Volkswagen Passat Alltrack is stoer?

Auteur: , 95 Reacties

Boswachters opgelet, op de autoshow van Tokio (3-11 december) zal de Volkswagen Passat Alltrack zijn wereldpremière beleven. De auto moet een brug slaan tussen de reguliere Passat-modellen en de SUV’s zoals de Tiguan en Touareg.

Als Audi wat extra auto’s kan verkopen dankzij een Allroad-versie, dan kan Volkswagen dat ook. De Passat krijgt echter de naam “Alltrack” mee (GEEN CrossPassat) en zal rond april 2012 op de Nederlandse markt verschijnen, prijzen worden binnenkort bekend gemaakt. De Passat Alltrack heeft vijf deuren en 4MOTION vierwielaandrijving (standaard of optioneel) en moet zeer geschikt zijn als trekauto… De 1.8 TSI is voorwielaangedreven, de 2.0 TDI (170 pk) en 2.0 TSI (210 pk) hebben standaard vierwielaandrijving, bij de 2.0 TDI (140 pk) is 4MOTION vierwielaandrijving een optie.

De Passat Alltrack onderscheidt zich van de reguliere Passat Variant door het opvallende plastic rondom de wielkasten, de dikkere bumpers en beschermingspanelen in RVS-look en 17-inch lichtmetalen wielen. Tevens staat de Alltrack wat hoger op z’n poten (135-165 mm extra grondspeling) ten behoeve van de “terreinvaardigheid”. Andere kenmerken zijn de matchromen dakrails, RVS-instaplijsten en chromen uitlaateinden.

De 4MOTION-uitvoeringen van de Passat Alltrack zijn uitgevoerd met het zogenaamde ‘off-road driving-programme’, dat tot nu toe was voorbehouden aan de Tiguan en Touareg. Dit werkt tot een snelheid van 30 km/u en beïnvloedt diverse assistentiesystemen. Bij het ABS wordt bijvoorbeeld de remwerking geoptimaliseerd voor gebruik op losse ondergrond. In het off-road driving programma is ook hill descent assist actief. Als de hellingshoek van een afdaling groter is dan 10 graden, wordt de Passat Alltrack automatisch afgeremd. De adaptieve cruise control (ACC) en Front Assist worden dan automatisch uitgeschakeld. Tevens wordt in dit rijprogramma de respons van het gaspedaal en de schakelpunten van de DSG-versnellingsbak aangepast aan terreingebruik.



95 reacties

mehh, niet mijn type auto. doe mij maar óf een terreinauto, óf een gewone station. Ben niet zo’n fan van de meeste cross-overs
Ik vind m wel nice :D
Sm0keGun via Android app
Toch liever een volvo xc70 ofzo …
@Sm0keGun:

Dat is dan ook een prachtige auto 8)
@Laserblue: maar een volle klasse hoger en dus veel duurder.
Ik heb deze offroad-stations nog nooit begrepen en dat zal wel zo blijven……
@BobbyD:

Ik wil. Je wilt een hoge instap en je wilt geen SUV of Pausmobiel. Ideaal!
Lijkt me heerlijk om de eerste te zien die de terreinvaardigheden ook daadwerkelijk uitgaat proberen :D
gedwongenleaser
@norge: je bedoelt natuurlijk de terreinonvaardigheden… ;)
@gedwongenleaser: Ach, met de juiste banden zal’ie best een eindje komen. Maar met normale straat banden komt geen enkele 4WD ver. Zet maar eens straat banden op een Defender en probeer dan maar eens in zand of modder te spelen. 10 tegen 1 dat je net zo ‘shocking-klem-vast’ staat als de rest.
gedwongenleaser
@TSI-tje: normale Passat is een top auto (1 van de vorige modellen dan waar nog sprake was van een eigen gezicht, de nieuwe opgeboorde Golf vind ik echt niets) evenals bijv. een A6 maar die Allroad/Alltrack varianten ervan slaan werkelijk nergens op, gaat puur om enkele uiterlijke wijzigingen, that’s it. En dat is bij de concurrenten niet anders, daar vind ik ze even kansloos.
@gedwongenleaser: in Nederland wel ja, hier heeft het wel degelijk nut.
@gedwongenleaser: En dat ben ik volledig met je eens.
Maar voor 65/+ers een beter alternatief als de MPV-achtige vind ik. Misschien is het daar een markt voor.. :P
gedwongenleaser
@TSI-tje: klopt, dat extra beetje speling kan net het verschil maken voor een oudere alleen snap ik niet waarom die oudjes stoer moeten doen met dat beetje extra plastic. ;)
@gedwongenleaser: HAHAHAH… goeie… :P
AWD als optie tsjongejongejonge
@jdmfan: Dat is bij Mitsubishi, Toyota, Kia, Hyundai etc. al jaren zo. De meeste Sorento’s/Outlanders/Rav’s/Santa Fé’s zijn immers ook ‘slechts’ 2WD. En die zien er nog ‘echt uit als terreinwagen. Dus? Bieden wat de consument wil, dat doen we toch allemaal!
Hij is niet lelijk hoor ik vind hem wel stoer
Een Passaat en stoer? Ha ha, dan liever lopen. ;)
@autogek123: Nee, die hybride Toyota (oh, sorry Lexis) in jouw profiel, dat is een echt stoere bak.
Kom maar een keer naast m’n W8 staan met die SRV Electro mobiel, dan zien we verder.
@TSI-tje: Waar stel ik dat een hybride stoer is? Kom maar naast mijn hybride staan met een volle tank. Kijken wie er verder komt. ;)
@autogek123: LOL! Zalige reply!
@autogek123: Alleen kan er in die van mij 100 liter, die van jou? :D
@autogek123: Ik, want in de tijd dat jij bij ben heb ik al 30 x tijd gehad om te tanken en lig ik nog steeds voor.
Lekker belangrijk dus. En hoezo, kosten? Da’s voor boekhouders. Een hobby kost geld….
@TSI-tje: Volgens mij kunnen we beide tot aan de maximum snelheid. Dus dat kleine beetje wat je wint bij je eerste optrekken verlies je vet bij je tanken. ;)
Wie had het trouwens over kosten? Ik niet. Mijn hobby kost ook geld. Net als mijn hybride trouwens, want ik woon allang niet meer in NL en betaal volle pond van mijn prachtbak.
@TSI-tje:
Haha wat zit je nou te zeuren met die W8 dit hele topic, ik denk niet dat er veel mensen onder de indruk zijn van een boot met een 4 liter V8 die nog steeds 6.5 sec nodig heeft om aan de 100 te komen. Om over de bochten nog maar niet te spreken en ondertussen lekker zuipen.
@Lan_Evo: ik heb er eens naast mogen staan met mijn (inmiddels) 18 jaar oude beestje en die liet er niks van heel. Het is een aparte auto, die ongetwijfeld lekker rijd, maar inderdaad hij is niet echt snel en vooral heel duur.
@Lan_Evo: V8? Ga je mond spoelen… Verdiep je eerst eens in de materie alvoor je loos commentaar uit. Dat was de discussie niet. Autogek123 hat het over liever lopen. Dat is BS. Zijn Toyota is nou ook niet echt het toonbeeld van ‘stoerigheid’.. Over saai gesproken, dan spant Toyota (inclusief Lexus) imo toch nog steeds de kroon. En ik heb nooit beweerd dat mijn W8 een hele snelle sport auto is, in tegendeel, het is een snelweg cruiser. Als ik heel snel wil pak ik m’n ZX10R wel.
@TSI-tje: hat=had natuurlijk… (slip of the finger)
@TSI-tje:
Ja, ok V8, W8, een 8 cilinder in ieder geval, dat bedoelde ik. Zal heus niks mis zijn met die auto, maar als je overal zegt van kom er maar naast staan, komt dat vrij simpel over. ;)
@Lan_Evo: En dan, Ik ziet helemaal niet het hele topic te zeuren, Men zeurt tegen mij hierover en dan mag ik dus niet reageren volgens jouw ? Da’s ook een mooie manier om een Blog op te zetten. Ik heb de W8 pas recentelijk omgeruild tegen mijn laatste projectje. Dat was een Golf II Rally voorzien van een volledige Audi RS3 Aandrijflijn.
(1.8T Quattro, in de laatste incarnatie 380Pk op de 4 wielen tegen net aan 800Kg drooggewicht) misschien dat zoiets jou meer kan bekoren. Maar die was klaar, tijd voor een volgend project. We kunnen het wel….
@TSI-tje: Uh… S3, geen RS, dat wassie pas nadat we de motor opgebouwd hadden. :P
@TSI-tje:
Helemaal niemand zeurde specifiek tegen jou, jij begint 2x, nadat 2 mensen zeggen dat een Passat niet stoer is.
@Lan_Evo: Moet je eens in hun profiel kijken. Als men iets veroordeeld moet je het zelf mijns inziens beter voor elkaar hebben. of ? Het is altijd het zelfde verhaal hier. Als er iets over VAG gebracht word zijn de ‘saai-roepers’ niet van de lucht. Maar zo ook bij Opel, of Toyota of..of.. Is toch niet normaal ? Laat mensen toch een in hun waarde. Ieder, ik herhaal, ieder merk heeft wel eens auto’s gemaakt welke fantastisch zijn op een bepaald vlak. Diezelfde merken hebben ook allemaal saaie bakken gemaakt.
Ik kan iig het initiatief toejuichen voor het proberen. Ook bij de Prius van Toyota b.v. dat getuigd van lef. Laat dat zo. Maar van dat domme Boe-gejuich van de meute.. man !
@TSI-tje: Dus de auto waarin je rijdt zegt hoe goed je het voor elkaar heb in het leven? Mmmmm, ik meet mijn succes in het leven toch anders. LOL.

