Tijd om even te ontladen. Welk koekblik zat er dit weekend het meest hardnekkig in de weg? Een model dat nog steeds nieuw bij de dealer staat maar waar je met gezond verstand echt niet bij komt dat mensen er geld voor betalen om in te rijden. De slechtste auto van dit moment.
Er is heel erg veel mis met nieuwe auto’s en het meeste is niet zo makkelijk te repareren als bij een oude auto. Ramen zijn te klein, gaspedalen te zenuwachtig, veren veel te kort en schokdempers gevuld met stuiterballen. Met pedalen en stuur doe je maar wat omdat iedere knop aanvoelt als een goedkope staafmixer. Er is geen maat te houden en voor zover je keus krijgt met doseren verknoeit de computer je invoer wel weer. Als je pech hebt nog met een flinke ‘rekenvertraging’ ook.
Plastic breekt af zodra je de deur te hard dicht trekt. Wat een grote stationwagen lijkt kan nog geen kinderfiets vervoeren zonder de wielen te demonteren. Bestuurders van 100 kg of meer zakken binnen de kortste keren door de stoelen. Luxe ontbreekt volledig omdat alles optioneel is en je voor een normaal pakket extra’s eigenlijk een tweede hypotheek nodig hebt.
Binnen 3 maanden rammelt alles. Aan de ophanging, achter het dashboard en in de deuren. Roesten van binnenuit valt onder de garantie maar je auto rot van onder omhoog weg. Die schade betaalt niemand. Als klap op de vuurpijl blijk je voor de meest knullige reparaties teruggeroepen te worden naar de garage maar het motorblok dat bij 50.000 km uit elkaar valt vergoedt niemand. Het is een doemscenario maar sommige moderne auto’s hangen echt van de problemen en ontwerpfouten aan elkaar. Wat is het alleralleraller slechtste nu verkrijgbaar? Roept u maar!
245 reacties
Geeft al aan waar jouw niveau/iq ligt…een negatief getal denk ik zo.
Gebaseerd op…als je nou eens leest ipv lukraak onzin uit te kramen.
Er staat duidelijk bovenaan: NIEUW te koop…de gt86 is dat nog niet.
Laatste 3 uploads
Helaas stond bij het laatste onderzoek op de 2de plaats in de categorie betrouwbaarheid.
Zit ook weinig elektronica in en de elektronica zorgt voor bijna 60% van de ellende bij moderne auto’s.
De schoonheids prijs wint ie inderdaad niet.
Verder kon ik me nog een artikel herinneren op Autoblog (http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/05/anwb-zegt-dacia-duster-is-gevaarlijk) over een test van de ANWB.. Ook schreef TopGear ooit letterlijk in een test over de auto: “Er valt genoeg op en aan te merken op de Duster, maar zo goed als alles kun je net zo makkelijk weerspreken met één argument: de prijs. Hij is er al vanaf 13.990 euro (11.900 euro in België). Dat is de crisisversie waarbij je de raampjes nog open moet slingeren, maar pak een leukere versie met airco en radio, bumpers in carrosseriekleur, in delen neerklapbare achterbank enzovoorts, en je bent nog altijd maar 16.390 euro kwijt.” … “Is het dan erg dat er wat rammelt of dat hij niet zo lekker met 120 de bocht door wil? Natuurlijk niet. Voor de prijsbewuste autokoper die geen bal om imago geeft, is de Duster het automobiele equivalent van een paardenhoofd in je bed.” aldus TopGear hier zie ik ook toch wel wat dingen in die herkenbaar zijn uit het bovenstaande artikel, of niet dan?
Traag, overhellend, plastic interieur piepte & kraakte al, stoelen leken wel klapbare tuinstoeltjes, geen stuurgevoel en een vreselijke versnellingsbak/koppeling. Duidelijk goedkope 90s techniek onder een hip plaatwerk.
