Bijtellings regeling Golf GTE

VraagbaakCategorie: AutoverkoopBijtellings regeling Golf GTE
ruudjuh1986 vroeg 6 maanden geleden

Ik overweeg binnen nu en een jaar particulier een nieuwe (tweedehands)auto aan te schaffen, nu lijkt mij de Golf GTE wel aantrekkelijk. Stekkeren voor woonwerk verkeer, ik woon 15KM van mn werk en hoop zodoende niet/niet vaak te hoeven tanken tenzij er een langere rit voor de boeg staat. Momenteel is een redelijk net exemplaar nog altijd flink duurder dan 20.000euro. Maar de golfjes die in 2015 op kenteken zijn gezet zullen komend jaar niet meer kunnen profiteren van de gunstige bijtellingsregelingen. En dus verwacht ik dat veel lease bakken opzoek mogen naar een nieuw baasje. Dit zal hopelijk zorgen voor een concurrerende marktwerking (veel aanbod, drukt de prijzen) Is dit een reëel verwachtings- patroon?

3 Antwoorden
Beste Antwoord
willeme Staf 6 maanden geleden beantwoord

Hallo Ruud,

In principe heb je volkomen gelijk. De Golf GTE was waanzinnig populair onder de leasers en de eerste exemplaren komen zo op de markt. Echter, dat zijn nog de eerste exemplaren. Wacht even een paar maanden en de daaropvolgende auto’s worden allemaal uit de lease gestoten.

Normaliter betekent dit dat de prijzen naar beneden gaan. Het is gewoon simpele marktwerking. Echter, de markt is groter dan alleen Nederland. Er zijn diverse landen met steden alwaar er regelingen gelden dat hybrides en EV’s in sommige zones wél worden toegelaten en gewone auto’s weer niet.

Het probleem is dat er op die markten nauwelijks PHEV’s, EV’s en hybrides te vinden zijn. Wat er dan gebeurt laat zich makkelijk raden: ze halen die auto’s uit Nederland. De markt overstroomt en zij hebben er juist behoefte aan.

Kortom: waarschijnlijk kun je best een goede deal maken op het moment dat een garage er 10 heeft staan, maar reken jezelf niet te rijk. Voor je het weet zijn ze allemaal vertrokken naar het buitenland. Kijk naar auto’s als de Honda Civic IMA en de Mitsubishi Outlander PHEV.

ruudjuh1986 3 maanden geleden beantwoord

Ik begin van gedachte te wisselen, nu er door het kabinet (energie akkoord) meer en meer wordt ingezet op volledig elektrische rijden ipv plug-in, ben ik ook deze opties aan het bekijken. En meer dan bekijken alleen ik heb afgelopen weekend een proefrit mogen maken in een BMW i3. De i3 zou prima passen in mijn huidige vervoers behoefte, en is een uiterst prettig auto. In alle facetten een vooruitgang t.o.v mijn huidige clio

Maar een proefrit van een uurtje kan mij niet vertellen hoe het is om daadwerkelijk eigenaar (lees; afhankelijk) te zijn van een i3 of welke andere elektrische voertuigen dan ook.

Nu is mijn vraag/idee om een i3 te huren voor een weekje, dit het liefst bij de BMW garage/dealer waar ik ook de proefrit heb gemaakt. 1 weekje lijkt mij voldoende om alle ins en outs te kunnen ontdekken van het elektrische rijden. En ja ik weet de range etc. en dat een autovakantie niet tot de opties behoort etc. Dit hoef ik ook niet te testen in die week, dit is dan ook geen probleem.

Dus wil ik graag jullie bescheiden;) mening, als ik aan ga kloppen bij de BMW dealer met de vraag de worst case senario (kortste range etc.) BMW i3 een weekje te kunnen huren. Welk bedrag redelijk lijkt… Occcasion i3 ter waarde van 20K 1 weekje rijden a 400Km kost?

ruudjuh1986 2 weken geleden beantwoord

Kan ik deze vraagbaak aanpassen? Ik ben nu trotse eigenaar van een BMW I3, ja de keuze volledig elektrische was nog interessanter dan plug-in hybride… Ik rij nu een I3 uit 2013 en kan alleen maar zeggen dat het rijplezier en rij comfort helemaal prima zijn… Alleen wil ik dit topic actueel houden voor eventuele vorderingen omtrent het belasting voordeel (lees: subsidie) die eraan zit te komen om particulier een tweedehands elektrische auto aan te schaffen. Met name de focus of de aankomende regelingen (er is veel geld door de regering gereserveerd elektrische auto in Nederland te houden) ook met terugkerende werking in zullen gaan. Of te wel kan ik indien deze regeling actief wordt alsnog subsidie aanvragen?

Geef een antwoord:

Je moet ingelogd zijn om te antwoorden, registreren kan HIER (ook via Facebook).