Volkswagen Golf 7 is officieel [2013]

Auteur: , 144 Reacties

Het 38-jarige verhaal van de Golf heeft vanavond een vervolg gekregen. Het vergt wat zoekwerk danwel samengeknepen ogen, maar het is toch echt een nieuw model. En na de obligate uitlekfoto's hebben we hier alle info.

Na de nieuwe Audi A3 is deze Golf de tweede auto die op het MQB-platform van VAG wordt gebouwd. Hierdoor konden de voorwielen 43 millimeter verder naar voren worden geplaatst ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis groeide in totaal 5,6 centimeter en de buitenmaten zijn 4.255 millimeter in de lengte, 1.799 millimeter in de breedte en een hoogte van 1.452 millimeter. En het design? De volgens het familiegezicht gemodelleerde neusje komt spitser over en onder de deurgrepen vinden we een scherper gevormde carrosserievouw. Achteraan zien we dat de C-stijl nog steeds zijn boomerangvormpje heeft en de achterlichten opnieuw taps toelopen. Stiekem best wel Audi-achtig. En nee, absoluut geen baanbrekend design, maar dat hoef je sinds de Golf V ook niet meer te verwachten.

Een vergelijk tussen de VI en de VII, waarop de schuinere plaatsing van de achterruit goed te zien is:
Ruimte-upgrade

100 kg
De Golf weegt een zwaarlijvige moeke minder, zover was al bekend. Een nieuw platform & lichter staal om mee te werken (-37), nieuwe motoren (-40), lichtere draaiende delen (-26) en hier en daar andere materialen in de elektronica (-6) leverde een besparing van 100 kg op. Leuk voor in de kroeg qua anekdote aan de toog, maar pomphouders & oliesjeiks worden er iets minder blij van.

Motoren
Het zal niet als een verrassing komen dat Volkswagen louter blokjes met directe inspuiting en drukvulling gebruikt. Nieuw is echter de feature om automatisch cilinders uit te schakelen. Hiermee wordt de vierpitter bij deellast virtueel een tweecilinder om het brandstofverbruik met 0,4 l/100 km te drukken. De TSI-motoren die vanaf de verkoopstart -in Nederland op 3 november- bij de dealers staan beginnen met 85 (1.2) en 140 pk (1.4). Dieselaars hebben vanaf de start de keuze uit een 105 pk-versie die op papier 3.8 l/100km wegslurpt en daarbij 99 g/km aan CO2 uitblaast. De 150 pk sterke TDI is er ook nog en doet 4.1 l/100km en 106 gram CO2 per kilometer.

Leaselieveling?
De term BlueMotion komt ook bij de Golf 7 terug en daarbij stoot de 1.6 TDI onder de kap 85 gram CO2 per kilometer uit. Jup, zuiniger dan een Polo SLowmo ehh.. BlueMotion. Hierdoor mag deze uitvoering rekenen op een warm onthaal in de 14% bijtellingscategorie, waar nog amper C-segmenters te vinden zijn, en het verbruik komt uit op 3,2 liter per 100 km.

Een aantal noemenswaardige opties dan: Multi-collision braking system, City Emergency Braking function (werkt tot 30 km/u) Adaptive cruise control, PreCrash (gordels die zich straktrekken en ramen die sluiten bij naderende crash) en Front Assist waarbij een radar naderend verkeer registreert en de remblokken alvast dichter op de schijven zet bij een mogelijke aanrijding.

Aanraakschermen
In de Golf 7 komt een multimedia touchscreen in de maat 5, 5.8 of 8-inch. Op de twee grootste formaten komt een systeem met handherkenning: beweeg je vinger dicht naar het scherm en hij springt automatisch op input-modus.

GTI met sper
Dan nog even het nieuws van onze mol op het onthullingsfeestje; de GTI- en GTD-uitvoeringen worden medio 2013 geïntroduceerd. Maar veel leuker is de primeur dat de GTI een mechanisch sperdifferentieel krijgt. Blijven plakken in de bochten, hoera! De overige modellen krijgen trouwens een elektronische XDS sperdifferentieel. Wie het liever eco-vriendelijker doet en Greenpeace niet op zijn autodak wilt krijgen kan eind volgend jaar de elektrische Golf al bestellen. De Golf R en de versie met een stekkeraansluiting -ook wel plug-in hybrid genoemd- volgen in 2014.

