Wat was je eerste wagen? En als je opnieuw mocht kiezen, zou je dan dezelfde kiezen?

VraagbaakCategorie: AlgemeenWat was je eerste wagen? En als je opnieuw mocht kiezen, zou je dan dezelfde kiezen?
Dimglor vroeg 3 jaar geleden

Vraag is redelijk duidelijk. Lijkt me een leuke discussie.
De eerste wagen waar ik mee reed was een Ford Fiesta Titanium 1.4 Tdci gekocht in 2008. (Dus het laatste model, van voor de facelift.)
Gekregen van men ouders om mee naar school en dergelijke te gaan.
De eerste wagen die ik zelf aankocht was mijn Bmw 320i E30 coupe.
Nog geen moment spijt van gehad! (Ook al rij ik er te weinig mee…)

8 Antwoorden
reistje 3 jaar geleden beantwoord

Mijn eerste auto was een Golf 2 GTI 8V. Ik kocht hem met 380.000km, hij was verroest, zuipte olie als een 2 takt, de nokkenas was versleten, lustte ook wel wat koelvloeistof en stuurbekrachtigingsvloeistof. De achteruit versnelling tikte, Iedere APK was het weer een uitdaging om door de emissies te komen…

Je verwacht het misschien niet…. Maar het was een geweldige auto! Hij deed het altijd. Al was hij zeker niet heel snel het was een erg leuke en fijne auto, de replica uitlaat maakte een leuk geluid. Ik deed alleen het nodige onderhoud. Het was gewoon een erg leuke auto, Golfjes 2 GTI beginnen nu wat duurder te worden maar ik zou er zo nog een kopen. na 3 jaar (zat inmiddels op 420.000km) heb ik er een ongeluk mee gehad en hem daarna verkocht voor 100 euro minder dan ik hem voor kocht.

Gulli 3 jaar geleden beantwoord

Mijn eerste auto was een ’98 Mazda 626 GL Hatchback met vlammende 1.8 erin. Het meest comfortabele vervoersmiddel dat ik ooit in bezit heb gehad. Helaas was ik op mijn 20e minder geïnteresseerd in comfort dus deed ik hem weg. Was wel echt een perfecte auto en als ik ooit een nette tegenkom zou ik hem zomaar weer kunnen kopen, dit keer alleen wel met airco.

Julian Serna 3 jaar geleden beantwoord

Mijn eerste auto was een BMW E30 318i Touring. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de auto na 107 kilometer ermee gereden te hebben naar de sloop heb moeten doen omdat het hele blok naar de poeier was. En aangezien het mijn eerste auto was, wist ik nog niet genoeg van auto-techniek en dergelijke om het te repareren. Nu zou ik er gewoon een ander blok in hangen… Ik ben nu hier en daar aan het gluren wat er aan E30’jes te koop staat, maar de prijzen zijn bijna 10x zo hoog geworden als toen ik de mijne kreeg. Heb er destijds 500 euro voor betaald (nouja, mijn broer dan, ik had de auto van hem gekregen).

3 jaar geleden beantwoord
Trouwens, de eerste auto die ik zelf kocht was een Volkswagen Jetta mk1 uit 1983. Deze is helaas een paar weken verwoest toen de loods waar ik hem in had staan in de fik is gezet en is ingestort.. De Jetta stond ook nog op mijn moeders naam. De eerste auto die ik zelf heb gekocht en op mijn eigen naam staat is mijn huidige auto: Audi S3 uit 2000.
Dimglor 3 jaar geleden beantwoord
De E30’s zijn inderdaad enorm gestegen qua prijs.
Heb het zelf ook gemerkt toen ik de mijne kocht..
Wat sommigen ervoor durven vragen :o
Qubus 3 jaar geleden beantwoord

De mijne was een rode Fiat Brava uit ’96, 1.6 16 klepper. Gekocht in 2010 voor 2000 euro bij een autosloop waar mn familie destijds ook hun auto’s vandaan haalde. Dat was dus absoluut geen goed idee, maar ik wist niet beter. Auto heeft 5 maanden gereden waarna de distributieriem eraf knalde omdat het palletje was afgebroken. Sinds de aanschaf van die wagen altijd gedacht dat een Peugeot 205 beter zou zijn geweest. Ondertussen weet ik wel beter :)