Maar toch – en dat zal Norge leuk vinden – de slechtste nieuwe auto waar ik ooit in gereden heb, is de Hyundai i30. Ziet er van buiten leuk uit, maar zelfde verhaal als met die Picanto; slechte afwerking, vering en totaal geen stuurgevoel. Voelt aan als 80s/90s Ford Fiesta techniek … een Golfje 2 rijdt nog stukken beter.
Nieuw te koop. Lezen is een kunst.
Zo heb ik een bloedhekel aan de Prius maar ik kan het niet de meest afschuwelijke wagen noemen die er is want klaarblijkelijk is het nog niet zo enorm slecht.
Mijn moeder rijdt nu al 3 jaar met een Passat CC en ook nog nooit problemen gehad. Ik heb een vriend met een Golf (1.6l bluemotion en we hebben er 200km/u uit gehaald) en dat ding heeft ook nog nooit problemen gehad. Vandaar mijn verwondering bij vele comments hier want ik kan echt niets verkeerd zeggen van VAG, ik vind hun interieur goed afgewerkt, prijs-kwaliteit zijn ze goed (zeker VW, Audi dat laat ik in het midden) en we hebben er nooit problemen mee.
Volgens mij zijn er geen perfecte auto’s, of je moet voor een Phantom oid gaan shoppen.
Maar de vw kraakte en rammelde al met 15.000 op de teller.
Ach, meestal staat mijn muziek zo hard dat het me niet stoort, dus dat scheelt.
De beschrijving die je geeft van wat er allemaal mis is.. typisch een VW of Audi.
Voelt zo “zacht en solide” aan bij aankoop, maar na paar maand/jaar rammelt alles en bladdert al die zachte materialen af tot hard plastic.
Zelfde gezien bij twee collega’s:
Een audi TT die echt supervaak naar de dealer moest voor allerlei electronica geneuzel
Zelfde voor een A5 met allerlei crap & problemen
Uiteindelijk rijdt t allemaal wel 4 of 5 jaar maar af fabriek is er in het begin nogal ns wat mis, zo bleek iig bij hen. Is wel de stand van paar jaartjes terug, heb geen recente info over audi verder
Als je me daar het bewijs van kunt geven dat ze roesten (en niet na 20 jaar en met 100 accidenten..), dan wil ik u geloven ..
Als je dit niet kunt, geef je enkel het bewijs de jijzelf een heel erg dom en ergerlijk persoontje bent ;)
Zoals ik al zei: toogpraat.
Als je er echt mee hebt gereden zou je zoiets niet zeggen in eerlijkheid. Enkel uit jaloersheid en domheid durf je zoiets beweren en blijven geloven.
Ik heb zelf een Megane II en mijn vader een Megane III. Van rammels nog altijd niets gehoord. Zelfs vrienden die BMW en Mercedes rijden waren heel hard geschrokken van hoe goed de Renaults van heden in mekaar zitten.
Maar de haat van Nederlanders tegenover alles wat niet Duits is .. die zit duidelijk veel te diep ;)
Ik heb les gehad in een Toyota Corolla en al de “problemen” die jij opnoemt heb ik ook gehad, maar met een leuk extra dat de koppeling bijna volledig versleten was en hard sleepte. Die lesauto had nog maar 80 000 km achter de kiezen.
Nochtans is die Toyota Corolla een super betrouwbare wagen, maar als lesauto is geen enkele auto bestand tegen die problemen, gelijk welk model of merk.
Duh ik heb gelest in een 3 serie bmw, elke 30k een nieuwe cardanas er onder en de bak naar zijn grootje voor dat die een 100k had gelopen. Die man kocht elk jaar een nieuwe want den was ie echt op.
Waar zou dat aan liggen?
A de marteling van het mechaniek.
B alle bmw’s zijn kut omdat ze daar niet tegen kunnen.
Met andere woorden je l*lt uit je nek.
Een renault clio van 2008
En hiermee bewijs je ook uw domheid … ?
en alle opels natuurlik
Dacia maakt echt slechte en lelijle autos
En uiteraard 1.4 TSI niet vergeten ;)
Stand Dacia ook niet zo ergens bovenaan qua betrouwbaarheid en tevredenheid ? In officiële statistieken wel te verstaan, niet die toogpraat.
