Volkswagen Golf VII – Dit is hem echt!

Auteur: , 164 Reacties

We hebben er even op moeten wachten, maar hier zijn dan (voortijdig) de eerste officiële foto's van de zevende generatie Volkswagen Golf. Voorkant, achterkant, interieur alle kanten laten we gelijk zien!

Op de autoshow in Parijs zullen we de Golf live kunnen aanschouwen en vanavond volgt een uitgebreid bericht met alle info. Tot die tijd kunnen we in elk geval uitgebreid gluren naar deze “revolutionair” nieuwe Golf.

Generatie 7 is in elk geval een stuk lichter dan zijn voorganger en zal ook beschikbaar komen met 14% bijtelling als BlueMotion die 85 gram CO2 per km uitstoot.

UPDATE: alle officiële info + foto’s zijn inmiddels HIER te vinden!



164 reacties

Wauw een golf 5/6 met n polo neus..
@bartteeuwen:
Ik vergat de passat achterlichten
@bartteeuwen: Zo, jij bent slim.
@The360box: Ik vind hem mooier dan de vorige.
gewoon in het zwart, dikke velgen eronder…..Prima!
@jrmpower24: geblindeerde ramen, remus uitlaat, bodykit en dikke stereoinstallatie! Dan wil ik hem wel ;)
@jordy14: dus jij wordt een petje?
@jordy14: geweldig jongen, die drang om marginaal te zijn
@bartteeuwen: we kunnen nog een spelletje doen: zoek de 7 verschillen met het vorige model
Weet je heel, heel, heel erg zeker dt je niet per ongeluk een foto van de VI geplaatst hebt…?
@jrk68: -edit dank u is inmiddels gefixt- ;)
@jrk68: nee hoor dit is m echt de golf 5.75
Wat is er revolutionair aan deze Golf??
@rufctr01: Ik denk dat ze dit bij VW evolutionair noemen… Maar goed dat wij als mensheid wat harder evolueren, in dit tempo hadden we nog steeds in grotten gewoond…
@rufctr01: De voorwielen staan 4cm meer naar voren. Hij is 100 kg lichter, hij stoot 85gram CO2/km uit minimaal en hij heeft een compleet nieuw platform. Dat is best indrukwekkend vindt ik.
@Seroo: Dolletjes! Ik vind het totaal niet indrukwekkend!
@rufctr01: Dan heb jij niet door hoe moeilijk het is om in één model 100 kg kwijt te raken zonder al je veiligheidconstructies weg te halen. Dit is echt een grote stap op het gebied van materiaaltechniek.
@Seroo: Hoe moeilijk het ook mag zijn en hoeveel r&d er ook mag aan vooraf gegaan zijn… Het is gewoon een triestige opvolger van een auto die eigenlijk ook al maar een triestige opvolger was van die auto… Eigenlijk wacht ik al sinds de Golf IV op een vernieuwing. Het lukte Opel wél met de Astra, waarom kan oppermacht VW dat dan niet?
@Scorso: gelukkig heeft Opel ook heel veel succes met de Astra.
@awesome: maar, die ziet er beter uit dan de über saaie Golf!
@Scorso: omdat de eerste astra zo’n ramp was dat iedere verandering een verbetering zou zijn
@darkpluisje:
Daarom zijn ze nu al bij de 4de generatie Astra, ik weet niet wat de eerst hier mee temaken heeft….
@darkpluisje: als de eerste Astra zo’n ramp was reden er nu niet nog steeds zoveel van rond. Met littekens en roest, oké, maar kapot gaan doen ze nooit.
@Seroo: misschien met downsizen van de motor?? Met een kleinere motor heb je al veel gewichtsbesparing te pakken.
@Seroo: Allemaal goed en aardig. De vorige Jaguar XJ (de laatste niet-Tata zullen we maar zeggen) was ook een revolutionair model, onderhuids. Maar weet je waarom die flopte? Omdat je het verschil niet zag.
Zo is het bij deze ook. Een Golf is een Golf is een Golf is een Golf. Volkswagen mag blij zijn met de ‘vaste clientele’, met dit soort auto’s halen ze weinig nieuwe klanten binnen.
@potver7: potver…, loop eens bij een VW dealer naar binnen. “Elke” nieuwe leaser wil deze golf.
@eklasse: als je de concurrenten gaat rijden denk ik niet dat de Golf bovenaan staat. Dus van bezoekers hier zou je kunnen verwachten dat ze wellicht voor meer rijplezier gaan en wat anders kiezen (i know i did)
@w0o0dy: alleen als je een 1serie, A-klasse of A3 gaat rijden. Als je in een megane, 308, focus, 323, auris, guilietta, of Koreaans rijdt is voor mij de keus eenvoudig.
@eklasse: dan stap ik in de BMW….en als VW zo goed is waarom staan ze niet in de top 10 met hun zg betrouwbare auto’s????
@eklasse: 308, Focus, Mégane en Guilietta rijden stuk voor stuk (veel) beter dan een Golf (6) hoor (koreaans heb ik in deze klasse nog niet gereden). Minstens net zo comfortabel en veel betere wegligging. Ook zijn ze goedkoper voor meer uitrusting en blijven de motoren langer heel. Nou vind ik ze, op de 308 na, ook mooier dan een Golf. Dus ik zou niet weten waarom dat ineens zal veranderen als ik een auto mag leasen…
@eklasse: overigens… vandaag die muesli-bak met 150+ van de a28 de a32 (ri Noorden) opgestuurd.. geen centje pijn.. de Vag-bak die ik hiervoor had kwam niet verder dan 140km/u.
@rufctr01: De 100kg ook niet? Dat vind ik persoonlijk best knap.
@Vanquish: downsizen is populair, met een kleinere motor heb je al veel gewichtsbesparing te pakken!
@rufctr01: De laatste Mazda 1 is ook 100 kg lichter dan de vorige. Dat is nog veel knapper omdat het toch al een kleiner en lichter autootje was. VW had dus makkelijk 150kg kunnen besparen lijkt me.
@potver7: makkelijk geloof ik niet! Fanboy gelul….als het makkelijk was hadden ze het al lang gedaan….
Het is net een Chinees kopie van het huidige model..
Hahahahahahahhahahhahaha die neus ziet er niet uit! veel te laag van voor en de achterkant is gewoon hetzelfde gebleven,, wat een goede design mensen heeft VAG toch…
en ja ik ben de zoveelste….. uiterlijk alleen een andere achterklep. Interieur daarintegen is wel zeer netjes. ben benieuwd naar het nieuwe navigatie systeem.
Als ik zie staan: “Volkswagen Golf VII – Dit is hem echt!”
dan verwacht ik een golf VII en geen VI met en polo neus
nog altijd mooier dan de bmw 1 serie
@extuned: in your dreams maybe