Vanaf 1 oktober gaan de bestellijsten open en zullen ook de prijzen bekend worden.

UPDATE: Een video waarin het exterieur 7 minuten lang getoond wordt – ideaal slaapmutjes dus – staat op Autojunk.nl.



144 reacties

Lijkt bizar veel op zn voorganger, maar dan nog saaier….
En ik maar denken dat dat onmogelijk was.
@arnoldh: poep! Dit is een dikke golf! Ga op autoweek.nl over VW lopen zeiken.
@arnoldh: Als de Golf 6 een Golf 5.5 was is dit dan een Golf 6? Of meer de Golf 5,95?
@jolig: ze hebben de oude ernaast gezet zodat men de verschillen goed kan zien!
http://themediadevil.files.wordpress.com/2010/02/not_this_shit_again.jpg%3Fw%3D300%26h%3D391
@bbroek: Popie-jopie meme-reactie op alles wat geen Ferrari / sportauto is.

Gewoon een mooi vernieuwde auto voor dagelijks gebruik.
@d15b2:
mooi?? vernieuwde??
whahahahahahahahaaa
@d15b2: ik zei nog zo, geen felgekleurde paddestoelen eten!
@d15b2: mooi wel m aar vernieuwde idd niet echt
@Flamingo: Vernieuwde betekent wat anders dan vernieuwende (waar jij aan denkt).
Ik vind ‘m geslaagd. Nette auto. En zoals hieronder ook al gezegd: de Golf maken ze express niet zo extravagant, hij verkoopt beter dan de apartere Franse concurrenten..
@lohran:
Je bedoelt hij doet het in de lease beter, bij particuliere verkopen staat hij niet eens in de top 10….
En dat zegt niks over de kwaliteiten van de auto maar alles over het gebrek aan keuze mogelijkheden bij die bedrijven….
@jrk68: Lease is toch ook verkoop voor VW? En ik zei ook niet dat de Franse auto’s slecht zijn, ik had het erover dat de meeste mensen geen opvallende auto willen.
masterstig via Android app
@d15b2: Ik ben waarschijnlijk als een van de enigen maar ik ben het met je eens. Veel mensen willen geen opvallende auto, dus dan produceren veel merken ze ook niet. Niet voor niets dat productie auto’s vaak tammer zijn dan de concepts (heeft idd ook met kosten te maken). Automerken willen geld verdienen (duhh), dus zoveel mogelijk mensen moeten het aanspreken. Ik heb het gevoel dat veel Autobloggers dit niet begrijpen
/willen begrijpen. Deze Golf is dus gewoon een prima ding, en de vorige verkocht prima, dus aan het design hoefde niks gedaan te worden.
@d15b2: achterlijk ofzo?
Zie niet veel verschil in de evolutie van de modellen op de eerste foto…
@rimls: de laatste 3 zijn hetzelfde dach tik toe ik naar het plaatje keek :D
@ricardo: was je ingedut door dit nieuws? Hij was in het vorige artikel ook al officieel hoor ;-)
@w0o0dy: Officieus :)
….mooi hoor…
@norge: thanx voor deze relaxte reactie op deze nieuwe aanwinst van t VAG-concern :)
zoals verwacht, gewoon simpel en het zelfde
golf 1 nieuw
golf 2 een gefacelifte golf 1
golf 3 nieuw
golf 4 een gefacelifte golf 3
golf 5 nieuw
golf 6 een gefacelifte golf 5
golf 7 = … ehh..Niet nieuw!
@bigcar: ik vond de golf 4 ook wel nieuw
@bigcar: Volgens mij, waren de eerste 3 Golf’s sowieso hagel nieuwe Golf’s, qua onderstel en design en de generaties daarna, zaten veel te dicht op elkaar, qua vormgeving en techniek.
@bigcar: Dit vind ik wel heel zwart-wit kijken. Denk zelfs in het geval van uiterlijk dat je een wat betere bril of lenzen nodig hebt. Qua onderstel en dergelijke zou ik het niet weten, en de Golf 5, 6 en 7 lijken idd belachelijk veel op elkaar, maar de verschillen in de eerste 4 generaties waren toch wel erg duidelijk.

Daarbij blijkt dat de strategie tot nu toe gewoon erg goed werkt. Zie onderweg nog steeds veel meer Golfjes VI dan, om maar iets te noemen, nieuwe Astra’s.

