Volgende generatie (2013) MINI rijdt zijn rondjes

Auteur: , 33 Reacties

Ziehier: één van de 57 varianten van de 'kleine' verkooptopper van de BMW-groep, netjes ingepakt in folie.

Naar verwachting maakt de next-gen MINI in 2013 zijn opwachting. Het merk, dat momenteel in de basis 6 verschillende varianten aanbiedt, zal naar verwachting niet minder dan 10 verschillende versies op het volgende platform aanbieden. Dit UKL1-platform moet bovendien plaats bieden aan de kleinere (FWD) BMW-modellen, kan ook AWD ondersteunen, en wordt geschikt voor 2 verschillende wielbases.

Met de Franse trendbreuk voor wat betreft het niet langer groter maken van de bestaande modellen doen de Duitsers niet mee. De nieuwe MINI groeit nog een stukje ten opzichte van zijn voorganger, en dat is natuurlijk omdat er een mini-MINI aan zit te komen, waarvan we een preview zagen in het Rocketman-concept. Op deze manier bezet MINI ongeveer alle honken van klein (Rocketman) tot groot (Countryman). Geruchten over een MINI-truck kunnen wij nog niet bevestigen.

Qua motorisering: veel MINI’s krijgen gewoon weer een vierpitter, maar uiteraard doet BMW’s nieuwe driecilinder ook zijn intrede in MINI-land. Daarnaast ligt het voor de hand dat er hybride- en elektrische toepassingen hun weg naar de volgende generatie MINI vinden. De MINI E heeft al de nodige kilometers gemaakt, van de opgedane kennis moet de volgende generatie kunnen profiteren.



33 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
mini’s zijn al niet mooi maar deze is echt lelijk
@theman1996: Zie jij dan verschillen?
@kaasboerin: die lelijke koplampen
@theman1996: En waarom is deze lelijker dan de andere Mini’s dan? Door de camouflage valt namelijk weinig te zien dat echt anders is dan de huidige Mini…
@theman1996: het is maar een spyshot
@YSF42: daarom kun je toch wel zien hoe de auto er uit ziet
@theman1996: Waarop baseer jij dat?? Hij lijkt mij niet veel anders… De lampen zullen waarschijnlijk op het productiemodel anders zijn..
@TheVeenmeister: Ik mag hopen van wel. Dit lijkt op allemaal losse kleinere lichtunits. ipv 1 groot (rond) geheel.
@screamer: Jawel, in 9/10 gevallen van een gecamoufleerde auto, is de koplampunit ook gecamoufleerd, slechts de échte lampen zijn (uiteraard) gewoon ongecamoufleerd.
Is dit nu een generatie 1, 2 of 3???
@Hubert: 3e generatie sinds 2002 oid.
@GeoBem007:
Goh, dat jij het verschil nog kunt zien…
@Hubert: Tóch (ondanks de redelijk dikke prijs) gaan deze als warme broodjes over de toonbank. Ik zou zo’n Mini Cooper S opzich wel als 2e ‘oto’ willen hebben, beetje chippen en raggen maar.
@kaasboerin: De Mini Cooper S is toch wel een heerlijk autotje om in te rijden, heerlijk vlot, maar niet zenuwachtig.
@flutterby:
Cooper S niet zenuwachtig?
Hier op het werk hebben we een Cooper S clubman als testauto, en als je vol het gas intrapt vind ik de auto nogal zoekerig overkomen. Je moet het stuur verrekte goed vasthouden.
Verder natuurlijk supergaaf (en super onpraktisch) karretje.
@Hubert: Volgens mij zelfs de 4e.. R50, R53, R56 en nu de nieuwe
@TheVeenmeister:
Hier in Venray zijn we nu bezig met de F56 (nieuwe mini).
Dus alle codes zijn wel bekend, maar wat lijken ze allemaal op elkaar. (en de nieuwe die er aan zit te komen is ook niet veel anders…)
@Hubert: Het heeft een unieke look en dan ook de nodige charmes, dat kan je ook wel zien aan het succes van het merk. Ik vind het wel wat hebben. ;)
@Hubert: En daar komt natuurlijk bij; never change a winning team eh.. :D
@kaasboerin: aan het uiterlijk hoef je van mij niet zozeer te sleutelen, dat zat wel goed bij mijn R50. Al gaf de voorruit door dat ie zo rechtop stond wel veel problemen met steenslag. Het interieur is mijns inziens wél aan een opfrisbeurt toe. Die grote stationsklok van een snelheidsmeter heb ik eigenlijk altijd gehaat (ik had hem door een Cockit Chrono pack laten vervangen, praktischer en mooier) en toen ze de radio ineens in dat ding monteerden werd het nog lelijker.
@Alex_79: Dat steenslag sja, dat is gewoon balen, ik heb ook weer een deuk in m’n motorkap. De snelheidsmeter sja, dat is een beetje een kwestie van karakter behouden. Het ‘mini-sentiment’ behouden. Ik vind het zelf ook fugly namelijk. Cock-kit chrono pack is altijd goed natuurlijk. :lol:
@kaasboerin: grinnik, heb ik dat weer, mis ik een “p” o’ de juiste ‘laats ;)
@Hubert: Nee idd. Meestal zijn de lichtunits wat anders ingedeeld.. En de grille wat anders gedesigned.. Meer dat de originele R50 (welke ik nog steeds de mooiste vind) gefacelift wordt.. En dat heerlijke Chrysler 1.6 supercharged blok lag daar nog in… Graag een rode JCW in Italian Job styling!
@TheVeenmeister:
Ohja, de R53 is de R50 in Cooper trim.
zie ook :
http://www.bmwarchiv.de/e-code/
@Hubert: De R50 was de eerste generatie van de “Cooper” en de “One”. De R53 was de eerste generatie van de “S” reeks, die met supercharger werd geleverd. De R56 was de tweede generatie “S” reeks met turbo…
@Hubert: Yes my Bad.. De gefacelifte versie van de R50 werd ook gewoon als R50 verkocht..
Dus dit wordt het 3e model Cooper…
De Mini’s van tegenwoordig zijn al niet meer zo ‘mini’ sommige zijn ondertussen al zo groot als een golf.
@dustin24: Nog wel groter denk ik, maar hij ‘oogt’ nog wel aardig ‘mini’, en dat is natuurlijk wel geinig.
@dustin24: Ze zijn zeker niet zo groot als een Golf… heb je de koffer van een MINI al eens gezien? Krijg je geen 3 bakken bier in :D

On topic: Ik ben benieuwd! Die lampen worden natuurlijk nog wel veranderd, het dashboard ook hoop ik! Want zo te zien staat er bij deze geen leuk toerentellertje meer voor je neus…
Het zijn heerlijke wagentjes! Ze rijden gewoon super! Voor mij hoeven ze nu eigenlijk nog geen 3e generatie te maken, die 2e is nog goed zat!
Ik ben benieuwd totdat ik een “echt” plaatje zie ;)
Deze spot zegt mij niets in elk geval!
Maar goed dat ze deze melkkoe over hebben gehouden na het Rover verliespostje.
Hij lijkt wel héél erg vierkant…
Ah de tellers gewoon achter het stuur zover ik kan zien. Dat is wel de grootste afknapper van de huidige mini’s.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).