“Laat mensen toch een in hun waarde”. Dat zeg jij?

SDK16420: Mooie avatar!
JIJ: Inderdaad, voor een uitgekauwde boekhouder die liefst zo min mogelijk bijtelling wil betalen voor zijn lease-sletje.Past precies.

Dat is echt een reactie die mensen in hun waarde laat.

PS: Geen boekhouder hier. En anders was ik 1 van de best betaalde boekhouders ter wereld. ;)
@autogek123: Ach, zie het zoals je wil, jij begint met onzinnig commentaar. “Mee huilen met de wolven in het bos”
Dat getuigd niet van veel inhoud. Daarnaast, stel je dat jij Nederland al ontvlucht bent. Dus zo goed heb je het voor elkaar. Ik betaal liever een beetje belasting en blijf (het grootste deel van het jaar) in m’n eigen land.
Succes af meten aan je auto? Nee, Maar als je een nick als ‘autogek123’ aan meet dan heb je wel iets te verklaren.
Maar als spindoctor zal je mijn woorden wel weer weten te draaien. Het zal, weltrust.
@TSI-tje: Dat is dan het verschil tussen jouw en mij. Hier betaalde we wel wat meer dan ” een beetje” belasing. En zagen waar het aan opging en zelf zagen we er niets van terug. :(

En als jij mijn reactie onzinnig commentaar vind, had je er gewoon overheen moeten lezen. Maar daar neem je blijkbaar ( uit je reacties te lezen) alles persoonlijk op en ben je snel ergens op getrapt!

En als Autogek hoef je niet speciaal te geilen op V/W 8,10,12! Een auto is meer dan 4 wielen met een groot (onzuinig) blok erin. :)
@autogek123: Dat van die auto heb je gelijk. Daarom rijd ik dagelijks met een 1.8-je. Wel voorzien van alle luxe.
Rijdt (op benzine) ruim 1op14. Misschien is dat geen zuinigheidswonder in jouw ogen, maar voor een hele ruime middenklasser is het best zat. En een ‘premium-prius’ getuigd ook niet echt van een liefhebberij. Dat is uiterlijke schijn. Je heb je mond vol over hoe ik geen respect zou hebben voor een andere mening maar jij begint al een ieder af te zeiken die een Passat rijd. (en dat zijn er veel, kijk maar naar de verkoopcijfers) En een onzinnig blok? Ik denk dat een auto die een begrensde een top van 250Km/u. heeft altijd respect verdiend. Ongeacht merk/model. Daarnaast is ook mijn auto ‘meer’ als alleen 4 wielen met een groot blok. Het heeft ook nog 4WD en meer luxe voorzieningen dan er op die ‘premium-prius’ in jouw avatar te krijgen zijn. Jouw commentaar over ‘iets anders dan jouw smaak’ heeft deze hele discussie getriggered, niet meer, niets minder. I rest my case.
@autogek123: Mooie avatar!
@sdk16420: Inderdaad, voor een uitgekauwde boekhouder die liefst zo min mogelijk bijtelling wil betalen voor zijn lease-sletje.Past precies.
em de SUV hype is tog over? of zie ik dat fout? BTW om te kotsen zoals alle moderne VW’s. de vorige generatie passat(niet de facelift) von ik wel mooi. w8 wauwwauw. en de eerste touareg was ook wel nice.
Origineel wel. Als je geld over hebt om je Passat te pimpen (of budget over hebt), dan ga je toch bij Audi kijken?
Die extra bodemspeling is leuk voor 0.1% van de toekomstige eigenaren die het gebruiken. De rest zal gewoon de lul zijn omdat dit ding toch weer als een zeecontainer gaat rijden vergeleken bij de normale Passat.
Saaiheid op hoge poten ?
Meer is hier niet op te zeggen ..
gedwongenleaser
@waxweazel: ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar de kop had moeten zijn “Volkswagen Passat Alltrack is saai?”, het antwoord moge duidelijk zijn.
@gedwongenleaser: eigenlijk wel…maar dan hadden ze weer totaal geen reactie gehad van de bloggers…. :lol:
gedwongenleaser
@Megakix: klopt helemaal… Ik sta op die homepage en zie het artikel staan, ik weet al welke domper er gaat komen maar toch kan ik de verleiding niet weerstaan, dat kleine beetje misplaatste hoop op iets nieuws en spannends van ome Volkswagen dwingt mij te klikken… Ik wil niet, JE MOET, klik…… Fuck, koude kermis.
@gedwongenleaser: hahaha, jij bent ook al vergiftigd met ‘nieuwigheidjes MOETEN zien’…koude kermis kan je soms beter veranderen in Kerstmarktgevoel…
gedwongenleaser
@Megakix: ik chargeer het voor de beeldvorming natuurlijk wel heel erg, ben van nature niet zo nieuwsgierig. :)
Ik vind ‘m leuker dan de gewone variant. En die velgen zijn op zich best nice. VW heeft erg weinig leuke velgen op de optielijsten staan.
“De Passat Alltrack onderscheidt zich van de reguliere Passat Variant door het opvallende plastic rondom de wielkasten”