Begrijp me niet verkeerd, ben geen VW-fan oid, vind een nieuwe Astra een erg mooie wagen, net zoals een Ford Focus of Renault Megane, maar er zijn nog steeds erg veel mensen die een Golf boven de rest verkiezen…
@SNDR:
Dat komt door dat je bij een hoop bedrijven alleen VAG mag leasen. Niet omdat ze zo goed zijn maar omdat Pon ze daar voor een goede prijs aanbiedt.
Bij particuliere verkoop staat de Golf niet eens in de top 10….
@SNDR: ik doelde meer op het feit dat de nieuwe niet echt zo nieuw oogt, het lijkt mij meer een soort facelift(die meerendeels onderhuids heeft plaatsgevonden). kwa uiterlijke vormgeving gaat het de richting van audi en porsche op lijkt het wel..

OT excuus voor de opsomming, maar iedereen heeft er een andere opvatting over, de echte feiten ken ik niet, excuus als er iets in de opsomming staat dat niet klopt, maar het ging mij meer om de laatste generatie golf te bekritiseren.
alleen moet ik nu wel bekennen dat je een wagen die als goed is, moeilijk nog beter kunt maken, dus proficiat voor VW.
@bigcar: get your facts right.
De Golf II en Golf III zijn vrijwel gelijk.
De III is een evolutie van de II, het was daarom vrij simpel om een Golf II om te bouwen naar VR6.
@awesome: ik weet niet waar joj het over hebt maar een golf 2 heeft zoveel gelijkenissen met een golf 1, de golf 3 was daarnaast weer geheel vernieuwend! De golf 4 was een grote facelift van de 3 alleen was het niet meer te zien.
@bigcar: Yep, volgens hetzelfde lijstje had ik verwacht dat het nu toch wel weer eens helemaal anders zou zijn…
Niet slecht! Strak, zakelijk, tijdloos en van kilometers herkenbaar als Volkswagen en als Golf, precies wat nieuwkopers van de Golf verwachten (Wat typisch genoeg haaks lijkt te staan op de wensen van derdehands Golf rijders, maar goed…).

Dat zwart/bruine interieur is wel erg mooi zeg!
“Dieselaars hebben vanaf de start de keuze uit een 105 pk-versie die op papier 3.8 l/100km wegslurpt en daarbij 99 g/km aan CO2 uitblaast.” en “De term BlueMotion komt ook bij de Golf 7 terug en daarbij stoot de 1.6 TDI onder de kap 85 gram CO2 per kilometer uit.”

Heeft de Slow-motion gewoon 105pk en 85 gram co2 uitstoot OF wel 85gram CO2 maar geen 105pk?
@w0o0dy: “Als de geruchten kloppen wordt de Golf 7 BlueMotion aangedreven door een 105 pk sterke 1,6 liter viercilinder TDI.”
http://www.groen7.nl/volkswagen-golf-7-bluemotion-85-gco2-en-14-bijtelling/
@w0o0dy: Zie dit artikel: http://www.autoblog.nl/volkswagen-golf-vii-komt-als-14-bijteller-85-grkm

BlueMotion heeft eveneens 105 pk, maar kennelijk heul veul aanpassingen/truukjes om hem zuiniger te krijgen
@sir_smokalot: zoveel is er niet nodig. Met 110pk doen we makkelijk 145km/u bij minder dan 3000 toeren… easy peasy. De Focus en Megane zullen per 2014 ook onder die 14% norm komen. Die hebben nog niet eens een verlaagd onderstel en spoilers…
@sir_smokalot: oh en die Focus en Megane doen als station ook maar 88 en 90 gram co2.