Vind zelf de 1 serie ook niet mooi maar wel beter als deze golfje 7..
@isobmw: als puur BMW fan heeft extuned 100% gelijk
die kofferklep is echt lelijk ,ze moesten gewoon de GOLF 6 uiterlijk behouden ,en enkel de interieur swappen ,middenconsole die naar chauffeur kijkt= Altijd done ,ook schoon achterlichtjes.
“Voorkant, achterkant, interieur alle kanten laten we gelijk zien!”

Interieur? Nou echt niet!
@theblackstig: Nevermind, laat maar gaan ook voordat ik word aangevallen door een stel wildebrassen.
@theblackstig: anders bekijk je ff de hele gallery…
@robbie: Dat bedoel ik dus. Gelijk wordt ik erop aangesproken nadat ik mezelf verbeterd had.

OT: Ziet er niet echt beter uit, maar wel een mooi interieur.
Tja, ik wordt er nou niet echt warm van…. VW gaat steeds meer de kant op van een zeer saai merk…. VW het Toyota uit Duitsland, ze zijn alleen niet zo betrouwbaar….
@Bullet: klopt helemaal…verre van betrouwbaar!
@Bullet: mijn vorige auto heeft op een storing in de centrale deurvergrendeling na eigenlijk geen enkel mankement vertoond op 100.000km…. dat kan ik onmogelijk onbetrouwbaar vinden.
Bah die achterlichten maken hem scheel , maarja had eigenlijk teveel verwacht.
Ik verwachten echt een nieuwe auto met een fris uiterlijk , maar dit is meer een ingrijpende facelift.
En ja ik weet het onderhuids is ie splinternieuw maar het uiterlijk is gewoon gedateerd.
Daarmee laat hij wel wat liggen an bijv. De focus , astra , a-klasse en v40.
Sorry hoor maar dit word het dan , de nieuwste saaie leaseauto voor werkend nederland….
@subaru4ever:

