Volkswagen draait Scirocco de nek om in Nederland

Auteur: , 113 Reacties

Ongetwijfeld een teleurstelling voor liefhebbers van coupés met VW-badges, maar de Scirocco wordt binnenkort niet meer geleverd in Nederland.

VWforum publiceerde een interne brief aan de dealerorganisatie waaruit blijkt dat de Scirocco niet meer rendabel is voor Nederland en daarom uit de schappen wordt gehaald. Die informatie blijkt te kloppen, want per 31 oktober gaat de stekker eruit, zo liet Volkswagen ons weten. Tot die tijd kan de Scirocco nog besteld worden, daarna ben je aangewezen om de modellen die VAG-importeur PON nog op voorraad heeft.

De reden is duidelijk: de Scirocco is en was totaal geen optie voor de leasemarkt. Wagenparkbeheerders namen de auto niet op de in de vloot, en particulier verkocht de auto schijnbaar té weinig om nog langer rendabel te zijn. Dit jaar zijn er bijvoorbeeld slechts 204 exemplaren op naam gezet.

Of de Scirocco ooit nog in Nederland terugkeert? Misschien, zodra er een Bluemotion-variant komt met gunstige bijtellingscijfers en een meer redelijke vanafprijs, anders zien we het niet gebeuren. Daarom nemen we nu alvast afscheid van de derde generatie Scirocco, en kijken we nog een keer naar Wouter in de Scirocco R en R-Cup. Rip.

Met dank aan @Grtt voor de tip!




113 reacties

Jammer dat de stekker eruit gaat. Was wel een sappig model. http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/008/549/If%20you%20know%20what%20I%20mean..png
@rubenpriest: hmm nee ik snap m niet ;)
@koenh: politiek..jolande sap.. stekker..groenlinks. de rest staat wel op YT
@rubenpriest: Ik denk niet dat hier op dit forum zich erg veel mensen met Groenlinks bezig houden.
@koenh: dus eigenlijk ”sap” je hem niet?
Geld dit ook voor België? En de rest van europa?
@mister: Nee, alleen Nederland.
Hmm, toch zie je ‘m nog redelijk vaak rijden geloof ik?
@piebepost: Ja klopt, maar dat zijn geen leaseauto\’s want om een of andere onverklaarbare reden willen bedrijven hun personeel niet in een coupé laten rijden!
Importeren dan maar.
@VeniVidiVici: toch heeft mijn pa gewoon een 2.0T R-line geleased dus het kan wel ;)
@vliegendetosti: Ja er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk ;-)
Verbaasd mij ergens niet.
Ik krijg hetzelfde gevoel als bij de 2e generatie Opel Tigra. De 1e generatie verkocht goed, en die zie je met regelmaat nog rijden. 2e generatie wegens tegenvallend suuces uit het leveringsprogramma genomen.

Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik de 1e 2 genarties van de Scirocco ( en de latere Coorado)veel aansprekender vind dan deze Scirocco die naar mijn idee teveel op een Golf leunt.
Bij zijn ze echt niet goed bezig,dit was het enigste model dat nog een beetje karakter had. Wel grappig, want in de jaren ’70/’80 liep de scirocco ook al niet zo goed.
@bsxc2: Bij VAG…
@bsxc2: VW kopers zoeken geen karakter in hun wagen. Kijk naar de evolutie van de looks van de Golf en zijn geweldig succes. Hoeveel BMW 1’s Sportshatch zouden er worden geleased?
204??
In mijn oude straat stonden er al 2/3 stuks..
Verbaasd me, jammer want het was een leuk ding om te zien.
@kaasboerin: er stond in jouw straat twee derde vw scirocco?
dan hebben ze die auto flink toegetakeld!
@mazdarx8: De schuine streep heeft meerdere betekenissen. :)
@kaasboerin:
Yep, en juist daarom gaat de stekker eruit, te leuk voor een Volkswagen…..
@jrk68: Er zit hier op AB overigens volgens mij nog een dude met een (nieuwe) Scirocco.
Die was er wel zeker over te spreken en ging ook wel is naar de ring ermee.
@kaasboerin:
Dat geloof ik graag, van de “coupé’s” die eigenlijk hatchback zijn vind ik deze het leukst om te zien.
Wel goed voor de restwaarde dat ze er mee stoppen, een originele NL auto blijft meer waard dan een import….
@jrk68: Lijkt me 1 vd beste berichten die je kan horen als huidige eigenaar.
Je auto word redelijk ‘uniek’, wat ook weer positieve invloed op de restwaarde heeft.
@kaasboerin: Weet niet of je mij bedoeld, maar ik heb er inderdaad ook eentje in de lease vanaf september 2010 (2.0TSI) en ga er regelmatig mee naar de Ring. En hij bevalt inderdaad goed, heb het altijd een erg mooi model gevonden, vind hem levendiger en specialer dan een GTI en je krijgt er veel positieve reacties op. Ik heb niets met VW, maar dit was toch (imo) 1 vd weinige echt leuke en relatief exclusieve modellen die er in die klasse te krijgen was.
@BJ: Ja ik refereerde idd naar jou. :)
Mooie bak.
Altijd al een lelijke auto gevonden. Geef mij maar een oer-Scirocco of de Corrado. De laatste is bezig met een come back en worden in grote aantallen uit Duitsland gehaald. Ik heb interessante sleepers gezien. Maar een licht gekietelde VR6 is al niet verkeerd.
@midasracer: was er ook niet kapot van. De oude Scirocco en Corrado waren voor hun tijd erg mooi!
Zou dat iets met de prijs te maken hebben?
Laat ze maar dalen in prijs dan hoor.. Spaar ik nog wel ff door.
old scirocco vs new scirocco :-)