Trouwens die verbruikscijfers zijn in de praktijk echt totale LULKOEK. Als je normaal meerijdt met het verkeer is het ONMOGELIJK om op die cijfers uit te komen. Als je 85 gaat rijden op de snelwegen kom je misschien in de buurt maar bij 120 of 100 haal je het echt niet (believe me i tried, zuiniger dan 4 l op 100 haal je niet).
@w0o0dy: met 85 kun je gewoon met het vrachtverkeer mee rijden ;) Mijn 14% Volvo haalt ook het norm verbruik bij lange na niet maar ik rijd dan ook geen NEDC cyclus, maar de wagen is wel merkbaar zuinger dan de vorige met dezelfde motor. Er wordt gewoon teveel zout op die NEDC slak gelegd door de autorijders, het is een getal om auto’s onderling te kunnen vergelijken maar niet iets wat in de dagelijkse praktijk voor iedereen haalbaar moet zijn.
@mashell: eens, maar mijn auto wordt ingeschaald op 3,5 l/100km en ik stel dat het redelijkerwijs ONMOGELIJK is om er bij in de buurt te komen. Wel is de auto bij betere prestaties, meer veiligheid en meer luxe ruim 18% zuiniger dan de vorige auto bij gelijk gebruik… da’s wel een forse stap.
@w0o0dy: Preaching to the choir. Ook wel eens wat getest met een PSA 14%-bijtellertje. Op papier 3,6 liter, maar met heel voorzichtig rijgedrag, over een lange afstand, met 90-100 kwam ik nopg maar net op 3,9l uit. Met 2 personen en zonder airco.
Here we go again, meer van het zelfde hier een mm meer, daar een onsje minder, en het resultaat?
Een Premium Gol (ja zonder F)….
@jrk68: In het persbericht van 48 pagina’s komt inderdaad 10 keer het woord ‘premium’ voor. Not kidding.
@ricardo:
De kracht van herhaling hebben ze goed begrepen.
Zowel in hun marketing als hun model politiek.
Je zou er depressief van worden als je er over na denkt.
Gelukkig denken hun klanten niet na die tekenen gewoon bij het kruisje en denken dat ze het hoogst haalbare hebben geleased omdat de folder dat beweerd….
@jrk68: ..uiteindelijk eindigen ze met die instelling altijd in een 2e hands BMW 3-serie ;)
@Megakix:
Nee, die keuze kan je rationeel onderbouwen….
@ricardo: 48 pagina’s? Ik mag hopen dat het HEUL VEUL foto’s zijn? Anders geloven ze er zelf ook niet erg in… als je zo je best moet doen om het verhaal goed te laten klinken…
@w0o0dy:
Als ik het resultaat zie dan zijn ze langer met het persbericht bezig geweest dan met de ontwikkeling….
@jrk68: de beste stuurlui staan aan wal. Ben blij voor jou dat je t allemaal zo goed weet.
@wobwobgaserop:
Nee, die stuurman was tentijde van je reactie gewoon aan het werk.
De reden dat ik niet in zo’n depressief hok hoef te rijden.
Saaaaaaaaaaaai!
En wanneer snappen ze nou dat donwsizing gebeuren straks helemaal niet meer bestaat.
@jens28: Dat staat toch al in het artikel, de elektrische Golf komt eind volgend jaar.
Seat Leon :O dat was tweede dit is derde :D
Volgens mij bespaar je méér door de airco op langere stukken uit te laten, dan de cilinderuitschakeling. Dat laatste levert welhaast totaal geen besparing op…valt me bijzonder tegen !
@Megakix: In de test van de Polo met cilinder uitschakeling lees je dat deze heel erg vaak uitschakelt, vrijwel altijd bij een constante snelheid.
@mashell: ok…een gemiddeld mobilist rijdt 12500km per jaar…dat is 12500/100 x 0,4 x 1,887 = € 95,- op jaarbasis minder aan brandstof kwijt. En dan te bedenken dat je zoveel meer moet betalen voor de techniek bij aanschaf. Ik zie het nut niet.
Ben ik dan echt de eerste en enige die dit gewoon wederom weer een hele mooie auto vind zoals elk model van de Golf?
@dragspert: Hm, goede vraag. Eerlijk gezegd heb ik ook weerzin tegen de wagen. Ik denk dat het voor mij zit in jouw zin: ‘wederom weer een hele mooie auto, zoals elk model van de Golf’.
De komst van de Golf was groot nieuws. Vééél moderner dan de kever die hij opvolgt. Vierkant, licht, efficiënt, compact, ruim, degelijk, eenvoudig, betaalbaar. En ja, nog mooi ook.
Maar sindsdien is het zo heel erg veel meer van hetzelfde geworden. ‘wederom’ dus. En ‘weer’. Maar bovendien slijten de kernwaarden. Steeds minder compact, op geen stukken na meer eenvoudig, ‘premium’ ipv betaalbaar, en de degelijkheid gaat lang zo diep niet meer als bij de II en de III. Toen stond kwaliteit voor levensverwachting en voor geen verrassingen bij onderhoud. Nu staat het voor Pasvorm, Materialen en Premium.
Laten we zeggen: Erika Terpstra. Ze was een goed zwemmer, ze is nog steeds goed, maar het is een beetje te veel van het goede, en de kwaliteiten zijn anders.
@mout: Golf=Erica Terpstra. Hahahaha… gaat niet helemaal op. Erica is enorm afgevallen en dat kan je van de Golf niet zeggen. Ook heb ik het gevoel dat Erica niet bepaald saai is…
@BrutaalAapje: ‘een besparing van 100 kg’ lees ik hier boven…
@mout: daarom is een up 4 deurs nu vergelijkbaar met een golf 1.
masterstig via Android app
@dragspert: Noor, ben je niet. Een Golf is niet spannend, maar dat hoeft ook helemaal niet! Daar is het koperspubliek niet naar uit, dus dan is Volkswagens keuze goed te begrijpen.
@dragspert: mooie Golf bestaat niet. Kom alsjeblieft niet met smaken verschillen, als je een golf mooi vindt heb je geen smaak.
@dragspert: nee ben je niet de enige. Golf V vind ik de lelijkste uit de gehele reeks, golf VI vind ik echt lekker en ook de golf VII oogt dik, wel afhankelijk vanaf welke hoek er gefotografeerd wordt vind ik en welke kleurstelling. Dat soortachtig blauw vind ik wel gaaf op de foto:-)
@dragspert: nee hoor, je bent niet de enige. Meestal zijn wat verder in de posts en wat later op de dag de zinnigere opmerkingen te vinden. De mensen met n baan en n leven hebben dan pas tijd om te reageren.
Sorry maar ik vind het erg saai ogen. Je ziet nauwelijks verschil met de vorige. En dat zei ik bij de vorige ook al. Wat nieuwe lampjes en een nieuwe gril dat is het..
dit zou een hele nieuwe golf worden maar dan veranderen ze bv het instrumentenpaneel helemaal NIET, jammer want dat vond ik niet zo geweldig

