Wat kost deze Bugatti Veyron?

Auteur: , 71 Reacties

Niet valsspelen. Eerst kijken, dan gokken, dan klikken. Hoeveel mag bovenstaande Bugatti Veyron kosten?

Mensen echt gevoelig voor detail hadden hem waarschijnlijk snel door. Dit is een strikvraag en bovenstaande ‘Veyron’ is een replica. Eerlijk is eerlijk, een tamelijk strakke replica. Op details zoals het aansluiten van het dak op de carrosserie en de Supersport voorbumper verschilt deze replica. Over het geheel genomen komen de lijnen heel erg bij die van een echte Veyron in de buurt.

Op basis van wat is deze replica dan gemaakt? Een eveneens vrij bolle auto maar uit een heel ander werelddeel: de Nissan 350Z. Niet het goedkoopste onderwerp voor een ombouw. Dit is dan ook alles behalve een goedkope ombouw.

De Nissan zal een tweedehandsje zijn. In Nederland betaal je al snel 12-15k euro voor een 350Z. De body is nog vele malen duurder. Het hypercar plaatwerk kost niets minder dan 90.000 dollar. Omgerekend ben je al snel €100k kwijt voor dit gespoten en wel op de oprit staat. Blijft het natuurlijk de vraag of je hiermee echt beter voor de dag komt dan in een standaard Nissan 350Z of willekeurige auto van 100k. (via gtspirit.com)



71 reacties

Voor 100k koop je inderdaad wel iets leuk waarmee je ook de aandacht kan trekken!!
@SHFT: Precies. Een BMW M3 komt erg dichtbij en een geweldig sturende Porsche Cayman kun je zo bestellen. Waarom dat een lelijke auto met niet-passende prestaties?
@gijsso: *dan natuurlijk.
@gijsso: M3 E92 heb je voor $40k. Voor $100k heb je al een Ferrari 612.
@gijsso: simpel, omdat het kan.
0.o ???? 100k !!!!!

Zijn mensen echt zo stom of hebben ze geld te veel?
Ach ja het houdt de economie draaiend ofzo…
Mijn gok, na het kijken en klikken was drie tientjes.
@rotarypowah: Zat je er flink naast…
@rotarypowah: Je zat er ruim 3300 keer naast…
voor mij was de weggever de wielen, de lijnen bij de achterkant van het wiel lopen heel raar en daaraan zie je dat het niet helemaal zuivere soep is..

Desalniettemin erg mooie replica, maar dan liever een auto van 100k :P
Eerste replica die ik echt geslaagd vind. Blijft wel een beetje belachelijk
Wel knap gedaan, ziet er goed uit voor een replica, maar ik had wat minder verwacht kwa kosten voor dit, voor 100k koop ik een twh R8 better;
Ziet er goed gelijkend uit, bijna niemand zal zien dat dit een replica is. Maar als je gas geeft zal het wel goed hoorbaar zijn dat deze auto het met 10 cilinders minder moet doen.
@marbre: toch denk ik dat de 350Z een spectaculairder geluid maakt dan zo’n w16 stofzuiger.


@ThomasBol:

Vind ik ook! Mooie uitlaatlijn onder een 350z is lkker geluid! En je hbt 350z’s TT met 800 pks!
@ThomasBol: Blijkbaar nog nooit een Veyron in ‘het echt’ gehoord. -Standaard- klinkt een 350Z (bij volle belasting) niet onaardig. De meeste 6 cilinders klinken goed. Maar de W16 van een Veyron echt zoveel beter.
OT: ultieme bluf mobiel. Netjes gedaan, maar (zeker voor dit soort geld) compleet nutteloos.
@TSI-tje: Ik wel en was niet onder de indruk van de veyron. Klonk meer als een flinke offroad toyota tundra ofzo.
@jeffreym3: Kan. Ik ben een andere mening toegedaan.
Daarnaast vind ik de -standaard- Veyron beter klinken als een -standaard- 350Z (ook al klinkt die niet verkeerd).
Als je eenmaal aan ‘uitlaat geluid tuning’ begint kan je iedere auto lekker laten klinken, maar waar is het eind ?
Zoals bij de nieuwe M5, waar men zelfs over de speakers -in- de auto geluid mee laat lopen om de ‘beleving’ luister bij te zetten. De zotheid gekroont en zó -niet- nodig bij een auto als de M5. En als je -écht- motor geluid wil beleven moet je toch verder terug in de tijd. Zoals, bij voorbeeld, bij dit soort spul:
http://www.dumpert.nl/mediabase/2171381/88ca6563/zestien_minuten_durende_rally_pr0n.html