Maar lease-maatschappijen willen ‘m duidelijk dus niet hebben en geen NL-er die zijn zuurverdiende centjes aan een nieuwe VW gaat uitgeven. duh.

http://www.youtube.com/watch?v=SJtcTgBdLF8
@Alwood: Als ik zou moeten kiezen zeker de oude. Looks + geluid.
ach, staan er genoeg op marktplaats als je er toch zo graag eentje wilt.
@MAB: En jij denkt dat iemand zich gaat wagen aan een 2dehands 1.4TSI blokje? Not!
@alcantara: je moet sowieso geen 1.4 kopen.
Aangezien dit (volgens de RDW) een ‘coupe’ is en geen ‘hatchback’ schieten alle wagenparkbeheerders en leasemaatschappijen in de stress.

Je kan het dan op de zakelijke markt wel vergeten, daar zal zelfs geen BlueMotion-uitvoering verschil in kunnen brengen.
@robbie: Waarom schieten in de stress voor coupés? Mag een E92 dan ook niet in de lease?
@alcantara: alles mag, maar dat soort auto’s zijn vaak wel een stukje duurder in de lease.

Leasemaatschappijen kijken nou eenmaal ook naar de ‘verhandelhaarheid’ van een auto als ze die na 3-5 jaar weer moeten verkopen. Gangbare massamodellen (Golfjes etc) zijn dan aantrekkelijker dan ‘liefhebbersauto’s’ zoals coupe’s etc.
@robbie:

Kletspraat, Scirocco doet het namelijk prima in de lease, rijden er bij ons ook een aantal rond ….
@pietjepuk: en omdat het zo’n geweldig populaire auto in de lease is besluit VW Nederland zeker om hem uit het gamma te halen.

Tip van Robbie: 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Oftewel: Jouw beperkte ervaring zegt in dit geval vrij weinig.
@robbie:

Verdiep je eens in de materie, voordat je ongefundeerde conclusies trekt.

De leasetarieven van een Scirocco en een Golf, met gelijkwaardige motorisering en uitrusting, ontlopen elkaar nauwelijks tot hooguit een paar tientjes per maand. Probleem zit ‘m dus zonder meer niet in de leasetarieven. Wat jij tracht te beweren is daarmee irrelevant en ongefundeerd.

Probleem zit ‘m in de populariteit van het model zelf. Het is en blijft een redelijk onpraktische auto, weinig ruimte achterin, ongemakkelijke instap, etc. Feitelijk alleen interessant voor yuppen zonder kinderen, of mogelijke kinderwens binnen de leaseperiode. Daarnaast alleen verkrijgbaar (diesel) vanaf 140 pk, terwijl er met een Golfje al vanaf 90 pk te dieselen is. Waardoor de Scirocco al meteen wat hoger ingeschaald wordt. Zou VW beslissen dat de Scirocco ook met 90 pk of 105 pk leverbaar zou zijn, dan was dit model een stuk goedkoper te verkrijgen. Gelukkig doet VW dat niet, een Coupé met 90 pk is natuurlijk een beetje triest …

