Volvo V40 Cross Country: voor 28,5k op hoge poten

Auteur: , 46 Reacties

Supermannelijk natuurlijk, zo'n ruige Volvo V40 Cross Country (die we voor 't gemak maar even XC40 noemen). Vooral wanneer je er een 254 pk sterke T5 in legt, gecombineerd met AWD, dan knal je in één beweging door naar de poolcirkel.

Het kleurtje is een beetje dubieus, maar zo stond hij ook op de persplaten, dus daar heb je al even aan kunnen wennen. Persoonlijk zou ik dan nog eerder voor smurfblauw gaan.

Niet alleen kwamen we deze wereldprimeur voor t eerst onder ogen, we hebben er ook meteen een lading prijsstickers bij (per 1 januari). Dieselen kan met de 115 pk sterke D2 vanaf 28.495 euro. De duurste zelfontbrander is de 177 pk sterke D4. In Summum-trim doet deze 39.595 eypo.

Benzinerijders gaan voor de 180 pk T4 (30.295 euro), of natuurlijk voor de eerdergenoemde T5. Voor 46.095 euro geeft het dealerschap je een AWD T5 in Summum-vermomming mee.

Alle prijzen even rustig bekijken? Dat kan hier (PDF). Maar wel eerst even de gallery door, hè?




46 reacties

iloveit
prijssticjers ?
Voor Norge een leuke aanwinst, Voor Nederland volslagen overbodig.Behalve voor ouderen natuurlijk.
@norge:
Dat een T5 hier al 46K kost doet me voor jouw het ergste vrezen. De prijs in Norge ga je niet bij elkaar krijgen zonder vrouw en kinderen te verkopen….
@jrk68: Als je dan toch je vrouw en kinderen verkoopt zou ik alsnog gaan voor een vintage Lotus one seater.

Of een Smart roadster (als de dierbaren niet zoveel opbrachten als aanvankelijk gehoopt) ;)
@eklasse:
Hahaha, mijn vrouw heb ik een jaar of 7 geleden al van de hand gedaan voor een 10 jaar jongere vriendin….
@eklasse:
Bijna goed op de haarkleur na….
@jrk68: Goedkoopste diesel is meer als goed genoeg hier, denk dat daarvan de prijs hier op zo’n 50.000 Euro zal liggen.En dat is nog wel te doen.
@norge: Is een diesel bij jouw wel als awd te krijgen dan.
@jrk68: Ik neem aan van wel, anders wordt het hier een onverkoopbare auto die duurder wordt als de XC60 hier.
… “duurder wordt dan” ….
@pietjepuk: …lekker belangrijk…
@norge: ja, zo\’n fijne hoge zit en makkelijk in- en uitstappen hèèè..
Volvo, is lekker bezig hoor! Nu nog dat hok van een XC90 vervangen..
@peugeotpartner2012: ja en graag met een station versie hiervan komen
@Flamingo: Ja, en een behoorlijke coupe. ZONDER “CC cabrio achtig iets” constructie.
@eklasse: Dan ook maar meteen een 911-concurrent..?
@peugeotpartner2012: waarom niet?
@eklasse: Ik zie Volvo dat niet zou gauw doen, een echte coupe zie ik ze ook niet gauw maken trouwens, wat erg jammer is!
@peugeotpartner2012: ehh zegt V70 coupe je iets?
@eklasse: c70 sukkel!
Volvo 740: acceptable in the eighties
@sir_smokalot:
Ken je klassiekers, dit is een 780…
@jrk68: bazenwagen ook goed?
@jrk68: Plaatjes plakken kan ik niet hier. Maar vergeten we de 262C Coupe bertone niet???
@E34M5Touring:
Daar had ik in het begin ook moeite mee, maar ik was die niet vergeten.
Ik weet er nog een te staan in Den Haag maar persoonlijk vind ik die niet zo mooi.
Ook de P1800 heb ik er niet bij gezet, dat kan ik wel doen als je die 2 er ook bij wil hebben….
@jrk68: Het is ook niet echt een Coupe. Meer een gechopte 3drs 240. En ja de P1800 en de P1800 ES (al zou je dat ook een shooting brake kunnen noemen) kunnen er ook wel bij. Een van de mooiste Volvo’s ooit, zo’n P1800. De P1900 (cabriolet) vind ik ook fraai, maar daar zijn er niet veel van geloof ik.
Waarom noemen ze dat apparaat dan niet gewoon XC40? Dit gebeurt in de volksmond toch wel.
Stiekem gunstig geprijsd die v40….
Waar je met een 1serie, a3 of a-klasse al rap over de 40k gaat om het een beetje leuk te laten zijn is een v40 al veel goedkoper leuk aangekleed
@RudyV:

Gooi eens een V40 D3 en BMW 118d door de configurator, en heroverweeg je standpunt, dude ….
@pietjepuk: ja een BMW heeft echt het M-pakket nodig om er een beetje uit te zien. Wil je ook navi etc zit je zo op de 40K. Met een v40 D3 ben ik voor 35k klaar
@RudyV:

Onzin, net zoals een V40 perse een R-Design setje nodig zou hebben om er “een beetje uit te zien”.