Precies, meer een facelift dan een echte nieuwe auto, dat VW zolang door durft te gaan zonder echte vernieuwingen….
Tja weinig veranderd…
Maar neusje vind ik niks, achterkant wel oke en interieur is dan wel heel erg mooi!
Mooier dan de huidige VI, sowieso! Die zag er zo oud en saai uit (zeker omdat iedereen hem als leasebak neemt zonder led-verlichting en een beetje fatsoenlijke velgen). Idd een erg familiegezicht, maarja, ze willen de grootste worden, en dit is succesvol, dus ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
Hmmm, lijkt wel of de velgen niet bij de auto passen omdat de auto zo hoog lijkt of ben ik de enige die dat ziet?? Verder ziet het interieur er erg goed uit. Ben benieuwd hoe die er live uit ziet.
Doe mijn maar wat anders, wat een tegenvaller.
Ben al niet meer benieuwd naar het uitgebreid persbericht..
Ik ben geen volkswagen fan, maar ik had echt wel wat leukers verwacht dan dit
Ik had nog een beetje hoop nadat ze beweerde dat ‘ie toch wel flink anders zou worden, een écht nieuw model. Gaaaaap. En het ergste is nog dat ook dit gewoon weer een verkooptopper zal worden. Makkelijk geld verdienen VW!
Pfff voor een auto die je 1 op de 10 keer tegenkomt de komende 5 jaar is het zeer teleurstellend, maar god het blijft een golf natuurlijk ;)

Hij lijkt trouwens ietjes langer te zijn geworden en ietsjes hoger, maar dat kan aan mij liggen hoor.. mooi vind ik het niet in ieder geval
@rijbewijzer:

Ik wil trouwens niet heel veel zeggen maar die ‘fake Golf VII’ van gister zat er niet ver naast ;), vooral het interieur met dat naar binnen gedraaide navigatiegebeuren hebben ze goed ‘gegokt’
@rijbewijzer: ik zocht al naar de eerste reactie waar dit in zou staan.

Bedankt ;)
Deze lijkt wel heel veel op de shops die in een vorig topic met de grond gelijk werden gemaakt.. Zaten die autobladen toch goed ;)
Je moet wel erg je best doen om te zien dat dit een nieuwe generatie golf is.
Interieur is erg fraai (al is dit wel een dikke uitv.) de rest is wel heel erg voorspelbaar zeg. Niet dat het wat uitmaakt wat wij dr van zeggen. Dit wordt gewoon weer de best verkochte in z’n klasse. Ben zelf ook geen Golf man, liever een Alfa Giulietta, maar VW flikt het wel elke keer.
Mooi interieur, dat wel.
Nou wauw.. Niks speciaals aan. Alleen het tankklepje is anders!
@michelyman:
Weet je dat heel zeker…?
Prima facelift.
Janmer dat een facelift tegenwoordig niet meer zoveel voorsteld. Onderstel is natuurlijk wel geheel nieuw.
Sorry hoor, maar het Polo gehalte is wel extreem hoog. Ik mag hopen dat het definitieve design nog enigszins wordt aangepast…
@autobart:
Psssst, dit is de definitieve….
j00rs via iPhone app
Nou wat een verassing! Interieur ziet er nog wel enigszins uit, maarja zal wel de allerduurste uitvoerig zijn.
Toch zullen helaas heel veel mensen deze auto kopen ipv de spannendere concurrentie.
Ben ik nu gek of bespeur ik hier zelfs nog een vleugje golf IV.
Vanaf de C stijl naar de achterkant van de kont….met name goed te zien op plaatje nr 3 in de Gallery…is het soms stiekem de Golf IV 2.0???
@ridenz:
Nu je het zegt! Stiekem de mooiste golf tot dusver met de Golf II
@ridenz: De Golf V was een mislukking, die werd gerepareerd tot Golf VI. Dus ja dat deze weer wat van de IV weg heeft is opzet.
@mashell:
Nee de Golf V was te duur om te produceren.
Dus om meer marge te kregen we de VI die goedkoper te produceren was en dus meer marge gaf aan VAG.
Toch jammer dat ze geen ballen meer hebben bij Volkswagen. Vroeger was elke nieuwe golf weer een beetje een statement, maar sinds de Golf IV is het ineens opgehouden.
Welkom in de 21e eeuw, the corporate era.
Wat een azijnpissers weer hier, ik vind hem best mooi. Lekker strak ;-)
@koelkast: alleen jammer dat de vorige strakker is. ;)
Iedereen maar klagen over het saaie uiterlijk, maar over 1 jaar rijdt heel Nederland er in…
@ThomasBol: Als jou Thomasbolletje dat denkt heb je het mis, mensen kopen dan eerder een 2 jaar oude golf VI!
@bbroek:
Sorry maar jij hebt het ook mis, Golfs worden nauwelijks verkocht. Die worden geleased door zaadloze loonslaafjes.
@jrk68: En dan gestolen door een …….
@bbroek: dief?
@Svenska_Aeroplan_AB: nee een petje!
@jrk68: Voor de “ondernemers” biedt VW ook van alles hoor, Caddy, Transporter, LT. Vroeger was een ondernemer een werkgever, iemand die maatschappelijk wat het betekende. Tegenwoordig is het meestal een ZZPer, een zelfstandige zonder personeel (of stond de P nou voor Pensioen of Perspectief?) met een eigen busje en af en toe een klusje.
Zeer netjes. En voor de VAG bashers: hadden jullie van een conservatief merk als VW nu echt verwacht dat er een extreem gedurfd ontwerp uit zou rollen? Think real, dit is gewoon een prima evolutie van de voorgaande Golf versies.
Weer een prachtige auto geworden; zie mijzelf er straks graag in rijden!
Slechte info krijgen jullie van Autoblog. Dit is gewoon een Golf 6!