Slechte resultaten in de lease heeft dus verder geheel NIETS met stressen van wagenparkbeheerders, of iets dergelijks, te maken. Kletspraatjes!
@pietjepuk: Op zich helemaal met je eens, ik heb ook een 2.0TSI in de lease die ongeveer even duur was destijds als een GTI. Het zit inderdaad in de populariteit van het model denk ik, maar wat me altijd een beetje verbaasd heeft, is waarom de C30 van Volvo het wel goed lijkt te doen. Dat is voor mijn gevoel zelfde type auto, net zo onpraktisch, maar (imo) minder mooi en minder sportief.
@BJ: Dan heb ik een verassing voor je! De Volvo is krapper achterin en heeft minder kofferruimte. Ik denk dat je die meer ziet omdat er een 14% bijtelling versie van was. Volgens mij is die nu 20%. Bij mijn weten heeft de Scirocco nooit een 14% bijtelling versie gehad. Ik denk ook niet dat je de Scirocco moet zo’n als een mooie versie van de GTI maar als een minder praktische versie van de GTI. En NLers houden van hun 4 deuren.
@E34M5Touring: Interessant :-) En je hebt gelijk met die 14% denk ik. Denk dat de 122pk 1.4 Slowmotion van de Scirocco wellicht nog de 20% haalde, maar dat weet ik niet zeker.
@BJ: Ja die Drive-e zijn diesels dus dat maakt ze zakelijk weer iets interessanter. Blijft jammer dat ze die Scirocco dr uit doen in NL. Erg leuk model.
@BJ: Die Volvo’s zijn 80% 1.6 Drive-e modellen.
@robbie: vaak bepaalt de werkgever wat er wel of niet geleased mag worden. Bv geen coupe of SUV. Puur vanwege interpretatie van de klant als je niet met een \’normale\’ auto aan komt rijden.
@robbie: lijkt me trouwens gewoon een stomme fout van VW zelf. Bij de RDW geloven ze de marketingpraat maar zo. Blijft aan de andere kant gewoon een hatchback natuurlijk.
@Alwood: dit heeft niks met marketing te maken. De RDW heeft een set regels/voorwaarden die bepalen in welke categorie een auto valt. Reken er maar op dat VW graag gezien had dat de Scirocco een hatchback-label kreeg van de RDW. Dat had de auto namelijk een stuk aantrekkelijker gemaakt.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Audi Q3 (hatchback), BMW X1 (stationwagen) of Mercedes GLK (stationwagen). Bij Audi, BMW en Mercedes zijn ze dolblij dat die auto’s niet het label SUV hebben gekrekgen van de RDW, want nu zijn ze plotseling wel interessant voor zakelijke rijders (SUV zijn vaak ‘verboden’).
@robbie: ik zou erin moeten duiken om het echte achterliggende papierwerk erbij te zoeken maar volgens mij heeft de RDW erg weinig ‘leidende’ regels. Zeker wat betreft carrosserievormen.
Typenamen, uitvoeringen, etcetera, zeker als de auto wat ouder is, kunnen bijna iedere vorm krijgen die je wil bij bv. import. Gaat er slechts om dat je de juiste info aandraagt en eventueel 1 individu een presentje toestopt.
Wat betreft de Scirocco kan ik echt niet anders denken dan dat VW kortzichtig is geweest en zelf hun zin heeft doorgeduwd mbt ‘coupé’ keuring. Eenmaal opgeplakt kunnen ze daar weinig meer aan veranderen. Van tevoren hadden ze waarschijnlijk wel keus.
Het kan de RDW werkelijk aan hun spreekwoordelijke reet roesten wat er op kenteken papieren staat. Als je maar belasting betaalt en het ding deugdelijk in elkaar zit.
@Alwood: dat denk je dus fout. Er zijn wel degelijk (Europese) regels voor de categorie waar een auto in valt.
@robbie: Ik denk niet dat hij dat fout denkt. Ik heb bij het RDW namelijk wel gezien dat een zelfde soort Golf 3 3-deurs zowel een station, hatchback als sedan(!!) genoemd werd…. Ik zeg maar…
@robbie:

Mijn auto is volgens de RDW een MPV?!?
@jack_abarth: dat kan. Ik weet niet wat voor auto je hebt ;)
@robbie: @jack_abarth: vast een punto ;) die vorm nooit naast een C4 Picasso gehouden dan?
@jack_abarth: Nu kun je wel die TVR dude afbokken!

