Volkwagen Polo BlueGT met cilinderuitschakeling

Auteur: , 21 Reacties

Volkswagen presenteert in Genève de Polo BlueGT, de eerste Volkswagen met cilinderuitschakeling.

De Polo BlueGT is voorzien van een nieuwe 1.4 TSI-motor met cilinderuitschakeling. Deze 103 kW/140 pk sterke benzinemotor rijdt gemiddeld 1:21,3 en stoot daarbij 108 g/km CO2 uit. Kies je voor de DSG-versnellingsbak, dan is ‘ie zelfs nog iets zuiniger en rijdt de BlueGT 1:22,2 met 105 g/km CO2 uitstoot.

Bekende BlueMotionTechnologie als start/stop en remenergie-regeneratie zorgen mede voor het lage verbruik, maar nieuw is de toepassing van cilinderuitschakeling. Dit systeem zorgt ervoor dat in het toerengebied van 1.250 – 4.000 t.p.m. en bij lage belasting (benodigd koppel: tussen 25 en 100 Nm) twee cilinders worden uitgeschakeld. Toch is dit blok goed voor 140 pk. De topsnelheid van de Polo BlueGT bedraagt 210 km/uur. De sprint van 0 naar 100 km/uur duurt slechts 7,9 seconden en dat is heel netjes.

De Polo BlueGT staat op 17-inch lichtmetalen velgen, een verlaagde onderstel, heeft een achterspoiler en sideskirts, een achterbumper met diffuser, mistlampen vóór en andere sportieve details. In het interieur een leder bekleed sportstuur, aluminium afwerkingsdetails en een multifunctionele display die informatie geeft over onder meer de cilinderuitschakeling.

De Polo BlueGT komt begin derde kwartaal van dit jaar op de markt. Prijzen worden in de aanloop naar de introductie bekendgemaakt.



21 reacties

108 en 105g/km, daar heb je dus precies niets aan na 1 juli…. Jammer, want het had deze auto wel erg aantrekkelijk kunnen maken!
Er kon wel iets tussen de 1.2 TSI en de GTI.. Wel leuke verbruikcijfers, in die cyclus.. Ben benieuwd hoe hard dat in de praktijk tegen gaat vallen
Polo GTI heeft op dit moment toch ook 20%? En standaard een DSG, geef mij die dus maar.
Prijs: 25k?
Verdomd mooi verbruik. 3,9 liter bij 100 km per uur op de dashfoto. Loopt mijn TDI op de cruisecontrol bij 100 ook. Zo rond de 1 op 23.. netjes. En dat voor een benzinemotor. Ga zo door VW. Ben wel benieuwd of je dat in en uitschakelen voelt en/of als lastig/bokkig ervaart.
Goh, en dat, met een benzine motor zonder enige hulp van een SRV-Aandrijving. 0-100 In 7.9 én een top van 210Km/u. (altijd makkelijk voor een tripje naar Dld.)… Blijf maar gillen dat de Japanners/Koreanen voorlopen…(doet iets mompelen in de trend van ‘in your face’)
De eerste Volkswagen met cilinderuitschakeling!?
Mijn Golf 6 TSI 160pk had ook al zo’n motor!

http://tsiproblemen.blogspot.com

Ik rijd nu ondertussen bijna 2000km met een nieuw motorblok rond. Het vertrouwen is spijtig genoeg wel zoek.
@denbert: Haha, mijn audi loopt bij een koude start ook eerst op 5 cilinders. Heb echter wel mijn twijfels of dit het werkelijk verbruik ten goede komt
dit had de oude polo van mijn buurvrouw ook… :mrgreen:
Lijkt me een fijne motor in deze Polo!
Ergens kan ik de 0-100 tijd maar niet geloven, lijkt me nogal optimistisch eerlijk gezegd.
23k
Jammer dat hij pas in kwartaal drie komt. 14% met 140pk is lekkah!!!
Als het beloofde verbruik net zo serieus genomen mag worden als bij de Polo Bluemotion dan zeg ik pak lekker een andere auto
Zijn ze zo goed op weg en leggen ze er 17 inch onder nee dat drukt het verbruik.
@reiziger: Als het verbruik met die velgen is gehaald vermoed ik dat ze er nog wel een zuinigere versie van maken voor de Nederlandse markt… en deze velgen later toevoegen…
Mooie polo, mooi kleurtje, mooie wielen. Prima toch?
ok leuk maar waarom koop je geen 1.2 tsi laat hem tunen door abt dan heb je dezelfde peekaa’s en dan wat maar minder zuinig maar je hebt wel continu 4 cilinders. en wie wil er nou een sportieve auto met 2 cilinders. en je houd nog geld over ook.
en die mooie cijfers die daar boven staan haal je toch niet in het dagelijks gebruik.
Woooo, 0-100 in 7,9s met een automaat in zo’n klein autootje!
Nog eens over het DIN-verbruik:

Dit is (voor alle auto’s) gemeten bij warme motor, 20 gr buitentemperatuur, en een standaard cyclus (stukje stad, stukje buitenweg, stukje snelweg).
Voor al die mensen die denken dat dit overeenkomst met hun dagelijkse praktijk. Wel enigzins bruikbaar om te vergelijken

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).