Daar kan niets tegen op ! :P
Zeker in de States ga je toch niet voor 100k in een replica op basis van een second hand Jappaner rijden?! Voor dat geld heb je een Corvette, een nieuwe Viper én een Camaro op je stoep staan. Of een nieuwe Porsche, of, of…
integralechubasco
niet veel, aan de ET waarde van het achterwiel te zien…
Die witte ziet er wel veel minder uit.
Voor 100K koop je je toch al vlug een echte supercar als je dan toch wil opvallen.
Het zal hem om de hobby gegaan zijn en niet om het resultaat.
De vraag maakt het al duidelijk eigenlijk, en het was niet zo heel lastig te spotten. Alsnog een mooie replica, maar voor 100k koop ik wel een F355 en een paar jaartjes onderhoud :P
LOL @ ‘motorcompartiment’.

Maar wel weer een serieus stukje huisvlijt.
Ik heb replica’s eigenlijk nooit begrepen. Autokenners zien het verschil en maak je je belachelijk mee en mensen die niet geïnteresseerd zijn in auto’s kan het niet schelen.
@adyton:
in dit geval wel, maar ik heb voor een klant ooit een 1967 Camaro V6 volledig omgebouwd naar een Camaro SS, deze auto was op elk punt identiek aan een Camaro SS een kenner kan het verschil niet zien. In zo’n geval vind ik het niet erg om een replica te hebben.
@six-trey: mja ik zou er zelf niet zo van kunnen genieten als ik weet ik toch mr met een replica rij. Das persoonlijk natuurlijk. Ik zou ook niet met fake designerkleren kunnen lopen, ook al zijn ze zo goed nagemaakt.
@adyton: totally agree. iedereen zegt altijd.. maar als je niet ziet dat t nep is. ja ik moet t gewoon niet. weg met die turkse diesel en g star zooi. zo is het ook met auto’s. zoals mercedes goed deed!!!
@six-trey:
6cylinders in camaro’s waren toen 6-in-lijn motoren, net zoals bij de mustangs van toen. (bij 8 cylinders was het uiteraard V8)
@six-trey: ook jammer dat men vaak niet verteld dat het gern echte ss is als hij verkocht wordt
@adyton:

Ik ken iemand met een cobra (en een 190 SL replica ook) kitcar. Die wilde gewoon zelf een wagen bouwen zoals hij hem wilde en heeft die daarna gewoon voorzien van een uiterlijk dat hij wel mooi vond. Dat kan ik heel goed begrijpen.

Wat deze met z’n nep veyron bezielt heeft kan ik echter niet begrijpen.
@Hupke: Kit-cars zijn meestal wel zeer goede replica’s. Ik zou heel graag ook eens een bouwen. Maar veel liever zou ik dan een eigen ontwerp willen maken en kijken waar ik uitkom. Dan is het toch origineel. As je dan toch de mogelijkheid hebt.
@adyton: Als je een Mercedes 300SL op basis van Mercedes onderdelen gaat bouwen met een ander chassis, dat is het toch niet zo heel erg? Een origineel of replica blok van dat jaar plus origineel of bijna identiek plaatwerk als de echte 300SL. Onbetaalbare auto, maar door een beetje knutselen opeens wel betaalbaar. Zolang alles ‘origineel’ blijft qua afmetingen en techniek vind ik een replica wel bestaansrecht hebben. Het bovenstaande voorbeeld is meer een leuk knutselprojectje..
@jzaero: Zoiets nabouwen is idd een leuk project, maar het blijft een replica. Ik ga er dan meer plezier uithalen om het feit dat ik die zelf gebouwd heb dan dat ik met een replica 300SL rondrij en mensen te doen geloven dat het een echte is.
@adyton: Nouja, een identieke 300SL zonder origineel chassisnummer is uiteraard nog steeds een replica, maar als alleen het nummertje mist .. tja.. Het gaat er inderdaad om dat je een leuk project hebt, maar kan me best voorstellen dat een identiek exemplaar zonder origineel chassisnummer ook wel gewaardeerd wordt.
@jzaero: Mr dan is het interieur ook mooi gekopieerd he bij zo een 300sl replica. Dat is ook al een groot verschil. Dan heeft de bestuurder er ook wat aan. Deze zal waarschijnlijk nog altijd zijn 350z interieur hebben dus als je er in zit heb je niet echt een bugatti gevoel (om nu echt puur enkel en alleen op uiterlijk te praten).
Best knap gedaan, respect dat het plaatwerk toch netjes eruit ziet. Het is alleen het imago dat eraan hangt, fakers enzo..
Ziek ding!
Ik hoop dat hij ook 1000 PK heeft :P
En dan zeuren op de Chinesen..
Niet slecht maar voor 100k maak ik liever een 350z met 1000pk
@beetec: ja hij had het 350z blok met turbo’s en kompressors kunnen volhangen voor dat geld…
tot dat je bij het stoplicht naast een echte veyron staat.. Je vervolgens denkt … Hmm een 2e Hands gtr met p800 kit was slimmer geweest al moet je dan denk ik nog iets bijlappen maar veel zal het niet zijn, maar ook dan leg je het af…
Maar alsnog wel een heel erg goede replica #vorige post
Welke idioot betaalt er nu zo’n bedrag voor zo’n fout kitscherig ding???
Leuk ding, maar mag dit zomaar? Ik bedoel,met EB badges en al ? Ik snap dat het niet om een productieauto gaat,maar toch…Vooral die Bugatti badges erop ,mag dat?
Een replica wordt fuot als het niet precies is ,motor zou bijvoorbeeld ook nagebouwd moeten worden .En verder is dit in mijn ogen niks anders als een vernieling van een leuke 350 Z
@norge: Volledig met je eens Norge. Zonde van een dergelijke leuke sportauto.
Ik zag het al aan de velgen
@bonkers: Er mankeert vanalles aan deze wagen; de achterkasten zijn te dik, de tankdop, de wielen, de luchtinlaten, hij heeft de neus van een Grand Vitesse gecombineerd met een gewone 16.4,… noem maar op.