Of toch niet…
Mamma, eten we nou alweer die smerige aardappelen?
Mooi wagentje toch?!
En nu maar wachten op de golf VII
Dit is gewoon een Golf VI facelift!
En net als bij de vorige generaties;GRATIS petje bij,haha
Jammer dat het geen nieuw ontwerp heeft gekregen zoals de Golf 4 -> Golf 5. De Golf 5 vond ik een aangename nieuwkomer en de Golf 6 was al een stuk saaier. En nu de 7. Nog saaier en minder uitdagend ontwerp. Erg jammer.
Allemaal janken, maar volgend jaar is het gewoon weer de meest gewilde lease-slet voor iedereen die in deze klasse moet shoppen.

Ik vind hem geslaagd.
Tsjah… Net zo saai als alle vorige generaties. Zal volgens velen technisch en kwalitatief wel weer helemaal top zijn, maar zo moeilijk is het toch niet om een mooie en bovendien interssante auto neer te zetten? Dit vind ik nou niet bepaald een mooie auto en wakker blijven wordt ook een beetje moeilijk. Technisch “nieuw” op zijn Volkswagens en wat nieuwe lijntjes van buiten. Zal waarschijnlijk wél weer top verkopen hier in Nederland. Dankzij de verzameling saaie mensen.
Alle lof voor VW dat ze de “nieuwe” Golf nóg saaier hebben kunnen maken dan de huidige. Hier word je toch spontaan bejaard van…
Porsche geeft de 911 nog meer veranderingen dan Volkswagen deze “nieuwe” golf
Dit is wel lelijk zeg.
Wellicht dat het live nog iets kan worden?
Hij doet me eerlijk gezegd een beetje denken aan de Golf IV! Het is nog even afwachten hoe de auto er in het echt uit ziet natuurlijk, maar ik vind hem helemaal niet verkeerd ogen zo op het eerste gezicht. En ach, gehaat wordt er altijd :-).
Beetje peugeot 107 bumper. Helaas, had meer verwacht. De leon is een mooiere keuze
En nou maar wachten op de Golf VIII…
Wat dachten ze? BMW plakt een lelijke neus op de 1 serie, laten wij dat dan ook maar op de golf doen. Mislukt is het nieuwe premium?
http://farm9.staticflickr.com/8030/7930883948_ec189d4d4e_b.jpg
Wat een prachtige lijnen, wat een evolutie, wat een vernieuwing! NOT!
@Scorso: waarvan ik de Golf 4 nog de mooiste vind… Mits orgineel gelaten.
staat te hoog op zijn poten vindt ik om er mooi uit te zien.
En niet echt revolutionair. :o :p
Tja, ideale auto voor 90% van de mensen… Die overige 10% zit vooral op Autoblog zo te zien!
@Svenska_Aeroplan_AB:
Yep, die 10% is autoliefhebber.
waaat omg wat een mooie auto voor de massa!!