http://www.youtube.com/watch?v=bLlfgYsUhTM
Voor €30k kopen alle leaserijders natuurlijk liever bijvoorbeeld een 1 serie, zal ook wel niet verkeerd rijden met RWD.
@sdk16420: 90% van de leaserijders boeit rwd of fwd geen reet, DTC staat standaard aan om niet weg te glijden als ze stapvoets over het klaverblad rijden.
@alcantara: de scirocco moet toch ook goed rijden of is dat niet gemarket door vw? iig hebben de meeste mensen liever een 4 ringen op de motorkap dan een sportieve auto.
VW,s zijn huur auto,s ..

die worden sowieso niet verkocht ..
@lincoln: daarom, en niemand die een Scirocco ipv Golf gaat huren tegen een meerprijsje.
Nu ook de rest van die VW hokken nog (van de markt).
Niet interssant voor de leasemarkt???

Hij is gewoon geflopt. Niet meer en niet minder. Kan de beste overkomen, maar zo simpel is het.
@glashelder: Stierenkak.
Als het in de lease komt flopt het niet.
Zoals vermeld zorgen de leasemaatschappijen daar wel voor.
Gelukkig nu de rest nog van het VW gamma. Zaaddodend spul.

Dat krijg je als je als markt helemaal op lease en brave burgers gaat richten en de liefhebbers in de kou laat zitten.
@tomleeuw: Door saaie Volkswagens te verkopen is het geld er voor Audi en Porsche om met nieuwe modellen te komen.
@FelixF: Nieuwe porsches, bedoel je die walgelijk nep porsches als Cayenne en Panamera? (protserige lutserbakker)
En audi heeft ook al de ruim 20 jaar niets nieuw gemaakt, nog steeds voortborduren op de audi 80 uit 1988.
Evolutie noemen ze dat, ik noem het geld klopperij.

O.k. een Cayman is wel gaaf
@tomleeuw: Inderdaad, de ontwikkeling van de Panamera en Cayenne zijn allemaal door Volkswagen betaald. Hebben ze slim gespeeld bij PAG.
@tomleeuw: inderdaad sport merken moeten alleen hardcore sportauto’s maken voor de paar mensen die dat kunnen betalen. Schijt aan de inkomsten en aan het bedrijf boven wat er houden en alleen maar geld pompen in de sportauto’s… of ze verkopen maakt niet uit, zolang er maar niets komt wat beter in de markt ligt en geld vrij maakt voor de sportauto’s want dat kan tomleeuw niet hebben. Dat de porsche baas maaar mooi gewaarschuwd is en vanaf nu alleen nog maar gt2’s maakt!
Ze hadden van de Scirocco beter de 3-deurs Golf gemaakt. Had er wat evolutie in de modellenreeks gezeten en zeg nu zelf, dit is toch geen coupé; maar een sportief gelijnde hatchback.
Zijn ze daar gek geworden bij VAG Nederland?
Zet gewoon de prijs op het niveau van die saaie Golf en kijk dan eens welke van de 2 er beter verkoopt
@bullgod76: De Golf. Want die heeft 4 deuren.
Koop allemaal maar een GT86 :) Heb je tenminste achterwielaandrijving :’D
@G-Ammo: Idd, een auto voor liefhebbers. Het heeft ff geduurd, maar Toyota maakt weer leuke auto’s (o.k. de teller staat op 1, maar dat is meer dan genoeg) VW heeft schijt aan liefhebbers. De echte coole VW’s zijn oudjes
Rip; return if possible
De Nederlander is een saai mens werkzaam bij saaie bedrijven die alleen in saaie auto’s willen rijden.
Snap ik wel, veel te spannend, zo’n mooie auto in je gamma.
naar mijn mening heeft vw scirocco ook helemaal geen toegevoegde waarde, want hij lijkt te veel op de golf.
bovendien word de auto in het artikel een coupe genoemd, maar volgens mij is het een hatchback!
jammer :( was een mooie auto
De meest spannende VW ooit uit productie. Mijn zus heeft zo\’n drie jaar terug een nieuwe gekocht en in een jaar tijd heeft dat ding vijf maanden bij de garage gestaan. Ter vergelijk, mijn Alfa 147 stond in dezelfde tijd \’slechts\’ drie weken in de werkplaats. Wel een mooie auto die Scirocco, maar die gedownsizede opgevoerde motor had teveel kinderziektes.
@moveyourmind: Alfa 147 FTW!!!!
@E34M5Touring: ehh, eerder Alfa RIP. Als \’t om onbetrouwbaarheid gaat uiteindelijk steekt Alfa uiteindelijk toch met kop en schouders boven de rest uit.
@moveyourmind: Dit is mijn 4e Alfa. Echt nooit problemen gehad. Ik hoor het wel vaker, maar heb met mijne nooit last.
@E34M5Touring:
Je hoort de klachten over Alfa dan ook meestal van VW rijders….
Een hond aanrijden kan je trouwens beter niet met een 147 doen, je loopt een goede kans dat je dan met dash en al op de achterbank zit….
Een beetje gecharcheerd oké maar de 147 scoorde “niet best” bij ncap, kan ik mij herinneren….
@jrk68: Ik hoop het nooit uit te hoeven vinden.
@jrk68: Veiligheid was nog wel redelijk verwacht ik, vergeet niet dat t ontwerp van zo\’n 12 jaar terug is. Geen uitblinker, maar ook niet veel slechter dan veel auto\’s van toen. Zelf overgestapt op Saab. Die kan een aanrijding met een hond wel hebben, daarvoor zitten er ruitenwissers op de koplampen. En zelfs een eland heb je bij een aanrijding niet zo snel bij je op schoot zitten.
@moveyourmind:
Klopt, maar voor zijn generatie scoorde hij ondermaats, ik heb er destijds een nieuw willen kopen, maar heb toen de grootste fout in mijn automobiele leven begaan….ik koos uiteindelijk voor een VAG produkt….
@E34M5Touring: misschien heb ik ook gewoon pech gehad met de mijne, of was mijn dealer niet zo geweldig. Gelukkig heb jij andere ervaringen, zodat je ervan kan genieten. Want t zijn wel geweldige auto\’s om te rijden, en om te zien.
@moveyourmind: Ik heb een 2006 JTD16V en die rijdt tot op heden probleemloos. Vervelend joh. Het zijn heerlijke auto’s. Niks zo vervelend als pech met je auto. Dan is Saab over het algemeen wat minder gevoelig. En heerlijke reisauto’s!
@moveyourmind: waar lees jij iets over “uit productie”? Ik zie dat namelijk nergens staan.

