De Zweedse autofabrikant heeft twee nieuwe typenamen geregistreerd. Wat kunnen we hier uit opmaken?
Vorige week doken het duo C40 en C60 op bij een patentorganisatie, aldus Car Advice. De C-lijn heeft Volvo eerder gebruikt voor de C70 cabriolet en de C30 hatchback.
Het daadwerkelijke antwoord blijft nog even gissen. Autofabrikanten registreren namen aan de lopende band. Vaak wordt dit gedaan om alvast de naam in het bezit te hebben, voor als er in de toekomst plannen opduiken om hiermee aan de slag te gaan. Een naamregistratie wil niet zeggen dat het bedrijf gelijk de typenaam in gebruik gaat nemen.
Momenteel hanteert Volvo verschillende serienamen voor de modellen. Zo wordt de XC-benaming gebruikt voor vierwielers die hoog op de poten staan. De V heeft een toepassing op hatchbacks. De S staat dan weer voor sedans.
De laatste tijd flirt het merk met coupé concepts. Zo hadden we recent nog de Concept Estate, die vermoedelijk V90 gaat heten. Grote kans dat de C-benaming voor een coupé-model gaat worden gebruikt. Krijgen we dan eindelijk weer een echte gladgetrokken tweedeurs bij Volvo? Voortbordurend op het design van de huidige XC90 zal het in ieder geval geen lelijk eendje worden.
Foto: Volvo C70 impressie.
Ik ben benieuwd, een strakke vierzits cabrio (met chique softtop) zou leuk zijn
@scottishcarspotter2000: ze reden helaas nooit ‘strak’…
@PunicaOase:
Dat was dan ook nooit de bedoeling. Comfort is ondergewaardeerd tegenwoordig.
@mgmgb: torderen is geen comfort..
@mcshine: de eerste auto’s hadden echt geen houten chassis omdat staal nog niet uitgevonden was hoor. Hout was flexibeler waardoor het corfort iets dragelijker was.
@mcshine:
Maar vaak wel het gevolg van ontwerpkeuzes die tot comfort leiden.
Hopelijk maken ze deze open variant niet…dit ziet er te clean en Audi achtig uit. Geen Volvo en ook niet sympathiek ogend imo.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Of hij staat voor Coupe zoals bij de eerste generatie C70. Daar word ik dan weer blij van.
Niet echt onderscheidend, zo op het eerste gezicht, flinke scheut Ingolstadt saus eroverheen gegoten.
De C70, altijd een van de mooiste cabrio’s gevonden en zoals jij hier boven staat bewijst hij het weer, nu nog langs de boek/aandeel-houders
Foto bij het artikel: meteen in productie nemen!!
“De V heeft een toepassing op hatchbacks.” , dus jij vindt de V90 een hatchback @rubenpriest ? Zeg maar gerust formaat Zeecontainer.. ;)
@RickS: En de V50/V70 zijn toch echt stationwagens. ;)
Worden coupés
Erg mooie cabrio!
Knap hoe de designers van Volvo de designtaal van het merk weet te laten evolueren. Zonder de merkherkenbaarheid te verliezen. Als je wat langer naar dit ontwerp kijkt zie je duidelijk stijlelementen van oudere Volvo’s, zoals het stoere rechtopstaande front en hoewel er geen foto van de achterkant is lijkt het erop dat de achterkant weer typische Volvo- heupen heeft. Hopelijk krijgt deze cabrio weer een mooi stoffen dak, dan is hij helemaal af.
@moveyourmind: Ik zie er inderdaad wel iets van de 262 in ;-) http://farm1.static.flickr.com/341/19440482681_b32f629f73.jpg
Aha, dus Mercedes kan hun C63 die geen 63 is, niet C40 noemen.
(zie discussie in topic over de MB C63(s) coupe)
Wellicht dat ik ben ingehaald door de moderne benamingen (zoals bijv. de benoeming van coupé voor een vierdeurs sedan-met-aflopende-daklijn), maar in mijn boekje staan de V-modellen toch echt voor estates. Mis ik iets?
Dit is gewoon een audi met volvo logo opgeplakt.. Zal het wel niet worden(hopelijk)
@sbelali: ik kan er geen Audi uit opmaken hoor.
Er zal ongetwijfeld weer een cabrio aan komen. Volvo kan zich klaar maken voor een aantal succesvolle jaren. Ze zijn een fantastische weg in geslagen qua design.
@clarkson: ooh?! Vind er niks aan…
@PunicaOase: Ik wel.
Wat nou audi, ze hebben al heel lang aangekondigd dat die neus met die koplampen, dè nieuwe neus gaat worden, en dat hebben ze dus ook al op de xc 90, waarom ga je dan zeggen dat het op audi lijkt!!!!
Dat shopje hier boven is wel erg lekker hoor!!
V is voor hatchbacks? V70 is idd leuke compacte hatchback. Of moet dit C zijn?
@kenner: Een stationwagon/estate is in feite ook een hatchback, in die zin dat passagiers- en kofferruimte in één stuk zijn…
C60 zou zomaar een 4-persoons cabrio kunnen worden idd, gaan ze van de C40 dan een nieuwe versie van de C30 maken? Yes please! Een roadster á la MX-5 lijkt me ook gaaf maar dat lijkt me niet echt iets waar Volvo snel mee op de proppen zal komen. En dan lijkt me een naam als C20 eerder in aanmerking komen.
C40 als (grotere) vervanger van de C30, C60 als (kleinere) vervanger van de C70.
Over een jaartje een C80 of C90 erbij…