we hebben gelukkig nog meer auto’s waar we uit kunnen kiezen zoals de V40 bv
hoe zit het met het navigatie systemen in de nieuwe generatie? zijn deze er ook makkelijk eruit te jatten? ik had eerder verwacht dat deze net als de nieuwe A3 vanuit je dashboard eruit klapt/schuift..
@Adanali: De Roemenen kunnen hun huiswerk weer doen :)
@Adanali: Als álle Golfjes er 1 krijgen, wordt diefstal een stuk minder aantrekkelijk.
@Adanali: Oh oh… Zoek je tips om die te jatten ofzo…? ;-)
@camber24: waar slaat dat nou weer op? triest geval
Van binnen is ie wel echt een stuk mooier geworden.
Dat zwarte interieur met dat grijze alu plastic oogt nogal raar.
Ik vind hem premium
@stevenpoal: Ja, kan me in jou inleven! Ik vind dat de nieuwe versnellingspook het ‘m doet!;p
Golf 7 = Audi A3 kopie. Eenheidsworst binnen VAG groep!
Zou de cilinderuitschakelings techniek ook worden toegepast op de Golf R? Turbo 4cilinder blokje met 275pk?
Hoppa!! De nieuwe benchmark binnen z’n segment is er weer!! Ben en blijf altijd fan van de Golf. Prachtige wagen. Niet alleen qua uiterlijk. Hulde aan VW!!
@camber24: inderdaad! Dacht dat het vrijspel voor de A-klasse zou worden maar deze golf is echt goed! Interieur is echt bovengemiddeld.
@eklasse: Ben ook onwijs benieuwd hoe hij rijdt!! Een nieuwe Golf is altijd weer een mijlpaal. Hoop dat AB hem direct test na introductie.
Als je goed kijkt…echt goed kijkt…herken je de lijnen van het vorige model….
@BrutaalAapje: als je goed kijkt zie je een a3
Ik vind hem gaaf veel beter dan golf 6 waar ze alleen de voorlampen en achterlichten hebben verandert.
Strak, best mooi.. Niet echt spannend, maar wel heel slim. Het vorige model oogt nog steeds courant op deze manier…
‘Never change a winning game (design formule)’
En dat is de golf toch echt wel voor Volkswagen..
passat 2005
http://photo.netcarshow.com/Volkswagen-Passat_R_GT_2005_photo_05.jpg
golf 2012
http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Golf_VII_2012/Volkswagen-Golf-VII-2012-16.jpg
de golf is eindelijk even premium geworden als een passat uit 2005!
@Flamingo: Die Passat is veel premiummer, die heeft twee iPods! Verder is het natuurlijk wel
jammer dat de Golf nu met als de Passat en A4 zo’n stuk plastic decoratie krijgt. De piano lak versie ziet er veel beter uit.
@mashell: de zwarte piano is ook veel mooier komt door steve jobs dat dat nu in auto’s zit
@Flamingo: Ik snap de vergelijking niet, interieur hoef je toch niet elke dag te veranderen ziet er strak uit overigens.
@Flamingo: zat verschillen in dat interieur, in verre grote lijnen overeenkomsten, verder geheel nieuw en verfijnd.

