in the world,” Hennessey emailed us this morning. “The Venom GT Spyder is and we will prove it in the near future. Bugatti can kiss my ass.”

Feit blijft dat hij dit allemaal nog maar moet bewijzen op een circuit. Met zo weinig middelen een betere auto maken dan de machtige VAG-groep, dat lijkt me wat ver gaan. Deze man is een beetje aan het schreeuwen, maar of je daar harder van gaat? Misschien als je het de goede kant op doet.
@JanJansen: VAG is niet machtig. VAG is arrogant, en kunnen we wel zien met hun problemen met de TSI motoren. Waarom zou een Hennessey niet sneller kunnen zijn dan een Veyron?? Omdat alles wat VAG maakt goed en snel is?
@rufctr01: Omdat het geen produktie-auto is, er geen airco en navi inzit en het maar de vraag is of de boel heel blijft en de bocht om kan.

Schroef een dikke Turbine in een oude Panda, voeg 500kg stalen buizen toe en je gaat ook 420km/u, dat is an sich geen enkele uitdaging hoor. Doe me dan maar een echte track-car, 400km/u haal je toch op vrijwel geen enkel circuit. En als het een boulevard-cruiser is, dan liever ongeveer alles wat er op de markt is, dan een Venom GT.

En dat fanboy geblaat over TSI is totaal irrelevant. Trouwens, niet zozeer VAG is arrogant, dat is de NL impoteur Pon.
@JanJansen:
Ik geloof best dat deze auto sneller is dan een Veyron. Maar maakt hem dat dan beter dan een Veyron? Een auto maken die achterlijk hard rechtuit kan is ‘simpel’, maar een auto maken die zo hard kan, betrouwbaar is en waar fatsoenlijk mee te rijden valt is een heel stuk moeilijker. En dat is de Veyron, deze Hennessey is dat denk ik niet.
@remkov:

Inderdaad, iedereen met beetje hersens kan een auto maken die heel hard rechtdoor kan maar het lukt niemand om een auto als de Veyron neer te zetten.
@zakar36: Nou ja, ik geloof ook niet dat een Veyron heel lichtvoetig door een bocht gaat, maar wel bovengemiddeld. Wat ik wel weet is dat de Veyron heel goed uitgedachte aerodynamica heeft waardoor bijna iedereen met een roze papiertje met 300+ kan cruisen. Daarnaast staat de Veyron nou niet echt bekend om zijn onbetrouwbaarheid.
Dat test- en ontwikkelbudget heeft Hennesey nou eenmaal niet.
En laten we eerlijk wezen, de veyron heeft veel dingen wat de Hennesey niet heeft wat de waarde ook laat toenemen. Ik noem een W16 en perfect afgewerkt plaatwerk en interieur.
@JanJansen:

