Volkswagen up! vijfdeurs is hier

Auteur: , 38 Reacties

Daar is ie dan, na de gewone Up!!1!!! is er nu een vijfdeurs up!

De Lupo-opvolger staat vanaf deze maand bij de dealers (en in de winkel), dus is het tijd om weer wat nieuws te presenteren. Volkswagen doet dat in de vorm van een vijfdeurs. De uitlevering van dat model start vanaf komende zomer. Schatting is dat de helft van alle up-kopers zal kiezen voor een vijfdeurs versie. Qua prijs zal het weinig schelen, voor die 2 extra deuren zul je 315 Euro gaan bijbetalen.

Volkswagen up vergelijking

Het uiterlijk van de vijfdeurs Volkswagen Up is aan de achterkant een beetje veranderd (logisch), het achterraam is groter geworden zodat de dwergen achterin ook wat kunnen zien.

Nu is het alleen nog wachten op de vijfdeurs versies van de Skoda Citigo en Seat Mii, next!



38 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Niet echt een fapbak: … iehw wat is ie lelijk!
Is en blijft lelijk had wel wat meer van VAG verwacht
De grap van de UP was natuurlijk dat de achterzijruit UP zei.

Bij de 5 deurs kan dat niet. Dan is het dus ook geen UP meer.

Toch leuk karretje.
@glashelder: deze snap ik niet
Oh neeee, dit lijkt wel een fiat panda ofzo :P
@ferrari2011: ga snel je mond wassen met water en zeep
@tvrspeedsix: Haha! Mr kom op waarom doet vw dit nou?? als 3-deurs vind ik het een grappig karretje, mr met die 5 deuren ziet het er niet uit..
@ferrari2011: klopt maar lijkt verre van een Fiat Panda Meneer.
@ferrari2011: Sow… Ja nou. Net als een BigMac sprekend op tagliatelle lijkt.
De Knocked’up
VAG producten zijn toch altijd zo geliefd bij tuners en andere auto verkloters??
Waarom is er dan nog geen tuner die zich aan de Up waagt.
Het is dus nog wachten op de Fucked’Up
@bullgod76: Ik denk vanwege de motor, een 3 cilinder,
Uiterlijk kunnen ze wel wat leuks mee, even afwachten dus, het is nog vroeg.
Krijgen we ook nog een limousine vorm: de UPperclass en de sjonnie versie met enorme turbo: de fired UP? Haha zo flauw..
kansloos…
Ik vind em met deze 2 extra deuren nog steeds hondslelijk…
Ze hadden de Up! beter gelijk in het begin al moeten ontwerpen als een 4deurs nu lijkt het een gekunsteld prakkie, hij was al niet bijzonder(lees lelijk) nu is nog lelijker!
@tvrspeedsix: Want jij dacht dat ze na het doorslaande succes van de introductie (deze maand…) eens naar de tekentafel gingen?
Geloof maar gerust dat de verschillende versies op elk moment naast elkaar op de tekentafel hebben gelegen, hoor. Al een jaar of vijf. Volgorde bij introductie is vooral een marketing-kwestie, en ook wel handig in de eerste fase van de productie. Want je weet dat er het eerste jaar veel vraag zal zijn, en dan wil je de fabricagelijn graag simpel hebben. (bovendien is het fijn als de 5-deurs klanten niet tegelijk bestellen als de 3-deurs klanten)
@mout: dUH Maar het blijft een compromis heb ik het idee, natuurlijk hebben ze die tegelijk bedacht, maar ik denk dat het uitgangspunt het verkeerd is. Ze hadden beter een knappe 4deurs kunnen bedenken en daar op een geslaagde 2deurs.Je ziet gewoon dat de achterdeuren er later bij bedacht zijn. Het lijkt wel een slechte photoshop.
Hok-alert!
Wat een lelijk ding. Je kunt beter je geld uitgeven aan een 2de hands station dan dit! Krijg je veel meer voor
@964rs: Deze is toch een stuk zuiniger, nieuwer (lees garantie) en waardevaster (want VW). Vraag is waarom je hem sowieso zou willen.
Het mist iets. Een beetje vavavoom? joie de vivre? Vergeleken met de driedeurs geen achteruitgang, maar die auto in z’n geheel is gewoon te perfect getekend, waardoor hij supersaai is geworden. Ik ga mijn Aygo er vooralsnog niet voor inruilen.
“Nu is het alleen nog wachten op de vijfdeurs versies van de Skoda Citigo en Seat Mii”.
Dat weet ik nog niet zo zeker. VW voert veel meer carrosserie-vormen dan de dochtermerken. Er is ook geen Seat of Skoda Eos, cabrio of Golf+.
Skoda verwacht ik wel, want dat is het praktische merk binnen VAG. Wie weet komt daar nog een XL Up! Maar Seat zou ‘jong en sportief’ moeten zijn, en dat is de 5-deurs zeker niet.
Ziet er wat minder vlot uit dan de 3-deurs maar ik gok dat heel wat mensen voor de 5-deurs gaan.