ik moest toch echt 3 keer kijken voor ik dat opvallende plastic goed zag
Een Passat is nooit stoer…
@pjotr: Kom maar een keer naast mijn W8 staan, dan zien we wel.
@TSI-tje: Heb jij een W8?? :o
@Tommy2: Yup…
@TSI-tje: Sedan of Variant? En wat verbruikt het gemiddeld?
@Tommy2: Sedan, verbruik: Snelweg zo’n 1op12 stadsverkeer…. uhum… wil ik niet weten, ik gok zo’n 1 op7 ligt er een beetje aan hoe zwaar je rechter voet is.. :P
@TSI-tje: ook niet stoer…maar iets sneller dan een gemiddelde loonslaafwagen…
@Megakix: Tot je hem gehoort heb. En dan nog… IK heb hem betaald, lekker belangrijk wat jij d’r van vind.
@TSI-tje: Goed zo, lekker je eigen weg gaan.
@masterstig: goed zo, lekker je eigen weg gaan.
@Megakix: ? :D
Dit meen je niet… Ga ik, als autogek, net 10 dagen naar Tokyo tm 3 december.. En wat is er 3 december te doen in tokyo? Juist.
@lowrider46: Mis je vliegtuig.. “sorry baas.. wekdienst heeft gefaald.. ik kom morgen wel naar huis..”
Ik snap nooit wat van dit soort auto’s.
Het begon (geloof) ik bij die Volvo V70.
En nu heeft Audi het ook al een tijdje op de A6.

Maar ik vind het echt VRESELIJK. Beetje extra lelijk plastic op je auto stoppen en em nog hoger leggen.
Ik zeg, minder plastic, alles mooi spuiten en lager bij de weg.

Please mensen, koop een leuke auto. en ga niet extra betalen voor die plastic rommel! Dan hoef ik er ook niet tegenaan te kijken…
@kliko: “..ga niet extra betalen voor die plastic rommel! Dan hoef ik er ook niet tegenaan te kijken..”

Stiekem vind ik dit een hele leuke zin uit de mond van een Kliko.. ;)
@Freewarefreak: haha, scherp ;)
@kliko: Volgens mij is het begonnen met de Simca Matra Rancho. Weet je nog? Die Bassie en Adriaan reden.
img src=”http://www.allpar.com/images/simca/matra-simca-rancho.jpg” width=”450″ /
@TSI-tje: De enige auto die ik mij van Bassie en Adriaan kan herinneren is die auto met die koplampen met wimpers.
Was een beetje een sportief coupe-achtig modelletje.
Eitje bakken op de motorkap in de woestijn. :lol:
@kliko:
Dat was later een Honda Prelude, maar voor die tijd reden het duo deze Simca Matra Rancho:

http://www.tuning.cz/simca-matra/SOUBORY/FOTO/RANCHO/f_rancho_gr.jpg
@TSI-tje: Ook 2wd met plastic opsmuk jeep look-a-like.. :P
@TSI-tje: thanks voor de info :)
Best leuk, maar dan wel mét 4motion en automaat natuurlijk….

