Nog iets minder dan een weekje geduld en dan staat het gloednieuwe Formule 1 seizoen weer start. Traditiegetrouw zal dat wederom gebeuren in Australie en hét verhaal van 2012 is nu al het feit dat (bijna) alle auto's een oerlelijke 'getrapte' neus hebben.
Alle teams hebben inmiddels hun auto gepresenteerd en de meeste hebben ook al de nodige duizenden testkilometers gemaakt op de circuits van Jerez en Barcelona. Alleen Marussia en HRT hadden wat vertraging en konden met hun nieuwe auto’s niet deelnemen aan de testsessies. Wel hebben ze een shakedown kunnen doen in de vorm van een “filmdag”.
Bijzonder is dat er dit jaar maar liefst 6 (ex-)wereldkampioenen aan de start verschijnen, dat is een nieuwe record. Vorig jaar hadden we nog 5 kampioenen, maar door de terugkeer van Räikkönen zijn er nu 6 kampioenen.
Ook is er eindelijk weer een Nederlander verbonden aan een F1 team. De sponsoren van Giedo van der Garde hebben flink met de geldbuidel gewapperd en daarom is hij komend seizoen een van de “testcoureurs” van het Caterham team (net als Alexander Rossi).
Hieronder kan je alle namen van de teams en coureurs vinden zodat je je alvast kan voorbereiden. Wist je trouwens dat alleen de neuzen van McLaren en Marussi ‘normaal’ zijn?
Red Bull Racing – RB8
Sebastian Vettel
Mark Webber
Vodafone McLaren Mercedes – MP4-27
Jenson Button
Lewis Hamilton
Scuderia Ferrari – F2012
Fernando Alonso
Felipe Massa
Mercedes AMG Petronas – W03
Michael Schumacher
Nico Rosberg
Lotus F1 Team – E20 (heette vorig jaar Lotus Renault GP)
Kimi Räikkönen
Romain Grosjean
Sahara Force India – VJM05
Paul di Resta
Nico Hülkenberg
Sauber F1 Team – C31
Kamui Kobayashi
Sergio Perez
Scuderia Toro Rosso – STR7
Daniel Ricciardo
Jean-Eric Vergne
Williams F1 Team – FW34
Pastor Maldonado
Bruno Senna
Caterham F1 Team – CT01 (heette vorig jaar Team Lotus)
Heikki Kovalainen
Vitaly Petrov
HRT F1 Team – F112
Pedro de la Rosa
Narain Karthikeyan
Marussia Racing – MR01 (heette vorig jaar Marussia Virgin Racing)
Timo Glock
Charles Pic
61 reacties
Organiseer een (korte)poll. Dan weet je het meteen.
och..’t was niets…help jullie graag aan wat realiteitszin.
-zegt een 125cc en moto2 kijker-
die kunnen 100X hetzelfde ongeluk in slow-motion achter elkaar zien om vervolgens aan elkaar te melden wat ze 100X in slow-motion gezien hebben ..
en dan ruzie maken omdat de 1 denk dat het de “schuld” is van de startvlagzwaaier en de ander denkt dat het de “schuld” is van de koffiejuffrouw ..
nou maar hopen dat de vlaggeman een Amerikaan is ..
en die koffiemiep een Jodin ..
anders ligt de “schuld” bij een toeschouwer die wel aan de juiste criteria voldoet ..
Ieder zijn passie, het zou anders maar een saaie boel zijn. niet?
DTM vroeger ook, tegenwoordig minder met al die extreem bevleugelde kunststof mannabeeauto’s
wtcc leuker dan dtm of f1?
wtcc is echt zo kunstmatig gelijkgemaakt, auto’s die snel zijn krijgen straf en als je snel bent wordt je de volgende race teruggezet.
omdat daardoor iedereen even snel is, kun je niet inhalen.
bij grote verschillen tussen de auto’s wordt meer ingehaald, dan heb je aut’s die snel zijn op het rechte stuk en auto’s die in de bocht snel zijn, dat verschil is essentieel om spannende races te krijgen. Dat verschil bereik je alleen maar door weinig regels op te stellen.
Dat hebben alle klasses tegenwoordig wel een beetje, maar met het verschil dat dtm en f1 nog wel leuk is omdat het hard gaat in tegenstelling to wtcc, in wtcc wordt elke vorm van ontwikkeling ook tegengewerkt omdat ze dan niet meer op echte auto’s lijken.
Dat vind ik juist het leuke van dtm, ze zijn bijna even snel als de f1 en toch kunnen ze een beetje botsen zonder dat de wielen eraf vliegen, er kan wel eens een spiegeltje sneuvelen, of zo’n klein spoilertje aan de voorkant, maar dat maakt echt niet heel veel uit.
Hij heeft ‘bijna’ niet gedefinieerd, daarbij vind ik eigenlijk wel dat hij gelijk heeft.
DTM is echt wel het best te vergelijken met de F1 (en mss de V8’s in australië) dan met touringcars of GT’s. De sfeer errond is ook zo uitbundig en open zoals bij F1 en het volgen ervan is heel toegankelijk.
Seb,Lewis,Fernando,Jenson,Kimi en Micheal. Dat staat garant voor actie!
Vroegah…..
http://digilander.libero.it/maxsof1/foto/fotostory/Alesi%201992%20su%20F92A.jpg
Wat toen?
http://1.bp.blogspot.com/-EXV14oaucns/Ti92tvyHpPI/AAAAAAAAEYE/5nulKEwDAK8/s640/W196+MB.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3409/3421824860_bb73c6966d_b.jpg
Mooie tijd
http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/union.jpg
Het enige dat je kan zeggen is dat Ferrari momenteel zeer nerveus is (persstop voor de rijders tijdens laatste persconferentie) & dat RBR weer een paar leuke nieuwigheden heeft, die ongetwijfeld Vettel een stukje gaan helpen in de jacht op zijn 3e wereldtitel.
Bij McLaren lijkt alles zijn gewone gang te gaan.
Na Melbourne kan je pas een voorzichtige balans opmaken, maar de echte verhoudingen weet je pas na de 2de race, sepang, een echt circuit.
Hij doet het gewoon nog voor het plezier. Niet dat hij daarom niet snel kan zijn, maar die echte drang naar die overwinning van vroeger is er uit.