300 km/u ??
ga er maar gemakshalve vanuit dat 90% van de Veyrons de snelheid nooit gehaald hebben ..
@lincoln: denk het juist wel; binnen 16,7 seconden zit je daar namelijk al op.
@JanJansen: denk dat de afstand nodig om die snelheid (binnen 16s) een belangrijker beperkende factor is.
@JanJansen: Hij heeft gelijk hoor, bijna alle Veyrons staan in een verwarmde garage onder een doek en er word misschien een aantal keer per jaar mee gereden als het mooi weer is, naar een meeting of iets anders speciaals. Mensen die zo’n auto kopen zien het voornamelijk als investering en rijden er zo min mogelijk mee.
Heb hem zoiezo liever dan het Veyron gedrocht, verheug me op de rondetijden!
@syliaca: Welke rondetijden? Video gezien,er zit niet eens een stuur in!
@MARS: De rondetijden die deze gaat rijden?
mars via Android app
@syliaca: ja, waar moet deze gaan rijden dan?
@MARS: :lol: die stuur kunnen zo eraan hangen.
@4991: die stuur?
@4991: Die stuur?
Deze wint 5x een sprintje tegen de Veyron, daarna kan die de prullebak in!
Beter dan een Veyron, hij is handgeschakeld! En want een lekkere sound!
Veyron blijft eindbaas. Dat filmpje van Captain Slow in de Veyron op topspeed zegt genoeg. Ding gaat erg hard zonder drama. Met dit apparaat loopt het je dun door de broek vanaf 200+.
Met Highboost moet dit ding er dus zo’n 1200 Pk uit pompen. Die Veyron SS is dan niks meer, laat staan de normale.
En we moeten nog ff wachtten totdat topgear hem test op hun circuitje, maar ik heb er wel vertrouwen in dat deze een sneller rondje gaat neerzetten dan de ss.
Wat mensen vergeten dat de veyron een dagelijks rijdbare en comfortabele cruiser is in de basis.. De ssc, en deze hennesey zijn eigenlijk streetlegal racewagens zonder enige vorm van comfort
@jordyvn: Nou voor dagelijks gebruik lijkt ie niet handig die Veyron, heb je ooit gezien hoe F*cking breed dat ding is?! Parkeren en keren zal niet makkelijk worden.
@michelyman: Ow en vergeet de drempels niet, die moet je net als tjoeners betreden.
Niks ten nadele van dit stoere project van Hennessey, maareuh: wat een idiote comments zitten er hier tussen..
Laat ze dan sneller zijn dan een Veyron, geen auto die kan tippen aan de gebruiksvriendelijkheid en luxe die de veyron je geeft terwijl hij tevens de snelste productieauto ter wereld is.
Men kan de Veyron niet evenaren op dat vlak, zeker niet met een relatief klein budget.
Sneller zijn kan ze wel lukken, maar dan is het de vraag hoe het zit met de Agera R…
Liever hennessey dan een veyron!
VAG/Bugatti is (marketing-technisch) natuurlijk veeeeeeeel beter ..

in de grote mensen wereld is ietsje anders met de Veyron ..

ding doet er een eeuwigheid over om de 400 te halen ..
ding kan totaal geen bochten nemen bij hoge snelheid ..
ding is tyfus-zwaar ..
ding behoeft om de 5000 km een bandenwissel ..
is er nog geen 1tje met meer dan 20.000 km op de klok ..

tis wel een klassieke schoonheid .. dat wel ..
@lincoln:
Ja maar… zo irritant als mensen een bericht zo beginnen;-)
hij haalt wel 400 km/uur en consequent en zonder brokken.
Wel eens een bocht genomen met “slechts” 200 op de klok?
1001pk uit een blok van 100kg kan ook, kijk maar naar de F1 auto’s van weleer. Blokje is wel op na 300km.
5000 km is toch prima, de gemiddelde veyron rijdt dit per jaar niet eens.
Er staat er een op Mobile.de te koop met meer dan 20.000km op de klok. Wel interessant alternatief voor de Hennessey voor 9 euroton.
@JanJansen:

ja maar .. ja maar .. ja maar VAG moet een hele zwik leasertjes zo dom krijgen een handtekening onder hun contractje te laten tekenen met hun eigen bloed om hun Veyron voor die absurd lage prijs aan de man te kunnen brengen ..

vals geld (subsidie/corruptie) maakt de aankoop prijs van ondergeschikt belang ..
@lincoln: ja maar .. ja maar .. ja maar ;-) toch mooi dat er mensen zijn die dit soort rete gave dingen ontwikkelen. Dikke peop aan alle middelmaat met hun lease auto’s.
@JanJansen:

yep ..
tis ronduit lache dat ze die meuk kunnen slijten met als enige selling-point een snelheid die je niet kan/wil/mag/durft te halen ..