De Scirocco verdwijnt alleen in Nederland van de markt. In de rest van de wereld blijft hij gewoon leverbaar. En dus ook gewoon in productie.
@robbie: shame on me, moet zo langzaam aan toch maar eens aan de leesbril
@moveyourmind:

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die kinderziektes, ken iemand met een 1.4 TSI´tje en standaard heeft dat ding door een turbo en compressor al 160pk´s, en een chip erbij zorgt voor rond de 210.. Vond dat blok niet leuk is nu kapoet
Kollega van mij (België) heeft een Scirocco als leasewagenn (iets meer dan 3j en heel tevrede. Maar ja, het is een 2 deurs coupé. Wel mooi maar met praktische beperkingen als je kinderen hebt of wat materiaal wil vervoeren. Eerder iets voor jonge koppels of alleenstaanden.
Zonde, het is de mooiste VW van dit moment… :(
Kut Volks Wagen…
Waanzinnig zonde, samen met de Passat CC de twee mooiste VW\’s van het hele modellen pallet.. Jammer jammer..
@Freewarefreak: Hey AB doe iets aan jullie script. Het bovenhaakje wordt overal vernaggeld met een backslash, zie het overal bij iedereen..
@Freewarefreak: De Passat CC wás een van de mooie modellen. Tot ze hem met alle geweld wilden faceliften. Nieuwe lichtblokken op z’n kont, en wég samenhang. Nu heeft hij alleen nog het silhouet mee, but that ain’t enough.
Uitspraken hierboven als “de spannendste VW” “de mooiste VW” als daar bovenstaand lelijke saaie hok mee wordt bedoeld (en ook over degene die deze uitspraken doet natuurlijk)
gedwongenleaser
Nooit mooi gevonden. Overigens kom je qua looks aardig in de buurt met een paar booskijkers op je nieuwe 3d Golf, ik zou iig 2x moeten kijken…
In mijn ogen de mooiste coupe op dit moment.Heb zelf een dag kunnen rijden in de Sportec sc 310 met Dsg en dit was een kanon op wielen
@dahlback: Mooiste coupé? Dude WTF? A5, Grantursimo… etc ik kan er wel 10 opnoemen die qua design de vloer aanvegen met dat ding (waarbij het wel een prima auto is voor wat er onder de huid zit… rijdt beter dan het zou moeten doen met die spullen eronder/in)
Heerlijk, een flop van VW. Hoewel een luxe uitgevoerde Viper Green Scirocco toch best aardig oogt…
Denk dat t al veel had geholpen als VW dit model na de introductie van de Golf VI ook een upgrade had gegeven, vooral interieur van de scirocco vind ik tegenvallen, oa dashboard is namelijk nog gebaseerd op het dash van de Golf V…. Zonde.