Heb ik net gechecked en ja Dacia staat heel hoog in de betrouwbaarheids statistieken.
Maar daar durven de meeste hier de sleutel niet van op de bar te gooien.
Dan liever die van een onbetrouwbare status mobiel.
Ben ik met je eens,als het om een JD-power onderzoek zou gaan maar de adac baseerd zich op pech statistieken.
Die heb ik eerst ff gechecked daar ik geen ervaring heb met Dacia’s
Of gewoon die beruchte 3 letters, iets met een t?
Klopt grotendeels maar zat te typen toen jij het plaatste.
1.8 schijnt nog redelijk te zijn.
Ketting,
Vervangen onder garantie,
SOMMIGE blokken hebben mankementen..
Dus…
Sommige? Tik een andere motor in van een willekeurig merk en je krijgt zeker niet zo’n resultaat:
http://desmond.imageshack.us/Himg717/scaled.php?server=717&filename=89806071.jpg&res=landing
Wat had je verwacht van een 13 jarige die zich geniTalstatue noemt?
Paar jaar geleden bij de productielijn geweest van Ford in Detroit en in een F150 gezeten die net van de band was gerold. De kwaliteit van het interieur was nog slechter dan dat van mijn inmiddels 22 jaar oude Peugeot 205 Gti.
Ja want betrouwbaar is afschuwelijk??
Ze bouwen toch ook geen golf met 8 cylinders voor 190k?
Harde plastics, motoren die uit de vorige eeuw komen, de naam wegligging niet waardig, lelijk,…
en de Lexus CT 200h
wat een kutwagen is dat, precies of harde vering er voor zorgt dat je een sportief gevoel krijgt…
Vind de 1 afschuwelijk lelijk…iets wat in de titel van dit artikel als vraag wordt gesteld.
Dusss…waar ik t op baseer…
Het blijft imo horizonvervuiling.
idd echte kutbak
maar ontopic: renault megane nieuwe model! deuren en interieur kraakt naar een paar maanden!
heb het niet over het feit dat het halve dashboard uit elkaar moet gehaald worden, maar dat de modus een kutmobiel is.
ze kraken en piepen echt overal(toch de pre facelifts, de nieuwere kan ik niet over meespreken), harde stoelen, .. ik had deze als vervangwagen en was blij dat ik die terug kon inleveren!
No way!
Ik rij een Hyundai accent uit 2000 (ik weet ’t het is vloeken in de kerk hier:-) maar is afgelopen week voor de APK geweest en er was niks mis mee! Afgelopen jaar ook geen grote problemen mee gehad, behalve een lekke band, 30 km voor thuiskomst na twee weken crossen door Duitsland. Trust me, die auto’s zijn niet stoer ofzo, maar wel zeer degelijk…
Ga het aantal oude auto’s van 15-20 jaar oud maar eens tellen. Zit geen fransoos of italiaan meer tussen, bijna allemaal VAG-producten, dus ze weten daar zeker wel hoe ze goeie auto’s moeten bouwen.
Correctie “ze wisten hoe ze goede auto’s moesten bouwen”.
– Renault Mégane (/Coupé/Scénic)
– Renault Clio
– Renault Espace
– Renault Kangoo
– Renault Twingo(!)
– Peugeot 106
– Peugeot 206
– Peugeot 306
– Peugeot Partner
– Citroën Xsara(/Picasso)
– Citroën Xantia
– Citroën Berlingo
Klopt
Die Franse autootjes worden vrij snel rammelbakjes maar echt doodgaan doen ze niet
Kleine peugeotjes als de 205 en de 106 zijn, moet ik toegeven, zijn daar wel een uitzondering op.
Veel lelijker is er niet te krijgen…
Super dom topic dit dus.
Maar geeft wel veel mensen een uitlaatklep. Dat dan weer wel.
en ook de porsche 996 bakt er ook iets van.
http://www.superherocars.com/blog/wp-content/uploads/2008/11/2005_pontiac_aztek.jpg
En die Aygo/C1/107 troep hoef ik ook niet.