Maar beige vloermatten in een “alltrack” auto??
Ach voor mensen met een Caravan die regelmatig een berg optrekken zal het vast meerwaarde hebben. De verkeersdrempels in NL kom je ook wel over met een 105pk Bluemotion variant.
Ik vind die opgehoogde versies van de ‘normale’ stations echt niet mooi. Maar mocht je ‘op leeftijd’ zijn en wat lastiger in- en uitstappen vind ik het een beter alternatief als een busje (of MPV zoals sommige mensen dit noemen) Niet mijn ding zo’n All-road-track-XC dingus..
Ik vind het helemaal niet mis, maar ik vind het wel jammer dat types zo vaak uitgemolken worden (en dan heb ik het natuurlijk niet enkel over VW). Uiteraard is dat de commercie van de autoindustrie om een zo breed mogelijk gamma aan te bieden…
Ik denk niet dat de standaard uitvoering er zo uit ziet als op de foto’s…
@meneersander: VW kennende ;)
Ik vind ‘m erg stoer in ieder geval. Jammer dat de plastic verbreders niet wat dikker zijn (niet verder naar buiten, maar vlak over de auto). Dat had ‘m net wat stoerder gemaakt:)
Zet maar neer met 1.8tsi aub:)
Het heeft wel wat, wel met een dikke diesel dan
Eigenlijk niet heel gek zon ding je hebt tegenwoordig een defender nodig om een gemiddelde drempel op snelheid te pakken.
Geef mij dan maar en A4/6 alroad met een zo groot mogelijke motor ;)
integralechubasco
dit is toch wel een leuk ding… wel mét 4×4 aub… anders is het net een helikopter op een kermisattractie…
@integralechubasco: Hahahah… mooie uitdrukking ! :P
Eens !
Haha. Die foto’s, in precies dezelfde stand maar met een andere achtergrond. Dat doet fotowinkel vermoeden, die Passat is de studio nooit uitgeweest. Waarom zou dat zijn?
Marketing van VW voldoende belachelijk gemaakt. Eigenlijk vind ik het een prima wagen, ik kik wel op mat kunststof spatborden.
Als je deze wagen koopt zonder 4Motion moet je wel echt een ongelofelijk loser zijn.
Ik vind hem er helemaal niet uitzien maar ik kan best begrijpen dat een aannemer met een zuinige boekhouder of paardenvolk ofzo graag een iets robustere AWD station wilt om te gebruiken. Maar wie dit koopt zonder 4Motion doet het omdat hij het mooi vind???
heerlijke auto en ze hebben de climate control bediening ook weer wat verbeterd zie ik. fantastisch!

ik denk dat zn grootste concurrent de volvo v60 is
@Flamingo: toekomstige v60 XC
@Flamingo: o peugeot 508 hybrid ook nog
@Flamingo: scherp. Er zit inderdaad een andere climate control unit dan die met al die dooie knoppen in de gewone facelift Passat zit. Ik heb het foto album nog een gecontroleerd maar ook de facelift CC heeft deze nieuwe unit.
nou VAG is lekker bezig

het is wachten op de eerste cross veyron of de veyron alltrack ;-)
Vind het echt een lelijke auto! Het is net niet stoer genoeg.
Waarom zo`n besmettelijk licht interieur in een alltrack? Het is toch de bedoeling dat je met deze auto de bagger in gaat?? Dan moet je toch de tuinslang er door kunnen halen??
De nieuwe Passat is per definitie al gruwelijk lelijk met z’n Opel Vectra kont en Opel Kadett front. Dit slaat echt alles…
Hallo zure reaguurders. Die auto is helemaal niet voor jou bedoeld. Deze opgehoogde varianten zijn speciaal op die markten gericht waar meer mensen zich iets beter kunnen veroorloven dan een Lada of een VW of Fiat van tenminste 3 generaties gelden.
Daar is de wegdeksituatie, laten we zeggen, iets anders dan hier en winterdiensten kent men helemaal niet.

Prima markt dus en dat er een paar onze kant op komen is omdat de importeur de winstmarges wel leuk vindt.Diezelfde importeur snapt ook dat er steeds meer bejaarden mét ruime pensioenen en dito caravans bijkomen die en van een conservatief merk als opel of vw houden én van een hoge instap.

Tadaaa.
XC70 look-alike..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).