Vw is nu eenmaal geen super vernieuwend merk maar om dit te vergelijken vind ik wat ver gezocht
“…en Front Assist waarbij een radar naderend verkeer registreert en de remblokken alvast dichter op de schijven zet bij een mogelijke aanrijding.”

Hoeveel dichter kunnen remblokken nog op de schijven worden gezet? Ik weet niet of er veel mensen al eens goed naar hun blokken gekeken hebben, maar die staan heus geen centimeters van de schijven hoor.

Het is zelfs zo, dat ze op het eerste zicht er tegen lijken te staan? Dus ik vraag me af hoeveel dichter ze er dan tegen komen te staan? 0,5 mm??
@SimonMc: zeg ga jij hier nou die hele pagina van het persbericht onderuit lopen halen? Straks zit die koekwaus die dat schreef zonder werk!
@w0o0dy: Whahaha

+ 100 !
@SimonMc: Worden met een lichte remdruk aangestuurd
@bobb: da’s goed voor de dealers. Remblokjes om de 30k vervangen ;)
Ik heb veel plezier gehad met de Golf V gti en vind dat nog steeds de mooiste. Aleen het interieur is er op vooruitgegaan. voor mij geen golf meer.
Die mislukte neus doet me hier aan denken:

Enige wat wel geslaagd is zijn die le(de)ren stoelen.
Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt wel een beetje (als je schuin naar de achterkant kijkt) op een Golf IV, wat mijns inziens nog steeds de mooiste golf is.
@JaxDryke: Mee eens!! Die schuin lopende lijn van het achterscherm. Vind het een mooi element. Duidelijk herkenbaar een Golf.
Veel Golfrijders hebben toch een Polo? Want tegenwoordig te groot en duur, in die zin is dit wel een droomauto.
Ik wil echt niet lullig doen, maar het plaatje laat toch echt zien dat de “nieuwe” 7 (in de basis) maar een paar lijntjes anders is dan de 6 (5.5 naar mijn mening) was. Tsjah, ontwerpers zonder inspiratie of ze hebben er gewoon geen, zo hoeven ze minder uit te geven en maken ze meer winst. Nee, dan zou ik liever 1 van de concurrenten hebben. Die zijn ook een stuk aangenamer om naar te kijken over het algemeen.
Eh juist, nieuw. Ik zie de verschillen niet en zo op de foto vind ik ‘m ook niet erg mooi. Misschien verandert dat nog als die hier in de wijk ineens massaal verschijnt in zijn Mueslimaatpak.
Trouwens @ricardo: Al bekend wanneer jullie review van deze ‘nieuwe’ auto komt? Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een belangrijk model. Ook voor PON, dus jullie zullen vast al wel een preproductie auto hebben mogen rijden toch? ;)
Ik vind dit mooier anyone?
http://farm3.static.flickr.com/2530/3743237392_01befb5cb6.jpg
@The360box: Nee. En dit is een BS vergelijking.
@The360box: U is ‘de fietsmeneer’? ;)
@The360box: Is wel héél futuristisch .. Volgens mij ben je 50 jaar te vroeg :P
@JaxDryke: In de grote lijnen wijkt hij niet veel af van de fiets van vandaag
Het heeft wel wat, alleen vind de voorkant teveel lijken op de polo varianten van de laatste jaren. en juist de de kont(vanaf de zijkant gezien) iets meer lijkt op de golf 4.
gedwongenleaser via iPhone app
Ohw… Dus dit is echt de nieuwe Golf? Neeaah, waar zijn Frans B. en de camera?? Die zijn er niet? Geen geintje dus? Hmm……
Gewoon prima verfijnd ten opzichte van zijn voorganger. Niets meer, niets minder.
De gebogen gordellijn haalt de zuiverheid uit het ontwerp. Tot nader order blijven de Golf I, II en IV de zuiverste koetswerkontwerpen. Vooral de IV, die met z’n Bauhaus-invloeden een zee strak lijnenspel heeft. Voor deze zal ik m’n hoofd niet omdraaien.
“Na de nieuwe Audi A3 is deze Golf de tweede auto die op het MQB-platform van VAG wordt gebouwd.”