nee ik vind het serieus wel een mooie auto geworden eigenlijk
interieur is stuk minder saai hoor
@Flamingo: laat die variant dus maar komen!
Als me blaas leeg is bestel ik er 2 heb ik de Golf 14 alvast
saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai…………
He? huh, wat? sorry ik viel in slaap van dit ontwerp….
Doet u mij maar een zwarte Golf 7 R32, zwart, 19″ antraciet.
Kom hem morgen halen.
Fisker achterlichten
Beste VW aanhangers laat ons toe om eens goed te lachen zoals jullie altijd met andere merken lachen.
En dit noemen ze dan nieuw.
Zoek de 7 verschillen
@CedricH: zullen we het maar een facelift noemen?
@jorritgroen: die beschrijving klopt inderdaad beter dan “nieuwe Golf”
Jottem iets andere lampen etc.
Weinig tot niet vernieuwend saaie drollen design. Zal wel weer een bestseller worden in Nederland.
Helaas houdt het gros van de mensheid van suffe auto’s
VAG is niet voor niks zo populair, niet omdat ze nou zo goed zijn. Het zijn auto’s die heel makkelijk weg te happen zijn, niet aanstootgevend, niets uit te leggen…..gaap

Net pringels, niet vies maar het is ook net niks. iedereen lust ze, maar niemand is er echt dol op.
sorry hoor maar die photoshops klopten wel aardig vooral die van het dashbord
Wauw zeg hoe vernieuwend weer
Ik denk dat ik het commentaar van Jeremy Clarkson kan raden: Volkswagen heeft de ontwerpers van Porsche ingehuurd!
@potver7:
Inderdaad, ik voel een Top Gear aflevering aankomen haha
Die neus ligt niet helemaal lekker, lijkt qua vorm beetje op de fox ofzo… Interieur, achter en zijkant dik in orde!
@phantom:
Meer een Gol eigenlijk….
Buiten is het wat te scherp gesneden de koplamen maar toch geeft het een stoer effect of lijkt dat op de foto’s ?
En interieur is wel mooi maar die midden console is echt wel wat groot !
De lease maatschappijen gaan weer contracttjes kunnen maken ;)
Wat een klap in het gezicht, is dit zeg! Een grote tegenvaller.
Het zal best knap zijn, om 100kg kwijt te raken met een zelfde soort ontwerp, maar mijn verwachtingen en de hoop op een uniek en exemplarisch ontwerp, was van mijn kant blijkbaar te hoog.
Erg jammer, ik zal het, als fervent Golf aanhanger, ermee moeten doen.
Interieur is er wel wat op vooruit gegaan, lees geen manuele handrem, maar een fijn elektrisch exemplaar. Voor de rest is ook het interieur er niet veel op vooruit gegaan, het interieur van de Seat Leon is mooier, dan van deze Golf.

Het vernieuwende geheel zal wel in het terugdraaien van de tegenvallende betrouwbaarheid van de techniek en materialen zitten, tenminste dat is dan nog het enige wat je er van mag verwachten. Hopelijk hebben zij, bij VW, daar dan veel R&D-tijd en -geld ingestopt, dat is dan de enige troost.