Voor mij mag deze zwaar de shredder in.
Dit is 1 van de beste replica’s die ik ooit heb gezien. Als je hiermee over straat rijdt zullen er niet veel mensen vermoeden dat het om een replica gaat
Goed gedaan, maar het blijft een lelijk ding. Dan hadden ze beter een McLaren F1 replica kunnen bouwen.
Dat is een mooie replica, mooier dan die enzo van laatst.
Eerlijk is eerlijk, ik had op basis van die eerste foto niet door dat het om een replica ging. (Ondertussen heb ik gelukkig mijn juiste bril gevonden)
wow, een van de betere replica’s. Ziet er lang niet verkeerd uit! Velgjes mogen wel origineel zijn.
Waar zit de motor in dit geheel? Een grote V6 past niet voorin. Achterin wel maar dan is het een danige ombouw geweest. Volgens mij is het op basis van een Fiero ofzo…
@gearhead: Waarom zo de Nissan V6 niet onder de motorkap van deze replica passen ? Een standaard 350Z heeft ook een sterk aflopende neus en de V6 ligt toch al redelijk ver naar achter. Ik denk dat men aan de configuratie van de techniek niets veranderd heeft bij deze Nisgatti 35eyronZ.
En wat dacht je van de Halfords wielen?
@meneersander: Van de prijs van die velgen kan je een leuk woonwerkverkeer autotje kopen.
Vergeleken met de Lamborghini Countach replica die al zo lang te koop staat en waarschijnlijk nooit verkocht gaat worden.Ziet dit er toch een heel stuk beter uit.Deze verbruikt wel veel minder natuurlijk.Als hij naast een echte staat denkt de eigenaar maar 1 ding,haha Ik rij in dezelfde auto alleen 100 keer zo goedkoop.Geintje.
Beste manier om een automerk te verkrachten.
De afmetingen kloppen volgens mij niet, een echte is langer.
Maar persoonlijk vind ik alle replica’s sneu.
t enige verschil dat ik zie is dat de koplampen iets te groot zijn en de wielkasten achter breder zijn
tog heel goed gedaan hoor
Sorry, maar wat is er mis met een nette 350z met een kleine vermogensupgrade??
@eduardovich: wie klaagt daar over dan?
Mooie replica, maar het is toch wel een beetje sneu om daarmee rond te rijden.
@ TSI-tje, het blok in de 350z ligt net achter vooras. Da zou bij de replica betekenen dat het blok onder het dashboard zit. Kom je alsnog ruimte tekort.
@gearhead: We hebben geen ‘incar’ foto’s. Het zou me verbazen als men het interieur aangepakt heeft.
Ik geloof niet dat de aandrijflijn, wielophanging e.d. aangepakt is. Als je goed kijkt kan je zelfs de originele lijnen van de 350Z nog herkennen.
@ TSI-tje, het lijkt mij ook niet dat ze zo iets ingrijpends gedaan hebben. Daarom lijkt het mij ook geen replica op basis van een 350Z. Maar op een of ander rear-engined model. Fiero, MR2, dat werk.
Zonde, kijk maar eens goed naar de deur. Die loopt niet door en de richel bij de zijdeuren/dak.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).