Eén turbodiesel, twee elektromotoren en een verbruik van 1,8 l/100km. Best netjes voor een 1900kg crossover.
Volkswagen is al even bezig met een ‘iets groter dan de Tiguan’ ruige crossover. Een SUV maar dan net wat minder praktisch. Vorig jaar was de auto grijs en verbruikte het concept 2,7 liter benzine per 100km. Dit jaar is rood de kleur en diesel de brandstof. Tevens legt de nieuwe Cross Coupe een ruime 100kg extra in de weegschaal.
Mits men genoeg op de elektromotoren rijdt blijft de uitstoot beperkt tot 46 gram CO2 per kilometer. Toch heeft deze nieuwe Cross Coupe 306 pk’s (225kW) om mee te spelen en een topsnelheid van 220km/u.
Elektromotoren, accupakket en diesel zijn niet verder gespecificeerd. Gaan we uit van een 170pk (125kW) 2.0 TDI dan zijn de 2 elektromotoren goed voor 136pk (68pk per stuk). Genoeg vermogen voor stadse ritjes en dankzij ‘plug-in’ hoef je bij veel korte ritten geen brandstof te verbruiken. Meer info en plaatjes komende week vanuit Geneve.
Update 05-03 – Het is inderdaad een dieselhybride geworden. Hij is voorzien van een nieuwe 140 kW/190 pk en 400 Nm sterke TDI dieselmotor en een 40 kW/55 pk en 180 Nm sterke elektromotor. De twee motoren drijven via een zestraps DSG-transmissie samen of individueel de vooras aan. Een 85 kW/115 pk en 270 Nm sterke elektromotor achterin drijft uitsluitend de achterwielen aan. De elektromotoren worden gevoed door een lithium-ion-accu (capaciteit: 9,8 kWh) die zich in de middentunnel bevindt.
28 reacties
ook al komen de specs uit the best case scenario is dit toch wel heeeeeel bijzonder te noemen ..
een beetje te bijzonder als je het mij vraagt ..
dus vraag het maar niet ..
Maar reken dan wel op conventionele motoren…
Ik zie dat steeds vaker bij persfoto’s van artikelen bij julllie – heeft dat misschien te maken de CMYK > RGB conversie oid?
vergelijk het maar met een andere source, daar ik het daklijn nog gewoon rood:
http://www.carissime.com/p/volkswagen/concept_cross_coupe_a.jpg
OT: Het blijft een beetje vreemde eend om te zien, maar bijzonder vind ik hem wel. Echt mooi is anders, maar apart is ie wel.
Verder waanzin om dit ruim 300pk mee te geven.
Maar laat dit aub niet het nieuwe Golf VII front worden.
Nu nog maar eens in productie nemen.
Het wordt nog wel eens wat met VW.
Vooral in China maken. Kunnen meer mensen hem betalen en is de kwaliteit wat beter.
http://fotos.autozeitung.de/1024x768/images/bildergalerie/2012/01/VW-Passat-2014-Design-Neuheit-Hubert.jpg
Andere merken doen blijkbaar iets teveel moeite aan ontwerpen om tot verkoopcijfers te geraken.