Voorbeelden van het interieur tussen de Golf en de Leon:
http://www.autowp.ru/pictures/volkswagen/golf/autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_51.jpg
http://www.autowp.ru/pictures/seat/leon/autowp.ru_seat_leon_fr_35.jpg
@Orichy: Smaken verschillen. Ik viind het Leon interieur ontzettend goedkoop ogen die grote zwarte vlakken en die grote ouderwetse roosters. De Golf is niet alleen door het veel grotere display een volle klasse hoger.
@Orichy: Mag ik een elektronische handrem ruk vinden? Lekker handig als het 10 graden vriest!
@AudiQuatro: elektronische handrem zit eigenlijk nooit vast hoor. Met -17 afgelopen jaar ging het nog prima op onze Renault.
er schijnt een wet aangenomen te zijn in Duitsland die een beroep als designer verbied. zie deze, audi r8, alle andere audi’s trouwens, alles van Porsche. kan toch niet meer jongens
Wanneer veranderen ze het design nou een keer? Hij lijkt precies hetzelfde als op de VI! Enorme misser!
oooooooh nee da meende nie, wat doet vw toch. was het echt nodig mijn eerste auto verzieken ;( hopelijk kan ik de oudjes overhalen een leon te kopen of mss een focus. laten we hopen
De teller staat inmiddels op 114 reacties, dit is gewoon een van de meest spraakmakende auto’s van de afgelopen tijd. Niet vernieuwend, maar VW zou ook dom zijn als ze hun belangrijkste peiler radicaal zouden veranderen. Het interieur is er trouwens wel serieus op voorruit gegaan, is voor een middenklasser gewoon mooi.
@moveyourmind: vw heeft het zeker gedaan om enorm veel aandacht te krijgen, de auto voor geen meter verandere vanbuite
Ah, nou zie ik het…. hij heeft iets andere achterlichten. Goh.
Wat een verschil! Wat een designtopper! Wat een superieur eigen ontwerp!
@HDM: zeg kan het wat minder? Al het sarcasme druipt over mijn vloer.
@ej20g: het kan altijd minder, net als de hoeveelheid verschillen tussen de Golf-generaties.
@HDM: lol. Maar ik ben het er volkomen mee eens.
Als de Chinezen ‘m hadden gemaakt, had iedereen het een bar slechte kopie gevonden.
Als het een facelift zou zijn dan zou ik het kunnen begrijpen maar een nieuw model nee vw ga eens naar de pearl.
Aan de ene kant: Jammer dat die zo saai is, ik vind het eigenlijk maar een magere facelift. Maar aan de andere kant, toen de Punto werd vervangen door de Grande Punto vond ik dat een erg slechte zet. Een model moet evolueren en je merkgezicht moet hetzelfde blijven over de hele linie (Ford veranderd elk jaar, Fiat heeft 2 gezichten). Feit blijft dat als een model herkenbaar is, het beter loopt.

Maar dit gaat wel erg ver, vooral omdat ik de A3 en de nieuwe Leon er wel heel erg op vind lijken. Het is beetje als bij de Up!-familie, nauwelijks verschillen te vinden.
Fijn dat ze de kleuren ook gelijk zo hebben gekozen dat alle grijze muizen kunnen zien hoe hun volgende auto eruit ziet in het echt… als ze lang genoeg wakker blijven bij het bekijken van de foto’s. Hopelijk is het weggedrag wat minder ruw, lomp en lawaaierig als bij de laatste Golf die ik heb gereden…
Tja …het is een Golf…
Niet gelekt, ze zouden vanavond vrijgegeven worden.

OT: ziet er een stuk moderner uit, hij is weer helemaal bij de tijd! :D
Makkelijk roepen saai… Maar dit is de best verkochte VW, de allerbelangrijkste auto op de markt, de benchmark voor alle andere. Niet gek dat VW geen risico neemt. Toch had deze nog beter gekund, de buitenspiegels zitten er wat knullig aan, dat kleine ruitje in bij de spiegels is overbodig en niet mooi. In het interieur is er nog altijd een lelijke naad waar het boven en onder deel van het dashboard aansluiten (niet premium) de portier bekleding sluit niet mooi op het dashboard aan. De ruiten en in het bijzonder die van het achterportier lijken wel ongewijzigd. Op de foto’s zie je niet zo maar als je de wagen ziet staan dan is het randje onder de ruiten niet mooi. En toch is het vandaag een feestdag want eindelijk, eindelijk, eindelijk is VW weer terug op het goede pad, de bediening van de cruise control zit daar waar die hoort: op het stuur. Geen priegel knopjes op de richting aanwijzer stengel meer! Halleluja!
VW introduceert, de 3D kopieer apparaat!
This is what we call PREMIUM…..
Dafuq did I just watch…
nu word het écht wel héél saai!!
Mag ik zeggen dat hij saai is? Ja, dat mag ik!
Ik weet niet wat er met mij aan de hand is maar ik moet eerlijk bekennen dat ik deze evolutie geslaagd vind.

Het design doet mij sterk denken aan de Golf IV, in mijn ogen nog steeds de mooiste Golf.
Waarom zou je iets dat goed is veranderen? Kijk naar de 911, nog steeds goed en toonaangevend op sommige fronten terwijl er door de generaties heen vrij weinig veranderd aan het uiterlijk. Hetzelfde geld voor de de golf, in een ander segment natuurlijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).