Volkswagen lepelt W16 van Bugatti in de up!

Auteur: , 65 Reacties

Chevrolet gooit 6.3 V8 in de Spark! Mercedes AMG laat nieuwe BiTurbo V12 in Smart ForTwo debuteren! Ford Ka voortaan met 5.4 Supercharged achtcilinder uit de GT! Renault Twingo met +500 pk GT-R-aandrijflijn! MINI Cooper V12 in aantocht!

Daihatsu Cuore met Lexus V8! Audi A1 W12 TDI komt er echt! Kia Picanto met 5.0-liter achtcilinder uit de Quoris! Ferrari propt 4.5 V8 uit de 458 in de Panda! De Nissan Leaf op kernenergie! Tata Nano met 5.0 V8 uit de Range Rover Sport! 8.4 V10 uit SRT Viper voor Fiat 500! Opel Corsa voortaan met LS V8 van General Motors! BMW 0 Serie met Biturbo V8 in Genève! Skoda kondigt Citigo met 4.0-liter boxermotor van Porsche aan!

Tja, sinds Nissan de aandrijflijn van de GT-R in de Juke wist te hangen, en het apparaat nu daadwerkelijk voor astronomische bedragen op de markt brengt, lijken alle remmen los te gaan in de autowereld. Sorry, de automedia. Vandaag komen er namelijk opnieuw(!) geruchten bovendrijven dat Aston Martin haar beroemde 6.0 V12 in de Cygnet wil hangen.

Muhaha. Een gigantische motorblok + versnellingsbak + aandrijfas(je) wegwerken in een carrosserie ter grootte van Shaquille O’Neals rechtervoet. Knappe ingenieur die zulks werkend én goedgekeurd krijgt. Het oud-mediale AutoCar vraagt weer wat aandacht en speculeert dat de Cygnet met V12 bij voldoende belangstelling op bestelling wordt gemaakt. Maar hé, waarom zouden autofabrikanten in tijden van crisis niet aan dergelijke rationele engine swaps beginnen? Seems ontzettend legit.

Wij geven hierboven alvast wat voorbeelden van eventuele aanstaande motorconversies. Wie suggesties heeft; deel ze met ons in de comments!



65 reacties

Gewoon een weer een lekkere 5- of 6-cilinder in een hatchback, doe es gek.

Nog een auto voor de sjeik is altijd leuk natuurlijk. Maar ik heb er meer aan als wij niet meer de 3-cilinders in gepest worden.
@jolig: Ik zou ook wel weer willen dat in elke BMW een zes-in-lijn ligt.. Jammer dat brandstof zo duur is.
@bennyblisto:
er is nog een groter probleem dan brandstofprijzen, namelijk politici, dnek je nu echt dat een nieuwe 4 cilinder turbo ech tzoveel zuiniger is datje je 6 in lijn wel wilt missen?


Er ia nu nog maar 1 bmw zoals het hoort (6 in lijn zonder turbo) de 530i, als die weggaat, komen ze nooit meer terug vrees ik.
@undifined1: Een 530i rijdt mits met het juiste rijgedrag net zo zuinig als een 4 cilinder turbo in een grote 5 serie.. Ik geloof niet dat die 4 cilinders de wereld zoveel beter maken en inderdaad, ik ga die 6 cilinders echt missen. Krijg er nu al niet genoeg van..
@undifined1: ik dacht dat het ‘m vooral te doen was om de uitstoot, niet om het verbruik.
@jolig: Golf R32 ;)
@ownkruid: toevallig heb ik een r32 turbo super gaaf geluid wauuww
Goh, word ik daar toch ineens dood gemaakt met een blije mus
Ik heb toch liever een veilig slagschip met een 5 liter of 5.2 V10 in het vooronder. Of desnoods een guitig sportwagentje met dezelfde motor.

Maar als het kan mag mijn Corsa ook gratisj omgetoverd worden tot een hot-hatch met Lambo-hart.
klopt de titel dan?
-edit: onleesbaar-
Twizzy met een F1 motor?
Bij de Cygnet mogen ze die 6.0ltr V-12 er inderdaad wel inhangen voor die prijs.55000euro.
Een Ariel Atom met de motor van de Agera R. Dat lijkt me nou eens spannend!
@berlinetta: dus de 3.0 v8 met hoogtoerige 500pk is niet genoeg?
@nickelb: die klinkt als een dyson
Ik kan niet geloven dat zoiets past. Of er komt een meter carrosserie tussen.
@midasracer: denk het wel..de Veyron is ook maar een klein snot-autootje ! En de Juke heeft inclusief achterbankdeel veel meer ruimte.
Mag dat ook achteraf dan een optie worden? Mijn yaris T-Sport 1.5 kan ook prima uit de voeten met een 3.5L lexus V6 lijkt me… heb ik ook meteen achterwielaandrijving… (idee gejat van Clio V6). Enne… bochtenwerk hebben we het dan maar even niet over…
Een suzuki swift met de 3.1l twinturbo v6 uit de sx4 pikes peak van vorig jaar
Raad de schedel! Weet jij het?
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de VW Gol voortaan Brazilië onveilig maakt met de W12 uit de Audi A8 L in zijn neusje
Mag ik in dat geval mijn Xenia 1.3 wisselen met een 2JZ-GTE, of met de Lexus V10?
De V12 uit de Century mag ook.