Qua betrouwbaarheid moet ik in dit geval met de VAG-haters meegaan.
(let wel: passat cc(vorige generatie), scirocco en beetle 2012 vind ik wel weer cool.
Waar ik ook niet tegenkan overigens, zijn die basisversies waarmee.audi zijn auto’s durft te verkopen! Gadverdamme, die nieuwe a6.bijv. Op de vorige generatie zat standaard led bij de achterlichten, nu mag je er weer voor gaan bijbetalen! WTF! Geldklopperij eerste klas
Zat niet standaart led op hoor. http://www.google.nl/search?q=audi a6
Nissan Leaf
Peugeot Ion/Citroën C-Zero/Mitsubishi I-Miev
Toyota IQ
Toyota Prius
BMW X1
BMW X6
BMW 5 GT
SsangYong Rodius/Stavic
Smart
Mercedes CLS Shooting Break
De rest van de Jaguar’s kan ik dan weer wel smaken.
Mijn Neef zijn nieuwe Insignia na 10.000km terug bij de dealer voor een kabelbreuk in de kabelboom, mijn collega splinter nieuwe Astra 7.000 km die zich zelf in de kook rijdt door een storing.. aii..
Volvo C30
Ssanyong Actyon (niet de pickup)
Opel combo
Renault master
De Nissan versie van die master
Kunnen niet meer met tegenslagen omgaan.
Willen niet begrijpen dat alles wat mechanisch of electronisch is, kapot kan gaan.
Verwende kleine blerdertjes, dat zijn we geworden.
Heb net in 2 dagen 1800 kilometers in mijn Italiaanse bolide gedraaid, zelfs, voor het eerst in mijn leven op een nieuw stuk Autoroute 160 op cruise-contol gedraaid.
2 uur lang.
Met een 1.9 Dieseltje.
Onze Vaders deden dat met 110 per uur en konden dan niet praten onderweg, omdat de vullingen dan uit je mond rammelden.
Wees blij dat alles zo goed is vandaag de dag.
‘Ollanders he, altijd maar klagen.
* Dacia en Prius worden veel genoemd, net als Koreaantjes – door wie ze lelijk vinden. Jammer dat het topic daar niet over gaat. In heel blijven en waar voor je geld blinken ze allemaal juist uit.
* VAG wordt ook veel genoemd. Kleine TSI’s, DSG’s. Hoe dat nieuw zit weet ik niet, maar tot pakweg 2010 hadden ze daar toch echt wel een probleem. Komt bij dat ik nog nooit heb gehoord dat PON meer deed dan je verwacht. Van Toyota wel. Ook genoemd: lage kwaliteit Q7. Ik vul aan de Touareg. Beide vallen serieus tegen, lees ik van gebruikers. Zo te lezen hierboven staan Audi’s vaker in de garage dan ik leuk zou vinden.
* Renault / PSA: Veel genoemd, maar duidelijk vooral zwaar verouderde reacties. Roest… Sinds de Megane I (maar ja: Astra I, Golf III) nooit van ook maar 1 roestende fransoos gehoord. Electronica is wel heel kwetsbaar geweest (laguna I, C5 I…). Zelf rijd ik graag frans, maar niet uit een eerste modeljaar. En de Espace durf ik echt niet.
* Voyager: Dat lijkt me de winnaar. @RRenault vat het netjes samen.
Teveel betalen voor matige kwaliteit.
Zal ik het antwoord maar geven? VAG is een machtige organisatie die kan bouwen op een fantastisch marketing(denk maar aan de reclame over het ‘oude vrouwtje’) en een imago vanuit het verleden.
Daarnaast maken ze een auto’s die kwalitatief goed in elkaar zitten. Afwerking is strak en het geeft een degelijk gevoel. Echter, dat is alleen het zicht en het gevoel. Er zit verder niet al te beste techniek achter.