want op alle andere punten zijn ze ondergeschikt aan een Fiat Doblo ..
Kan iemand mij misschien even een linkje geven naar de officiele berichten of Youtubefilmpjes waarin een produktieauto harder gaan dan 430 km/u en geen veyron is?
@rooster: Hadden de heren van bugatti daar geen speciale editie voor nodig om die snelheid te halen?
@jeffreym3:
geen idee maar het feitelijke gebeuren kan ik zo op youtube vinden. Maar van al die bolides, die veyronkillers, die de veyron het nakijken geven en in het stof laten bijten kan ik niets maar dan ook helemaal niets vinden. They can talk the talk but can they walk the walk?
Volgens mij tot nu toe nog allemaal grootspraak.
@rooster: Nou weet je waarom? Omdat je daar een fatsoenlijk stukje tapijt voor nodig hebt.
Tot dusver heeft toevallig alleen VAG zo’n mooi stukje liggen. Er zijn tig lijstjes met 400+ bolides maar deze kunnen dat helaas nooit waarmaken.
@The360box:
Ja maar dat is dus niet mijn probleem. Je zal gewoon moeten nakomen wat je loop rond te bazuinen (put your money where your mouth is) of anders moet je je grote bek houden, zo simpel is dat.
Laten we het zo stellen. Dit veyron kost 1,5 miljoen(als het niet meer is) zodat hij 400km/h haalt zonder brokken.
Who gives a fuck? Dat doe je maar 1x met dat ding en dan maar hopen dat je niet sterft terwijl je ermee bezig bent (duurt een tijdje..) en hopen dat je niet zonder brandstof komt te staan..

Snap echt niet wat mensen zo geweldig aan dit ding vinden.
Zo’n hennessey is een echt racemonster. Een veyron een GT die toevallig heel snel rechtdoor gaat. Nee, 2000+ kg gaat niet lekker in bochtjes..

Wat mij betreft ben je een statusrijder/poser als je een veyron verkiest boven zo’n hennessey!
@jeffreym3: Ehm, ja, jij snapt het.. Als je 300+ wilt cruisen op de autobahn zonder je stem te hoeven verheffen en dat je 3 ruggenwervels chiropractisch weer op hun plek moet moet laten leggen… ja, dan ben je een statusrijder/poser natuurlijk
@jeffreym3: 1200 pk onder je rechtervoet met achterwiel aandrijving krijg jij echt niet lekker door een bocht heen hoor.. De Veyron is zo perfect uitgebalanceerd dat veel critici hem zelfs ‘saai’ vinden, terwijl hij wel nog retesnel is.. Ik denk dat je dan wel een perfecte straatauto gemaakt hebt.
@stefstuntpiloot: Welke pannekoek geeft er nou gas in de bocht? met achterwielaandrijving? en als je dat wel kan/wil dan doe je dat geleidelijk. Dat ie 1200 Pk heeft wil niet zeggen dat ie niet rustig gas kan geven.
@stefstuntpiloot: Zoals aallex typt…
Of geef jij altijd volgas als je door een bocht gaat?

Die 1200pk en achterwielaandrijving maakt geen fuck uit. Gaat om hoe je er mee omgaat. Ik durf te wedden dat de hennessey de veyron er op een willekeurig circuit makkelijk uit rijdt. Met 1200kg door de bocht is toch wel wat anders dan 2000kg door te bocht proberen te brengen!

Of nee, wij geven over 100% gas, dus 1200pk met achterwielaandrijving is onbestuurbaar… -_-
@jeffreym3: @aalex: Aha, jullie geven pas weer gas bij als je je stuur recht hebt? :-)