Nog leuker: de 1.8 uit de liniaal-Kijang vervangen door 1 van mijn motor voorstellen.
@toyotafortuner: ik bedoelde natuurlijk de 1.3l motor uit mijn Xenia.
& waar denken ze het motorblok kwijt te raken? :D
Tussen de pedalen & de voorbumper kan amper een 4cil, laat staan een 6.0 V12!
& tussen de stoelen & de achterbank is hoogstens plaats voor een 3cil…

Ik denk dat de motor+ versnellingsbak+differentieel al te lang is voor deze auto, zonder cardanas :D
@vale46: Precies, VW Up my ass!
@bungabungastig: je bedoelt hier dat dat een mod projectje is waar je wel de ruimte voor hebt dan ?
V6 met kompressor en 376 pk in een A-Klasse….. ow wacht, die bestaat al. Nvm.
@HDM: Toch leuk dat je je dat bedenkt tijdens je reactie en gewoon doorzet, daar houd ik wel van.
Ik had anders nog wel een redelijk leuk idee’tje.
Alleen vrees ik dat de motor groter is dan de auto :D
http://i.imgur.com/LA3uI.jpg
@vale46: Das nog eens een idee! :D
Beetje jammer dit..
@Tommy2: Ja ik snap het ook niet helemaal dat gereutel, slaat kant noch wal maargoed..
Daf 600 met Paccar MX motor…
Peugeot 107 met het dieselblok uit 908 Le Mans racet!
Upgatti, heh
@norge: A old-school ‘rolling on the floor laughing’!
@straatpiraat: An*
@syliaca: Het kan beide. En stop alsjeblieft even met slim doen, zeker wanneer je louter onzin post. Dank.
@straatpiraat: kan niet beide, alleen “an”.
@straatpiraat: Helaas knul, kan ik je eigen woorden tegen je gebruiken. Begint het volgende woord met een klinker, is het an.
@syliaca: Haha iemand uit ’96 die mij knul noemt. Ga maar op ikgoogleallesmaarikdoenetalsofikslimbenblog.nl zitten, knul.
@straatpiraat: Ja, want ik ga googlen of jouw zin goed was, alsjeblieft zeg.. Kerel..
En toch. de bronnen zijn ‘credible’. Uiteraard nagevraagd bij Aston Martin, willen het niet bevestigen, noch ontkennen….
Dat is voorlichting taal voor: het project bestaat.
http://www.2thetrack.com/2012/10/26/mogelijk-extreme-v12-cygnet/
@theuving: lol, dat soort bronnen zijn dus vaak niet credible. Dat is juist het punt.
De enige v12 die in die Cygnet komt te hangen is een v12 key-ring. Nuff-said.
Nee.
Toyota Aygo met LFA V10!
@Jesper: Ik zeg maken die hap!
@michelyman:
Dit met een V10?
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/861312214241_.jpg
Met 197pk heb je je handen er al vol aan….
Kan iemand nog het tricky weggedrag van de Clio V6 herinneren? Grotere motor is niet per definitie sneller op alle fronten (bochten). Liever een opgefokte kleine motor in deze dwergen. Wegligging en grip is belangrijker naar mijn mening.
@zeevink: Zeer juist. Daarom dat mijn Clio sneller is dan die Clio V6 op circuit, ondanks bijna 60 pk verschil.
1e gen Yaris met 4.3 V8 uit de soarer? Das ook wel vet
Ik vind al die ideeën wel vet. Gewoon even lang leven die goeie oude turboloze tijd. En dan gaan we weer normaal doen met zn allen. Gewoon maken die hap!
Corvette blok in een matiz…..
Of trekt de auto dan krom?
Smart met pagani zonda r v12
@datbenik:
Ze zijn ooit tot een halve V12 gekomen….
Meer dan een 1.4 V6 biturbo paste er echt niet in.
http://img.infocoches.com/img/brabus/2003-Smart_Roadster_Coupe_V6_biturbo/brabus_2003-Smart_Roadster_Coupe_V6_biturbo-014_2.jpg
Er is nog een klein probleempje, het ding koste een slordige 3,5 ton
http://img.infocoches.com/img/brabus/2003-Smart_Roadster_Coupe_V6_biturbo/brabus_2003-Smart_Roadster_Coupe_V6_biturbo-011_2.jpg
Alsof je gedachten kunt lezen…Ben net met een artikel hierover bezig!
@sir_smokalot:
Er is genoeg over te vinden op het web, mocht je nog wat willen weten dan mail je maar ff….
toyota aygo met de motor van een lexus lfa misschien? maar die panda met 458 motor zou ik ook wel aankunnen :p
Ik denk dat ze het verkeerd begrepen hebben bij de redactie van autoblog… de fabrikanten gaan geen W16 in de Up leggen maar andersom,de motor van de
Up in de Bugatti..
Ka in de Ford GT..
Spark in de Corvette..
Citigo in de Panamera..
Nano in de RR Sport..
Cuore in de Lexus..
500 in de Viper..
Panda in de 458..
A1 in de Q7..
en tot slot de motor van de
Smart in de AMG Black Series..
Kan iemand die heren van Autoweek even vertellen dat ze wat vaker Autoblog.nl moeten refreshen? http://www.autoweek.nl/autonieuws/21065/overkill-v12-in-aston-martin-cygnet
nog eens de v12 in de IS200 eens aan te halen
http://www.autoblog.nl/video-zo-klinkt-een-lexus-is200-met-een-dikke-v12

btw de eigenaar is weer bezig met het project
laatste keer dat ik de auto zag lag het dashbord er weer compleet uit en de nieuwe uitlaatlijn heb ik al zien liggen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).