Derde, na de A3 en Leon.
Ik dacht dat er moest staan ‘Volkswagen Golf 6 is officieel [2012]’
Mensen die weinig risico nemen in hun leven zijn de “ideale” kopers van deze Golf. En ja deze mensen durven zelfs te roepen dat ze hun auto mooi vinden. Als je dit mooi vind zul je vast een lelijke partner hebben. Ik heb persoonlijk niks met standaard, dit is standaard puur sang. Geen bezieling, een auto zonder hart is wel de meest toepasselijke titel bij deze Golf. Wanneer je deze auto in een tijdje in bezit hebt zul je geen gevoelens van trots meer hebben dat dit een mooie auto is. Hij brengt jou natuurlijk waar je naartoe wilt, maar verder valt er weinig te genieten van deze auto!
@Bo1972: Amen.
@Bo1972: wat rijd je zelf? Vertel daar eens n mooi verhaal over.
De nieuwe golf 6…nu met gefacelifte tsi-ketting :)
Mijn vader heeft een Golf VI en dit is een fantastiche auto! Omdat ik wekelijks in deze auto rij zie je toch degelijk verschil in exterieur en interieur. Ik geef toe dat de buitenkant een beetje hetzelfde is gebleven, maar dat is juist de kracht van VW!
Het moet geen geheel opvallende nieuwe auto worden..
Interieur is trouwens sterk verbeterd ondanks het van de VI ook al netjes was.
Heeft KIA nu ook al een fabriek in Wolfsburg…..
@zanveld: He! Pas op hè…
@norge: hoe zo pas op: Free Country
En verder heeft de Golf het design van de Berlijnse Muur
Het is zoals het is, en dit is geen lelijke auto. Maar wel een kleurloze auto, niet meer en niet minder!
Die lui weten gewoon niet meer wat ze moeten veranderen aan die auto…
Dat gezeik iedere keer over deze auto’s wordt ook langzamerhand vermoeiend. Net als iedere keer dezelfde opmerkingen en net als de reply’s die ik gewoon al voel aankomen…

Als je de verschillen niet ziet moet je toch maar eens langs de opticien gaan. Dat geldt overigens voor iedere generatie Golf.
Weet je wat ook officieel is? De golf 7 ziet er weer oer-en-oersaai uit.
Supergeslaagd! Weer n superstrakke keurig doorontwikkelde Golf! Heerlyk herkenbaar in lijnenspel. Zwaar dik interieur, mss wel n tikje Audi-chique. Middenconsole lijkt toch n heel klein BMW-knikje te hebben meegekregen, mag wat mij betreft wel zo. Mooie stoelen erin ook, stiknaden zitten op de juiste plek voor n strak design. Er komen weer wat leuke opties aan qua veiligheid en comfort. Met name adaptive cc en t grote mm-scherm spreekt me aan. Gas erop en de showroom in met dat apparaat!
Ik ben vandaag vroeg op gestaan. Ik heb er zin in. Ik ga de Golf 7 ontwerpen.
Een kwakkie Golf 4 hier, een kwakkie Golf 5 daar en ook nog daar een kwakkie Golf 6. Zo nu hier nog een kwakkie geknepen Scirocco. Oh ja, nog wat achterlichies kwakken.
Zo baas, de Golf 7 is klaar.
niet slecht ,mr door die twijfelachtige neus wacht ik liever op een A3 sportback
Tankdopklepje design is erg geslaagd! geen saai rond/vierkant ding! Rest was te verwachten alhoewel ik de C stijlen wel weer lekker golf4 vind.

Trouwens ik lees steeds dat met het MQD platform de productie kosten sterk omlaag kunnen gaan, zien wij dit ook terug in de verkoopprijs?
@civicfk3:
1 lekker belangrijk een tankklepje.
persoonlijk zie ik het tankklepje het liefste zo min
mogelijk.