Daarom vind ik Volkswagen en Audi de meeste overschatte automerken ter wereld. Ik denk dat velen het met mij eens zijn, maar ook velen niet. Grappig ook dat kopers van een Volkswagen vaak als reden aanvoeren dat het zo betrouwbaar is, maar dat het puur gebaseerd is op imago.
Overigens vind ik Skoda wel een sympathiek merk. Gewoon, omdat daar de arrogantie van Volkwagen(concern) niet vanaf straalt. Met de agressieve overnames(MAN vs Volvo) en het beleid(Pon en dergelijke) hebben ze bij mij ook geen punten gescoord.
Ik kan maar een conclusie trekken, misschien kortzichtig, maar meer kan ik er niet van maken. Je moet wel gek zijn om een VW/Audi te kopen.
Verder de verschrikkelijkste(=lelijkste) auto is op dit moment een 5GT, X6, Koleos en Q7. BTW: ik rij zelf (dagelijks gebruik) BMW.
Wat kan je in hemelsnaam zeggen over de betrouwbaarheid/degelijkheid van een auto die een week oud is.
Verder is je mening subjectief daar je er niet zelf mee rijd.
Vind een Superb persoonlijk (station) een mooie auto hoor maar face it, dankzij moedertje vag is het maar de vraag hoelang het heel blijft.
Grotendeels gebaseerd op wat er de algelopen maanden bekend geworden is?
Zelf slechte ervaringen met Seat, veel electronische problemen en een slechte service.
Ex vriendin reed Skoda en daar was nooit wat mis mee.
Die had echter wel het oude 1.4 8v motortje.
Ik rijdt,aanvoeld,duiste,soliede en je rijdt vag…klinkt als een hele slechte mop maar als je t zo leest is t wel komisch :)
Aston Martin. Het is een super mooie auto, maar de techniek is niet je van het!!
Dus wat betreft betrouwbaarheid en het erkennen van problemen denk ik dat VW het het slechts doet van allemaal.
Dat ding moest elke 6 maanden een beurt hebben (afwisselend kleine en grote) en elke keer was ik minstens 600 euro kwijt. Schakelde slecht, rammelde aan alle kanten, na 120.000 km ontstond er een scheur in het motorblok. Toen zsm verkocht… Rijd nu in een ford mondeo 2.0 tdci sinds 2007, jaarlijks één beurt van 250 euro, klaar. Nog nooit iets mee gehad.
Even over het geschop tegen VAG: mijn vader rijdt zijn hele leven al volkswagen golf en golf plus (vanaf golf 1) en heeft lekkerlijk één keer een versnellingsbak moeten laten vervangen. Voor de rest helemaal niets. Nu rijdt hij een 1.2 tsi golf plus, dus ik houd m’n hart vast…?!?
Raar, wij hebben twee audi’s en nog nooit grote problemen gehad, de oudtste wordt 13. De rijstijl zou misschien ook iets te maken hebben met zijn Golf R?
En aan Mercedes mankeert nooit ‘ns wat, kijk maar naar de E klasse van model 2002.
Alle Ferrari’s na de 360 (te moe om de huidige modellen op te noemen)
Peugeot 1007
Peugeot 107/Toyota Aygo/Citroën C1
Aston Martin Cygnet (in godsnaam: waarom?)
BMW 1 reeks
Mercedes R klasse
Vw up (sorry jongens)
Na 50.000 km? En dat vind jij snel? Als het na 500 was ok… mensen toch, dat blinde VAG gebash, zo zielig. Alsof BMW zo perfect is.
VAG is middelmatig, niet meer, niet meer. Een Corsa vind ik even goed afgewerkt als een even oude Polo.
Dit schreeuwt om een onderzoek! Een onderzoek in percentages, omdat half Nederland in een Duitse auto rondrijdt. Bouwjaar, aantallen auto’s en het percentage van die auto’s met mankementen.
Is wat extra werk, maar dan heb je ook een onderzoek waar weinig aan te twisten valt.
Persoonlijk vind ik dat VW de TSI gewoon te snel te markt op heeft gebracht, maar kan ze ook niet tegenspreken i.v.m. de concurrentie :)