Edge Staf 3 jaar geleden beantwoord

Mijn eerste auto was een smurfblauwe Seat Ibiza 1.4 uit 1996. De koppeling was zo zwaar dat een fitnessoefening er niks bij leek, het aftermarket zonnedak was niet 100% waterdicht waardoor je bij een zware regenbui nog wel eens een druppel voelde, en het ding had ook geen stuurbekrachtiging. Tot overmaat van ramp gaven zowel de versnellingsbak als de koppeling ook vrij snel de geest. En achteraf gezien is het mijn eigen schuld. Ik wilde per sé zonder hulp op autojacht gaan, terwijl ik gewoon even advies had moeten inwinnen bij iemand die wel wat meer technische kennis heeft. Het autootje kostte ook maar een paar honderd euro en was van een particulier gekocht, dus garantie was sowieso al niet van toepassing.

Goed, het was dus niet bepaald een goede aankoop. Maar hij heeft me toch maar mooi een paar maanden van A naar B gebracht. Plus, de dingen die ik met vrienden en vriendinnen in/met die auto heb meegemaakt zou ik voor geen goud willen missen. Ik was de eerste binnen onze groep met een rijbewijs/auto, dus er ging ineens een hele wereld voor ons groepje open.

Dimglor 3 jaar geleden beantwoord
Kan me hier volledig in vinden!
Soms doet de wagen er niet toe, maar de avonturen die erin beleefd worden ;-)
shiva 3 jaar geleden beantwoord

VW T3 in Bundswehr uitvoering. Verhoogt, in cammo kleur, gaat niet vooruit maar is onverwoestbaar, verbruikt weinig en als lichte vracht koste het mij amper iets aan verzekeringen of taks. Gans Europa met de VW afreist en op alle festivals als kamper gebruikt. Nooit zware kosten aan gehad. De ideale eerst auto in mijn opzicht. En hij ziet er ook leuk uit vind ik de laatste echte VW bus. Ik heb hem nog steeds staan al is het op oldtimer platen nu. Wat als je de prijsstijging van die dingen in de gaten houd geen domme beslissing was.

straatzakelijk 3 jaar geleden beantwoord
Mijn eerste auto was een BMW E21 320. Nee, geen 320i maar een 320, met carburateur dus! Hij was felrood en in die tijd echt een blikvanger. Nog steeds denk ik er met veel plezier aan terug. 90 km/h in de 2e versnelling was geen probleem. Wat heb ik genoten van die auto! Intussen al 5 zes-in-lijn BMW coupe’s versleten maar het blijven mijn favorieten.
vonklausenburg 3 jaar geleden beantwoord

Mijn eerste auto was een 1992 Volvo 850 20v, daarna een Dodge Avenger gereden. Overgestapt op een W211 E350 en over een paar dagen staat er een S400 W221 voor de deur!

mercedesclk350 3 jaar geleden beantwoord

Als student wou ik iets anders dan al die onpraktische kleine dingen die mijn vrienden allemaal kochten (Peugeot 206, Honda Civic, etc) dus wou ik een stationcar. Uiteindelijk, uit meer praktische dan gevoelsmatige overwegingen is het een Avensis uit 1998 geworden. Nog steeds een gevoelloze auto als ik eerlijk ben. Het was een fijne grote auto maar toen ik hem in 2006 weer verkocht heb er nooit meer over nagedacht.

Zou ik het weer doen? Nee. Waarschijnlijk niet. Ik had waarschijnlijk een jaar door moeten sparen en een BMW E39 Touring moeten nemen. Al ben ik bang dat ik dan nu niet een Mercedes had gehad. En dat zou ik missen als ik het anders had gedaan.

Geef een antwoord:

Je moet ingelogd zijn om te antwoorden, registreren kan HIER (ook via Facebook).