Ik heb daarom maar even de configurator voor je geraadpleegd …

BMW 118d
Sportline pakket
Upgrade edition
* metallic lak
* lederen bekleding
* navigatie business
* Xenon verlichting
* koplamsproeiers
* middenarmsteun
* park distance control
* cruise control met brake assist

€ 36.700,-
@RudyV:

Ondertussen zijn de prijzen van een R-design setje voor de V40 ook bekend gemaakt, namelijk een meerprijs van € 3.000,- ten opzichte van de Kinetic-uitvoering.

Dan is er met die € 36.700,- voor een dik aangeklede BMW 118d met Sportline pakket en Upgrade edition (leder, navi, Xenon, etc) echt helemaal niets mis ….
@pietjepuk: behalve dat die BMW geen M-pakket heeft?
@RudyV:

En als je dan wel even de moeite zou nemen om een V40 D3 met R-Design, incl. alle opties zoals de BMW, samen te stellen, dan zit je ook op zo’n € 38k. Dus wat wil je aantonen? Dat een V40 D3 net zo duur is, bravo …

BMW 118d
M-Sportpakket
Upgrade edition
* metallic lak
* lederen bekleding
* navigatie business
* Xenon verlichting
* koplamsproeiers
* middenarmsteun
* park distance control
* cruise control met brake assist
€ 38.600,-
@RudyV:

Joehoe, RudyV, kom eens door met je cijfertjes …..
@pietjepuk: Onzin, een R-design pakket kost 3k boven op de 30k voor de v40 D3, doe daarbij het intro-line pakket van 500e en je bent klaar voor onder de 34k. WIl je perse Xenon doe je daarbij het Winterline pakket voor 1500e.

Prachtig dat ze bij BMW een middenarmsteun als optie beschouwen!

Maar je mist mijn punt volgens mij: ik zeg dat een BMW 1 serie een M-pakket nodig heeft om er (in mijn ogen) fatsoenlijk uit te zien. De v40 heeft geen R-design nodig om een mooie auto te zijn. Dat mag jij inderdaad bestempelen als “onzin”, maar zo is mijn mening nou eenmaal.
@RudyV:

Je beredenering klopt niet …

R-Design kost namelijk € 3.000,- bovenop een Kinetic uitvoering (!), daar metallic lak bij, intro-line, en je zit ondertussen al ruim boven de € 36.000,- Wil je er dan ook nog winterline / Xenon bij, dan zit je alweer op zo’n € 37.500,-
@pietjepuk: Ik had me inderdaad vergist in de prijs van R-design, maar blijkbaar wil het bij jou nog niet doordringen dat (in mijn ogen) de V40 geen R-design nodig heeft en de 1 Serie wel een M-pakket. Wat heeft het voor zin om een V40 R-Design te vergelijken met een 1 serie zonder M-pakket?
Wil je op een v40 alle opties die jouw aangegeven BMW heeft dan kan je met momentum of summum (+ intro line) prima af. En dan heb je zelfs opties die de BMW niet heeft.
@RudyV:

Als je daarom wel even goed leest, dan had je gezien dat ik V40 R-Design wel degelijk vergeleek met een 1-Serie incl. M-pakket.

Bij de V40 D3 met R-Design kom ik op € 37.500,-, bij de 118d met M-pakket op € 38.600,-. Dus je betoog dat een 118d met M-pakket, navigatie, leder, etc ruim over de € 40.000,- zou gaan is behoorlijk onzin.

Conclusie is overduidelijk dat de V40 en 1-serie elkaar nauwelijks ontwijken qua prijsstelling. Wat jij vervolgens wel of niet mooi vindt, dat is verder in deze discussie totaal irrelevant, over smaak valt immers niet te twisten.
Leuker dan een QuashQai, CX5, Q3 of Tiguan. Maar begrijp de prijslijst goed dat alleen de T5 er met AWD is?
@mashell: Q3 en Tiguan gaan wel snel hoger in prijs als je ze wat gelijkwaardig aankleed.
Nice ;)
Nog even en het is nét een Kia.
@JaxDryke sinds wanneer maak jij van een lul een kut?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).