Het ziet er naar uit dat die achterraampjes niet open kunnen. Bij de C1/107/Aygo is dat opgelost met klapraampjes, maar VW laat ze gewoon helemaal dicht?
@potver7:

Volgens mij heeft de Up hetzelfde systeem. Als je goed kijkt zie je een dopje op het achterraam.

Deze Up zal zeker een leuke concurrent in het segment worden, maar waar ik me altijd over verbaas is dat dit soort autootjes gekocht worden als tweede auto, en er dus vaak kleine kinderen in vervoert worden….. Ik weet niet hoeveel sterren hij krijgt maar ik zou er toch niet graag mijn kinderen in vervoeren…..
Push-Up, Make-Up. dit is gewoon een auto voor Homo’s of vrouwen.

Dat mensen zich willen vertonen in een automerk dat door Hitler is opgericht.

Vroeg of laat laat een VAG product je altijd in de steek, gelukkig zijn er op dit moment nog wel automerken waarvan de kwaliteits verwachtingen wel uit komen (Kia/Hyundai/Mazda)

toch blijft het genieten hoe bang VAG is voor Kia/Hyundai….
I’m fucked Up
ik mis iets….
ehm ja!
Smaak!
Hij ziet er wel iets beter uit dan de 3deurs. Maar toch niet echt een mooi uiterlijk. Dan vind ik de Picanto toch wel het mooist in zn klasse.
Vind het wel mooi in het echt.
ik zei het en blijft het herhalen vag blijft achterhaald,ze staan stil,en al hun modellen wat ook,zijn wat opgesmukte versies oudere modellen,ik ben gelukkig dat ik kan rijden met italiaanse pracht en passie
2 girls in a (c) up? Nou maar hopen dat er genoeg dwerg families zijn…..
@norge: damn man, waarom doe je me aan 2 girls and a cup denke?
ik vind hem mooi
In deze categorie gaat het niet om pracht en passie wel om doeltreffendheid en maximale benutting. De UP is in dit opzicht geslaagd en valt uiterlijk wel best mee. Vlotjes, fris, degelijk, stil, ruim voor dit formaat, praktisch en degelijk. Dus typisch VAG. Van de Passat vond men ook dat het aan pracht en passie ontbreekt en nochthans steeg de verkoop met 45%. Als enige middenklasser in de top 10 van de meest verkochte wagens in Europa. Mensen kijken dan blijkbaar naar andere positieve troeven dan alleen maar het uiterlijk. De break valt anders best mee op dat gebied.
Daklijn lijkt ook wat hoger geworden, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn omdat het voorste portier korter geworden is.

Nu ja, blijft een redelijk saai bakske. Plak er Subaru Justy op en niemand koopt hem…
Ik vindt de 5 deurs versie juist veel mooier, de auto lijkt langer. De lijnen van de achterportieren gaan niet omhoog , hierdoor wordt de wielkasten een stuk kleiner daardoor lijkt de achterwiel wat groter waardoor de up veel sportieve oogt. Wat ik jammer vind is dat de portieren niet volledig zijn bekleed en dat de hoofdsteunen van de voorstoelen vast zitten als een geheel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).