Ik vind het nogal een aanname dat die Venom de Veyron wel eventjes er al zal gaan rijden op het circuit…
Maximale octaan is 91 bij de pompen in de US en geen 93 pomp gas ;)
Aan de veyron hebben ze meerdere jaren gewerkt een heel erg groot project en ook een erg succesvolle auto, zo’n hennesey is mooi voor een paar testjes of die wel harder gaat rechtuit en misschien nog een x op het circuit.
Wanneer zij een auto zoals de veyron of de veyron ss willen beaten zullen ze toch aan wat meer punten moeten denken, tenminste zo zie ik het. Kortom de veryon en de hennesey zijn niet helemaal met elkaar te vergelijken. Hoewel ik toch wel benieuwd ben wat er nou uit gaat komen bij hennesey. Het denk ik een hele gaaf uitziende auto kunnen worden en misschien ook van binnen als ze nog wat meer aandacht besteden aan de dingen die bij de veyron wel goed zitten.
@karsvdtuin: Ja de veyron zit zo goed in elkaar.. Dat ding ding meer dan 2 ton weegt is al een fail. Dat hij 16 cilinders en 4 turbo’s nodig heeft voor 1000pk is nog een grotere fail. En dat hij dan nog zo ongelooflijk veel geld moet kosten is de grootste fail.
@jeffreym3: ah, natuurlijk. De belangrijke autojournalisten en -kenners zijn het er over eens dat de Veyron een technische tour de force is van zo een niveau dat het onwaarschijnlijk is dat we zoiets nog een keer meemaken… Maar ze hebben het verkeerd want jij weet dat veel beter natuurlijk
@baasbas: Dat je daar nog aan twijfelt na al die goed onderbouwde reacties…….
@E34M5Touring: ik zit tijdens mijn lunch op mijn telefoon wat te internetten… Ik had wat laat door dat ik met een zwakzinnige te maken heb. Excuus voor het reageren op zijn comments. Ik beloof beter op te letten in de toekomst… ;-)
@baasbas: Nou hij heeft wel zijn eigen M3 aangepast hoor… Dus hij was het ook niet eens met BMW en haar inferieure M afdeling. Wellicht is een eigen merk opzetten wat voor hem. Kan ie mooi die 500kg te zware 8l W16 quad Turbo Veyron verbeteren….
@baasbas: Look about right ;)
@baasbas: Hey, dat is die van mij joh.. :oops:
Typisch weer die hollanders. Normaal heeft men altijd wat te klagen over amerikanen. Die kunnen namelijk alleen maar heel hard rechtdoor en zijn op het circuit niks waard. Topsnelheid vindt men hier nooit zo belangrijk. En nu het ineens een duitser is die 400+ haalt maakt het allemaal niks meer uit. Dan is het ineens en geweldige wagen. Dat hij er dan niet uitziet en ongeveer 500kg te zwaar is doet er dan niet meer toe. Zucht…
@jeffreym3: Duitser? Lotus = Engels. Of heb je het over de Bugatti? Die is Frans namelijk.
@kaasboerin: Ja die man mocht het ontwerp tonen. VAG deed de rest…
@jeffreym3: Nou Bugatti zelf is al een tijdje niet meer onder ons hoor. Die heeft behalve het logo en zijn naam weinig toegevoegd aan de Veyron.
@E34M5Touring: Ik doelde op de mensen achter de bugatti veyron. Een speciaal team om de veyron te bouwen. Volledig ondersteund door de volkswagen groep.
Altijd leuk op autoblog. De veyron is hier zo heilig dat men het niet meer kan opbrengen normaal te reageren. Er moet gelijk beledigend en denigrerend gereageerd worden.

@baasbas: Dat hij techisch een ”tour de force” is.. wil niet zeggen dat hij direct superieur is in handling of wel soms? Als je dat niet begrijpt hoef je niet te beginnen over zwakzinnigheid. Jezelf baasbas noemen getuigt ook niet van een al te hoge intelligentie sukkel.
@jeffreym3: @jeffreym3: *zucht* Zelfs van discussiëren heb je geen kaas gegeten.

1: Ik zeg nergens dat de Veyron superieur is qua handling, dus het punt wat je nu probeert te maken is per definitie al kansloos.

2: Jij gaat er hierboven van uit dat de Venom de Veyron op een willekeurig circuit er “makkelijk uit rijdt”. Als men er niet van uit mag gaan dat een Veyron qua handling superieur is op het circuit om het feit alleen dat het een technisch tour de force is (jouw woorden en ik ben het daar nog mee eens ook), waarom mag jij er dan wel van uit gaan dat de Venom qua handling wél superieur is puur en alleen om het feit dat hij lichter is? Met andere woorden: je hebt zojuist jezelf onderuit geluld…