2 de prijs omlaag????????
Volkswagen- VAG – mega winsten en wereld dominantie.
Ben bedroefd.
Zo veel reacties over much to do about almost nothing.
Dacht altijd dat auto-bloggers grotere die-hards en individualisten waren.
Schaapachtige Golf volgers.
Nix mis met zo’n Golf, maar nou ook absoluut niet zooooo bijzonder.
En het zou pas een wonder zijn als VW zou zeggen : Hij rijdt rotter, zuipt meer en wordt slechter in elkaar gezet dan de vorige.
Wat dat aan gaat zijn auto fabrikanten net politici.
Saai!
Het enige wat netjes is, is de lage uitstoot van de slowmotion. Dat is het ticket to succes, verder is het een niet inspirerende saaie bak met een interieur van 8 jaar oud. Ik spot ook even geen Innovaties..

Maar goed, zoals hier al meer gezegd wordt… Mensen zijn saai en kiezen voor veilig. Vind het jammer, nu een paar weken in Italië… Daar durft men wel te kiezen. Zie hier voldoende Ypsilons met half mat gespoten daken, mensen die durven te kiezen!
@pursuit: wow, mensen die durven te kiezen… voor n mat gespoten dak…! Hahaha, lachwekkend, heb spannendere zaken gezien in de VW-scene :)
@wobwobgaserop:
Het was maar beeldspraak, you get the picture. Ga zelf eens op vakantie buiten Center Parcs.
@pursuit: Daar hoef je ook niet te werken..
Vind het zo Golfjes… !
Achterkant is wel mooi geworden maar de voorkant zie ik geen verschil.
Ik ben in het bezit van een golf 7 .. volgens de meeste ben ik dan saai..
waarom ik de golf 7 heb gekozen boven de 6 en derest van de automerken in zijn klasse
Ik zocht een auto die kwa interieur mij goed deed voelen.
renauld was plastiekerig en voelde erg goedkoop aan. (uiterlijk mooi)
ford focus: interieur was ronduit lelijk, verticale ventilators tot spacy blue ledjes, knopjes stonden verkeerd. (uiterlijk licht waren beetje vreemd, en het dak was zo bol)
mercedes: a klasse : interieur niet mijn smaak (uitelijk was hij wel mooi vernieuwend)
seat leon: intereur verouderde golf, met plastiekerige afwerkingen goedkoop (uiterlijkj mooi)
volvo v40:interieur ronduit lelijk (uiterlijk had wel iets maar verder niets bijzonder)
bmw: serie 1 (prijs) interieur is oud, (uiterlijk voorkant super, achterkant oerlelijk)
mini: lelijk
audi: mooi maar te duur of a1: klein en niets speciaal a3: duurder en uiteraard mooi
golf7 boven golf 6: bij de golf 6 had ik zoiets van joah zit goed, knopjes zitten gewoon juist, maar tvoelde eerder saai.(gewoon) (exterieur was deze eerder saai lichten leljik ik ben absoluut niet voor ronde lichten vooraan alweer ronde mislampen lelijk)
en de golf 7: interieur is echt een verbetering. kspreek over de highline en woaw, stuur vernieuwend, standaard sport, knopjes nog altijd juist, witte lichtjes snachts echt super mooi, gekantalde bestuurder gerichte centrale blok,een mooi wit lijntje in de deuren, heel rustgevend en mooi. ik weet zeker dat de helft van al deze mensen hier niet eens weten waarover ze spreken.

(uiterlijk van de golf 7 is raar maar waar in mijn ogen beter afgewerkt.. en alles wat ik lelijk vond is hierbij vernieuwd… achterlichten gewoon super mooi, agressieve look, voorkant… voor diegene die het nog niet gezien hebben mistlampjes rechthoekig!!… zeer mooi weggewerkt. en elk lijntje/plooi in de auto strakker en scherper ingebracht.. verder dat tankdeurtje… niet rond en mooi evenwijdig met je deur in lijn gebracht..
dit is in mijn ogen een afgewerkte golf…

en ik snap niet wat de mensen anders willen aan dit model??… ze kunnen moeilijk van een golf een porche maken he… ik denk dat vw weer eens een geslaagd modelleke afgeleverd hebben. en golf haters moeten er maar eens eerst in de auto zitten alvorens ze hem beoordelen
andere merken kwamen nog niet eens in de buurt..
citroen toyota mazda kia opel. vallen natuurlijk ook niet in de smaak.
ik denk prijs/kwaliteit dat golf 7 winnaar is

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).