En voor de puristen, nee-schudders onder ons: tweedehands zullen ze nog lang te krijgen zijn en voor een \’echte\’ Scirocco zou ik eens kijken naar de illustere voorganger van dit model!
204 registraties t/m september kan voor een importeur in dit segment ook niet rendabel zijn. Wanneer ik dit vergelijk met Duitsland, dat qua inwoneraantal ongeveer 5x zo groot is als Nederland, dan loopt ons land in verhouding ver achter. (5×204=1020)
In Duitsland zijn in dezelfde periode 3601 exemplaren verkocht (= 0,15% marktaandeel) en dat is verhoudingsgewijs dus 3,5x zoveel als in Nederland. Daarbij is het marktaandeel van de Scirocco in Duitsland over de maand september met 160 verkochte exemplaren nog maar 0,064% en dat lijkt me ook al veel te weinig. Zeker als je het met andere vergelijkt. De Toyota GT86 had alleen al in september met 635 exemplaren een marktaandeel van 0,254%. En dat voor een merk, dat slechts één achtste verkoopt van het aantal VW’s.
@9000cse: Op zich eens, maar de vergelijking met Toyota is niet helemaal eerlijk denk ik aangezien dat model net nieuw is. Uit mijn hoofd roep ik even dat de Scirocco in de beginfase ook wel 1000 registraties haalde in eerste 1 a 1,5 jaar. De Toyota is nog wat duurder dan de Scirocco en zeker minder praktisch dus weet niet of die dat aandeel vast gaat houden als het nieuwe er vanaf is.
Niet gek dat dit geen succes werd…. Had ik ze vooraf kunnen vertellen; raar ding en overpriced
Oftewel nu kopen in Resale Red met alle opties.
Gegarandeerd een klassieker over 25 jaar…
@PeugeotGTI, Gaat nooit een klassieker worden. Is gewoon een lelijk ding.
Lijkt meer een plat geslagen Golf. Maar zelfs een plat geslagen Golf ziet er nog beter uit.
Dus een goede beslissing van Pon.
Lelijk is:
A) een mening
B) minder relevant voor klassieker status
C) geen reden om een auto uit de verkoop te halen
Veel haat en nijd op deze auto zo lees ik. En het zegt idd wat over me dat ik het jammer vindt. Ik heb er namelijk twee weken in gereden als huurauto. Heerlijk scheurijzer, comfortabele zit en met die dikke 170 pk diesel kwam je makkelijk 1100km op één tank. Nou ja, bij Sixt Duitsland kan je hem nog steeds huren mocht je er heimwee naar krijgen.
Heel Jammer, had toch gehoopt dat hier meer animo kwam net als de gti..

Wat VW fout heeft gedaan is om een vergelijkbare golf (hatchback) te maken met de naam scirocco.
Uitstraling is naar mijn mening echt woest. alleen de ruimte, 5deurs, 4motion ontbreken.

Zo is de ruimte gewoon aanzienlijk kleiner vergeleken de golf, en je betaald het zelfde ervoor

Een golf R (wat al heel speciaal is) heeft 4motion, maar een scirocco R niet..

De golf r heeft ook ietsies meer Peekaas als de scirocco r.

Oftewel: als je deze auto naast een golf zou zetten zie je alleen maar nadelen.. (op de looks na maar smaken verschillen)
Echt heel jammer! Vind het echt een prachtig alternatief voor een saaie (maar goede) Golf.
jammer! het is een mooie auto dus
Tja.. Duidelijk dat ze bij VW de crisis ook merken. Als ze suc6 hadden willen hebben met deze auto hadden ze hetzelfde moeten doen als VW met zijn C30. Een 1.6 Eco diesel uitbrengen met een 14% label(wegenbelasting vrij), en een 1.2 tsi met een ultra lage uitstoot zou al tot een verviervoudiging leiden van de verkopen schat is zo in.. De prijs zou dan kelderen tot rond de 20.000 en voila… verkoop! Toch raar dat VW = PONS dure marketingstrategieën daar niet ff op komen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).