En nu weer opletten in de klas hè..
@baasbas: Dat eerste hou ik maar even buiten beschouwing aangezien jij mij een zwakzinnige noemt. Nee, dan heb je echt kaas gegeten van discussiëren ;)
1: Mijn punt is dat, al zijn er 1000 autojournalisten (”experts”) die de veyron een technisch hoogstandje is, dat dit niks zegt over de prestaties van het apparaat. Dus hoe goed de techniek ook is. Sneller op een circuit dan die hennessey zal die vast niet zijn.
2: Tja hoef je geen snuggere henkie voor te zijn om dat te snappen. Minimaal 950pk / 1200kg, zo goed als gemaakt voor het circuit tegen 1000pk / 2000kg gemaakt als GT. Wat zal beter door een bocht gaan? Ik lul mezelf niet onderuit hoor.

Wat betreft dat denigreren/beledigen. Ik beledig daarmee toch niemand? Ik ga er vanuit dat niemand hier die veyron boven de hennessey verkiest ;)
@jeffreym3: Je kan me een eikel vinden omdat ik links en rechts een dikke ad hominem er tussen slide… maar met mijn argumentatie is niks mis.

Met het jouwe wel. Je zegt zelf dat ik niet mag concluderen dat de Veyron superieur zal zijn qua handling (wat ik niet deed) omdat hij technisch zo vooruitstrevend is. En daar ben ik het mee eens. Grappig daarom dat je zelf concludeert dat de Venom op een circuit de Veyron zeker achter zich zal laten. Je houdt je niet aan je eigen logica. Dus ja, je argumentatie sux cock in hell (dat is jargon voor: “je argumentatie is vrij matig”)
@jeffreym3: Oh en daarnaast: “Er moet gelijk beledigend en denigrerend gereageerd worden.”

Kijk even wie daar mee begint: “Wat mij betreft ben je een statusrijder/poser als je een veyron verkiest boven zo’n hennessey!”
@jeffreym3: Doe niet zo hypocriet man. Jij liep @Kaasboerin: laatst ook voor alles uit te maken omdat ie het niet met jou eens was. De rest van je verhaal is al kapotgeschoten door @Baasbas: dus laat het hier gewoon bij. Volgende topic beter….
@E34M5Touring: Leer eerst maar eens lezen dan e34. Meneer kaasboerin begon met schelden :)
@jeffreym3: Oh sorry begon hij? Ja dat maakt het natuurlijk anders. Dan mag je ook terugschelden…… Playground rules weet je wel…..
@E34M5Touring: Precies..
@jeffreym3: LOL! Dit is nu de derde idiote comment van jou op rij. Oké dit is veruit de grappigste… Maar serieus: jij hebt het hierboven over “fails” van Bugatti?
De über fail is wel dat er per veyron, 5 miljoen aan ontwikkeling verloren gaat.. Ze maken dus ook nog is dik verlies op dat ding. Wat is er nog speciaal aan dat ding als hij i.p.v 400+ km/u, 300km/u haalt? Dan hoor je niemand er meer over.
@jeffreym3: Dat is helemaal niet zeker maar een schatting. Waarom is dit apparaat in jouw ogen geflopt? Omdat hij niet hard oor de bocht kan, te zwaar is, te duur? Dit ding is gewoon superieur in elkaar gebouwd met de beste en duurste materialen die er zijn. De Hennessey zal geen schuren project zijn maar wees blij dat er €5.000.000 op wordt toegegeven, dat zegt iets hè ;)
Dat zegt vooral dat hij gewoon te duur is als normale prodcutieauto. Ik noem het een langdurig prestigeproject. Lekker laten zien wat je kan, flink opscheppen, maar ondertussen op elk model miljoenen verliezen.

Ik lees zonet nog wat meer redenen waarom dit ding flopt:
-Setje velgen 35.000 euro???
-Die tevens gewisseld moeten worden na elke 12k km? Are you serious? Een VELGEN wissel?
-Banden die 7k+ per stuk kosten?
-Een motor die om de zoveel duizend kilometer gereviseerd dient te worden? Serieus? En dat noemt men een technisch hoogstandje?

Nog niet te spreken over reguliere onderhoudsbeurten. Een lichtfilter zal ook van 1000 euro kosten :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).